Gå til innhold

Veksthuset

Klematis

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært hos legen...

Blir så irritert! Nå mener han at grunnen til at spira ikke satt var at slimhinnene ikke var klar for en graviditet etter at jeg tok ut spiralen i november. Og jeg spurte ham (i sommer?) om når jeg burde ta den ut dersom vi ville begynne å prøve i januar. Da sa han at det ikke var noe vits å ta den ut før vi var klar til å begynne! :sinna:

Klarte ikke helt å kjefte på ham for det, hadde nok bare begynt å stortute da. Dessuten er det jo ikke noe å gjøre med det nå... Så istedenfor kjeftet jeg på ham for at de sendte meg faktura på 90 kr med de forrige prøveresultatene mine uten å gi beskjed om at det kostet og at det faktisk ikke ble tatt prøve av FSH som var hele grunnen til at jeg ville ha tatt prøven... :fnise:

Ikke tok han noen prøver heller, hverken graviditetstest med urin (jeg hadde jo til og med med meg urinprøve) eller blodprøve. Så jeg kjørte innom apoteket og kjøpte en test, og den var klart negativ.

En positiv ting oppi det hele: Jeg fikk lov å komme inn rett etter EL og få målt progestoron. Jeg har jo vært litt bekymra for at jeg har for lite av det siden jeg har såpass korte lutealfaser. Men problemet er vel kanskje ikke rett rundt EL, men heller på slutten av lutealfasen, når jeg tenker meg om? :klø: Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dustelege! Om livmorveggen ikke var klar før, så må han jo si ifra før da, men kan jo være han bare synset fordi han syns han måtte gi deg et svar. Man vet aldri med leger, de er ofte noen fjotter. (:sjenert: litr farget av min egen)

Sa han noe om videre prøving? Var det bare å hive seg på ny omgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger altså.

Men bra du får ta blodprøve etter el igjen da. Jeg har ikke peiling på sånne ting så får ikke hjulpet deg så mye. Greit at testen var negativ i dag også da, så vet du i alle fall at HCG'en er ute av kroppen.

Håper det klaffer fort for dere igjen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dustelege! Om livmorveggen ikke var klar før, så må han jo si ifra før da, men kan jo være han bare synset fordi han syns han måtte gi deg et svar. Man vet aldri med leger, de er ofte noen fjotter. (:sjenert: litr farget av min egen)

Sa han noe om videre prøving? Var det bare å hive seg på ny omgang?

Det var bare å prøve igjen med en gang. Så det satser vi på :jepp:

Leger altså.

Men bra du får ta blodprøve etter el igjen da. Jeg har ikke peiling på sånne ting så får ikke hjulpet deg så mye. Greit at testen var negativ i dag også da, så vet du i alle fall at HCG'en er ute av kroppen.

Håper det klaffer fort for dere igjen :klemmer:

Har googlet litt, og blodprøven skal tas 7DPO, ikke så fort jeg vet jeg har hatt EL som legen min ville. Men jeg bestemmer jo selv når jeg kommer, har en sånn lapp jeg bare skal levere på laboratoriet. Så da går jeg 7DPO da.

------

Sitter her og spiser pizza og drikker en øl... Må få drukket opp alt "jenteølet" (=lite-øl) vi har i kjølekapet før neste EL... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare å prøve igjen med en gang. Så det satser vi på :jepp:

Har googlet litt, og blodprøven skal tas 7DPO, ikke så fort jeg vet jeg har hatt EL som legen min ville. Men jeg bestemmer jo selv når jeg kommer, har en sånn lapp jeg bare skal levere på laboratoriet. Så da går jeg 7DPO da.

------

Sitter her og spiser pizza og drikker en øl... Må få drukket opp alt "jenteølet" (=lite-øl) vi har i kjølekapet før neste EL... ;)

Det hørtes skikkelig herlig ut. Var på fest i helga og jeg satt vel regelrett og sikla over baileysen til hun ene som var der :ler:

Nyt det mens du kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes skikkelig herlig ut. Var på fest i helga og jeg satt vel regelrett og sikla over baileysen til hun ene som var der :ler:

Nyt det mens du kan ;)

Vel, nå satte akkurat omgangssyka inn her, så har vel bare rukket å ta et par slurker av ølen...

Mor ble skikkelig dårlig i går og spydde og spydde og hadde diarè. Jeg spyr ikke, men løper ofte på do... :tunge1:

Og når jeg fortalte det til mannen så mener han at han må holde seg langt unna meg og sove på gjesterommet for å ikke bli smitta... Men jeg trenger ham til å holde litt rundt meg nå! :cry:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, nå satte akkurat omgangssyka inn her, så har vel bare rukket å ta et par slurker av ølen...

Mor ble skikkelig dårlig i går og spydde og spydde og hadde diarè. Jeg spyr ikke, men løper ofte på do... :tunge1:

Og når jeg fortalte det til mannen så mener han at han må holde seg langt unna meg og sove på gjesterommet for å ikke bli smitta... Men jeg trenger ham til å holde litt rundt meg nå! :cry:

Uff, er ikke noe moro og bli dårlig. Her prøver vi alltid og unngå og kysse når en av oss er syke, men plutselig er det glemt, også ligger vi syke begge to :ler:

Tror nok nesten mannen din må ofre friskheta si for å holde rundt deg i natt, tror virkelig du har godt av det nå. Du får late som du er frisk, og lure han med deg i senga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og titter :vinke:

Leit å lese om det som skjedde, men jeg håper at det klaffer fort for dere igjen

Ønsker deg en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og titter :vinke:

Leit å lese om det som skjedde, men jeg håper at det klaffer fort for dere igjen

Ønsker deg en fin kveld :)

:vinke: LinKri! Hyggelig med nye fjes!

Uff, er ikke noe moro og bli dårlig. Her prøver vi alltid og unngå og kysse når en av oss er syke, men plutselig er det glemt, også ligger vi syke begge to :ler:

Tror nok nesten mannen din må ofre friskheta si for å holde rundt deg i natt, tror virkelig du har godt av det nå. Du får late som du er frisk, og lure han med deg i senga ;)

Han må nok bare ofre seg og holde på deg i natt altså. :regler:

Han sov i senga, men ble ikke så mye holding. Mest fordi jeg lå å vridde meg sånn og ikke fikk sove og var så varm siden jeg hadde feber... Men fikk en laaang klem og en forsiktig nuss på tørre lepper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite nytt i Klematis-huset i dag...

Har ikke vært på jobb i dag heller. Men formen er mye bedre, så blir nok jobb i morgen. Gleder meg ikke noe særlig, veldig mye som må tas igjen etter den lange ferien + sykedagene. Og hodet mitt er ikke helt på jobb for tiden...

Chattet med en venn i Statene i dag, fortalte at jeg hadde vært syk i noen dager. Første han spurte om var om jeg var gravid... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chattet med en venn i Statene i dag, fortalte at jeg hadde vært syk i noen dager. Første han spurte om var om jeg var gravid... :sukk:

Og da sa du...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og da sa du...?

Jeg sa at jeg hadde hatt omgangssyken. Som jo er grunnen til at jeg var hjemme de to siste dagene hvertfall.

Lurte litt på om jeg bare skulle fortelle det. Jeg vet at kona hans har mistet for mange år siden. Men det passet seg liksom ikke helt sånn... Har ikke fortalt det til min beste venninde heller, så da ble det litt feil å fortelle ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at jeg hadde hatt omgangssyken. Som jo er grunnen til at jeg var hjemme de to siste dagene hvertfall.

Lurte litt på om jeg bare skulle fortelle det. Jeg vet at kona hans har mistet for mange år siden. Men det passet seg liksom ikke helt sånn... Har ikke fortalt det til min beste venninde heller, så da ble det litt feil å fortelle ham.

Ser den... Men litt perpleks blir man jo av sånne direkte spørsmål. Særlig hvis de treffer close to home. :sjenert: Klaffet det noen gang for kona hans da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den... Men litt perpleks blir man jo av sånne direkte spørsmål. Særlig hvis de treffer close to home. :sjenert: Klaffet det noen gang for kona hans da?

Ja, de har fått to nydelige jenter etter det :) Er jo litt trøst i det, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Golden Girl

Uff nå fikk jeg helt :hakeslepp: !! Det ble noe feil på sidene i dagboka di. Da jeg trykke på den lille oransje knappen for å komme til første nye innlegg i boka di, kom jeg til side 31 eller noe sånt, og da var det full jubel for bebis - og jeg ble såå glad for jeg trodde det hadde ordna seg, men så kom plutselig et av mine egne innlegg så da skjønte jeg det var noe feil... :( Så det var leit det da. Men du skal se den snart sitter igjen!! Maange jeg kjenner som har mistet, har fått igjen på første eller andre syklusen etterpå. :klemmer:

Så godt du har fått mannen hjem igjen!!! Men kjedelig å være syk da... :troest: Goood bedring!!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff nå fikk jeg helt :hakeslepp: !! Det ble noe feil på sidene i dagboka di. Da jeg trykke på den lille oransje knappen for å komme til første nye innlegg i boka di, kom jeg til side 31 eller noe sånt, og da var det full jubel for bebis - og jeg ble såå glad for jeg trodde det hadde ordna seg, men så kom plutselig et av mine egne innlegg så da skjønte jeg det var noe feil... :( Så det var leit det da. Men du skal se den snart sitter igjen!! Maange jeg kjenner som har mistet, har fått igjen på første eller andre syklusen etterpå. :klemmer:

Så godt du har fått mannen hjem igjen!!! Men kjedelig å være syk da... :troest: Goood bedring!!

:kose:

Hadde det bare vært så vel... :sukk: Men går på med (hvertfall tidvis) godt mot! Har hamstra billigtester og grapefruktjuice, så nå må EL bare komme, jeg er klar! :lur:

Håper du har en fin dag på jobb i dag selvom det ikke er lett. :klem:

Det gikk overraskende fint. Ingen som har hintet om de nygifte også venta barn, heldigvis.

Inne med en stor :klemmer: :klemmer:

:klemmer: til deg også!

----------------

Min egen dagbok er den aller kjedeligste å skrive i... Så kjedelig synes jeg ting er akkurat nå. Gleder meg til EL og jeg hvertfall kan begynne med symptomjakt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...