Gå til innhold

Soppinfjeksjoner igjen og igjen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tusen takk for alle råd. Håper virkelig jeg finner noe som fungerer for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hyppige soppinfeksjoner kan være et tegn på diabetes. Sukker i urinen din ødelegger floraen du har der nede. Sikkert greit å få sjekket det også....

Symptomer

Lykke til!!!

Endret av Daiquiry
Skrevet

Om du ikke har hatt urinveisinfeksjon før burde du sjekke deg for det. Det gjør du ved en urinprøve hos legen. Om du har fått konstatert at det er sopp vil jeg anbefale canesten, eller vivag melkesyrekapsler og såpe som opprettholder ph-verdien i underlivet. Eller rådføre deg med en lege.

Med vennlig hilsen fra en som trodde det var sopp å viste seg å være urinveisinfeksjon.

Skrevet

KOSTHOLD!

Utrolig at gu har fått så mange svar uten at noen av dem nevner kosthold!

Jeg har hadde i årevis det samme problemet, det begynte når jeg begynte med p-piller, men gikk ikke over selv om jeg sluttet. Jeg spiste mye hvitt mel og sukker uten å tenke på dette. Var hos legen hundre ganger og var ganske oppgitt. For å gjøre en lang historie kort, så har jeg redusert kraftig med hvitt mel og sukker, ikke fanatisk, bare ikke masse hver dag, og det er det eneste som hjelper for meg. Etter juleferien o.l hvor jeg skeier ut i en uke, må jeg lide etterpå, jeg får både hodepine og sopp.

I tillegg bruker jeg også sånne melkebakterier som stabiliserer surheten, det er kommet noe nytt som heter Bioclin, som jeg synes virker bedre enn de andre.

Lykke til!

Gjest Vampyra
Skrevet
KOSTHOLD!

Utrolig at gu har fått så mange svar uten at noen av dem nevner kosthold!

Jeg har hadde i årevis det samme problemet, det begynte når jeg begynte med p-piller, men gikk ikke over selv om jeg sluttet. Jeg spiste mye hvitt mel og sukker uten å tenke på dette. Var hos legen hundre ganger og var ganske oppgitt. For å gjøre en lang historie kort, så har jeg redusert kraftig med hvitt mel og sukker, ikke fanatisk, bare ikke masse hver dag, og det er det eneste som hjelper for meg. Etter juleferien o.l hvor jeg skeier ut i en uke, må jeg lide etterpå, jeg får både hodepine og sopp.

I tillegg bruker jeg også sånne melkebakterier som stabiliserer surheten, det er kommet noe nytt som heter Bioclin, som jeg synes virker bedre enn de andre.

Lykke til!

Da vil jeg tro at du kanskje har en candida-infeksjon i kroppen. Jeg kjenner ikke helt riktig betegnelse på dette, men jeg leste mye om det da jeg slet med mine problemer. De som sliter med candida har som oftest mange flere symptomer enn plager i underlivet, og vil ha godt utbytte av å kutte ut enkelte matvarer som for eksempel hvitt mel og sukker.

Som sagt kan jeg ikke så veldig mye om dette, men det kan være verdt å lese litt om det og se om det kan stemme for deg :)

Skrevet

Jada, jeg er fullt klar over det, og kan det alt om den saken.

Men så lenge jeg spiser noenlunde bra er jeg i bedre form enn de fleste, jeg blir også dårligere i perioder hvor jeg ikke får trent nok. Dvs jeg tåler mer sukker og hvitt mel jo mer jeg trener. Mitt eneste problem er at jeg er tvunget til å leve sunt, men det har jo mest fordeler.

Uansett har ikke dette noe med trådstarter sitt problem og gjøre (såvidt vi vet), men at det hjelper å kutte ned på sukkeret hvis man har mye sopp er helt sikkert.

Skrevet

Du har fått mange gode råd her. Men en ting... Du bør vaske undertøyet ditt på minst 60 grader, evt kokvaske. Og bytt dopapir hvis du bruker resirkulert dopapir. Det høres rart ut, men resirkulert dopapir kan irritere underlivet hvis man er veldig følsom. Dopapir av nye fibre derimot er mye bedre.

Skrevet

En kapsel Diflucan 150 mg gjør susen. Soppen blir borte i flere måneder. Spør hvilken som helst megadyktig allmennlege!

:kaffe:

Skrevet
Du har fått mange gode råd her. Men en ting... Du bør vaske undertøyet ditt på minst 60 grader, evt kokvaske. Og bytt dopapir hvis du bruker resirkulert dopapir. Det høres rart ut, men resirkulert dopapir kan irritere underlivet hvis man er veldig følsom. Dopapir av nye fibre derimot er mye bedre.

Vasker allerede på 60 grader og bruker heller ikke resirkulert dopapir,men takk for råd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...