Gjest Mirina Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Jeg er så drittlei soppinfeksjoner. De siste par årene har jeg fått en soppinfeksjon annenhver måned ca. Jeg har kuttet ut underlivssåpe, bruker veldig sjelden stringtruser og truser av syntetiske stoffer. Sover uten truse om natta og bruker ikke bind om natten. Allikevel kommer disse helvetes infeksjonene tilbake igjen og igjen. Selv om kjæresten min også har brukt canestenkur. Noen som har slitt med det samme som har blitt kvitt problemet? Kjenner jeg har mest lyst til å legge meg ned for å gråte.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Skjekket om det er p-piller el som kan være synderen?
Gjest Mirina Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Skjekket om det er p-piller el som kan være synderen? Jeg bruker ikke p-piller, men p-ring. Men selvsagt er dette absolutt verdt å sjekke ut, selv om det betyr at vi må bruke kondomer i hvertfall for en periode. Håper at det ikke er prevensjonen min som gjør at det er slik, for hormonell prevensjon er det jeg absolutt føler meg tryggest med.
Gjest Mirina Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Kan legge til at i perioder hvor jeg av ulike grunner ikke har hatt sex, eller evt lite sex kommer det sjeldnere. Som sagt har partneren også smurt seg med krem, så det er ikke slik at vi smitter hverandre frem og tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=63934 Sikker på det er sopp? Om det stemmer at det er 5 % som får vaginitt som bivirkning så er det ikke dumt å dobbelskjekke i det minste. Men på drugs.com står sopp oppført som bivirkning, men ikke hvor vanlig det er. Vurdert kombinasjon av flere typer prevensjon? FAM (ovusoft.com ol) kombinert med kondom eller annen barriereprevensjon er statistisk sett like sikkert som p-piller og er ikke spesielt krevende etter en viss tilvenningsfase.
venus* Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 (endret) Jeg ville forsøkt å bruke kondomer en periode. Det kan rett og slett tenkes at din bakterieflora ikke tolererer sæd så godt... Ellers så husker jeg denne tråden. TS' virker å ha gjennomgått noe av det samme som du har. Endret 25. august 2007 av venus*
Gjest Mirina Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=63934 Sikker på det er sopp? Om det stemmer at det er 5 % som får vaginitt som bivirkning så er det ikke dumt å dobbelskjekke i det minste. Men på drugs.com står sopp oppført som bivirkning, men ikke hvor vanlig det er. Vurdert kombinasjon av flere typer prevensjon? FAM (ovusoft.com ol) kombinert med kondom eller annen barriereprevensjon er statistisk sett like sikkert som p-piller og er ikke spesielt krevende etter en viss tilvenningsfase. Nå hadde jeg samme problemet da jeg gikk på p-piller, så jeg tviler på det egentlig. Men vurderer sterkt å kutte ut hormonene for en periode for å se om ting bedrer seg da. Jeg ville forsøkt å bruke kondomer en periode. Det kan rett og slett tenkes at din bakterieflora ikke tolererer sæd så godt... Ellers så husker jeg denne tråden. TS' virker å ha gjennomgått noe av det samme som du har. Ikke tolererer sæd?! Jøss, det har jeg aldri hørt om. Takk for tips og denne Diva cup skal absolutt testes ut.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Nå hadde jeg samme problemet da jeg gikk på p-piller, så jeg tviler på det egentlig. Men vurderer sterkt å kutte ut hormonene for en periode for å se om ting bedrer seg da. Ikke tolererer sæd?! Jøss, det har jeg aldri hørt om. Takk for tips og denne Diva cup skal absolutt testes ut. Se på hvilke hormoner som var i p-pillene du brukte, og se om de kan være det samme som ringen. Er uansett ikke helt uvanlig med tanke på at hormonell prevensjon har som en av 3 virkningsmekanismer (altså ikke en bivirkning) å endre kjemien i underlivet for å ta knekken på sædcellene. Men divacoup/mooncup er ingen dum ide å prøve ut i første omgang. Eventuelt hoppe av i svingen for å se om det er sæden du reagerer på? Er faktisk noen som gjør det, både som ren allergi, men også pga at det endre phverdien såpass mye at det lager krøll.
mamut75 Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 En medisin student jeg bodde sammen med for en tid tilbake siden mente kvinner fikk sopp i skjeden hvis miljøet der ikke var surt nok . Hun sa også at alle damer hadde soppsporer i skjeden , men at disse ikke blomstret opp hvis miljøet var surt nok . Miljøet i skjeden blir negativt påvirket av bruk av antibiotika og også sex . Hun ga meg tilpset å bruke youghurt naturell inne i selve skjeden fordi dette på naturlig måte oppretter balansen . Det funker både preventivt og som behandling . Hun sa at hun ikke likte Canesten fordi preparatet i seg selv ødela surhetsbalansen (tror det var det hun sa) , så selvom man dreper soppen med det så har soppsporene veldig gode vekstforhold når man avslutter behandlingen . Apoteket selger også noe som heter Lactal som gjør samme nytta som Youghurt .
Gjest Mirina Skrevet 25. august 2007 #10 Skrevet 25. august 2007 Tusen takk for tips. Starter med divacup og yoghurt naturell. Hvis ikke noe av dette fungerer prøver jeg ut de andre rådene jeg har fått. Tenker jeg tar en og en ting om gangen, slik at jeg finner ut hva som fungerer. Hvor lenge bør man bruke yoghurt naturell som behandlig?
Banshee Skrevet 25. august 2007 #11 Skrevet 25. august 2007 Synes det høres skummelt ut å putte yoghurt i skjeden! Hvordan gjør man det? Bare tar man litt på fingeren og putter inn? Skjønner ikke jeg... :klø:
Gjest Mirina Skrevet 25. august 2007 #12 Skrevet 25. august 2007 Jeg er desperat og er villig til å prøve nesten hva som helst. Tenkte jeg skulle kjøpe en sprøyte på apoteket og sprøyte det inn.
Gjest puselabb Skrevet 25. august 2007 #13 Skrevet 25. august 2007 (endret) Prøv å kjøpe vaginaltablettene Vivag på apoteket. De innholder melkesyrer som hjelper til å stabilisere miljøet i skjeden. Det hjalp en venninne av meg som slet veldig med dette en stund. Edit: en betydelig skrivefeil Endret 25. august 2007 av puselabb
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2007 #14 Skrevet 25. august 2007 *kremt* Vival er et kraftig angstdempende middel. Mulig du tenker på noe med et liknende navn? Men om det er tilfellet at vival blir markedsført med hell mot sopp må jeg si meg imponert over legemiddelindustrien
Gjest puselabb Skrevet 25. august 2007 #15 Skrevet 25. august 2007 Jeg mener selvfølgelig Vivag. Ojoj, litt borte vekk der ja. Godt at noen la merke til det Kunne jo blitt litt spesielt hvis man kom på apoteket og spurte etter Vival på grunn av kløe i underlivet *ser det for meg*
ThirtySomething Skrevet 25. august 2007 #16 Skrevet 25. august 2007 Jeg hadde samme problemet. Hadde prøvd ALT. Men så fant vi ut at min kjære brukte såpe når han vasket underlivet sitt. Det reagerte jeg visst på. Nå vasker han seg med Dr. Greve, og jeg har ikke soppinfeksjoner mer.
Catzy Skrevet 25. august 2007 #17 Skrevet 25. august 2007 Ville gått til legen og fått resept på Diflucan. Dette er (store) tabletter som dreper sopp innenfra. Det har fungert veldig mye bedre enn diverse kremer for meg. Vanligvis holder det med en pille, men sist jeg hadde utslag av sopp, fikk jeg en kur som varte i 7 uker. (Du tar en tablett i uka.) Har ikke hatt sopp etter det... Så kan du bruke Vivag eller yoghurt for å opprettholde et surt miljø i skjeden. Jeg bruker heller ikke noe såpe i underlivet. Det holder med en solid dusj med varmtvann hver morgen, synes jeg, siden selv Dr. Greves såpe og Asan innimellom kan være litt for mye av det gode her i gården.
Gjest Vampyra Skrevet 25. august 2007 #18 Skrevet 25. august 2007 Jeg hadde også samme problem i 5 år, og da min lege ba meg kutte ut hormonell prevensjon forsvant det med en gang. Jeg fikk soppinfeksjon i to uker hver mnd, og ingenting hjalp(omtrent fra eggløsning til menstruasjon var ferdig). Jeg gikk på yasmin som skulle være lavdoserte på de hormonene som kan skape disse problemene. Jeg har vært p-pillefri et år og nå har jeg begynt på Mercilon som er lavdoserte p-piller og skulle være bedre. Jeg har gått på de i snart 2 mnd og ikke fått tilbake soppen enda. Og jeg håper virkelig det holder seg slik!
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2007 #19 Skrevet 25. august 2007 Jeg fikk soppinfeksjon i to uker hver mnd, og ingenting hjalp(omtrent fra eggløsning til menstruasjon var ferdig). Pirk, men så sant p-pillene har virker som de skal så skal du ikke ha hatt eggløsning. Vil heller tro at det er uttørkingen av slimhinnene som kuliminerer etter ca 2 uker på hormonpiller, og så de så har bygget seg opp igjen under mens. Men enkelte har EL på hormonprevensjon, og det da kun er ødeleggingen av slimhinnen i livmoren som fører til at befrutede egg ikke fester seg som virker prevantivt. Tror de fleste på hormonprevensjon har enkelte slike måneder, men det skal ideelt sett være unntaket og ikke regelen. Godt du fant noe som virker for deg
Gjest Vampyra Skrevet 25. august 2007 #20 Skrevet 25. august 2007 Pirk, men så sant p-pillene har virker som de skal så skal du ikke ha hatt eggløsning. Vil heller tro at det er uttørkingen av slimhinnene som kuliminerer etter ca 2 uker på hormonpiller, og så de så har bygget seg opp igjen under mens. Men enkelte har EL på hormonprevensjon, og det da kun er ødeleggingen av slimhinnen i livmoren som fører til at befrutede egg ikke fester seg som virker prevantivt. Tror de fleste på hormonprevensjon har enkelte slike måneder, men det skal ideelt sett være unntaket og ikke regelen. Godt du fant noe som virker for deg Ja det har du helt rett i Jeg tenkte bare ikke over det akkurat nå, men det oppstod iallefall uka før mens og varte i 10-14 dager. Så uansett hadde eggløsning blitt feil i forhold til tiden mellom...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå