Gjest imli Skrevet 24. november 2007 #421 Del Skrevet 24. november 2007 Så koselig å lese i dagboken din Jeg er imponert over din handywoman-innsats! Ellers skal man ikke ha dårlig samvittighet for å være sykemeldt, samtidig tror jeg det også er et tegn på at man er en pliktoppfyllende pike. Og det er jo positivt! Koselig med nye folk i dagboka mi! Kvinnelige former ja... *sukk* Du sier noe der. Nå skal man jo helst være så androgyn som overhodet mulig, stakkars de som har rumpe og lår. De finner seg aldri i verden bukser som passer. Jeg har to mammabukser. Den ene er et par jeans som er kjøpt på h&m, de liker jeg veldig godt. Og så har jeg ei svart bukse som er kjøpt på samme sted. Den sitter godt og ser bra ut, men så snart jeg sitter i en sofa suger den til seg alt jeg har vært i nærheten av. Kattehår, rusk og rask og dritt, jeg ser ut som om jeg har rulla meg i en støvsugerpose etterpå Det blir til at jeg bruker den sorte hvis jeg venter på at jeansen skal tørke... Ikke lett det her nei! Og så kan man ikke vite i butikken om man vil bruke buksene eller ikke. Har bukser jeg skjelden bruker, liker dem ikke... Mens andre går jeg med til de detter fra hverandre. Kjenner meg igjen i buksehelvetet - jeg hater å kjøpe bukser! Finner jeg noen jeg liker, så bruker jeg de til de nærmest faller fra hverandre, for jeg kvier meg sånn for å gå i butikken og prøve på nye ... Ha en fin helg, Imli! Ha en fin helg du og! God helg imli! God helg! God helg God helg! Jeg er helt enig med deg..Mammabukser av de tfine slaget vokser ikke på trær der ute, iallfall ikke hvis man skal holde seg til en ok pris. Jeg har kjøpt to stk på H&M så har jeg kjøpt en slik kort "snekkerkjole" som jeg er veldig fornøyd med, på Lindex. Så har det jo vært babyboOom i venneflokken, så jeg er heldig og har fått arvet litt av venninner. Ser jo reklamer på nettet for de mammaklærbutikkene i Oslo, men synes det er fryktelig dyrt mange av de stedene jeg.. Håper du får ei fin helg! Ja, det er generelt dyrt med mammaklær. Har kjøpt på H&M jeg også, men har ingen venninner som er gravid eller har barn, så jeg kan ikke arve/låne heller... God helg til deg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småsmurf Skrevet 24. november 2007 #422 Del Skrevet 24. november 2007 Så koselig med flere på min alder som er gift og vil ha barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. november 2007 #423 Del Skrevet 24. november 2007 21+5 Fæl dag i dag. Var hos frisøren etter mye overtalelse fra en kollega. Jeg har nemlig (og har alltid hatt) langt, hjemmeklippet og ufarget hår, som jeg egentlig hadde lyst til å beholde slik. Men folk driver hele tiden og maser om at jeg bør gjøre noe med håret/utseende mitt, farge/stripe/klippe håret, nappe øynebryn, sminke meg mer osv. Så til slutt lot jeg meg overtale av min iherdige kollega, som har mast om frisør i månedsvis nå. Hun tok meg med til en venninne av henne som er frisør. Jeg sa jeg bare ville klippe tuppene. Men nei, jeg måtte farge eller stripe håret også! Helst ville frisøren bleke/blondfarge håret mitt. Men DET nekta jeg. Så foreslo hun striper. Tilslutt sa jeg bare ja, for å prøve noe nytt. Hun skulle lage striper i to nyanser. Håret mitt er brunt, og stripene skulle bli litt mørkere og litt lysere enn mitt eget hår. Jeg regnet derfor med at det ikke komme til å bli noen kjempeforskjell. Det ble det derimot... Det lyse ble rett og slett skikkelig lyst, det jeg kaller platinablondt (selv om frisøren påstod det ikke var det). Det mørke ble dermed veldig mørkt i forhold til det lyse, og håret mitt ble bokstavelig talt stripete. Liksom annenhver mørkt og lyst helt symmetrisk. Ser ikke naturlig ut i det hele tatt! Jeg kaller det bare sebrastriper. Helt grusomt. I tillegg ble den blonde fargen foran slik at det synes ekstra godt. Trodde det skulle bli tynne, diskre striper som "blandet" seg med mitt eget hår slik at det så tilnærmet naturlig ut. Men neida. Alt "overhåret" altså det håret som ligger øverst og synes, er farget. Da jeg kom hjem var jeg bare skikkelig sinna og lei meg. Mannen påstod det var fint (men han har vel ikke peiling på hår, og sa det sikkert for å være hyggelig også). Jeg tenkte jeg kanskje kom til å bli vant til dette, men etter noen kikk til i speilet fant jeg ut at det kunne jeg ikke. Så jeg ringte å bestillte time så fort som mulig hos en annen frisør. Aner ikke hvem som er flinke, bare slo opp i gule sider og ringte den første og beste. Så fort som mulig ble på mandag. Regnet heller ikke med å komme dit i dag, men likevel... Så da må jeg dra til frisør på mandag også, og be dem om å prøve å farge håret mitt tilbake til den opprinnelige fargen. Får håpe det går, for jeg vil ikke farge håret mer, så jeg må få en farge som er så lik min egen at etterveksten ikke synes. Snakk om bortkastet tid og penger for å bare se helt lik ut som jeg gjorde fra før! Så dette er i alle fall siste gangen jeg lar meg overtale til noe jeg ikke vil! Ble litt lei meg også fordi det virker som om folk ikke synes jeg er bra nok som jeg er... :gråte: Det er sikkert godt ment, men nå er jeg drittlei gnål om at jeg må "gjøre mer utav utseende mitt". Ser jeg så ille ut? Hva om jeg liker det som det er? Herregud, jeg går da ikke rundt å maser på andre om at de må forandre seg. Nå går jeg bare rundt og ser fram til å bli kvitt de fæle stripene.. Hvis ikke den andre frisøren kan gjøre noe med det, blir jeg gal... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. november 2007 #424 Del Skrevet 24. november 2007 Så koselig med flere på min alder som er gift og vil ha barn Like måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 24. november 2007 #425 Del Skrevet 24. november 2007 Uff, så kjipt med håret da, håper det ordner seg på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. november 2007 #426 Del Skrevet 24. november 2007 Uff, så kjipt med håret da, håper det ordner seg på mandag Det håper jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småsmurf Skrevet 24. november 2007 #427 Del Skrevet 24. november 2007 Litt ufint av folk og dra farginga så langt da, når du ikke ville det fra begynnelsen av... Føler med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. november 2007 #428 Del Skrevet 24. november 2007 Litt ufint av folk og dra farginga så langt da, når du ikke ville det fra begynnelsen av... Føler med deg! Takk... Ikke noe gøy nei.. Var bare så lei av alt maset om at håret mitt var så kjedelig, at jeg tenkte jeg like godt kunne prøve noe nytt... Men ALDRI mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 24. november 2007 #429 Del Skrevet 24. november 2007 Huff, det var ikke noe hyggelig. Men du...du kan bare dra tilbake til hun du var hos og forlange at hun skal farge det tilbake eller å få pengene tilbake! Skjønner hvis du ikke vil at hun skal farge det igjen, men da ville jeg i alle fall ha bedt om å få igjen pengene slik at du kan betale den andre frisøren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 24. november 2007 #430 Del Skrevet 24. november 2007 Helt enig med siste taler! Du skal da ikke dra til nok en frisør og bruke en tusenlapp der også? Nei, dra tilbake til den første frisøren, mann deg opp og vær bestemt. Du er ikke fornøyd. Du ville ha små striper som ser naturlig ut, og du ender opp som en sebra. Du er ikke en sebra, og vil dermed ikke se ut som en. Ferdig med det. Det greier du vet du :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. november 2007 #431 Del Skrevet 25. november 2007 Huff, vet ikke om jeg klarer det... Skulle heller ha sagt det med en gang i så fall... Har heller ikke lyst til at hun skal farge håret mitt en gang til. Vil bare ha håret mitt tilbake! :gråte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 25. november 2007 #432 Del Skrevet 25. november 2007 Klart du greier det vennen Skjønner at det kan være vanskelig, men det er faktisk slik at du har krav på å få pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd. Er ikke meningen at du skal betale dobbelt opp. Og det å farge/ stripe håret er jammen meg ikke billig heller. Jeg synes i alle fall at du skal prøve Ha en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 25. november 2007 #433 Del Skrevet 25. november 2007 Kan du ta med deg ei bastant venninne? Som kan være helt enig og fortelle frisøren at du ser ikke bra ut, og at du bør få klage? Lettere det enn å gå alene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. november 2007 #434 Del Skrevet 25. november 2007 Vet ikke jeg... Har heller ingen venninner som kan være med. Har faktisk bare en venninne om dagen (den andre bor langt unna), men hun har så mye på programmet for tiden... Må ta med meg mannen i så fall... Selv om han benekter at jeg ser fæl ut. Ender vel med at jeg ikke ber om penger tilbake tenker jeg... Får heller bruke 400 kr på å farge det på nytt. Hvis det går da... Æsj tenker nesten ikke på annet for tida, hele helga har vært grusom hovedsaklig pga dette... Er liksom ikke bare det at håret ble så ille, selv om det er utrolig frustrerende. Det verste er vel at jeg lot meg overtale til dette, at jeg lot noen tvinge meg til å gjøre noe jeg ikke ville, bare fordi de mente jeg "trengte en oppfriskning"... Sikkert godt ment, men likevel. Da jeg gikk med på frisørbesøket trodde jeg jo kanskje jeg ville føle meg bedre, men endte jo bare opp med å føle meg tusen ganger verre... Ja, er mye psykisk dette. Har en del svarte dager... Nå venter jeg egentlig bare på at det skal bli sent nok til at jeg kan legge meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 25. november 2007 #435 Del Skrevet 25. november 2007 Er det lov å spørre om å få se bilde av håret? Ikke sikkert at det er så ille som du vil ha det til. Du må huske at det tar litt tid å bli vant til det. Men selvfølgelig, hvis du ikke føler deg vel med det så gjør du noe med det Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. november 2007 #436 Del Skrevet 25. november 2007 Har ikke digitalkamera tilgjengelig akkurat nå. Det ser nok ikke sånn ekstremt ille ut, type grønt hår, men jeg synes ikke det er pent i alle fall! Tror ikke jeg ville stirra om jeg hadde møtt noen med sånt hår, men stripene er veldig brede (over en cm) og tydelige. Hele "overhåret" eller hva jeg skal kalle det, er farget stripete... Den blonde fargen er veldig lys og den mørke litt for mørk. Dermed ser det nesten svart-hvitt ut synes jeg... Og så med mitt eget brune hår under... Lekkert. Og den første stripa (altså den forrerste, som "rammer inn" ansiktet) er lys... Dermed ser ansiktet mitt mye mørkere ut, type mørkhudet dame med lysfarget hår. Har brune øyne og mørke bryn, helt kræsj... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 25. november 2007 #437 Del Skrevet 25. november 2007 Uff... Synes det var dårlig gjort av kollegaen din å tvinge deg med på denne måten, selv om hun sikkert gjorde det for å være snill! Håper du får ordnet opp i det på mandag, og at du får tilbake gamle hårfargen din. Skjønner ikke at folk skal være slik at du føler du ikke er bra nok... Må få lov til å se ut som du selv vil, ikke slik som alle andre vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 26. november 2007 #438 Del Skrevet 26. november 2007 :juhu: 22 uker :juhu: Lykke til hos frisøren i dag, håper virkelig det ordner seg og at du blir fornøyd igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 26. november 2007 #439 Del Skrevet 26. november 2007 Kan du ikke la frisøren du skal til idag vurdere håret ditt? Så får du sikkert fort beskjed om du kan klage på det fagmessige iallefall. Huff, det er så ille når det blir sånn. Håper du får orden på håert idag. Det er jo viktig å føle seg vel. for 22 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 26. november 2007 #440 Del Skrevet 26. november 2007 Lykke til hos frisøren, håper det ordner seg med håret, for det er ikke noe morsomt når sånt skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg