Gå til innhold

Mitt første barn!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Godt å høre at ting går bedre :)

Tenk at du fødte dagen etter meg, he he bare 1 dags forskjell på våre små.

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt å lese at alt er mye bedre nå!!! :)

:klemmer:

Skrevet

Utrolig godt å høre at ting går bedre nå! Ble veldig glad! :klemmer:

Skrevet

Veldig godt å lese at det går bedre med dere :klem: Du er en kjempeflink mamma, det er jeg sikker på :klem:

Skrevet

Så bra at ting går bedre nå! Kjenner jeg ble oppriktig glad :)

Apropos sengehygge; her måtte mannen vente 4 måneder. Jeg klarte ikke tanken før det.

Gjest Pysepus
Skrevet

Godt å høre at det står bedre til nå i heimen :)

Skrevet

Måtte flire litt da jeg leste dette:

Forumstatistikk

Våre medlemmer har skrevet totalt 5.251.453 innlegg

Vi har 16.358 registrerte medlemmer

Vårt nyeste medlem er Gyro

Flest brukere pålogget samtidig var 1.140 brukere 09.04.2008 (21:08)

...............det var akkurat det tidspunktet da ALLE satt og venta spent i dagboka her for å få sladder om fødselen!!!! :fnise:

Skrevet

Godt at ting går fremover for deg:) og ikke minst at du har begynt å føle noe for barnet ditt - det må jo være en lettelse for deg! Håper at du tar vare på deg selv, og at godfølelsen blir værende. Lykke til videre:)

Gjest Pysepus
Skrevet

Forumstatistikk

...............det var akkurat det tidspunktet da ALLE satt og venta spent i dagboka her for å få sladder om fødselen!!!! :fnise:

Å, den kvelden satt jeg som klistret til dataen for å vente på melding fra Jente 79 - kanskje derfor hele KG kræsja litt også :fnise:

Skrevet

Innom og hilser på :hallo:

Håper du har det bra, imli :klemmer:

Skrevet

Å, så deilig å lese at ting har løsnet litt for deg, Imli! :klem:

Skrevet

Det går bedre nå ja. Takk for alle :klemmer: ! Dere er skjønne :)

Tenk at han er over en måned allerede... Synes tida har gått fort, samtidig som den har gått sakte. Det er slitsomt å ha en liten baby. Har fortsatt perioder hvor jeg bare synes alt er mas og slit, og en del tårer blir det jo også. Men det er litt lettere når man i alle fall føler noe for barnet. Selv om jeg fortsatt blir både irritert og sinna på ham... Tålmodighet er visst ikke min streke side - men det visste jeg vel egentlig fra før... Mannen er mye mer tålmodig, men nå har ikke han ansvaret for ungen hele dagen heller da.

Jeg må si jeg gleder meg til ungen blir større... :sjenert: Jeg vet jeg liksom må "ta vare på" denne tida, for den kommer aldri tilbake, men jeg synes det ofte er mer slit enn kos. Samtidig vil jeg så gjerne ha flere barn, men når jeg tenker over hva det innebærer, tenker jeg at jeg på en måte må være gæren, men på en annen side klarer jeg liksom ikke å tenke meg hvordan det må være, og regner liksom med at det går glatt. Vet i alle fall at nestemann bør være en "alene-sover", ellers blir det lite tid til nummer en, hvis jeg skal gå å bære på nummer to slik som jeg gjør med T nå.... Tenker på mamma og pappa som fikk tre barn på fire år. De må ha vært utrolig slitne, men jeg la aldri merke til det. Det er i alle fall godt å tenke på da, at om man synes det er slitsomt og stressende, så merker ikke ungene noe særlig til det. Man bekymrer seg nok mer for å være en dårlig forelder enn man trenger.

I dag skal lille T overleveres til farmor og farfar et par timer, og jeg og min kjære skal ut til kysten og gå tur. Blir deilig med litt fri. Vi har masse besteforeldre, tanter og onkler som står i kø for å passe T, så vi får bare begynne å benytte oss av det.

Skrevet

Det er så hyggelig når man får epost om at Imli har skrevet i boken sin!! Så fint å høre at for det om ting er trist og slit, så er det gode øyeblikk også!!

Jeg håper ting ordner seg enda mer Imli, all ære til foreldrene dine som fikk så tette barn!

:klem:

Skrevet

Så koselig å lese at det går bedre Imli :klemmer:

Det er slitsom med baby, spesielt når de ikke vil sove selv! Og det er ikke unormalt å miste tålmodigheten :klem: Når man sover lite og ikke får tid til seg selv innimellom engang når poden sover, så ville man etter min mening vært overmennesklig om man ikke mistet tålmodigheten innimellom!! Klart det er enklere for de som får barn som spiser hver 3-4 time og sover fint og rolig for seg selv innimellom foringene, da er det lov å snakke om hvor fantastisk det er med små barn. Men for de fleste er virkeligheten en ganske annen, og dertil mer slitsom.

Og ja, dette er en tid som ikke kommer tilbake, men det er også en tid som er deilig å bli ferdig med! Når Torbjørn blir større og rutinene kommer av seg selv, ja da kommer du til å kose deg! Ikke bare blir hverdagene lettere, men du kommer også til å få så uendelig mye mer tilbake i form av smil, babyprat og motorisk utvikling! Dagene blir enklere, dere blir bedre kjent, og vips så er det så rosenrødt som så mange sier, det tar bare litt tid å komme dit!

Håper dere har en fin dag, og benytt deg av mannen din! La han ta over når han kommer hjem slik at du får litt tid for deg selv! Gjerne ute av huset! Mammar trenger å puste frisk luft og være utenfor rekkevidde for barneskrik de også!!!

Stoooor klem

Skrevet

Synes bizzy sa mye fornuftig. Tror det er viktig å komme seg litt ut på egenhånd, ellers blir man fort veldig sliten.

Men godt å høre du er mer positiv. Dette går veien skal du se :klem:

Forumstatistikk

:fnise: Og kanskje litt derfor sladrisen hadde problemer med å få sladret :fnise: Med et KG som hang seg...

Skrevet

Dere sier så masse lurt alle sammen :) Spesielt takk til Bizzy for utfyllende innlegg :) Prøver å tenke positivt, men ikke så lett alltid.

I går var en god dag. Hadde besøk av ei venninne på dagen, og på ettermiddagen var jeg og mannen på storhandel - hvor lille T sov i bilen frem til butikken, i setet på handlevogna i butikken, og hele veien hjem. Men de siste dagene har han desverre ikke sovna i vogna en gang. Så at det gikk så fint i går var overraskende... I dag trilla vi tur, med masse grin, til tross for at alt var bra med ham, han hadde akkurat fått mat og blitt skifta på. Blir så lei noen ganger - han vil liksom bli holdt eller båret HELE tiden. Utrolig slitsomt. Nå sover han på sofaen - fikk lirka ham ut av fanget da han sovna etter amming - men det er ikke ofte sånt skjer. Han sover i senga vår om natta, til tross for at jeg ikke liker det. Mannen røyker og jeg har epilepsi, så vi har ikke akkurat godt miljø for samsoving. Han ville ikke sove i senga si i gå kveld til tross for flere forsøk. Våkner tvert når han legges i senga... Og nå vil han ikke sove i vogna en gang... Kan bli gal av mindre jo. I stad hadde jeg bare lyst til å ta ham opp av vogna og kaste ham så langt vekk jeg klarte. Er så lei.

Skrevet

Off, det høres veldig slitsomt ut! Og jeg har ikke tenkt å komme med råd, for jeg har aldri vært i situasjonen selv. Så alt jeg kan si idag er at jeg forstår at du må være sliten. Det å hele tiden ha noen hengende over seg (på seg) må være hardt, spesielt når man ikke er vant til det, og har vært vant til å styre hverdagen selv. Godt at dere får noen pauser i hverdagen hvertfall, selv om du sier det ikke er så ofte. Stå på! Du er så dyktig! Dette må du huske å fortelle lille T når han blir eldre, så blir han ekstra ekstra takknemlig vet du:) Når mamma og de forteller meg hvor mye jobb de hadde med meg når jeg var liten baby, blir eg helt overveldet. Tenk at de gjorde så mye, og ble så slitne - for meg! :) Håper han blir mer selvstendig med sovingen fort og at du snart får en pause!

Skrevet

Uff, nå synes jeg jeg synd i deg Imli.

Tror du og mannen skal benytte dere av besteforeldre, tanter og onkler jeg. Slik at iallefall du får sove og koble ut litt.

Det er slitsomt og være mamma i blant, både til små og store. Men det går seg til med tiden. Husk du har aldri vært mamma før, og alt er nytt og kanskje litt skremmende.

Har ikke så mye mer å si egentlig, men vil gi deg en kjempegod :klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...