Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med lille-gutten Imli :babygutt: Har fulgt med litt som "snikleser" og må si at det har vært veldig moro og spennende og følge med her :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jenter! :vinke:

Nå er jeg tilbake :) Lillebabyen kom faktisk ut, og han var vel verd å vente på :hjerte: Kom hjem i går, etter tre fine dager på barsel. Fødslen gikk fint, men det ble ganske tøft på slutten, og han måtte tas med vakum. Det ble en utrolig fin, rar, vond og uforglemmelig opplevelse :) Kommer med utfyllende fødselshistorie senere.

Nå ser hele huset ut som en blomsterbutikk her, og far og sønn ligger og sløver på sofaen. Lillebabyen liker nemlig best å sove oppå noen... Det ble ville protester mot forslaget om å sove i egen seng i natt gitt... Det ble til at han sov først oppå brystet til mannen, og så mellom oss i senga... :sjenert: Han sov jo i egen seng på sykehuset da, men det er tydeligvis annerledes her. Vi får håpe det går seg til.

Amminga går ganske bra. Men sliter litt med å få ham til å suge lenge av gangen - han sovner veldig fort ved brystet. Og så vil han ikke ha mer når jeg vekker ham. Så jeg er litt usikker på om han får nok mat... Ikke så lett det der... Jeg har nok melk da, det renner i strie strømmer her. Senga ble klissvåt i natt, og når jeg ammer, renner det fra brystet som ikke er i bruk. Har fått helt utrolig store pupper... Skikkelig rare greier.

Vi har lyst til å prøve en trilletur litt senere i dag, men været er ikke det beste... Da vi kom hjem i går, snødde det, det hadde lagt seg fem cm i løpet av natta og greier. Våren er kommet... Heldigvis er det borte nå da. Får besøk av svigers etterpå, så spørs om vi rekker en tur ut. Har fått så masse fine gaver til babyen også, vi trenger ikke kjøpe klær til ham før han blir ett år tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så vil jeg si TUSEN TAKK for alle lykkeønskninger, heiing og gratulasjoner! Ble helt rørt jeg. Det har vært utrolig fint å ha denne dagboka, og få skrevet ned tanker og følelser, og ikke minst dele det mer dere, og få masse støtte og kloke råd tilbake. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver med amminga kjenner jeg veldig godt igjen. Det ordner seg, og så lenge du har nok melk går det bare fint :) Og det høres jo ut som om du har nok i massevis når det renner sånn :ler:

Håper dere koser dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å ha deg tilbake :-D

Høres ut som dere har hatt noen fine dager. Godt melka er på plass, han hadde sikkert ikke sovnet hvis han var sulten...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver med amminga kjenner jeg veldig godt igjen. Det ordner seg, og så lenge du har nok melk går det bare fint :) Og det høres jo ut som om du har nok i massevis når det renner sånn :ler:

Håper dere koser dere masse!

Ja, det er så vanskelig å vite hvor mye han egentlig får i seg... :sjenert: Synes liksom han spiser så lite av gangen... Vi får se hvordan det går. Må nok kjøpe pumpe tenker jeg. Så kan mannen ta seg av mating han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å ha deg tilbake :-D

Høres ut som dere har hatt noen fine dager. Godt melka er på plass, han hadde sikkert ikke sovnet hvis han var sulten...

:klem:

Koselig å være tilbake :)

Nei, det er det jeg trøster meg med da, at han hadde vel ikke vært så rolig hvis han var veldig sulten? :vetikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ballerina
Ja, det er så vanskelig å vite hvor mye han egentlig får i seg... :sjenert: Synes liksom han spiser så lite av gangen... Vi får se hvordan det går. Må nok kjøpe pumpe tenker jeg. Så kan mannen ta seg av mating han også.

Så lenge han sover så skulle det vel være i orden ;) Men hvis du har mye melk er det sikkert kjekt med pumpe - går det an å fryse melka? :klø: (så går det jo an å spare på den liksom om det trengs!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...