Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

:hoppe: 30 uker :hoppe:

Går jammen fremover nå, har du begynt nedtellingen da av ukene som gjenstår? :fnise:

Ha en fin kveld!

Ja, nå må jeg nesten telle andre veien. 9+5 igjen da med andre ord :overrasket:

Grattis med 30 uker! :hoppe: Og det høres fint ut med hvit gang, utrolig hvor stor forskjell det blir med en gang man maler det lysere...blir jo et helt annet rom :-D

Ja, det blir stor forandring her nå. Deilig.

:fnise: Ungkaren er morsomt, ja... Egentlig veldig morsomt, selv om det er ufrivillig morsomt ;)

Jeg vet... Jeg sitter og ler for meg selv av mange av de damene... Herregud det er litt av noen typer...

Gratulerer så mye med 30 uker! :banantroll: :danse: :banantroll:

Ungkaren ja.. Det ser jeg også på! Men utålmodige meg har allerede googlet på fasiten :fnise: Skal ikke røpe noe..

:klemmer:

Åh, da må du ikke si noe til meg nei! Liker ikke å vite sånt jeg. Men jeg må si det ikke er mange av damene der jeg ville gifta meg med. Ikke at jeg ville hatt han mannen heller, han virka skikkelig kroppsfiksert og liksom unaturlig.

Fått malt noe i dag? Blir sikkert kjempefint :)

Ja, nå er det bare litt igjen. Trenger nok et strøk til, så er det ferdig :)

Gratulerer med 30 uker. For meg har tiden etter uke 30 gått veldig fort. Fortere enn jeg ønsker.

Nå er det bare å glede seg til du blir tyngre :fnise: Jeg leste et sted at etter uke 34 (tror jeg) så legger babyen på seg ca 200 g i uken. :overrasket: Det syns jeg er mye. Men det er sikkert riktig.

Så da kan jeg bare forberede meg på en fem-seks uker i racer-fart!

Tyngre ja, kan ikke si jeg ser fram til det :ler: Men er vel fornøyd med vektoppgangen hittil. Blir nok mer slitsomt etterhvert tenker jeg.

200 g i uka ja - det var litt av en vekst! Artig :)

Nei, jeg får vel gå å male litt mer... Snart ferdig nå!

:klemmer: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig å se at det nærmer seg :rødme:

Skjønner godt du ikke vil gå så lenge over. Jeg er ganske forberedt på at det kan skje, men tror jeg kommer til å bli ganske utålmodig på slutten... Da vil en bare ha det unnagjort...

Så bra at gangen snart er ferdig. Godt å få sånne jobber gjort :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til ungkaren: Jeg er jo en evig romantiker og syns det er så koselig å se kjærligheten vokse fram... :rødme: Men det er klart det blir litt kunstig i forhold til hvordan kjærligheten egentlig er :)

Så flink du er til å male! Satser på at mannen din setter pris på det :)

Snart nytt magebilde på vei forresten? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å se at det nærmer seg :rødme:

Skjønner godt du ikke vil gå så lenge over. Jeg er ganske forberedt på at det kan skje, men tror jeg kommer til å bli ganske utålmodig på slutten... Da vil en bare ha det unnagjort...

Så bra at gangen snart er ferdig. Godt å få sånne jobber gjort :tommelopp:

Vil helst slippe å gå lenge over tida ja... Ei venninne/kollega sa at barnet kom den 9. april, det var hun helt sikker på, for det hadde hun bestemt! :overrasket: Synes ikke det var så hyggelig sagt, akkurat. Og ikke noen fin dato heller. Æsj, akkurat som om hun vet det... Blir så irritert...

Nå er gangen ferdig! Det er deilig å se hvor fint det blir.

Tilbake til ungkaren: Jeg er jo en evig romantiker og syns det er så koselig å se kjærligheten vokse fram... :rødme: Men det er klart det blir litt kunstig i forhold til hvordan kjærligheten egentlig er :)

Så flink du er til å male! Satser på at mannen din setter pris på det :)

Snart nytt magebilde på vei forresten? :klem:

Jeg og synes det er morsomt å se på sånne kjærlighetsprogrammer. Men det er litt kunstig, ja...

Nå er gangen helt ferdig - fire strøk! :ler: Den gønnfargen hadde ikke mye lyst til å slippe taket. Vi er i alle fall fornøyde med resultatet :)

Blir nok snart nytt magebilde ja :jepp:

Har tatt hver tredje uke hittil, så uke 31 er vel neste, om jeg skal være punktlig ;)

Så bra at du har noe å gjøre mens du går hjemme da :)

Har dere bestemt dere for navn enda eller?

Ja, det er greit å ha noen prosjekyter på gang. Mulig jeg maler gangen oppe også.

Vi er i tenkeboksen når det gjelder navn, eller dvs, jeg er det ;) Mannen sier jeg kan bestemme :fnise:

Har sånn ca klare noen alternativer i alle fall, så får vi se hva h*n passer til å hete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gangen ble fin, og at den fæle grønnfargen slapp taket til slutt! :-D

Hm, nei det var ikke så hyggelig sagt av venninna... Når har du termin da? Glemsk, sjø :sjenert:

Ville dere ikke vite kjønnet på ul? Som sagt, jeg er glemsk...

Navn er ikke så lett, nei... Dessuten er det jo ikke sikkert det navnet man bestemmer seg for passer på ungen når den kommer heller. Det opplevde svigers med datteren sin, hun skulle hete Marianne, men så overhodet ikke ut som en Marianne, så da ble det noe annet.

Yeay, magebilde snart! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt gangen ble fin, og at den fæle grønnfargen slapp taket til slutt! :-D

Hm, nei det var ikke så hyggelig sagt av venninna... Når har du termin da? Glemsk, sjø :sjenert:

Ville dere ikke vite kjønnet på ul? Som sagt, jeg er glemsk...

Navn er ikke så lett, nei... Dessuten er det jo ikke sikkert det navnet man bestemmer seg for passer på ungen når den kommer heller. Det opplevde svigers med datteren sin, hun skulle hete Marianne, men så overhodet ikke ut som en Marianne, så da ble det noe annet.

Yeay, magebilde snart! :-D

Ja, endelig er grønnfargen borte :)

Synes heller ikke det var så hyggelig sagt... Hun har det med å si sånt, hun er en del eldre enn meg og har tre barn, så hun har liksom "peiling". Men hun vet vel ikke mer enn meg om meg og min graviditet for det... Terminen er 2. april. Så er lite lysten på å vente til 9ende... Og så er det ikke noen koselig dato heller. Satser på å føde litt før det...

Vi ville ikke vite kjønnet, nei. Synes det er greit med litt spenning ;) Og så kan de jo ta feil da...

Ikke så lett med navn, vi får ha noen alternativ klare, og se hva h*n ser ut som. For et par dager siden var jeg nesten sikker på at det ble gutt. I dag er jeg nesten sikker på at det blir jente :ler: Drømte at jeg fikk ei jente i natt, har kanskje noe med det å gjøre. I den drømmen var to av venninnene mine også gravide, og hun ene født en liten gutt i det gamle klasserommet vårt! :overrasket: Alt man skal drømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt poenget med å være så skråsikker... Ingen kan jo vite noe sånt...

Kanskje du får en liten aprilsnarr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+2

I dag har jeg fått mala ferdig gangen, og vært i svømmehallen sammen med venninna mi og svømt. 45 minutters deilig svømming :) Som faktisk er veldig god trening selv om man ikke merker det... før man kommer opp av bassenget, da er man ganske "tung" og sliten.

I går var vi på svangerskapskurs, det var fint å få med seg. Går over fem kvelder. Var oss og 5 andre par. Min kjære var livredd på forhånd for å være den eldste :fnise: Men jammen var ikke en gammel kamerat av ham der også, som er eldre enn ham :) Jeg tror jeg var den yngste, etter hva jeg så av fødselsdatoer. Men, men. Hadde vært morsomt å kunne bli litt kjent med noen nye mennesker, som er i samme livssituasjon. Jeg har jo et par gode venninner, men babyer står nok ikke på timeplanen der med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Du er ikke alene om rare drømmer nei. Jeg har flere ganger drømt at ungen var som en 3-4åring rett etter fødsel. Følte meg veldig snytt da for jeg hadde jo gledet meg sånn til og få en liten baby :sjenert:

Det er jammen ikke lenge igjen til deg nå, blir spennende og følge med deg når april kommer og lese om tegn på at det er i gang :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt poenget med å være så skråsikker... Ingen kan jo vite noe sånt...

Kanskje du får en liten aprilsnarr ;)

Nei, jeg vet. Kanskje hun bare tuller med meg, men det virka ikke sånn.

Ja, kanskje det blir en aprilsnarr-baby? Har lest en plass at 1. april faktisk er den datoen flest nordmenn har bursdag på! Kommer nok av at folk har mye sex i fellesferien tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om rare drømmer nei. Jeg har flere ganger drømt at ungen var som en 3-4åring rett etter fødsel. Følte meg veldig snytt da for jeg hadde jo gledet meg sånn til og få en liten baby :sjenert:

Det er jammen ikke lenge igjen til deg nå, blir spennende og følge med deg når april kommer og lese om tegn på at det er i gang :jepp:

Det har jeg også drømt. Den ene babyen var en ett-to-åring, og en gang fikk jeg en som først var baby, og så plutselig ble 10-11 år! :ler:

Har hørt det er vanlig å drømme mye rart... Er litt artig også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et marsvin som hadde bursdag 1. april. :ler:

9+5 igjen, hjelpe meg... hvor langt før deg var jeg igjen..? :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde et marsvin som hadde bursdag 1. april. :ler:

9+5 igjen, hjelpe meg... hvor langt før deg var jeg igjen..? :dåne:

Du er 10 dager foran meg! :jepp:

Så du har enda kortere igjen! Tida flyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte forrige uke at mannen ville skilles jeg.. :overrasket:

Han gadd ikke si det til meg en gang. Han bare dro med seg masse damer hjem til oss.... :hakeslepp:

Var litt småstressa når jeg våkna kan du si :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida går jo utrolig fort!!! :overrasket: Jeg har under seks uker igjen på jobb før permisjon, det er rart å tenke på. Men det er merkelig at man ikke oppdager hvor fort det egentlig går før man tar seg en tur i andres bøker og oppdager hvor langt de er kommet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg drømte forrige uke at mannen ville skilles jeg.. :overrasket:

Han gadd ikke si det til meg en gang. Han bare dro med seg masse damer hjem til oss.... :hakeslepp:

Var litt småstressa når jeg våkna kan du si :fnise:

Huff, sånne drømmer er fæle! Har ikke drømt at mannen vil skilles enda, men han drømmer visst det stadig vekk om meg!

Tida går jo utrolig fort!!! :overrasket: Jeg har under seks uker igjen på jobb før permisjon, det er rart å tenke på. Men det er merkelig at man ikke oppdager hvor fort det egentlig går før man tar seg en tur i andres bøker og oppdager hvor langt de er kommet... ;)

Ja, det er det som er rart. Mange her som jeg synes akkurat ble gravide, som nå er kommet halvveis... Og dem som har kommet lengre enn meg, klarer jeg liksom aldri og ta igjen :ler: De har jo kommet kjeeempelangt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånne drømmer er fæle! Har ikke drømt at mannen vil skilles enda, men han drømmer visst det stadig vekk om meg!

:fnise:

Ja den er litt lei den der..

Svangerskapskurs hørtes jo ålreit ut :) Så veit man kanskje litt hva man går til...

Åhhh.. Nå gleder jeg meg til vi kan begynne å prøve altså... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se da, om du greier å ta meg igjen :ler: Det vil jo vise seg på slutten, kanskje jeg må gå på overtid og du får før tida, så da tar du meg nok igjen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Ja den er litt lei den der..

Svangerskapskurs hørtes jo ålreit ut :) Så veit man kanskje litt hva man går til...

Åhhh.. Nå gleder jeg meg til vi kan begynne å prøve altså... :)

Mm, det er litt greit å vite litt mer. Særlig om fødsel og sånt. Vi skal på omvisning på sykehuset også.

Ja, når er det mannen din blir "tilgjengelig" for prøving?

Får se da, om du greier å ta meg igjen :ler: Det vil jo vise seg på slutten, kanskje jeg må gå på overtid og du får før tida, så da tar du meg nok igjen ja.

Jepp, det er målet mitt! :ler:

Neida, de kommer når de kommer tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...