Gå til innhold

Hvilken kirke skal dere gifte dere i?


Armonia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal gifte oss i den kirken sambo hører til. En gammel stenkirke. Den er helt nydelig, vakker inni med malerier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i Sofienberg kirke

http://home.online.no/~smenighe/

Vi er samboere og sogner til denne kirken, for oss var det et naturlig valg.

Moren min er derimot ikke så fornøyd. Hun mener at vi skal gifte oss til den kirken jeg hører til. Jeg har flyttet mye i løpet av oppveksten og skjønte ikke hvilken kirken hun mente. Det viste seg at hun mente den kirken jeg sognet til da jeg var 5-9 år gammel!! Evt. den kirken hun giftet seg i... Hun surmuler ennå litt, men jeg er sikker på at hun blir fornøyd når hun kommer i kirken. Den er veldig fin, bare se på URLen og med vakker beliggenhet i Sofienbergparken i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Hei, Junebug - lykke til i Sofienberg kirke! Jeg bor like ved, og den var inne i bildet da vi begynte planleggingen. Kjempeflott kirke! (Og fin lyd av kirkeklokkene, de pleier å vekke meg de få søndagsformiddagene jeg tilbringer hjemme i senga...)

Vi skal gifte oss i Justøy kapell, et lite, hvitt trekapell på Justøya ved Lillesand. Det fine med et bitte lite gudshus er at det faktisk blir fullt, i motsetning til i svære kirker hvor man stort sett bare får fylt opp de forrerste benkeradene, selv med et nokså stort bryllup. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh NÅ ble jeg misunnelig nå!!!! :roll:

Helenius; jeg og vil gifte meg der!!!!!!!!!!! :cry: Har tilbragt alle mine barndomssomre på justøya, og er helt forelsket i det stedet!!!

Åh så heldig du er!

Jeg har tenkt at vi skal vies i Lysekloster ruinene, eller i kapellet. Det har vi ikke bestemt enda... Men jeg har lyst til å gjøre det ute...

Klem fra Magnhild!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Hei Magnhild!

Justøya er både mitt og min tilkommendes barndoms paradis, så vi gleder oss masse. Dessuten har jeg en del slekt der også.

Det er da ikke noe i veien for at dere også kan gifte dere der??? Det er sjelden vielser der, såvidt jeg har forstått (men det kan jo være andre ting som gjør at dere ikke drar dit...)

Lykke til med valget, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal gifte oss i Maridalen kirke.

Sambo ønsket en liten kirke (og det er desverre ikke altfor mange av de der vi bor i Oslo) og jeg ønsket ikke at den skulle ligge på en gravlund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i Vestre Aker kirke. Er den kirken vi soknet til da vi bodde i Oslo.Er en ganske stor kirke, men veldig pen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Helenius!

Tja si det, hvorfor vi ikke skal ha det der. Nå har vi vel egentlig funnet ut at Bergen er det greieste og billigste, både for oss og gjestene...

Men det er fortsatt lenge til, så jeg kan fortsatt ombestemme meg. Og jeg vet at mannen er med på det meste som er i nærheten av Kristiansand...

Lykke til!!

Klem fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i Heddal stavkirke, en av kirkene på hjemstedet vårt. Vi er begge døpt i denne kirken, og jeg er også konfirmert der. En utrolig nydelig kirke, akkurat passe stor og med et "historisk sus" - den er faktisk fra 1100-tallet. Gleder meg veldig til å gifte meg der - dette må være Norges fineste kirke! :D

http://www.heddal-stavkirke.no/

Silje :P

~Vi gifter oss 05.07.03~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååååååååååå alle skal gifte seg i så vakre kirker..... jeg skal gifte meg i tidenes styggeste kirke, nemlig Hinna Kirke..... den er som hentet ut fra en dårlig 70-talls film.... den er kjempepen utenpå, men inni..... æææsj. jaja skal nok overleve det også hehehe.

http://www.kirken.stavanger.no/bin/Image-5...-1000384453.jpg

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi gifter oss i Bekkelaget kirke, en fin og hvit mur kirke som ligger på Nordstrand i Oslo. Har ikke noe bilde desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i Fet kirke (i Fetsund utenfor Lillestrøm).

Har ikke noe bilde dessverre, men det er en hvit trekirke som ligger fantastisk fint til med utsikt over Glomma og Øyeren.

Det som er litt koselig er at vi har kjempefin utsikt til kirken fra huset vi skal bygge.. Tomta vår er bare noen få hundre meter unna kirken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...