Gå til innhold

Må gjøre...

Fremhevede innlegg

Skrevet

"dersom jeg er sur/sint på vedkommende skyller jeg ikke i det hele tatt, og tenker at nå fikk h*n som fortjent, he he!"

:hoho: genialt, såga! håper jeg aldri støter på deg når du er sur :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest vimselot
Skrevet

Må alltid rydde og vaske og ordne i leiligheten når jeg skal reise bort... men ikke ellers...

Skrevet
Dessverre så har jeg ingen tvangstanker med kokeplater og strykejern så disse lar jeg gjerne stå på i tide og utide! :hakeslepp:

Hihi, jammen er vi like :ler: At enden på dorullen er ut er myyyyye viktigere enn at huset brenner ned ;)

Skrevet

Jeg må ofte lese opp bilskilt inne i meg når jeg kjører bil. Det er ganske irriterende :ler:

I tillegg må jeg sjekke at vekkerklokken er i orden 2-3 ganger før jeg legger meg. Noen ganger får jeg også en trang til å løfte øyenbrynene opp og ned flere ganger. Haha, det høres helt sprøtt ut :fnise:

Skrevet (endret)
Hehe. Det var en kamerat som ga meg disse tvangstankene. Jeg holdt på å tråkke på et kumlokk, han dro meg unna og sa: - Ikke tråkke på 40!! Ikke tråkke på 40!!! Og etter noen ganger gjorde jeg ikke det, men jeg pleier ikke kikke så nøye på kumlokk, så jeg unngår alle, enten det er 40 eller ikke.

Akkurat denne har jeg også, og jeg har også fått den av en kamerat!

Hmmm, tenker litt. Jeg må alltid ta av den greia som stikker rett ut på bruskorken etter at brusen er åpna. Kan ikke ha den på, for da går alt galt. :klø:

Jeg også! Ei venninne som "ga" meg den tvangstanken ...

Må skru av tven før jeg trykker på avknappen på fjernkontrollen, fordi jeg ikke kan risikere å se snø på skjermen...tror man kan se spøkelser i den snøen

Jeg også! Ok, jeg tåler å se snøen, men jeg liker det ikke, av samme grunn som du .. :sjenert:

Mine "tvangstanker"

-må sjekke vekkerklokken minst to ganger, livredd for å komme for sent på jobb!

-kan ikke, under noen omstendigheter gå under en stige (betyr jo ulykke!)

-når jeg var liten, og ventet på bussen, brukte jeg å lukke øynene, og telle til ti. Bussen kom som regel ganske rett etter at jeg var ferdig :ler:

-jeg må gå på venstre side av folk, hvis ikke føles det veldig feil ... har prøvd å gå på høyre, og det går bra ei lita stund, men jeg bare må flytte meg.. Alle synes jeg er rar :sjenert:

- MÅ gå på kumlokk det står D400 på, og må IKKE gå på de det står 40 på. Tvangstanke som er adoptert av en venn

- "utfordre" meg selv til å holde pusten til jeg har gjort noe. F.eks må jeg holde pusten til jeg har tatt på meg begge sokken eller buksa o.l

-den tingen som står ut på brusflaskekorker må bites av, merk: bites av

-helst ikke slå av av dekoderen på tv-en før tv-en, pga den ekle "snøen"

mannen min må ha partall på tv-en, anlegget og alle andre steder med volumsknapp :fnise:

Endret av Knøttet
Skrevet

Dette er ikke tvangstanker det som blir nevnt i denne tråden, det er tvangshandlinger...

Har gjort vanvittig masse rart oppigjennom, det meste av det er heldigvis borte, men å skylle glasset tre ganger, sjekke komfyren og kaffetrakterern kommer jeg nok aldri til å slutte med :sjenert:

Gjest Tessmira
Skrevet

Jeg MÅ ordne puta før jeg legger meg, uansett om senga er redd opp og puta helt sikkert er bra. Den MÅ puffes ordnes på :jepp:

Gjest puselabb
Skrevet

Jeg MÅ skylde glass tre ganger før jeg skal drikke vann fra springen.

Skrevet

Jeg kan ikke under noen omstendighet gå inn i et mørkt rom der jeg vet det er speil med stearinlys i hånden (hvis strømmen har gått/på hytta uten innlagt strøm etc). Er helt sikker på at jeg kommer til å se djevelen i speilet... Og jeg tror ikke på denslags skapninger engang!

Ellers setter jeg meg også mål som å komme meg inn ytterdøra før bilen borte i gata kjører forbi.

Skrevet
Hmmm, tenker litt. Jeg må alltid ta av den greia som stikker rett ut på bruskorken etter at brusen er åpna. Kan ikke ha den på, for da går alt galt. :klø:

Det trenger jo egentlig ikke være noen tvangshandling, den "greia" har det med å legge seg mellom tuten og korken, og er vannvittig irriterende !!

Selv pleier jeg å skru av korken første gang, skru den på igjen (hold den irriterende greia borte !), når jeg har skrudd korken godt på igjen, tar jeg frem en stor kniv, og hogger den av ! (Den greia, altså, ikke misforstå ;) ) Tvangshandling er jeg ikke sikker på om det er, men det gjør "flaskelivet" så urolig mye enklere.. :)

Skrevet
jeg må dytte i døre 3 ganger etter at jeg har låst den for da er jeg sikker på at jeg har låst den,. Det er vel det eneste jeg må gjøre

Er du naboen min? ;)

Skrevet
Kommer ikke over splitthoppet. :hoho:

Kanskje noen kan bruke det på andre områder også?

Lang handleliste. Har glemt penn så jeg får ikke krysset av på lista. La jeg egg i vogna? Jada, jeg tok et splitthopp. Hva med gulrøtter? Joda, det er to splitthopp med fem fingre i været. Melk da? Ja, klart jeg har husket melk - jeg tok jo ett splitthopp med skru og en halv salto med innlagt spisepause.

Herregud, se for dere den handlerunden da - hvis alle skulle ha gjort sånn.

:ler:

Er det morsomt eller er jeg trøtt?

*splitthopp* Og der kom jeg på at jeg ikke hadde pussa tenna.

Ja, det er morsomt! :ler: men jeg er også trøtt...

Skrevet
Jeg kan ikke under noen omstendighet gå inn i et mørkt rom der jeg vet det er speil med stearinlys i hånden

Ja det hadde jeg jo glemt, jeg kan heller ikke se i speil dersom det er mørkt i rommet. Det kommer av at noen en gang sa til meg at dersom man gjør dette, kan man se den neste i familien som skal dø! :sjokkert:

Jeg tror ikke engang på sånne ting! :roll:

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Jeg kommer ikke på at jeg har noen faste ritualer, men hjernen min tvinger meg til plutselig å gjøre/ikke gjøre ting av og til.

Som f eks "rekke å gå til en bestemt stein før bilen bak meg kjører forbi"

eller "ikke skru av TVen før noen har sagt et bestemt ord på en eller annen kanal".

Slutt og tving meg, hjerne!

Har du det sånn også :ler: så bra...neida, men da er jeg ikke alene om det ihvertfall.

Må eks. få gjort unna en bestemt ting, før noen kommer inn i rommet der jeg er - om jeg ikke rekker det har jeg på forhånd "bestemt" at da skjer det noe ille o.l.

Samme er det med telefonen på jobben!Om jeg holder på med noe skrivearbeid o.l. vil "noe fælt skje" dersom telefonen ringer før jeg er ferdig med å skrive....

Det er jo helt teit og veldig irriterendes :forvirret::fnise:

Jeg retter på ting: Bilder, brosjyrer og flyers på disker og liker at ting står rett i forhold til hverandre. Kort sagt: systematiserer ting. Jeg er en reser på å SORTERE!

Jeg også gjør det! Ting må stå systematisk på skrivebord/stuebord, gjør det ikke det retter jeg på det-selv om jeg er hjemme hos andre :sjenert:

Ja, også når jeg legger varer på kassebåndet i butikken, må det ligge pent og pyntlig etterhverandre :roll:

- Klarer ikke ha åpne skuffer og skapdører rundt meg

Ikke jeg heller Vampyra, det er faktisk helt uholdbart å ha dem åpne...særlig på kjøkkenet :sur:

Utrolig morsom tråd med så mye rart, særlig splitthoppet til Prestekrage :ler:

Endret av Silmarill
Gjest Kruspernille
Skrevet

Jeg har mange av de tvangshandlingene som dere andre ramser opp her jeg også (skylle glasset, skylle tannbørsten både før og etter jeg pusser tenner, sjekke at døra er låst, komfyren er av, sjekke vekkerklokka ørten ganger før jeg greier å roe meg om kvelden, sjekke at kontakter er ute... Adopterer splitthoppet, forresten! :ler: )

Men jeg har et par egne ting også:

Når jeg skal skifte på sengene, MÅ vaskelappen på dynene og putene være i enden på trekket. Mye ekstraarbeid hvis jeg merker at jeg glemmer meg og bare peiser det på uten å sjekke hvor lappen er, merker at jeg har hatt dem på feil vei og må gjøre det på nytt. Og jeg som HATER å skifte på senger, skjønner ikke hvorfor jeg må ha en sånn slitsom tvangshandling! :kjefte:

Og når jeg henger opp klær, kan ingen i familien sine klær henge alene på en snor. De MÅ henge sammen med en av de andre sine. En annen ting som også gjelder klær; jeg pleier å brette klær mens jeg ser på tv, og hvis det er reklamepause i et program får jeg panikk og må skynde meg å gjøre ferdig all brettingen før det begynner igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...