Gå til innhold

Må gjøre...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Type ting som stykehjern/ rettetang;

for å huske at jeg har skrudd av disse MÅ jeg ta ett splitthppp/klype meg i armen el.li

for å kunne memorisere at jeg faktisk har skrudd av....

" Har jeg skrudd av strykehjernet???????

Ja- stemmer- jeg hoppet splitthopp (noe jeg ikke akkurat har som morgenrutine)- å ja jeg skrudde av...

:skratte:

Det skal jommen jeg begynne å gjøre og! Jeg har rettetang- og kokeplateangst! Kanskje dette vil få meg til å måtte slutte å sjekke om de er skrudd av tre ganger før jeg kan forlate leiligheten.

:hoho:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet
Er det morsomt eller er jeg trøtt?

Ja, hysterisk :hoho:

Men genialt :lur:

*Adoptere metode* ....dog kun til hjemmebruk for min del

Skrevet
Hvis jeg skal drikke vann må jeg bestandig skylle glasset først.

haha! Da er vi to! Men jeg må skylle glasset fort 3 ganger... :sjenert:

Gjest prestekrage
Skrevet

Splitthoppet er faktisk genialt (tusen takk for tipset kjære kollega).

Tror min hjemmeværende huseier også er evig takknemmelig- som nå slipper å låse seg inn hos meg annen hver dag for å dobbelsjekke!!!

(for det viser seg jo hver gang at jeg har skrudd av/tekt ut kontakten..dvs bomtur for huseier)

Splitthopp- klyp i armen- spark i leggen- trikset er i allefall- gjør noe helt ureglementert slik at du husker om du utførte det (eller har blåmerker)! Mye letter å huske enn "trakk jeg ut kontakten?"

Men ser for meg at handlerunden kan bli et meget underholdende syn-HVOR handler du????

Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet

Det med splitthopp var jo utrulig genialt da!

Men så utrolig morsomt, jeg ler så jeg griner :skratte:

Skrevet

Ang det splitthoppet: jeg har tidligere fått som tips å gjøre noe annet for å huske at man har gjort noe. Det hjelper meg når det gjelder å stole på at jeg har lukket døra (dog tar jeg ikke splitthopp). Hvis jeg etterpå lurer på om jeg husket det husker jeg den andre handlingen jeg gjorde. Men hvis det blir en vane at man alltid gjør en bestemt handling etter man har gjort det man har tvangstanke for å glemme kan det miste effekt.

Forøvrig er jeg veldig facsinert av tall og det preger meg nok litt:

Når jeg går ute på fortau skal jeg helst ta 4 skritt innenfor en asfaltlapp (dere vet når det er strek på asfalten siden det er lagt på et stykke). Noen ganer er lappene lenger, så da ganger jeg opp med fire (dvs jeg kan ta 4-8 eller 16, 12 er ikke så greit). Jeg skjønner jo ikke alltid med en gang hvor langt område er så jeg får ikke alltid gjort en god nok beregning i forkant. Derfor fører dette noen ganger til at jeg må ta to kjempeskritt på eller trippe litt for å få plass til de nødvendige skrittene. For en stund siden gikk jeg den gamle skoleveien min og det var rart hvordan jeg husket hvor mange skritt det var i hver "asfaltlapp". Men siden jeg jo har fått lenger bein siden jeg var barn stemte ikke antallene mer.

Og så sjekker jeg alltid bilnr og taxinr, siden jeg har merket meg at de siste sifrene veldig ofte er like (jeg tror ikke dette bare er en tilfeldighet??).

Og hvis jeg ser en reklame på t-banen med et tlfnr lager jeg alltid et system i tlfnr, som om jeg trenger en huskeregel for å huske det. Når jeg har finnet et system tenker jeg fornøyd at nr jo er lett å huske, men jeg husker det jo selvsagt ikke (selv om jeg ikke har noe ønske om det).

Jeg har også en del andre ting jeg må telle osv. Egentlig er jeg overrasket over at jeg ikke har flere slike, siden jeg er mye for meg selv og da går i mine egne tanker. Men så lenge slike tanker ikke er styrende for hverdagen er de jo helt ufarlige. Det er vel heller hvis man avlyser hele dagens gjøremål siden man telte 15 knotter på trappegelenderet at man må aktivt gjøre noe for å endre seg. :sjenert:

Gjest milkyway
Skrevet

bilen/bussen MÅ ha plass mellom hver lyktestolpe/skilt ellers brenner den opp!

Skrevet

Hvis jeg går ute eller sykler eller i det hele tatt er ute i bevegelse så må eks. jeg komme forbi den lyktestolpen før bilen har passert meg. Jeg må gjøre noe/komme forbi noe før en annen ting er blitt gjort/kommet forbi. Når det er mørkt ute så må jeg også løpe opp siste trappa :sjenert: Når jeg sitter på bussen eller i bil så sitter jeg å "vinker med tæsene" opp og ned og da er det sånn at når jeg kjører forbi en lyktesolpe skal foten ned og opp igjen rett etterpå så lyktesolpen "blir fanget over tæsene mine" for dem lager en slags strek. Vanskelig å forklare men føler meg nå hele koko :(

Skrevet

*Sjekker at vekkerklokka er skrudd på, mange mange ganger.

*Må skylle glasset før jeg fyller opp med vann, dette gjelder bare vann ikke noe annet.

*Må ta vann på tannbørsten både før og etter at jeg har tatt på tannkrem.

*Må gni skjea over "lokket" på yoghurtboksen, rømmeboksen og evt andre ting med likt lokksystem. På grunn av dette fikser jeg ikke at andre skal åpne yoghurt for meg.

Skrevet

Morsom tråd :)

-Sambo stiller vekkerklokken hver kveld, jeg må sjekke at han har stilt den rett og se hva klokken er, våkner ofte flere ganger om natten for å sjekke klokken.

-Skyller glasset før jeg fyller vann.

-Sjekker at alle ledningene er ute på de elektriske artiklene, går ofte inn igjen i huset for å sjekke en ekstra gang bare for å vær helt sikker.

-Sjekker at døren er låst flere ganger selv om jeg vet den er låst, spes. hvis jeg er hjemme alene.

- Må kjøpe pynteting i par, kan feks ikke ha bare en lysestake av en sort, samme gjelder bilder, lamper osv.

-Og så den verste i mine øyne---må forsikre meg om at glidelåsen på buksen er lukket mange ganger etter at jeg har vært på toalettet :fnise:

Føler meg litt koko her nå ja :roll:

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jeg må skylle vannglass jeg skal drikke fra 3 ganger, men hvis det er til andre så holder det med en. Hvis jeg skal fylle en flaske med vann, så holder det med en skylling.

Når jeg skal røyke må jeg blåse på røyken før jeg tenner den, for å blåse vekk eventuell tobakk som sitter på filteret.

Alle volumkontroller og sånn som kommer opp som tall må stå på partall, eller enda bedre, hele 5'ere. Detta er livsvikitg, og noe av det første min kjære lærte seg til. Nå står alle volumer på hele 5ere :)

Skrevet (endret)

Morsom tråd :)

Mine tvangstanker:

- Alle dager er enten par- eller oddetall , men vet ikke helt hva som definerer om en dag er par- eller oddetall. Liker partalldagene (mandag, torsdag og lørdag) "best", selv om jeg jo egentlig hater mandager...

- Før kunne jeg kun stå opp på hele eller halve timer. Ble klokka fem over før jeg kom meg opp, måtte jeg bare ligge 25 min til... Det rare er at mamma og bestefar har det på samme måten ;) Har heldivis sluttet med det nå.

- MÅ ha dorullen med enden utover. Denne tvangstanken har tydeligvis samboeren min også, men han vil ha den innover. Igen av oss har noen sinne kommentert det, men rullen skifter vei hver gang en av oss har vært på do... Hehe.

- Kanskje ikke akkurat en tvangstanke, men hvis jeg venter på noen teller jeg alltid biler. Tipper hvor mange biler som kommer til å kjøre forbi før vedkommende dukker opp. Dette har jeg gjort siden jeg var liten og satt i vinduet sammen med søsteren min og ventet på at mamma skulle komme jeg fra jobb sånn at vi kunne spise middag.

Kom på en ting til: Jeg er ekstremt opptatt av bilnumre! Tidligere sjekket jeg pokerverdien (hus eller stright er kult!), mens nå sjekker jeg opp mot et visst mønster som finnet i nummeret på min bil. Håpet er jo selvfølgelig å en dag å se en bil med samme nummer som min! :-D

Endret av ~TrudeLutt~
Gjest Elastica
Skrevet

Det som sannsynligvis ligger nærmest en tvangstanke hos meg, er at jeg alltid må ha det ryddig når jeg går hjemmefra. Og da mener jeg RYDDIG.

Skrevet
*Må ta vann på tannbørsten både før og etter at jeg har tatt på tannkrem.

Sånn har jeg også. Skylle-tannkrem-skylle-pusse.

Alle volumkontroller og sånn som kommer opp som tall må stå på partall, eller enda bedre, hele 5'ere. Detta er livsvikitg, og noe av det første min kjære lærte seg til. Nå står alle volumer på hele 5ere :)

Dette har jeg lært min samboer også :fnise: Hender jo han lar den stå på 21 i volum bare for å plage meg. Men jeg vil bare ha på hele 5´ere, og hvis det er stor forkjell mellom 25 og 30 eksempelvis så kan de gå med 27 for jeg regner det som midt på. Eller hvis jeg ikke kan bestemme meg for 20 eller 25 så regner jeg 23 som "midten"

- Kanskje ikke akkurat en tvangstanke, men hvis jeg venter på noen teller jeg alltid biler. Tipper hvor mange biler som kommer til å kjøre forbi før vedkommende dukker opp.

Dette gjorde jeg før. Satt jeg å ventet på bussen tippet jeg for meg selv for å ha noe å gjøre :ler: eks: bussen kommer når 3 biler ha kjørt forbi eller at jeg hadde nedtelling fra 10 og bussen kom når jeg sa 0.. Dette gjør jeg ikke nå lengere for jeg hører på musikk til un derholdning i stedet for ;)

Skrevet (endret)

1. Jeg må aldri se på noen jeg er glad i mens jeg svelger. Da kommer vedkommende til å dø. Når jeg ser på noen jeg misliker sterkt/hater, skal jeg svelge, for da vil altså denne dø. (Ser antageligvis litt merkelig ut ved matbordet med familien..)..

2. Jeg skylle tannbørsten før jeg bruker den (ellers er den skitten, og har partikler fra toalettet på seg).

3. Jeg må trippelsjekke doskåla etter å ha gjort mitt fornødne slik at ingen kan avsløre hva jeg har gjort.

4. rekke å gjøre ting A før hendelse B skjer. Ellers dør en person jeg er glad i.

5. Må "skylle" glasset to ganger før jeg tar oppi det vannet jeg faktisk skal drikke.

6. Holder pusten mens jeg tenner sigaretten, dette for at jeg ikke skal få røyk i nesa.

7. Når noen snakker, "tar jeg opp" det de sier ved hjelp av inn- og utpust. Eks: Kvinneguiden er pustINN-UT-INN-UT. Det bør helst ende med et partall, ellers må jeg fortsette til det blir det.

8. Når jeg svelger, svelger jeg i takt med at jeg sier "Elisabeth" inni meg. (Se punkt 1). Dette har jeg gjort helt siden siste året på barneskolen, rett og slett fordi jeg hatet læreren min. Lurer på om jeg noen gang kommer til å slutte med det (er 21 år nå). Har prøvd å endre navn, men nei... Går ikke!

Hmm, jeg tror jeg har fått med det meste her nå.. :kaffe:

Edit: Glemte et punkt.

Endret av s0l
Skrevet (endret)

Dette var en super tråd! Det er godt å se at jeg ikke er merkelig likevel!

Jeg må skylle glasset 3 ganger før jeg fyller opp med det jeg skal drikke. Hver fylling må være full. Til andre må jeg bare fylle 1 gang. Dersom jeg er sur/sint på vedkommende skyller jeg ikke i det hele tatt, og tenker at nå fikk h*n som fortjent, he he!

Hvis jeg skal spise noe samtidig som jeg skal se noe på tv så må jeg vente til filmen/ programmet er kommet godt igang. Dersom det kommer reklame mens jeg spiser, så slutter jeg å spise å venter til reklamen er over.

Jeg må sjekke døren 1 gang etter at jeg har låst for å være på det sikre siden.

Hver gang jeg har vært på do må jeg sjekke at glidelåsen er igjen. Dette gjør jeg veldig mange ganger og det plager meg fordi det sikkert ser teit ut. Jeg sjekker også selv om jeg har skjørt på meg og ikke engang har glidelås fremme.

Hvis jeg må velge noe, så velger jeg alltid det som er nr 2 fra venstre.

Når jeg trener så må jeg alltid ha hele tall i kalorier, og da helst 100, 150, 200, 250. Dette fører forresten til at jeg må spurte litt på slutten selv om jeg egentlig jobber med nedtrapping. Dersom jeg uheldigvis får f.eks 201 så må jeg gå opp til 210. Det er ganske slitsomt, men jeg får nok trent inn et par kcal ekstra på denne måten, det er bra fordi jeg liker ikke å trene egentlig.

Enden må selvsagt være ut på dorullen, og dette kan jeg godt finne på å fikse på overalt hvor jeg er på do og dorullen er feil.

Jeg tråkker ikke på kumlokk eller lignende.

Jeg vet jeg har flere, men kommer ikke på noe mer da alt er ganske vanlig for meg :ler:

Dessverre så har jeg ingen tvangstanker med kokeplater og strykejern så disse lar jeg gjerne stå på i tide og utide! :hakeslepp:

Endret av Såga
Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg har ikke så mye tror jeg, men disse kommer jeg iallefall på:

- Må alltid skylle tannbørsten før jeg tar på tannkrem

- Klarer ikke ha åpne skuffer og skapdører rundt meg

- Må alltid ha nytt vann hver kveld på nattbordet

- Får ikke sove uten å ha vært på do før jeg legger meg

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Må alltid gå på do før en film feks begynner, enda jeg ikke må på do engang.

Sjekker alltid komfyren før jeg legger meg,sjekker også om dører er låst før jeg legger meg, spesielt om jeg er alene hjemme.Må dra ut ledninger til elektriske produkter.

Sjekke at ikke kranen står og drypper, må sjekke om ungene har det bra og om de puster, enda de er store nå!!Har gjort det siden de var babyer.

Irriterer meg over bilnr med 0 når ikke tallene blir korrekte.

Ellers så var det vel ikke noe mer jeg kommer på i farten. Har trodd at jeg var gal som gjorde dette, men ser jo at dere er mye mere galere!! :hoho::hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...