Gjest s.n Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Vi har vel alle våre ting vi bare må gjøre??? Hva er dine tvangstanker ? Jeg må f.eks. sjekke klokkeradioen hver kveld, lyd og klokkeslett. Bare for å være sikker på at det er rett (mao samme tid som i går og dagen før det og dagen før det...). Litt slitsomt, men jeg får ikke sove uten å ha gjort det! Ellers har jeg en tendens til å 'pare' ting, mennesker etc. 'de to og de to', annenhver etc.
Brunhilde Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Jeg har faktisk ikke noen jeg kommer på i farten, men det betyr jo ikke at jeg er helt fri for slikt, bare at det ikke er spesielt fremtrendende.
Bokormen Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Jeg teller ting Antall skritt til toget, antall passasjerer i vogna mi, antall prikker på seteryggen forann meg, antall lyktestolper jeg passerer osv
Lady Lovelylocks Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Hvis jeg skal drikke vann må jeg bestandig skylle glasset først.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Ikke tråkke på kumlokk. Jeg er mer avansert. De kumlokkene det står "40" på betyr det ulykke å tråkke på - om man uforvarende tråkker på et kan man avverge ulykken ved å klappe seg på venstre skulder. Derimot kan de kumlokkene som har K på seg gi hell i kjærlighet om man tenker på sin utkårede mens man går over det. Utrolig hvordan ideer fra man var liten kan bite seg fast, jeg ser jo når jeg skriver dette at jeg ikke er langt fra å trenge behandling
milla-mor Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 jeg må sjekke hvor mange bokstaver lange ord har. hvis det er partall er det greit, men oddetall...? da har vi et problem. men i overskrifter og sånn, er det greit om ikke hvert enkelt ord har partall, så lenge hele setningen tilsammen har det. "kvinneguiden"= (herregud, jeg er jo sprø...)
Gjest Bøllefrøet Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 En ting jeg gjorde akkurat nå er en liten tvanstanke. Når jeg leser så klikker jeg med musa hele tiden (markerer og avmarkerer teksten fram og tilbake.) Utenom det har jeg en greie for at ting skal være symmetriske. Spesielt hvis jeg kjeder meg. Da kan jeg sitte og irritere meg over at f.eks. at gardinene ikke henger nøyaktig like langt ut på begge sider. Men jeg er for lat til å fikse på det da
Gjest Bøllefrøet Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 jeg må sjekke hvor mange bokstaver lange ord har. hvis det er partall er det greit, men oddetall...? da har vi et problem. men i overskrifter og sånn, er det greit om ikke hvert enkelt ord har partall, så lenge hele setningen tilsammen har det. "kvinneguiden"= (herregud, jeg er jo sprø...) Hihi, hva gjør du med det når det er "et problem" da?
Gjest Corto Maltese Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 jeg må dytte i døre 3 ganger etter at jeg har låst den for da er jeg sikker på at jeg har låst den,. Det er vel det eneste jeg må gjøre
Gjest Pax Skrevet 22. august 2007 #11 Skrevet 22. august 2007 Jeg er mer avansert. De kumlokkene det står "40" på betyr det ulykke å tråkke på - om man uforvarende tråkker på et kan man avverge ulykken ved å klappe seg på venstre skulder. Derimot kan de kumlokkene som har K på seg gi hell i kjærlighet om man tenker på sin utkårede mens man går over det. Utrolig hvordan ideer fra man var liten kan bite seg fast, jeg ser jo når jeg skriver dette at jeg ikke er langt fra å trenge behandling Hehe. Det var en kamerat som ga meg disse tvangstankene. Jeg holdt på å tråkke på et kumlokk, han dro meg unna og sa: - Ikke tråkke på 40!! Ikke tråkke på 40!!! Og etter noen ganger gjorde jeg ikke det, men jeg pleier ikke kikke så nøye på kumlokk, så jeg unngår alle, enten det er 40 eller ikke.
Betsy Skrevet 22. august 2007 #12 Skrevet 22. august 2007 Mine tvangstanker: - Ikke tråkke på kumlokk (verden raser nesten sammen om jeg gjør det) - Kan ikke sove dersom skapdører/skuffer på soverommet er åpne - Må sjekke flere ganger at elektriske apparater ikke står på (en påskeferie ble regelrett ødelagt fordi jeg var sikker på at jeg hadde glemt å ta ut ledningen på strykejernet selv om jeg vet at jeg gjorde det ) - Jeg sjekker at ytterdøren er låst sånn ca 15 ganger før jeg legger meg /går hjemmefra... - Plutselig bare mååå jeg ta annethvert trinn i trapper
milla-mor Skrevet 22. august 2007 #13 Skrevet 22. august 2007 Hihi, hva gjør du med det når det er "et problem" da? gjør om på setningen, eller regner komma og punktum som en bokstav (det er juks, da. fysj!). eller bare irriterer meg litt. men jeg er en jævel på å se hvor mange bokstaver et ord har superraskt! synd det aldri utlyses noen godt betalte stillinger hvor jeg kunne hatt bruk for denne givende "evnen"... :kaffe:
Gjest Frk Åberg Skrevet 22. august 2007 #14 Skrevet 22. august 2007 Sjekker om dører er låst, om vekkerklokka er skrudd på osv. litt for mye. Liker også å telle og finne midten på ting (hvilken plate i taket er i midten, og hvor mange plater er det totalt). Er også veldig glad i partallstrapper, hvor jeg kan ta første trinnet med venstre fot og det siste med høyre. Heldgivis er ikke dette noe som tar mye tid eller som plager meg - mao. så føler jeg meg frisk og rask til tross for mine laster
Gjest s.n Skrevet 22. august 2007 #15 Skrevet 22. august 2007 finne midten på ting Det gjør jeg og. Liker oddetall når jeg gjør det. Hvis det ikke er oddetall begynner jeg å 'pare' igjen...
Gjest N Skrevet 22. august 2007 #16 Skrevet 22. august 2007 [ Volum på TV'en... 21 blir jo helt feil...da må vi opp i 22, eller gå et hakk ned til 20. Antall kjeks, drops osv. Samme her... spiser jeg f.eks. fem MÅ jeg spise en til slik at det går opp. Bananer må ha en bestemt farge for at jeg skal kunne spise de. Ikke grønne og ikke modne med svarte flekker. Den skal ha noe grønnfarge, men moden nok til at den ikke er hard i midten. Når jeg vasker opp har jeg alltid en bestemt rekkefølge å gjøre det på. Først tallerkener, så glass og tilslutt bestikk. Jeg foretrekker å kutte salaten selv når vi skal ha det til middag... hvorfor? Jo, fordi ingen er så nøye som meg til å kutte agurken i like store biter som tomatene. De må matche i størrelse! Jeg kunne sikkert nevnt flere. Jeg er psycho og plager livet av familien min med sånne ting.
Adonia Skrevet 22. august 2007 #17 Skrevet 22. august 2007 kan vel ikke kalles tvangstanke men jeg MÅ sjekke at jeg har nøkkelen i veska før jeg lukker igjen døra hjemme ( jeg har smekk-lås og er livredd for å låse meg ute.) dette må jeg gjøre, selv om jeg kan huske at det siste jeg gjorde var å putte nøkkelen i veska..
Gjenglemt sykkellås Skrevet 22. august 2007 #18 Skrevet 22. august 2007 Jeg kommer ikke på at jeg har noen faste ritualer, men hjernen min tvinger meg til plutselig å gjøre/ikke gjøre ting av og til. Som f eks "rekke å gå til en bestemt stein før bilen bak meg kjører forbi" eller "ikke skru av TVen før noen har sagt et bestemt ord på en eller annen kanal". Slutt og tving meg, hjerne!
Tinelise Skrevet 22. august 2007 #19 Skrevet 22. august 2007 må for all del ikke gå under sånne.. ja hva heter d? .. når de bygger på diverse tinger og d er slike stativ på gata?? stilas??? håper noen skjønner hva jeg mente og sit-ups må tas i hele nummer! gjerne 25 og 25 til d til slutt blir 100. klarer jeg bare 21, så er motivasjonen min borte d samme gjelder d meste med tall. tall må være runde
Gjest Bøllefrøet Skrevet 22. august 2007 #20 Skrevet 22. august 2007 Jeg kommer ikke på at jeg har noen faste ritualer, men hjernen min tvinger meg til plutselig å gjøre/ikke gjøre ting av og til. Som f eks "rekke å gå til en bestemt stein før bilen bak meg kjører forbi" eller "ikke skru av TVen før noen har sagt et bestemt ord på en eller annen kanal". Slutt og tving meg, hjerne! Hehe, dette gjør jeg og innimellom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå