Gå til innhold

LilleKylling lever livet

LilleKylling

Anbefalte innlegg

Hadde du en bedre dag i dag?

Joda, forsåvidt :jepp: Har ihvertfall gjort LITT fornuftig, vaska tøy, vaska loftet, bakt boller og tatt oppvasken. Ikke verst bare det!

Pappa og samboeren har vært her en liten tur, også dro mannen ut for å hente en pizzabakerpizza. Namnamnam! Sliter litt med maten for tiden, så det er godt når en endelig får lyst på noe.

Lillemannen hadde nesten 40 i feber i dag stakkars, men er i fin form ellers. Han sover nå da søte gullet mitt :rødme:

I morra skal jeg til legen, litt spent, men det skjer sikkert ikke så mye. Hun vil sikkert ikke lytte etter hjertelyden så tidlig, men kanskje kanskje.... Er antagelig like lurt å la være, for hvis hun ikke finner den blir man jo bare stressa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag har jeg vært på første kontroll hos legen. Gjorde igrunnen ikke noe annet enn å fylle ut helsekortet og ta blodprøver og snakke litt. Flinke legen min tok seg god tid selv om folk maste på henne mens jeg var der, og hun var fosinket. Den legen jeg hadde i sist svangerskap tror jeg må ha hatet jobben sin.

Vi snakket litt om bekkenet, og hun sa jeg skulle dra til fysio så fort jeg orket så jeg kunne få vite litt øvelser osv for å styrke bekkenet. Men vondtene kom til å komme sa hun. Og det skulle hun visst ikke gjort, for i kveld har jeg søren meg kjent at det skjer noe nedi der. Og det er ALTFOR tidlig. Håper det er innbilning!

Ellers ringte det ei dame fra NAV som sa at jeg manglet 13 dager på å ha opparbeidet meg rett til foreldrepenger for denne lille tassen. Det er jo ganske utrolig...... Men nå er jeg sykemeldt, og da jeg snakket med NAV i romjula sa de at jeg hadde krav på sykepenger. Hun i dag mente ikke det, men at jeg måtte melde meg arbeidsledig og få dagpenger. Men det går jo ikke når jeg er sykemeldt. Tror riktignok det var de første damene som har rett, og at jeg har krav på sykepenger. Hun idag sa nemlig at jeg måtte kunne dokumentere at jeg har tapt inntekt når jeg er sykemeldt, og det har jeg jo selvfølgelig siden jeg hadde hatt krav på dagpenger hvis jeg ikke var det. Phu, dette ble innviklet. Men tror nok det skal gå greit å få ordnet det slik at jeg får foreldrepenger for neste også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke noe av rett på¨eller ikke, men ønsker deg lykke til.. :fnise:

:fnise: Nei jeg skjønner ikke så mye av det jeg heller. Men det koker vel ned til om jeg får penger for å være hjemme med minimann 1 år, eller om jeg må sende mannen ut på røvertokt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det snør det snør tiddelibom :kalle: Passer egentlig veldig dårlig siden mannen er bortreist i helgen. Formen er liksom ikke helt på topp til å måke. Men som storemann så stolt sa, så skulle han måke siden han er mannen i huset nå :fnise:

Dette har vært en rar uke, jeg er virkelig helt bortreist i formen. Får håpe kvalmen gir seg snart, er jo over 10 uker nå :hoppe: Men jeg har fått så vondt i rompa.... altså midt på hvert sete. Mistenker at det er noe bekken/nerve greier som arter seg litt annerledes enn jeg er vant til. Det stråler liksom nedover i bena. Jaja, jeg skal ta kontakt med fysio snart, må bare komme meg gjennom en to ukers sydentur først :fnise: Forutsetningene for å få en topp tur er jo ikke akkurat de beste, men håper jo det går bra da. Blir det for ille, så setter jeg de andre på en buss og legger meg langflat ved siden av bassenget i fred og ro.

Fikk bestilt time hos jordmor i går. Det var litt morsomt, for jeg kunne velge mellom to stk. Hun ene gkk jeg til på kontrollene med storemann for 9 år siden. Og hun andre tok imot storemann på sykehuset. Valgte den første, men det var egentlig bare fordi hun har kontor i nærheten av meg en dag i uka, så da slipper jeg å inn til byen.

Merker at jeg nok trenger å prate litt mer om fødselen denne gangen. Med lillemann husket jeg jo ikke hvordan det var, men det gjør jeg nå. Og siden det gikk ganske fort og ble veldig intenst sist er jeg en smule nervøs for neste gang. Uff, må ikke tenke på det nå... :fnise: Kommer antagelig til å være så lei på slutten at det kan være så vondt det bare vil, så lenge ungen kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei!

Har sendt deg en pm ang. små barn på fly ;)

Høres helt fantastisk ut med to uker i syden!!!! Men husk at hvis du har begynnenede bekkenløsning så bør du ikke svømme vanlig brystsvømming, da det er veldig belastende for bekkenet. Viktig å bruke benene som om du har svømmeføtter på, dårlig forklart... men håper du skjønner!

Håper du har en finfin dag og har funnet en god fysio!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Hei lenge siden sist. Hvordan er formen?

:klemmer:

Hei hei!

Ja, det er lenge siden, jeg har jo vært på KG-avvenning i syden i 2 uker. Og har ikke helt blitt avhengig igjen enda.... :fnise:

Formen er egentlig bra, er ikke fullt så kvalm lenger. Men vi pådro oss litt magesjau etter at vi kom hjem, så det er litt vanskelig å si akkurat hvordan det ligger ann. Bekkenet ble bedre i varmen, men nå skal jeg snart komme meg til fysio.

Ellers hadde vi en helt topp tur, men det er jammen meg godt å komme hjem også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Hallo alle sammen :vinke:

Da har jeg endelig fått surret meg til å gå inn på mannens mail og finne passordet mitt til kg igjen :fnise: Han har stadig en opprydning i maskinen, og da forsvinner jeg fra herfra. Har lest og skrevet som gjest da, så har fått med meg endel.

Er jo lenge siden jeg har skrevet her nå, er allerede 26 uker på vei :hoppe::gravid: Magen er skikkelig stor allerede denne gangen, føler meg høygravid. Vi har vært på UL, og alt er bare fint med den lille. Vet ikke om det blir gutt eller jente, og det er jo sååååå spennende!

Formen er sånn passe.... bekkenet som skrangler, men det går greit så lenge jeg passer litt på hva jeg gjøre. Prøver å gjøre litt hver dag, da hoper det seg ikke opp, og jeg trenger ikke gjøre så mye at jeg krabber rundt når kvelden kommer. Går til fysioen gang pr uka, men er ikke sikker på om det hjelper så veldig. Er jo greit å få trent litt uansett da. Vi er jo på babysvømming også en dag i uka enda, men det er jammen meg tungt nå. Lillemann er jo tung å holde på, også vil han liksom hit og dit hele tiden.

Lillemann har jo blitt nesten 15 mnd allerede. Han er utrolig snill og flink, sover masse på dagen enda, og våkner ikke før i 8-tiden om morgenen. Han er veldig glad i senga si (akkurat som mammaen og pappaen :fnise:), så han kan ligge der og kose med bamsene, prate og synge lenge før han vil opp. Han løper rundt som en strikk her nå, og sier stadig flere ord. Han har forlengst skjønt at babyen er i magen til mamma :rødme:

Storemann er i full gang med fotballsesongen igjen, og det er veldig stas. Godt for oss voksne og komme ut litt på trening og turneringer også!

Ellers har vi pusset opp badet nede. Det er ferdig fliselagt, så nå venter vi bare på at rørleggeren skal komme og montere alt igjen! Blir fint! Og det er heldigvis det siste rommet vi skal gjøre noe med nå. Ellers kommer det en murer i slutten av denne uka og skal støpe en stor platting på utsiden. Skal bli deilig å få en ordentlig uteplass. Da er det bare litt plensåing og ny grus på gårdsplassen, så er vi helt ferdige med det vi skal gjøre foreløbig :hoppe:

Nei, nå må jeg støvsuge og :husarbeid: før lillemann våkner igjen. Så skal jeg si hei til gamle kjente etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så koselig å se at du er tilbake :hoppe:

Takk for det :hoppe:

Der var du ja :hoppe: velkommen tilbake som registrert bruker :-D

Får se hvor lenge det varer denne gangen da :fnise:

Idag har jeg og lillemann vært hos legen. Han er så snill og tålmodig å ha med, lille gullet mitt. Selv om vi måtte vente i en halv time på å komme inn, så satt han fornøyd i vogna og lo når legen målte og lytta. :rødme:

Alt var igrunnen bra, hadde lagt på meg 5 kg da.... men det er jo 10 uker siden sist jeg veide meg, så det er kanskje ikke heeeelt galt :sjenert:

Hjertelyden til minimann var på 128, så da begynner jeg å tro at det er en gutt :babygutt: Det spiller ingen rolle, men det er jo morro å tenke på!

Mannen og jeg har styra litt med listene og noen foringer på badet nede nå... så lufta har gått litt ut av oss begge. :sur: Oppussing er virkelig drepen for et forhold.... ihvertfall vårt :sjenert: Så nå er jeg glad vi snart er ferdig, og det er minst 2 år til neste prosjekt.

Det ordner seg nok i løpet av kvelden, han er jo gomannen min :hjerter_rundt:

Skal ihvertfall ikke gjøre så mye fornuftig resten av kvelden, surfe litt på nettet og se på criminal minds. Vi burde egentlig tatt en liten sjau med støvsugeren og insektsmiddel, vi har noe så ekkelt som jordmidd krabbende rundt i vinduene i stua. Men... tror de får få lov til å være til i morra.....

Endret av LilleKylling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag kveld og ingenting morsomt å se på tv.... :sur: Gullruten står nå på heri bakgrunnen, men kan igrunnen spare meg for det. Lurer litt på hvorfor lørdag er den store reprise-kvelden.

Idag har det vært helt utrolig nydelig fint vær. Lillemann tasset rundt her i shorts, t skjorte og solhatt. Også de nye crocs-sandalene sine da. http://www.taylorshoes.com/crocsotter.htm

Som nesten er for små. Han har legger helt ned til tærne stakkars :fnise: Litt lubben her og der :rødme: Utrolig hvor stor han ble plutselig når han går med "vanlige" klær og ikke body. Eneste ulempen er at han har arvet pappas rørleggersprekk :fnise:

Vi var ute og gikk en liten tur til et jorde hvor det går masse sauer og lam. Han kikket og pekte og sa "se, se" hele tiden. Klappet litt på snuten også. Han lærer nye ord hver dag nå synes jeg. Når vi synger bæ bæ lille lam, så sier han bæ bæ og ja ja. :rødme: Og hunder har blitt voff voff istedenfor pus. Alt som beveget seg var nemlig pus en stund.

Ellers har det ikke skjedd så mye spennende idag, mannen har vasket og polert bilen. :kys_2: Og jeg har malt litt lister... Skal jo egentlig ikke male så mye i min tilstand, men jeg sto ute, så da får det gå.

Jeg har forresten også bestilt meg et par nye crocs, håper de kommer til uka.

http://www.taylorshoes.com/crocsadara.htm

Utrolig gode sko for en vaggende gravid dame :fnise: Og fine var de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemannen min sover som en stein igjen :rødme: Han har virkelig et godt sovehjerte... våkner ikke før i halv ni- ni-tiden om dagen. Da må jeg opp og bråke litt så han våkner :fnise:

Idag skal vi ha barnevakt så mannen og jeg skal på kino :hoppe: Det er lenge siden vi har vært det. Og det er jo litt viktig å huske å være kjærester også oppi alt styr med graviditet og småbarn og store barn og fotballtreninger og oppussing av bad osv osv... phu!

Badet kunne jo egentlig vært ferdig nå hvis bare den forbaska rørleggeren kunne komme :kjefte:

Mureren var her ihvertfall i går da, så nå har vi fått støpt en stoooor fin platting langs hele baksiden av huset. Vi trodde jo den ble litt ru siden det er betong, men den er pusset i timesvis, så den er glatt som ei barnerompe. Blir grei for lillemann å krabbe rundt på.

Ellers skal eg bare slappe av og kose meg før storemannen kommer hjem. Det eneste som står på programmet er å bade, ta oppvasken og henge opp noe tøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...