Gå til innhold

Shopping i London! Tips?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

mine favoritter :

TopShop (både klær, sko, sminke, accessories) - beregn good tid :)

River Island

Miss Selfridge

Selfridges - merkeklær + egen ungdomsavdeling + herlig kosmetikkavdeling

Warehouse - men den har de også fått i Oslo nå, så er ikke såå spesielt

også liker jeg Boots for å handle diverse kosmetikk (billigmerker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampyra
Greit nok at det er styggbillig, men kvaliteten står jo i forhold til pris = tre vask og klærne er uformelig...

Kan ikke annet si at jeg tror du har vært uheldig. Jeg har kjøpt mye klær der og det meste av det har holdt seg bra vask etter vask.

Jeg har også hatt ganske god erfaring der. Altså, når man betaler 2-5 pund for et plagg kan man ikke forvente all verden heller, men det er en genial butikk til å gå berserk i! Jeg var der i flere timer og hamstret :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her siden jeg skal til london med kjærsten en gang før jul...... han hater shopping, så jeg får kanskje se meg ut noen få butikker jeg kan grine meg innom

Men han blir sikkert ihvertfall glad hvis jeg ikke må LETE etter butikken først i det minste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler King´s Road i Chelsea for shopping. De fleste store kjedene har filialer der, og det er mye roligere enn Oxford Street. I tillegg er det en super secondhandbutikk med mye designervarer et stykke nede, den heter et eller annet med Tolkien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så absolutt annbefale Greenwich i sydøst London. Meget koslig sted, du for nærmest en landsbyfølelse der, selv om det faltisk ligger inne i London. Masse koslige butikker i koslig små hus, og et innendørs marked. Her kan du og besøke det berømte observatoriet med 0 merdianen. For å komme hit tar du enten båt nedover Themsen, enten fra London Eye eller fra Tower. Eller du kan ta noe som heter Docland Light Railway fra Tower Hill Gatway eller Bank. Dette er en førerløs t-bane som går høyt over bakken gjennom Dockalnds futuriske landskap. Går mellom og gjennom skyskraperne, annbefales sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også snart til London. Er det noen butikker som kan anbefales for barneklær?

Ja, Monsoon. De har noen butikker i Norge også, men det er utrolig dyrt. Men i England er det billigere. Helt nydelige klær. Ellers har jo mange av kjedene som er nevnt i denne tråden egne barneavdelinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med herreklær?

Mange av kjedene har også herreklær, vet hvertfall om Zara, Massimo Dutti, New Look og Topman (herreavdelingen til Topshop). Ellers er det jo herreavdelinger på Selfridges, Debehams og John Lewis (store Steen-og-Strøm-type sentre). Også French Connection, da, FCUK, de har utrolig mye fint.

Går du Oxford Street og i Covent Garden, finner du veldig mange fine butikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så kult at denne tråden fantes da!

Tusen takk for gode tips, skal til London i slutten av oktober og da skal det shoppes!!!

Nå er jeg helt gira her! Begynner å glede meg nå ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har planer for å ta med meg min kjære på en london tur, som kjent er london ett mekka for alle som elsker å bruke penger. Det jeg lurer på da om det er noen fine butikker for jenter som er litt større enn det "normale", hadde vært glad om noen kunne legge inn litt info om hvor de ligger og slikt.

Takk for alle svar, ett eget forum for kvinner er da godt.. kjekt å vite hvor man skal finne saker til damene.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_*Bringebær*_*

Jeg mener at Evans fører klær fra str 42 og oppover. Denne butikkkjeden er kjent for moteriktige klær for litt større jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top Shop og H&M i London er genial, spesielt i Oxford Street!! Så det anbefaler jeg absolutt. Har du bare noen få dager i London og skal prioritere andre ting også enn bare shopping, så anbefaler jeg deg å bruke shoppe tida i Oxford street..Det er ikke så fryktelig mye dyrere enn sidegatene, dessuten har man alle butikkene samlet i en gate. Veldig kjekt.;)

Anbefaler deg også å ta en tur til Covent garden for en litt annerledes type shopping, skikkelig koselig marked.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Gjest Anonym London shopper

Hei :) Jeg skal til London på shoppe tur,og jeg er ute etter billige merkevarer som f.eks Burberry,Dolce & Gabbana.

Hvor finner jeg det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal for første gang nå i august sjekke ut Bichester village som ligger utenfor London. Det er en egen landsby som selger merkeklær til reduserte priser. Aner ikke om det er noe, men snart finner jeg det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dolce & gabbana mainline er ikke billig, er det kanskje d&g du er ute etter?

Uansett, dolce & gabbana, burberry etc kan handles på harrods, harvey nics, selfridges og selvsagt i Bond street.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg skal også snart til London. Er det noen butikker som kan anbefales for barneklær?

Det er ikke moms på leker og barneklær i England så det er billig å handle det der.

Pleier å kjøpe klær på Zara og Gap til mine unger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sistjegvarilondon
Jeg har aldri opplevd at ting er dyrere der enn andre steder. Kjedene opererer jo med faste priser på klærne, så det koster vel det samme i hele England.

Men selvsagt, du finner sikkert billigere klær om du handler på markeder eller i småbutikker. Men jeg er selv ikke noe glad i markeder, og handler stort sett i kjedebutikkene. Og da er Oxford Street perfekt!

Sist jeg var i London,reiste vi ut av london til ett mega svært shopping senter,her går hele dagen,og butikker til alle sin smak og behag.

It's just as easy to travel to Bluewater by train.

From London

Trains depart from Charing Cross, Waterloo East, London Bridge or Cannon Street travelling to "Greenhithe for Bluewater", and run approx every 15 minutes.

Trains also run regularly from the Medway Towns.

On arrival at Greenhithe

Just hop on Fastrack A towards Bluewater or Fastrack B towards Dartford or Temple Hill, they both travel to and from the station, just a five minute journey. Buses operate from 6am to 11.45pm 7 days a week and operate approx every 5 minutes from 8am-7pm Monday to Saturday. Please see www.go-fastrack.co.uk for further information.

Please use the bus stop next to the ticket machines on your right as you exit the station building. When you buy your train ticket, ensure you ask for a ticket to Bluewater (Greenhithe for Bluewater). This ticket will include your shuttle bus ticket fare. This is only valid on daily tickets. Please ensure you check when buying your ticket that it does include your bus fare.

Fastrack A customers must, in advance of boarding, purchase a ticket or obtain a free pre-paid ticket (including those with through rail tickets) from machines adjacent to the stop 2. Tickets from these machines are also valid on Fastrack B but they can also be purchased from Fastrack B drivers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært et par ganger på Bluewater, men synes vel egentlig at det er koseligere inne i selve London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest milana

Bicester Village er kjempebra,- jeg har vært der mange ganger. De har masse butikker, og knallgode priser. Sist gang var vi der i beg av januar, da var det salg og skambillig på merkeklær! Det ligger utenfor Oxford. Sjekk ut denne siden:

www.bicestervillage.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...