Gå til innhold

Shopping i London! Tips?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal til London for første gang i oktober. Lurte derfor på om dere vet om noen bra butikker eller shoppingsentre i London? Hvor shopper dere i London? Viktig å lokalisere handlegater og bra butikker på forhånd, slik at man ikke går glipp av alle godbitene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så heldig du er. London er verdens beste shoppingby!

Tips oss litt om stilen din, budsjettet dit, alder og sånn, da. Er så utrolig mye å velge mellom, men vanskelig å vite hva man skal fokusere på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er. London er verdens beste shoppingby!

Tips oss litt om stilen din, budsjettet dit, alder og sånn, da. Er så utrolig mye å velge mellom, men vanskelig å vite hva man skal fokusere på!

Jeg er 25 år, har fast jobb, men jeg pleier ikke kjøpe dyre klær. Liker Sara, Mango, Top Shop :sjenert: Liker å shoppe i utlandet, gøy med klær ingen andre har. Så når jeg er utenlands shopper jeg en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TopShop i Oxford Street er veldig ålreit å dra innom! 2 etasjer med klær, og en etasje med stæsj :)

På Oxford Street ligger også en annen butikk jeg liker godt, men blir alltid usikker på hva den heter :ler: Tror det er Jane Norman. Også ganske greie priser, men ofte litt "penere" klær.

Oxford Street har jo utrolig mye butikker, så av de store kjedebutikkene finner du nok alle av der.

Carnaby Street har en del fine småbutikker om ikke jeg husker feil..

På markedene finner du jo også endel; både i Camden og Portobello Road, spesielt i helgene :)

Åhh, nå er det lenge siden jeg har vært i London - du kan glede deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TopShop i Oxford Street er veldig ålreit å dra innom! 2 etasjer med klær, og en etasje med stæsj :)

På Oxford Street ligger også en annen butikk jeg liker godt, men blir alltid usikker på hva den heter :ler: Tror det er Jane Norman. Også ganske greie priser, men ofte litt "penere" klær.

Oxford Street har jo utrolig mye butikker, så av de store kjedebutikkene finner du nok alle av der.

Carnaby Street har en del fine småbutikker om ikke jeg husker feil..

På markedene finner du jo også endel; både i Camden og Portobello Road, spesielt i helgene :)

Åhh, nå er det lenge siden jeg har vært i London - du kan glede deg :)

Takker for tips! Gleder meg til å shoppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du være der noen ukedager, eller bare i helgen? Hvis du skal være der noen ukedager også, foreslår jeg å gjøre Oxford Street, Covent Garden og Camden på ukedagene. Det er alltid VELDIG mye folk der i helgene, og du går i stim.

Det er en stor Zara-butikk like ved Covent Garden. Kan også anbefale å gå inn i området Seven Dials her. Når du kommer ut av t-banen, gå til venstre rundt Marks & Spencer og oppover gaten der, i stedet for å gå til høyre til Covent Garden.

http://www.streetsensation.co.uk/covent/cg_intro.htm

Det kan også lønne seg å ta t-bane til Leichester Square i stedet for Covent Garden i helgene, siden "alle" skal til Covent Garden, og det er kun en t-bane-linje som går dit.

I Camden er det både marked og små butikker. Du får tak i alle mulige stiler der, og i veldig varierende kvalitet. Ta med cash, de fleste bodene og en del av butikkene mangler kortautomat.

Jeg oppdaget i sommer at det er greit å shoppe i Kensington High Street. Du har mye av de samme butikkene som i Oxford Street, men bitelitt færre turister. Det er også en American Apparel-butikk der.

Se på visning av butikker på denne siden

http://www.streetsensation.co.uk/kensing/ken_intro.htm

Carnaby Street er artig. Det er bl.a. en bygård med butikker på innsiden, så det er flere etasjer med butikker som alle vender inn mot et portrom. Ikke helt enkelt å se fra utsiden, men det heter i hvertfall Kingly Court. (Se gul markering på kart her

http://www.carnaby.co.uk/explore_carnaby/carnaby_map.cfm) Der kan du f.eks. kjøpe kilt fra http://www.guiltykilts.com/ (!!!)

Butikkene er åpne noen timer på søndag også, fra 12 til kanskje 17-18.

Hvis du vil handle unike julegaver, ta t-banen til South Kensington og gå i museumsbutikkene der. Victoria & Albert museum har en veldig bra butikk, i tillegg til en bra fast utstilling om mote. Det meste (inkludert moteutstillingen) er gratis. Science Museum er også for det meste gratis, og har en veldig fin butikk med alt mulig rart.

Kan også tipse om å gå i en av de større M&S-butikkene og kjøpe undertøy. Ja, de har mye traust, men de har også en god del fint, og i tillegg masse hold-in-greier. Kjøpte bl.a. hold-in-panty som går opp til bh'en, til å ha under ting som er tettsittende rundt midjen. Veldig greit.

Hvis du vil ha noe som er mer sexy, så er Ann Summers-butikkene veldig bra. Det er en litt penere utgave av Kondomeriet, og har masse utstyr og undertøy. Hvis du vil ha high class erotikk, så er Coco de Mer midt i blinken. Det ligger også like ved Covent Garden, på andre siden av Seven Dials som jeg tipset om.

http://www.allinlondon.co.uk/directory/1219/25689.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan anbefale primark for billige klær som ikke selges i annet enn england og irland. Var en ganske kjip kleskjede før men har nå begynt å få litt mer topshop type klær. ligger i oxford street.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Kan anbefale primark for billige klær som ikke selges i annet enn england og irland. Var en ganske kjip kleskjede før men har nå begynt å få litt mer topshop type klær. ligger i oxford street.

Greit nok at det er styggbillig, men kvaliteten står jo i forhold til pris = tre vask og klærne er uformelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går Oxford Street fra Oxford Circus til Marble Arch, har du fått med deg stort sett alle kjedene.

Langs den ruta ligger også Debenhams, Selfridges og John Lewis, som er tre gigantiske varemagasin. De har veldig mye, men jeg personlig synes det blir altfor stort, og surrer sjelden innom der. Men på Selfridges ligger det en mozzarella-bar som anfefales. På Debenham har de forresten en flott undertøysavdeling.

På Oxford Circus ligger en utrolig stor (nesten for stor...) Topshop. Der må du jo innom. Og French Connection har veldig mye fint, bl a fine jeans.

Andre bra kjeder: Miss Selfridge, River Island, Jigsaw og selvsagt New Look.

Jeg er også veldig glad i Monsoon. Det er litt dyrere, men der får du spesielle og fine klær. Kjøper alltid penklær der.

På Oxford Street fra OC og ett kvartal østover, ligger det mange skobutikker. Bl a Shelleys.

Covent Garden er et veldig trivelig område, og dit bør du absolutt ta deg en tur. Er masse flotte butikker der også, og veldig god stemning og trivelige puber.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går Oxford Street fra Oxford Circus til Marble Arch, har du fått med deg stort sett alle kjedene.

Langs den ruta ligger også Debenhams, Selfridges og John Lewis, som er tre gigantiske varemagasin. De har veldig mye, men jeg personlig synes det blir altfor stort, og surrer sjelden innom der. Men på Selfridges ligger det en mozzarella-bar som anfefales. På Debenham har de forresten en flott undertøysavdeling.

På Oxford Circus ligger en utrolig stor (nesten for stor...) Topshop. Der må du jo innom. Og French Connection har veldig mye fint, bl a fine jeans.

Andre bra kjeder: Miss Selfridge, River Island, Jigsaw og selvsagt New Look.

Jeg er også veldig glad i Monsoon. Det er litt dyrere, men der får du spesielle og fine klær. Kjøper alltid penklær der.

På Oxford Street fra OC og ett kvartal østover, ligger det mange skobutikker. Bl a Shelleys.

Covent Garden er et veldig trivelig område, og dit bør du absolutt ta deg en tur. Er masse flotte butikker der også, og veldig god stemning og trivelige puber.

God tur!

Tusen takk for bra info! Nå vet jeg hvor jeg skal gå, så slipper jeg å surre forvirret rundt :ler: Godt å ha en shopping - slagplan...vi skal være i London fra onsdag kveld til søndag. Så da blir det shopping i alle fall torsdag og fredag. Men man må jo få med seg litt serverdigheter også, oppleve byen.. Men jeg får nok ikke slappet helt av før jeg har shoppet litt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Tror ikke kroppen min er i stand til å gå forbi alle de flotte butikkene.

Av sightseeing-steder anbefaler jeg Tower of London. Veldig mye historie på ett sted (så får du veeldig god samvittighet til shoppingen). Ellers er det gøy å kjøre buss. Men kjør vanlig rutebuss, og ikke de overprisede turidtbussene. Velg en buss som går ned Regents Street, over Picadilly, ned til Trafalger Square og forbi Parliamentet. Da får du veldig mye på kort tid :)

Litt avhengig av hvor dere skal bo, men kjøp dagskort/flerdagerskort til buss og/eller bane. Banen går fort, men man bruker faktisk ganske lang tid på å komme seg under jorda. Sjekk ut: http://www.tfl.gov.uk/ for priser og annen info.

Ellers er det herlig med en rusletur i Hyde Park. Rundt The Serpentine og gjerne innom det lille galleriet der.

PS. Pakk gode sko!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig gld i markeder Spitalfields, ta tuben til Liverpool street station, så er det bare et par minutters gange derfra. Veldig mye kjekt på dette markedet, foretrekker det foran f.eks. Camden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yoghurt

Oh her må jeg følge med, skal også til London i oktober. Men noen som har anbefalinger til hvor man skal gå om man IKKE er så glad i de store kjedene? Her i Norge kjøper jeg så og si aldri klær på alle disse store, kommersielle butikkene, og ser ikke helt at enda større og like kommersielle butikker skulle interessere meg bare fordi jeg er i London. Så ja, tips til second hand butikker eller mer spesielle butikker (veldig glad i 60/70 tallet når det kommer til stil) kanskje? Skal jo gå med familien min, så det burde være litt sentralt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oxford street må vel være den ultimate handlegaten. ;) Som nevnt lengre oppe, Jane Norman har masse fine klær, der fant jeg det meste som ble med i min koffert hjem i fjor da vi var til London. Litt finere klær/partyklær, men til en veldig fin pris. Ellers finner du jo det meste i Oxford Street; Jane Norman, Zara, Top Shop, Shuz (tror jeg det skrives, husk at sko er VIKTIG) og en hel drøss med andre flotte butikker. Problemet er at det er gjerne de samme butikkene som gjentar seg når du kommer et stykke opp i gaten. Det kan godt lønne seg å ta noen sidegater også for å finne butikker med masse, flotte klær. ;) Selv fant jeg mange favoritter på Cult, men det komer jo helt ann på hva du liker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh her må jeg følge med, skal også til London i oktober. Men noen som har anbefalinger til hvor man skal gå om man IKKE er så glad i de store kjedene? Her i Norge kjøper jeg så og si aldri klær på alle disse store, kommersielle butikkene, og ser ikke helt at enda større og like kommersielle butikker skulle interessere meg bare fordi jeg er i London. Så ja, tips til second hand butikker eller mer spesielle butikker (veldig glad i 60/70 tallet når det kommer til stil) kanskje? Skal jo gå med familien min, så det burde være litt sentralt..

Du må på Camden Marked. Ellers tror jeg nok Topshop vil falle i smak, selv om det er en kommersiell kjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at det er styggbillig, men kvaliteten står jo i forhold til pris = tre vask og klærne er uformelig...

Kan ikke annet si at jeg tror du har vært uheldig. Jeg har kjøpt mye klær der og det meste av det har holdt seg bra vask etter vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oh her må jeg følge med, skal også til London i oktober. Men noen som har anbefalinger til hvor man skal gå om man IKKE er så glad i de store kjedene? Her i Norge kjøper jeg så og si aldri klær på alle disse store, kommersielle butikkene, og ser ikke helt at enda større og like kommersielle butikker skulle interessere meg bare fordi jeg er i London. Så ja, tips til second hand butikker eller mer spesielle butikker (veldig glad i 60/70 tallet når det kommer til stil) kanskje? Skal jo gå med familien min, så det burde være litt sentralt..

Flere second hand / vintage butikker i området Notting Hill / Portobello road.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Kan ikke annet si at jeg tror du har vært uheldig. Jeg har kjøpt mye klær der og det meste av det har holdt seg bra vask etter vask.

Thja.. som fattig student i uk så handlet jeg litt klær der, ingenting holdt særlig mye mer enn 3-4 vask før det så kjipt ut. Men det er vel muligens kvalitetsforskjeller innenfor kjeden (og typisk min flaks at jeg velger feil ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle på shopping i London, ville jeg seriøst vurdert å holde meg unna de mest sentrale shoppingstedene, som Oxford Street og Kensington. Årsak: prisene i de områdene er forskrekkelige her, i forhold til mindre sentrale strøk!

Jeg ville ha oppsøkt en av butikkene i denne kjeden.

Jeg ville også ha dratt hit.

Jeg ville ellers ha vurdert en tur til Wood Green shopping centre, eventuelt Highgate Village, hvis du trives godt i små, hyggelige butikker.

Ha en hyggelig tur til London - det er en herlig by! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle på shopping i London, ville jeg seriøst vurdert å holde meg unna de mest sentrale shoppingstedene, som Oxford Street og Kensington. Årsak: prisene i de områdene er forskrekkelige her, i forhold til mindre sentrale strøk!

Jeg har aldri opplevd at ting er dyrere der enn andre steder. Kjedene opererer jo med faste priser på klærne, så det koster vel det samme i hele England.

Men selvsagt, du finner sikkert billigere klær om du handler på markeder eller i småbutikker. Men jeg er selv ikke noe glad i markeder, og handler stort sett i kjedebutikkene. Og da er Oxford Street perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...