Gå til innhold

Fisk


Bentebent

Er du glad i fisk?  

  1. 1. Er du glad i fisk?

    • Nei, spiser det aldri
      5
    • Nei, men spiser det av og til for samvittighetens del
      7
    • Ja, men spiser det ikke så ofte som jeg skulle ønske
      27
    • Ja, spiser mye fisk
      11


Anbefalte innlegg

Det er rett og slett bare filet av uer som velles i melblanding (hvetemel' date=' salt og pepper), deretter i pisket egg, og så i mandelflarn. Stekes i panne og serveres med potet, revet gulrot og remulade (helst hjemmelaget). Nå ble jeg fantastisk sulten :ler:[/quote']

Må prøves! *sikler* :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar laksefileter, legger de på ett stykke aleminiumsfolie, litt olje på den før du legger fiskestykket på.

Så krydrer du med salt og pepper, legger masse purre over, to-tre ss creme fraiche, og en liten smørklatt.

Pakker inn dette og legger så mange stykker dere trenger i ovnen i ca en halv time.

Ha poteter og gulrot til..

NYYYDELIG

Takk takk Skulsa. Dette var kjempe godt! Hadde det til middag i dag. Men jeg brukte vanlig løk, ikke purre. Til og med sambo likte det. (Vel og merke med en god fiskesaus(parisienne fiskesaus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Des om ikke liker fiskesmak kan jo prøve steinbit og breiglabb, og vi andre kan kose oss med all den deilige maten som finnes i et utall av forskjellige smaker. Fisk smaker jo så forskjellig....

Har dere prøvd helt fersk sandflyndre? Stekt med skinnet på i masse smør? Kun masse salt og pepper på... mmmmmmm :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av dem som ikke liker fisk, laks er det desidert verste, det får jeg brekninger av. Men jeg prøver å spise bittelitt av og til, for samvittighetens skyld da.... :D Plager meg litt at jeg ikke liker det, det er jo så sunt og du har så mange muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser utrolig lite kjøtt, men til gjengjeld mye fisk.

Kommer fra ei lita vestlandsbygd, og er vant med 'fri tilgang' på fisk - pappa fisker både makrell, torsk, sei... Så det var en overgang å komme til byen (som student) - har jo ikke råd til å gå på fisketorget så ofte - det er jo styggdyrt!! Samtidig er jeg ikke overbegeistra for Findus fiskepinner... Men har funnet noen sånne fryse-ferdige greier som går an. Og dessuten har de begynt å selge noen billige pakninger med torske- og rødspett-fileter (hver for seg, altså...). De er kjempegode, hvis man panerer dem godt!

Hvis barna ikke liker det, er et tips å bruke fisk i 'ukjente' sammenhenger. Fetteren min hata fisk, helt til moren begynte å servere fiskepinner i pølsebrød, og kalte det 'firkantpølse' - da ble det livretten hans! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Jeg liker ikke fisk jeg.

Skulle gjerne likt det, men det fungerer ikke. (Bare brekker meg)

Kanskje jeg er allergisk.. :P

Spiser fiskepinner da.. Det er godt.. Men det er jo nesten ikke fisk. Og så liker jeg tunfisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk er kjempegodt, men av en eller annen grunn spiser vi det nok ikke så ofte som man egentlig kunne ønske. Vet ikke helt hvorfor, kanskje pga at man innbiller seg at det blir så dyrt, er omstendelig å tilbrede etc. Uansett er jeg i allefall en av de som gjerne velger fisk når jeg går ut og spiser, selv om jeg også f.eks kan like en saftig biff.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...