Gå til innhold

Fisk


Bentebent

Er du glad i fisk?  

  1. 1. Er du glad i fisk?

    • Nei, spiser det aldri
      5
    • Nei, men spiser det av og til for samvittighetens del
      7
    • Ja, men spiser det ikke så ofte som jeg skulle ønske
      27
    • Ja, spiser mye fisk
      11


Anbefalte innlegg

Liker dere fisk? Jeg er veldig glad i fisk. Som lita hadde vi fisk hjemme 2-3ganger i uken. Men nå spiser jeg det max en gang i uken. Sjelden så ofte heller. Sambo vil ikke ha fisk. Er det noen som har oppskrifter på god fisk som jeg kan lure i han? :rosaengel:

-Bentebent-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Liker fisk! Målet er å ha fisk el fiskemat ca annenhver dag.....men, men! Syns ikke d er like lett å gjennomføre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fisk annen hver dag selv, før jeg flyttet sammen med kjæresten. Nå er jeg heldig hvis jeg får lage fisk en gang i uken. Og enkelte gang vil han ikke ha og lager seg noe annet, pølse m/brød eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tycker om mycket om fisk -, men äter dessvärre inte fisk så ofta som jag skulle vilja. Ungefär en gång i veckan. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bentebent skrev:

. Og enkelte gang vil han ikke ha og lager seg noe annet, pølse m/brød eller noe...

Huff! Her er d nok bare å skride til verket m liv og lyst for å få forandret hans innstilling til kosthold, ja.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bentebent skrev:

Huff! Her er d nok bare å skride til verket m liv og lyst for å få forandret hans innstilling til kosthold, ja.... :D

Han spiser noe fisk da, men er ikke så glad i f.eks. kokt fersk fisk som er det beste jeg kan få servert. Han spiser det hvis det er en god saus til, eller ost på toppen og gratinert i ovnen. Tror grunnen til at han velger pølse når jeg vil ha fisk er at jeg ikke liker pølser. :oops: blir skikkelig kvalm av pølser! Ellers har vi vel et normalt kosthold...tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nam, fisk er snadder...... :D Spiser det dessverre litt for sjelden....

Men når vi først spiser det, lurer vi alltid på hvorfor vi ikke spiser det litt oftere....

Kokt torsk er jo nydelig da, med poteter og gulrot, fett og flattbrød.

Ellers har jeg en nyyydelig oppskrift

Du tar laksefileter, legger de på ett stykke aleminiumsfolie, litt olje på den før du legger fiskestykket på.

Så krydrer du med salt og pepper, legger masse purre over, to-tre ss creme fraiche, og en liten smørklatt.

Pakker inn dette og legger så mange stykker dere trenger i ovnen i ca en halv time.

Ha poteter og gulrot til..

NYYYDELIG.

Vi laget denne på Fredag og det ble utrolig godt.

Lykke til.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Svarte den øverste jeg ... :oops: Spiste mye fisk som liten - men så ble det rett og slett ikke godt - greide ikke smak, lukt og konsistens .....

Har spist en spesiell fiskepudding av og til - men den er det bare mamma som får tak i ......så når jeg er hjemme da får jeg det av og til servert . :oops:

Men med en gang det smaker for mye fisk - da greier jeg det bare ikke .... :oops:

Synd igrunnen ...fisk er jo så sundt .......... Skal prøve meg på fiskepinner nå ...med mye ketshup ..mulig det går :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte den øverste jeg ... :oops: Spiste mye fisk som liten - men så ble det rett og slett ikke godt - greide ikke smak, lukt og konsistens .....

Har spist en spesiell fiskepudding av og til - men den er det bare mamma som får tak i ......så når jeg er hjemme da får jeg det av og til servert . :oops:

Men med en gang det smaker for mye fisk - da greier jeg det bare ikke .... :oops:

Synd igrunnen ...fisk er jo så sundt .......... Skal prøve meg på fiskepinner nå ...med mye ketshup ..mulig det går :wink:

Hvis du ikke er glad i smaken av fisk, så skal du prøve en oppskrift på gratinert fiskepudding. Den står bak på krydder bernaise posene. Det er kjempe godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips skusla. Det hørtes kjempe godt ut. Skal prøve det en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Hvis du ikke er glad i smaken av fisk, så skal du prøve en oppskrift på gratinert fiskepudding. Den står bak på krydder bernaise posene. Det er kjempe godt!

Absolutt verdt er forsøk - takk for tipset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i fisk, men spiser det alfor sjelden. Det har seg slik at den ene av mine søte små ikke så glad i fisk. Dermed blir det ikke så ofte.

Spiser en del fiskekaker og fiskeboller :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker fisk godt, og prøver å lage fisk så ofte jeg kan...Har faktisk lært kjæresten å like fisk, ved å lage litt originale fiskeretter! Og det er jo bra....Så skal prøve å lage fisk litt oftere nå da....For det er ikke akkurat det vi lager hver dag for å si det sånn. Men fisk er godt, og ikke minst sunt! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøken Dings

Vi spiser fisk minst 2 ganger i uka, ofte mer. Det er en myte at det er så vanskelig og tidkrevende å tilberede fisk; vi er småbarnsforeldre og vil gjerne ha kjappe middager, men det tar faktisk ikke veldig mye lenger tid å lage hjemmelaget fiskegrateng enn det tar å varme en frossen en. Og så smaker det mye bedre.

Ellers går det i fiskeburgere (minstens favoritt!), fisk i form, stekt fisk og fiskepinner. (Det er milevis forskjell på kjøpte og hjemmelagde fiskepinner. Hjemmelagde er ordentlig snopemat med god tsatsiki til.)

Men kokt fisk og poteter, det kan jeg styre min begeistring for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg elsker fisk!! Beste som fins! Har vokst opp med fisk fem dager i uken, og kommer aldri til å bli lei! Alle burde prøve mandelpanert uer, f.eks! :D

Gi meg lettsaltet torsk istedet for en saftig biff! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kjempeglad i fisk i alle former og fasonger (nesten da), men mannen min er allergisk mot nesten alle fiskeslag, så da blir det ikke så ofte vi har fisk til middag. Kjedelig å lage to middager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spiser sjelden fisk. Det er fordi samboeren min ikke vil ha det så de gangene han er ute å reiser hender det at jeg lager meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Hos oss er det litt omvendt med de fleste andre her...

mannen min er veldig glad i fisk, mens jeg ikke er helt overbegeistret. Men skulle jo ønske det var annerledes da, for det er jo så sunt!

Eowyn, kunne du delt noen av de spennende oppskriftene dine? Kanskje jeg kan prøve noe nytt? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker fisk!! Beste som fins! Har vokst opp med fisk fem dager i uken, og kommer aldri til å bli lei! Alle burde prøve mandelpanert uer, f.eks! :D

Gi meg lettsaltet torsk istedet for en saftig biff! :briller:

Mandelpanert uer høres ut som nammenam!! :P Har du en oppskrift å dele med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Det er rett og slett bare filet av uer som velles i melblanding (hvetemel, salt og pepper), deretter i pisket egg, og så i mandelflarn. Stekes i panne og serveres med potet, revet gulrot og remulade (helst hjemmelaget). Nå ble jeg fantastisk sulten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...