Gå til innhold

Bråkete restaurantbesøk


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jaha, så det er et blad som heter Embla, (fint navn på et blad, da :wink: ) Men det er flere inspirasjonskilder man kan ha som utgangspunkt for å velge seg dette navnet, eks:

ifølge norrøn mytologi var den første kvinnen Embla (den første mannen var Ask).

Eller hovedpersonen i Agnar Mykles fantastiske bok "sangen om den røde rubin" der hovedpersonen Ask forelsker seg i Embla...

Eller at man rett og slett er døpt det :wink:

Men: Alt i orden, jeg ble bare en liten smule betenkt når du mente å vite noe om hva jeg burde ha greie på og ikke, som sagt, jeg tørker støv av knirkete gamle bøker og har null greie på barn og lignende.. :wink:

(sorry at jeg bryter tråden litt...;))

Bare til orientering :

Det er også et sengetøy som heter Embla og et kor som heter Embla :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh så enig, noen unger er greie og sitter noenlunde i ro når de får være med og spise ute. Omtenksomme foreldre som vet at tiden kan bli lang når voksne vil prate, tar med papir og tegnesaker el.l. i tillegg til forventningen om god oppførsel.

Og så har du dævelungene med teite foreldre, ungene maser og hyler og løper og er skikkelig ekle! Det aksepterer jeg ikke på restaurant. Hvis foreldrene ikke klarer å holde barna i sjakk over et måltid, så får de spise hjemme (i fjøset?). Mer enn en gang har jeg prøvd meg med "hysj" og satt opp en grimase for å skremme en hyler til å være stille..Ormeyngel..Og på fly...alltid havner jeg i nærheten av bebien...stakkars ørene mine..men da klager jeg ikke så mye, for bebien er liten og blir litt redd når ørene tetter...men de store...ÅH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

(sorry at jeg bryter tråden litt...;))

Bare til orientering :

Det er også et sengetøy som heter Embla og et kor som heter Embla :ler:

Ahh, visste jeg vel, det er jo nettopp sengetøyet jeg er oppkalt etter, jeg ble nemlig unnfanget i et Embla sengetøy :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Stiller meg helt bak Asterism sine uttalelser her. Barn må kunne oppføre seg ute blandt folk. Det er forferdelig slitsomt med skrikerunger som flyr rundt uten at noen av foreldrene reagerer. Kan det være et skrik etter oppmerksomhet?? Og for ordens skyld - jeg har 3 stk selv og den eldste er 11. Jeg er IKKE vant med hyl og gnell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hvis barna ikke er vant til å sitte i ro når de spiser kan ingen forvente at de skal sitte i ro når de er ute og spiser.

Folkeskikk lærer man hjmme. Det nytter ikke å tor at barna automatisk oppfører seg ut blant folk når de ikke trenger/er vant til å gøre det hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barna ikke er vant til å sitte i ro når de spiser kan ingen forvente at de skal sitte i ro når de er ute og spiser.

Folkeskikk lærer man hjmme. Det nytter ikke å tor at barna automatisk oppfører seg ut blant folk når de ikke trenger/er vant til å gøre det hjemme.

Selvfølgelig. Legger overhode ikke ansvaret på ungene, de vet ikke bedre, og selvfølgelig har de lyst å gjøre det de syns er moro.

Jeg legger det hele og fulle ansvar på foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Henger meg på Asterism!! Jeg har jobbet i bransjen i mange år og kan med hånden på hjertet si at ingenting er mer irriterende enn foreldre som slipper ungene "fri" straks de setter foten innenfor restauranten eller kafeen. Som personal har du som oppgave å yte servise til ALLE gjestene men da forventer man også at gjestene oppfører seg. Eller som i dette tillfellet at foreldrene tar ansvar.

Jeg har selv en sønn på 2 år som til tider kan være ganske høylytt og det har hendt at vi har tatt han med ut fra butikken for å roe han ned,ja!Med fare for å høres ut som "supermamma" må jeg si at ha ALDRI løper rundt å roper og skriker når vi er på restaurant!! Da altså!! Har restauranten ballrom eller annet lekrom så holder vi alltid et øye med hva han driver med.

Har observert en del ganger at foreldre forventer høyere toleranse enn de har gjort seg fortjent til. Noen har en tendens til å se dumt på deg dersom du ber dem pent om å roe ned ungene sine (da de ikke er de eneste i lokalet)

Jeg prøver så smått å lære min sønn folkeskikk,noe som ikke alltid er like lett :ler: og jeg tror folk som ikke har barn skjønner at det kan bety litt "krangling" noen ganger.Men en hel horde med bråkete unger kan noen og hver bli frustrert av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 16 år senere...

Nå må vel disse barna ha roet seg ned? 

De er jo tross alt nær myndighetsalderen. 

Anonymkode: 2236f...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...