Gå til innhold

Bråkete restaurantbesøk


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

I går var jeg og min kjære med hans familie på Peppe`s Pizza på Aker Brygge. Da vi endelig kom oss innenfor døren, til tross for 20 barnevogner som sperret veien, måtte vi stå litt i kø. Forbi oss til en stadighet, kom småbarnsmødre flygende fram og tilbake og vi måtte omtrent trenge oss opp i veggen for å ikke være i veien. Mange sure tendenser var det også, selv en av oss holdt opp døren og prøvde å være hyggelig. Snurpete, sinte uttrykk som om vi bare burde forsvinne i en fei da vi stod i gang-arealet.

Da vi endelig fikk bord, pustet vi lettet ut og så fram til å nyte en god pizza.

Men måltidet ble støtt og stadig forstyrret av små og større barn som løp rundt omkring og hylte og skek (ikke bare grining men på pur f###) og omtrent hang seg i gardinene og lekte Tarzan.

Dette irriterte meg og de andre i selskapet og tiden da vi ventet på regningen, syntes endeløs.

Til og med da jeg skulle på toalettet, måtte jeg tråle meg gjennom et mylder av barn og måtte gå slalom gjennom massene.

Grunnen til at jeg skriver dette er at forrige gang vi var der, så var det akkurat likedan! Om ikke verre!

ER Peppe`s på Aker Brygge forbeholdt barn og barneselskaper på lørdager ? GÅR det ikke an å hysje ned barna i to sekunder slik at andre får spise maten sin ifred ? HAR ikke folk såpass kustus på barna sine at de får springe rundt og brøøøøle og gå rett i servitørene omtrent hele tiden ?

Jeg skjønner at unger synes det er gøy å ut og spise pizza, men makan til kaos har jeg sjelden sett.

Dette er ikke en kraftkule mot barn eller småbarnsmødre, men dette var sannsynlig forstyrrende for mange i restauranten.

Da jeg sist var på Peppe`s, kom jeg nesten ikke fram i gangen til toalettet forid 7 unger stod og lekte der! Overalt måtte jeg unnskylde meg fram og vike for hver meter jeg gikk.

Da vi spiste, var klokken rundt 5. Er det ikke mulig å begrense denne støyen og uroen litt etter dette klokkeslettet ?

Ja, jeg vet jeg er bitchy og grell nå. Men hver gang vi skal spise på slike steder i Oslo, er det barnevogner over hele inngangspartiet og barn som hyler ustoppelig og det ER faktisk svært ukoselig og irriterende når man betaler litt for å spise god mat!

Skulle tro det var "Barnas" dag der hver bidige lørdag :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Peppes er faktisk et av de stedene som ER barnevennlige, med mindre du har lyst på mac donalds eller burger king. Foreslår at DU finner deg et annet sted å gå på lørdagene om det plager det så veldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at de som har barn i Oslo, må velge sine spisesteder med omhu. Det er ikke alle plasser det er rom for unger der de kan få utfolde deg. Syndes forøvrig det er fint at far og mor kan ta med barna på et sted der barna kan få springe og leke litt. Var jeg deg, ville jeg nok bare finne meg en annen plass å spise. Tror ikke det er så mye man kan gjøre med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg jo på en måte, Diva, men tror allikevel dere uten barn har et mye større utvalg restauranter å velge i enn de m småbarn....Vil man m småbarn på restaurant MÅ man nødvendigvis gå på de stedene som er s k barnevennlige, og da sier d seg selv at d må bli mye bråk og uro. Jeg hadde nok heller valgt meg en annen restaurant enn akkurat Peppe's på et sånt tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg selv var barn, og også når jeg nå er ute med barn - da pleier jeg å be barna sitte ved bordet og spise. Dette regner jeg som vanlig høflighet jeg. Skal vi leke og skråle og springe rundt reiser jeg til en lekeplass og har heller med en matpakke dersom leking og spising må gjøres på samme tid.

Bare mitt syn det da....

Likeens handling i butikker. Hvordan kan det ha seg at når foreldre kommer i kassen og betaler så får kassabetjeningen en haug med klissent sjokoladepapir og oppspiste boller eller åpna kjekspakker og slå inn? er det ikke vanlig folkeskikk og betale før man bruker varen? Hva om bankterminalen ikke virker og vedkommende ikke har kontanter - blir det da bankens feil at kunden ikke har betalt for varene sine....

Syns det er dårlig folkeskikk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Mulig det er dårlig folkeskikk, men hadde jeg irritert meg, hadde jeg også heller gått et annet sted. Ikke mange passende steder for småbarnsforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men selvfølgelig - barnevennlig i form av at der er barnestoler og barnemenyer tilgjengelig skulle bare mangle. I tillegg syns jeg det er helt greit at barn leker i ballrom og liknende.

jammen er jeg streng i dag visst.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er dårlig folkeskikk' date=' men hadde jeg irritert meg, hadde jeg også heller gått et annet sted. Ikke mange passende steder for småbarnsforeldre.[/quote']

Joda, jeg forstår jo på en måte hva du mener. Men peppes - og mine erfaringer fra kinaresturanter. Skulle det ikke være greit for alle å gå ut å spise liksom. Jeg forventer vel kanskje noe annet hvis jeg går på mc donald. Men vil jeg ha pizza så vil jeg ha pizza, og kan ikke forstå at det skal bety - spise pizza med masse unger springende rundt bordet mitt...

Men - så er det jo fordi jeg mener fortsatt at ungene skal sitte med bordet under måltidet. Det mener jeg i alle sammenhenger uansett om det er hjemme eller på resturant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å gå på Dolly dimpels eller lignende pizzarestaurater om du absolutt MÅ ha pizza i tidsrommet 14-19 på en lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Forstår det, men det er lite man kan gjøre med det annet enn å irritere seg...

Man kan jo ikke oppdra andres barn heller, og jeg tror neppe barna blir roligere ved å si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen mulighet er at folk flest viser vanlig folkeskikk slik at alle kan gå ut å spise og kose seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asterism: Folk flest viser vanlig folkeskikk. Jeg har ALDRI opplevd slike tilstander som beskrives på Peppes og det er vanligvis det stedet vi spiser når vi er ute med barn, sikkert et par ganger pr mnd.

Jeg kan ikke annet enn å konkludere med at hovedinnleggshaver må være meget sensitiv ovenfor andres barn og "bråk" rundt seg når hun spiser.

Når hun i tillegg oppsøker dette gang på gang, så vitner det om noe som jeg ikke akter uttale meg om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er et kjent faktum at småbarnsforeldre gir blanke i om ungene deres er til sjenanse for andre. For dem er de små englene sååå nusselige, for andre en pest og plage. Dessverre... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

God idè: Hva med at barn kun har adgang til Peppes på onsdager mellom 08.00 - 12.00? JEg syns også det er iriterende med alle gamlingene på Rimi. De kan handle halv åtte hver kveld (da ser jeg Hotel Sesar). Stygge mennesker kan handle via TV shop, så slipper jeg å gremme meg. Det samme gjelder selvfølgelig for tykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint at Peppes er så utrolig barnevennlig (må være et helvete for de ansatte dog...), så kan vi andre finne oss andre steder å spise. Eller gå ut på hverdagene dersom vi absolutt må på peppes. Finnes utrolig mange steder som har bedre pizza enn Peppes, så jeg ser det ikke som noe tap. Holder meg gladelig unna, akkurat som jeg holder meg unna OBS på lørdag formidag. Man vil dag ikke seg selv så vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var da voldsomt til pepper fra såre folk (sikkert med barn!) da ???

Jeg vil bare minne om at dette står på "skråblikk og generaliseringerrrrrr". Ergo,- jeg vet dette muligens var litt drøyt skrevet. Derfor skrev jeg det her,- for å unngå "du har selv et problem,- så du bør takle dette her,- ikke skyld på ungene-pisspreik!" Men enkelte her, ser jeg, liker å kaste seg over innlegg som haien kaster seg over et kjøttstykke :roll: :roll:

Starfish : Kjære deg. JEG hadde ikke noe VALG da dette var bestemt av noen andre enn meg på forhånd. Dermed var jeg ikke ansvarlig for restaurantvalget på lørdag,- det var jeg heller ikke forrige gang!

Foreslår at DU dropper sleivete kommentarer som tilsier at jeg er en gammel egoistisk bitch som ikke takler barn overhodet.

Hva med å lese innlegget godt og tenke på hvilken type forum dere er i før dere går løs på "du takler ikke barn og orker ikke bråk"-kommentarene ?

Jøjemegvel .....

Jeg har faktisk bodd i Oslo i 11 år og jeg var / er fast kafegjenger mange steder. Har også bodd på Grünerløkka og der myldret det av barn på de fleste kafeèr, så ikke ta den!

En ting er uansett å utfolde deg,- en annen ting er å være konsekvent plagsom og hyyyyle rundt som en sirene i lengre tid! Foreldrene her gadd ikke å roe ungene litt,- selv om det var mat på bordene. Kan de ikke heller henge opp et skilt da ? Som det står :

"Kun adgang for unger som kan bråke så mye de vil"

"Rop, skrik, hysteri, og 500 barnevogner kommer til å irritere deg, så sarte sjeler bør skygge unna"

Ja, jeg er nå like urimelig som DERE!

JEG ble bedt om å dempe meg og roe litt ned som barn,- og det tror jeg flere har opplevd. JEG kunne ikke gjøre som jeg ville hele tiden og ble lært opp i folkeskikk! JEG hadde foreldre som ville at barna skulle bli sett på som ordentlige og ikke hyperaktive. JEG fikk beskjed om å sitte stille og spise VED BORDET da jeg var liten.

Og jeg ble født i 1980 dere! Er det så moderne nå da ? At alle gjør som de vil ?

Og det er ikke utelukkende Peppe`s pizza dette gjelder. Det er mange flere steder også.

Tanter og onkler har også taklet dette slik,- hyling og skriking innebærer at man heller drar på en lekeplass e.l. og får ut energien der. Et restaurantbesøk innebærer å roe ned i en halvtime eller times tid. Er det vi som er rare og pirkete da ?

Asterism sier her "Likeens handling i butikker. Hvordan kan det ha seg at når foreldre kommer i kassen og betaler så får kassabetjeningen en haug med klissent sjokoladepapir og oppspiste boller eller åpna kjekspakker og slå inn? er det ikke vanlig folkeskikk og betale før man bruker varen? Hva om bankterminalen ikke virker og vedkommende ikke har kontanter - blir det da bankens feil at kunden ikke har betalt for varene sine.... "

Den kjenner jeg godt ja! Har merket endel sure miner fra foreldre som skal ditten og skal datten fordi de utelukkende har barn! Men det er en annen diskusjon.

Høflighet og folkeskikk gjelder fortsatt for barn fra de er 4 - 5 år og oppover. Hvordan ellers skal man lære bort ?

Er for øvrig enig med Asterism.

Jeg synes restauranter er for alle! For deg, meg og barna.

Men jeg viker ikke for barnas del. Da kan de heller fixe barnerestauranter da. Hvis alle skal bøye seg og gi etter.

Nå skal dere høre :

Jeg har tre brødre ,- den ene er kun 1 år gammel. Min far og hans samboer har intet problemer med å dra på restaurant eller kafeer i Oslo. In fact,- de tar min kjære lillebror med overalt der de er,- unntatt på kino.

Så synes dere det er såå knakende vanskelig å ta med unger på kafe,- da lurer jeg på hvor dere går hen.

Starfish sier : "Det er vel bare å gå på Dolly dimpels eller lignende pizzarestaurater om du absolutt MÅ ha pizza i tidsrommet 14-19 på en lørdag!"

Jamen jeg må absolutt ikke ditten og datten.....!

Jeg og min kjære sammen med hans foreldre var i Oslo på en dagstur og hadde ikke de store valgene selv akkurat da.

Lisa-Beth sier : "Forstår det, men det er lite man kan gjøre med det annet enn å irritere seg...

Man kan jo ikke oppdra andres barn heller, og jeg tror neppe barna blir roligere ved å si ifra."

Ja, det er lite man kan gjøre. Annet enn å irritere seg.

Det er for svingede akkurat DET jeg gjør! Da har du skjønt det!

Dette er et forum der folk kan lire av seg de mest tenkelige og utenkelige kåserier av hva de mener og få ut litt damp. Det var ikke meningen å såre dere overhodet. Men noen MÅ bare kommentere som om de forsvarer kropp og sjel (og barn).

Trille sier "En mulighet er jo å gå ut litt senere på kvelden og spise."

Gjett om jeg ville! Gjett om! Men som sagt lenger oppe på siden, så var jeg der på dagstur og skulle reise i to timer etterpå og som sagt så hadde jeg ikke regien den dagen.

Starfish kommenterer : "Asterism: Folk flest viser vanlig folkeskikk. Jeg har ALDRI opplevd slike tilstander som beskrives på Peppes og det er vanligvis det stedet vi spiser når vi er ute med barn, sikkert et par ganger pr mnd.

Jeg kan ikke annet enn å konkludere med at hovedinnleggshaver må være meget sensitiv ovenfor andres barn og "bråk" rundt seg når hun spiser.

Når hun i tillegg oppsøker dette gang på gang, så vitner det om noe som jeg ikke akter uttale meg om her."

Ååå, kom igjen dah, si det da! Jeg venter nesten sure oppstøt av deg, som vanlig. Bare KOM med det! Vel , du har ALDRI opplevd disse tilstandene. Vel,- jeg har. En mot en. Og du er tydeligvis mor. Da opplever du det fra andre siden og har ikke denne synsvinkelen. Så det er ikke så rart.

Jeg juger sikker bare! Bare for å være litt ekkel mot småbarnsforeldre Starfish! Der har vi det vettu!

"Meget sensitiv blablablabla". Ang å oppsøke dette stedet gang på gang,- så har vi vært der TO ganger frøken! Så ikke innbill deg noe annet. Dessuten så må jeg dessverre gjenta meg selv og si at jeg hadde ikke noe å si denne dagen!

P.S. Har mye rart å si om deg også!

Så går jeg tilbake til voksenstadiet og fortsetter etter utblåsningen :

Embla S : Ja, artig. Det var virkelig ikke det jeg mente. Men siden dere er så godt i gang. Bare forstett med usaklighetene alle sammen.

Dette var ment som en utblåsning for min egen del og andre som irriterer seg over dette! Ville jeg noe seriøst med innlegget, hadde jeg satt dette på GENERELL DEBATT!

Hiss dere ned :P

Dette er ikke stygt ment og jeg gremmer meg ikke over barn generelt. Men jeg, og flere andre med meg, plages av at folk ikke gidder å si ifra når ungene leker tornado hvorsomhelst og skrur på sirenene på steder der det er mange folk (og andre barn!) og ta hensyn til!

Kan dere slutte å rasle med sablene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ;) Faktisk ikke! Jeg er engasjert og opptatt i å fremme min egen mening og godtar ikke gnål om "du som er så barneuvennlig, bør bare dra et annet sted"-holdning når jeg skriver på et uhøytidelig forum som dette :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.

Ikke lengre avhandling?! Og jeg som hadde satt meg klar med lesebriller og kveldsmat, klar for kveldslektyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...