Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

:vinke:

Kjenner til den følelse av kalde føtter. Jeg gleder meg veldig og er litt utålmodig nå, men samtidig så får jeg litt "angst" når jeg får kynnere/maserier... Herlighet, starter det nå?! Liksom :fnise: Tror det er helt normalt :)

Veldig kjekt med kurs og omvisning da! :)

Ja, det er sikkert helt normalt - det er jo ikke småtterier vi har foran oss, akkurat!

Kurs og omvisning var veldig bra! Kjekt å ha vært der en gang allerede når vi kommer neste gang, så vi ikke virrer rundt altfor mye :)

Plutselig ligger vi der midt i det! ;)

Ik! :sjokk:

Jeg tenker at jeg sikkert må gå to uker over, så om vår lille gutt plutselig kommer en uke før termin eller noe sånt, får jeg sikkert et lite "sjokk" :fnise: Skjer det NÅ?

Både gleder meg og gruer meg... Men foreløpig tror jeg at jeg har kjeeempegod tid ;)

Spennende å kjenne at kroppen begynner å forberede seg da. Er veldig fascinerende med alle prosessene som pågår :)

Jeg er også forberedt på å gå over tida, så ble rimelig svett i går ... Det KAN jo absolutt skje at ungen kommer før termin også!

Ja, kroppen driver liksom på med sine ting, kjenner jeg. Både betryggende og frustrerende på en gang. Jeg kan bare glemme å ha noen som helst kontroll over den for tiden, virker det som. Men den vet vel bedre enn jeg hvordan dette skal gjøres, så får bare stole på den ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja kroppen vet nok hva den skal ja! Kjenner den driver å forbereder seg her også..Har avogtil skikkelige "mensmurringer", og babyen trykker på noen nerver og presser seg nedover..I min verden er det evigheter til fødsel, men i den normale verden er det jo kun snakk om uker!

Kjekt med omvisning på føden da! Greit å ha et overblikk, så har man i allefall orden på noe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg! Og kroppen din vet nok hva den gjør, selv om jeg kjenner igjen kalde føtter-følelsen ;) Er innimellom det plutselig går opp for meg hva vi egentlig har begitt oss utpå :ler:

Ha en kjempfin helg! :klem:

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg var så foreberedet at jeg vil gåover tiden at jeg ble helt paff når hun kom 11 dager før termin.

Så det kan skje.

Best å ordne alt som må ordnes i god tid før terminen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kroppen vet nok hva den skal ja! Kjenner den driver å forbereder seg her også..Har avogtil skikkelige "mensmurringer", og babyen trykker på noen nerver og presser seg nedover..I min verden er det evigheter til fødsel, men i den normale verden er det jo kun snakk om uker!

Kjekt med omvisning på føden da! Greit å ha et overblikk, så har man i allefall orden på noe=)

Ja, uker! :sjokk: Det er ganske sykt å tenke på ... Veldig kjekt å ha hatt omvisning, ja, så er ikke alt helt fremmed :)

Innom og oppdaterer meg! Og kroppen din vet nok hva den gjør, selv om jeg kjenner igjen kalde føtter-følelsen ;) Er innimellom det plutselig går opp for meg hva vi egentlig har begitt oss utpå :ler:

Ha en kjempfin helg! :klem:

Hehe ... ja, det går opp for meg med jevne mellomrom også, og jeg blir like satt ut hver eneste gang :ler:

Ha en fin helg, du også!

Dette kommer til å gå fint! :tommelopp:

Ja-a ... jeg håper du har rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser og leser til øyet blir stort og vått om fødsler og smerte, og jeg klarer bare ikke forholde meg til smerteaspektet ved det hele. Jeg skjønner at det gjør vondt. Fryktelig vondt. Men jeg klarer ikke forestille meg smerten. Og det irriterer meg! For jeg vil gjerne være forberedt på det som kommer, og jeg tenker at jeg burde grue meg så smertene ikke skal komme helt overraskende på meg. Men jeg klarer det ikke!!!

KAN man forberede seg på fødsel? ER det sammenlignbart med noe som helst? Argh, jeg HATER å ikke kunne forberede meg! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg var så foreberedet at jeg vil gåover tiden at jeg ble helt paff når hun kom 11 dager før termin.

Så det kan skje.

Best å ordne alt som må ordnes i god tid før terminen.

Jah! Har innsett de siste dagene at det faktisk KAN hende guttungen bestemmer seg for å komme før termin. Ik! Heldigvis har vi det meste i orden nå, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke bedre å gå naivt inn i fødselen enn å på forhånd vite hvor vondt det kommer til å bli da? For da ville det jo vært mye letter å grue seg noe helt vannvittig til det forestående og uunngåelige, og kanskje ødelegge hele svangerskapet fordi en er livredd for smertene. Tror du egentlig skal være glad for at du ikke vet enda jeg=) Men det er jo mitt syn da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Jeg tror ikke det er mulig å forberede seg til fødselen, siden man ikke aner hva man går til. Men det er bare hva jeg tror altså... :sjenert:

Det er iallfall som noen andre sa her: kroppen din vet hva den gjør, så det går helt fint! Dessuten finnes det mye bra smertelindring også :)

Jeg vil helst gå naiv inn i det hele jeg... Siden jeg uansett ikke aner hvordan det er :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaha! Jeg har fått tak i kabel til mobilen min, og her er herved mitt første magebilde! :-D

post-8774-1214139675_thumb.jpg

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke bedre å gå naivt inn i fødselen enn å på forhånd vite hvor vondt det kommer til å bli da? For da ville det jo vært mye letter å grue seg noe helt vannvittig til det forestående og uunngåelige, og kanskje ødelegge hele svangerskapet fordi en er livredd for smertene. Tror du egentlig skal være glad for at du ikke vet enda jeg=) Men det er jo mitt syn da! ;)

Ja, jeg vet ikke hva som er best, jeg, men det føles i hvert fall bra NÅ å ikke grue seg til fødselen. Jeg håper og tror at det vil gjøre at jeg ikke spenner meg og motarbeider kroppen når det hele setter i gang. :)

Hm... Jeg tror ikke det er mulig å forberede seg til fødselen, siden man ikke aner hva man går til. Men det er bare hva jeg tror altså... :sjenert:

Det er iallfall som noen andre sa her: kroppen din vet hva den gjør, så det går helt fint! Dessuten finnes det mye bra smertelindring også :)

Jeg vil helst gå naiv inn i det hele jeg... Siden jeg uansett ikke aner hvordan det er :sjenert:

Jeg tror du har rett! Man kan lese og lese og lese, men forberedt kan man nok aldri bli. Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magebildeee! :-D

Du er jo bitteliten, jo!

Er magen liten, altså? Håper den ikke er FOR liten ... men det kan den vel ikke være? Sparker og står i der inne, så han holder et lurveleven, i hvert fall ... :roll::ler:

Fin mage :rødme:

Er det tatt nå i dag?

Takk! Tok bildet i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig mage! :rødme: Og så jeg som trodde du var blond :fnise: Men en ypperlig guttemage, i hvert fall ;)

Jeg leser og leser til øyet blir stort og vått om fødsler og smerte, og jeg klarer bare ikke forholde meg til smerteaspektet ved det hele. Jeg skjønner at det gjør vondt. Fryktelig vondt. Men jeg klarer ikke forestille meg smerten. Og det irriterer meg! For jeg vil gjerne være forberedt på det som kommer, og jeg tenker at jeg burde grue meg så smertene ikke skal komme helt overraskende på meg. Men jeg klarer det ikke!!!

KAN man forberede seg på fødsel? ER det sammenlignbart med noe som helst? Argh, jeg HATER å ikke kunne forberede meg! :sur:

Tror ikke det går an å forestille seg smerten ved en fødsel, jeg. Selv i ettertid er det vanskelig å gjenkalle hvor vondt det er. Heldigvis! :jepp: Men selv om det er vondt, så er det vondt av en grunn, og det hjalp meg. Det skal jo gjøre vondt, det må jo det. Og for ei gulrot det er å tenke på hva som kommer ut av det :rødme:

Man kan ikke være forberedt å alt, men du kan forberede deg mentalt i hvert fall på at du helt sikkert kommer til å takle det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett større, men den er nok akkurat sånn som den skal være. :)

Satser på det ;)

Fin mage! :Nikke:

Takk! :)

:Nikke:

Hihi ... ser helt sprøtt ut, synes jeg!

Nydelig mage! :rødme: Og så jeg som trodde du var blond :fnise: Men en ypperlig guttemage, i hvert fall ;)

Tror ikke det går an å forestille seg smerten ved en fødsel, jeg. Selv i ettertid er det vanskelig å gjenkalle hvor vondt det er. Heldigvis! :jepp: Men selv om det er vondt, så er det vondt av en grunn, og det hjalp meg. Det skal jo gjøre vondt, det må jo det. Og for ei gulrot det er å tenke på hva som kommer ut av det :rødme:

Man kan ikke være forberedt å alt, men du kan forberede deg mentalt i hvert fall på at du helt sikkert kommer til å takle det :klemmer:

Blond jeg, nei! :fnis: Men jeg hadde nesten hvitt hår da jeg var liten. Nå om dagen jukser jeg litt ...

Jeg tror nok jeg skal takle smerten, ja, men er veldig spent på hvordan det hele vil fortone seg. Jeg tenker at jeg har litt erfaring med smerte, ettersom jeg har hatt noen ganske heftige migreneanfall, samtidig som jeg jo skjønner at en fødsel er ganske annerledes. Pf, sannheten er vel at jeg ikke har en anelse om hvordan det vil bli. Men ut skal'n! Går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...