Lilith Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #1081 Del Skrevet 25. mars 2008 Spennende Lykke til Jeg sover også dårlig i det siste, våkner hele tiden, fordi jeg har lyst til å tempe og se om tempen er fortsatt høy. Gale meg Det er jo et hyggelig soveproblem, da - egentlig! Lykke til hos jordmor! Jeg savner å gå hos jordmor, men siden min er sykmeldt, så må jeg gå til legen framover. Håper du får ei koselig ei som har god tid til deg Det er ikke lett å finne ei god sovestilling, nei. Men det kan være lurt å kjøpe noen ekstra puter for å bygge opp der det trengs, for eksempel under skuldra Æsj, så kjedelig med jordmora di. Håper du har en hyggelig lege Prøvde å dra med meg noen puter i senga i natt, men fikk det ikke riktig til ... Men øvelse gjør mester, håper jeg! Blir fint med jordmortime da. Lykke til! Takker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #1082 Del Skrevet 25. mars 2008 Da har jeg vært hos jordmor! Hun var veldig hyggelig, men jeg følte vel egentlig ikke at hun hadde så mye nytt å fortelle meg - jeg visste det meste fra før. Men det var fint å snakke med henne om litt andre ting enn de rent fysiske, og hun hjalp meg også med søknadsskjemaet til nav ang svangerskapspenger. Også var det rart å være på helsestasjonen - det krydde av babyer! Morsomt Fikk høre hjertelyden til babyen igjen, da - det er jo stas. Og gutttungen spente til dopplerapparatet og ville slett ikke samarbeide! Det tar jeg i grunnen som et tegn på at alt er i orden der inne Nå skal jeg bare sjekke litt mail og prøve å ikke stresse meg opp ang jobb, også skal jeg lage meg lunsj, lese litt babystoff som jeg fikk fra jordmor og bare slappe av, tror jeg. Kanskje redde pusekatten fra papirposen han har rota seg inn i og ikke finner veien ut av igjen ... *iler til unnsetning* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 25. mars 2008 #1083 Del Skrevet 25. mars 2008 Høres ut som en god plan for resten av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 25. mars 2008 #1084 Del Skrevet 25. mars 2008 Så fint at alt sto bra til. Kose deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. mars 2008 #1085 Del Skrevet 25. mars 2008 Deilig med vel overstått undersøkelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 25. mars 2008 #1086 Del Skrevet 25. mars 2008 Koselig med jordmortime. Jeg gleder meg til min neste og til å høre lyd igjen. Var ikke lyd på den UL-maskinen. Ha en fin ettermiddag og kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 25. mars 2008 #1087 Del Skrevet 25. mars 2008 Så koselig med jordmortime og baby som sparker til doppleren Herlig katt du har som forviller seg inn i poser og ikke finner veien ut Ja, jeg har skikkelig katteabstinenser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 25. mars 2008 #1088 Del Skrevet 25. mars 2008 Må le litt av dumme pusekatten din, er ikke alltid like lett! Savner jammen pusen min, han bor hjemme hos mamma og pappa. Jeg blir helt rørt av å høre om babyen din som sparker sånn, og litt misunnelig Og tenk at han er så stor allerede! Gleder meg til å se magebilde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 26. mars 2008 #1089 Del Skrevet 26. mars 2008 Fikk høre hjertelyden til babyen igjen, da - det er jo stas. Og gutttungen spente til dopplerapparatet og ville slett ikke samarbeide! Det tar jeg i grunnen som et tegn på at alt er i orden der inne Tøffe gutten til Lilith og mannen :rødme: Håper du hadde en fin dag i går, godt at pusen hadde deg til å redde ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 27. mars 2008 #1090 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) En snikleser står frem... Veldig koselig å lese her inne, så jeg kommer til å følge med deg fremover om det er greit Og et lite spm Synes å huske at du postet en oppskift på Jamies fiskeform en tid tilbake, men kan ikke finne den igjen... Høres utrolig god ut. Har du den tilgjengelig? Endret 27. mars 2008 av Klematis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 27. mars 2008 #1091 Del Skrevet 27. mars 2008 Kjekt hos jordmor da!=) Hvordan går det med kabel-letingen da?? min er booorte=( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1092 Del Skrevet 28. mars 2008 Høres ut som en god plan for resten av dagen Ikke sant? Var akkurat det jeg gjorde, også! Så fint at alt sto bra til. Kose deg Ja, det er godt å se at alt er vel med den lille. Og så lenge han sparker og står i, er vel det et godt tegn? Jada! :-D Deilig med vel overstått undersøkelse Jepp! :nikker: Koselig med jordmortime. Jeg gleder meg til min neste og til å høre lyd igjen. Var ikke lyd på den UL-maskinen. Ha en fin ettermiddag og kveld. Å, jeg skjønner at du gleder deg - det er jo noe helt spesielt å få høre hjertelyden. På et sånt amerikansk forum så jeg at det er poppis blandt amerikanske mothers to be å leie seg et dopplerapparat for å lytte til hjertelyden hjemme! Amerikanere, altså ... Så koselig med jordmortime og baby som sparker til doppleren Herlig katt du har som forviller seg inn i poser og ikke finner veien ut Ja, jeg har skikkelig katteabstinenser... Tittei! Kjæresten tar hvert spark som tegn på at arvingen blir fotballspiller. Hvisker til magen at han må huske på å trene venstrefoten også Katter er herlige, ja! Mesteparten av tida ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1093 Del Skrevet 28. mars 2008 Må le litt av dumme pusekatten din, er ikke alltid like lett! Savner jammen pusen min, han bor hjemme hos mamma og pappa. Jeg blir helt rørt av å høre om babyen din som sparker sånn, og litt misunnelig Og tenk at han er så stor allerede! Gleder meg til å se magebilde! Jack er utvilsomt ganske blåst noen ganger! Men så søøøøøøøt også ... Det er helt merkelig å tenke på at babyen er så stor allerede. Magen er jo ikke SÅ stor enda! Skal gi kjæresten et spark bak - det er han som er "the cable guy" - så jeg får lagt ut magebilde snart. Tøffe gutten til Lilith og mannen :rødme: Håper du hadde en fin dag i går, godt at pusen hadde deg til å redde ham Fin dag både i forgårs, i går og i dag! Deeeeeilig å være hjemme, må jeg innrømme En snikleser står frem... Veldig koselig å lese her inne, så jeg kommer til å følge med deg fremover om det er greit Og et lite spm Synes å huske at du postet en oppskift på Jamies fiskeform en tid tilbake, men kan ikke finne den igjen... Høres utrolig god ut. Har du den tilgjengelig? Hei! Så koselig med en snikleser i boka mi! Velkommen skal du være Skal se om jeg finner den oppskriften. Kommer plutselig tilbake! *fifle, fofle* Kjekt hos jordmor da!=) Hvordan går det med kabel-letingen da?? min er booorte=( Min er også sporløst forsvunnet. Dvs sporløst forsvunnet fra skriverbordsområdet, hvor jeg råder. Så kjæresten må stupe ned i noen pappesker for å lete. Han skal sparkes i gang i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. mars 2008 #1094 Del Skrevet 28. mars 2008 Deilig at du koser deg hjemme. Får håpe det ordner seg med svangeskapspengene!!! Kjedelig med manglende kabler... Min kjære fant ut vi hadde en genial oppfinnelse på vår nye bærbare. Stikker minnekortet til kameraet rett inn i PC'n. Kjempegreit og slipper å finne kabelen hver gang. får håpe kjæresten din finner den snart. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1095 Del Skrevet 28. mars 2008 Deilig at du koser deg hjemme. Får håpe det ordner seg med svangeskapspengene!!! Kjedelig med manglende kabler... Min kjære fant ut vi hadde en genial oppfinnelse på vår nye bærbare. Stikker minnekortet til kameraet rett inn i PC'n. Kjempegreit og slipper å finne kabelen hver gang. får håpe kjæresten din finner den snart. Ha en fin dag Ja, jeg håper også det ordner seg! Får ikke sendt inn papirene til nav før til neste uke, for jeg fant ut i går at arbeidsgiver må fylle inn skjema om lønn og slikt, så jeg har en avtale med økonomiavdelingen på mandag. Satser på at det går i orden Ja, det er irriterende å ikke få tømt verken mobil eller digitalkamera for bilder! Kameraet kan jeg jo alltids ta med til en fotosjappe, men det er verre med mobilen ... Vel, vi får gjøre en innsats i helgen og se hva vi finner. Ha en fin dag, du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1096 Del Skrevet 28. mars 2008 Finfin dag i går, etter en nokså kjip dag på onsdag. Lang historie kort: ONSDAG: Onsdag skulle jeg på jobben og få dem til å fylle ut sin del av søknaden for svangerskapspengene. Og det var selvsagt lettere sagt enn gjort, for personalansvarlig ville da ha hele hendelsesforløpet og årsaker og grunner og jeg vet ikke hva, og kalte inn sjefens sjef (for han var ikke der selv) og jeg måtte forklare hvorfor jeg søker om svangerskapspenger. Jeg var overhodet ikke forberedt på å skulle gå gjennom alt en gang til, og følte meg stilt til veggs. Hele situasjonen var fryktelig ubehagelig, og selv om jeg gikk derfra med papirene signert, følte jeg at jeg hadde fremstått som en hormonell og gravid sippetuppe som vil ha lønn uten å jobbe bare fordi det passer seg best. Så ... jeg kom hjem etter trening og forfattet en mail til personalansvarlig og sjefen til sjefen og forklarte situasjonen helt konkret og hvorfor jeg følte at jeg ikke hadde noe annet valg enn å fjerne meg fra jobben sånn som ting er for tiden. Jeg sendte mailen i går morges, men har ikke fått noen respons ennå. Men jeg bekymrer meg ikke. Mailen var mest til orientering, og jeg forventer ikke noen tilbakemelding eller kommentarer. Jeg står inne for det jeg sa, og jeg fikk flere kolleger, venner og familie til å lese gjennom mailen før jeg sendte den for å være sikker på at jeg ikke tok meg vann over hodet. Så nå er jeg lettet! Endelig har jeg fått formidlet min versjon av historien, og jeg føler jeg stiller sterkt. Sjefen min kan ikke motbevise et eneste et av punktene jeg satte opp. Så nå får jeg bare vente og se hva som skjer. Uansett får jeg svangerskapspenger - i hvert fall inntil arbeidsgiver finner det for godt å omplassere meg. HVIS de finner det for godt å omplassere meg før permisjonen, da. Så det var det! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #1097 Del Skrevet 28. mars 2008 TORSDAG: I går var en fin dag! Jeg våknet forferdelig tidlig og fikk ikke sove igjen. En litt kjip start, men jeg valgte å stå opp i stedet for å ligge og vri meg, og det er jeg glad for. Så jeg var oppe og påkledd klokka fem. Fikk i det minste god tid den morgenen! Kjæresten snorksov lenge - han begynner sent på torsdager - så vi fikk også litt tid sammen før jeg dro for å møte mamma og pappa til lunsj i byen klokka 12. Etter lunsj ruslet mamma og jeg rundt og shoppet litt. Jeg fikk kjøpt meg fine mammaklær til vår og sommer, og mamma rev i en liten haug med babytøy. Lyseblått, så får babyen heller tilgi meg om den skulle vise seg å være ei frøken likevel. Snille mamma! Var så morsomt å komme hjem og legge babytøyet i babyskuffen og gå mannekeng for kjæresten i de nye klærne mine. Så spiste vi wok og bare slappet av hele kvelden. Jeg klarte å holde meg unna senga til klokka tolv, så jeg fikk til og med sovet godt i natt! Det var deeeeeeilig Og i dag er det FREDAG! (like stas selv om man er sykmeldt) For øyeblikket er elektrikeren her og fikser downlightene på badet og varmekablene på kjøkkenet og henger opp et par lamper. Har vært her i drøyt to timer nå, så dette kommer til å koste skjorta, er jeg redd ... Håper jeg kan dra kredittkortet, ellers sliter jeg litt. Men i verste fall får jeg få en faktura på mail. Det går vel an? Og i kveld står tacopizza og mer hjemmekos for tur! Gleder meg Ha en fin helg, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 28. mars 2008 #1098 Del Skrevet 28. mars 2008 Uff, for en onsdag. Skjønner godt at det ble kjipt å bli så stilt til veggs, altså Men du løste det jo på en fantastisk måte, Lilith. Veldig bra gjort, du har gjort ditt, så prøv å ikke tenke så mye mer på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 28. mars 2008 #1099 Del Skrevet 28. mars 2008 Men herlig torsdag, da! Snill mamma du har :rødme: Krysser fingrene for at elektrikeren ikke tar seg altfor godt betalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. mars 2008 #1100 Del Skrevet 28. mars 2008 Æsj, for en ekkel opplevelse på onsdag. Teite sjef! Synes det var godt gjort av deg å skrive en saklig epost etterpå. Er ofte bedre å forklare seg skriftlig i sånne situasjoner. Håper det ordner seg med svangerskapspenger. Men godt du hadde en fin dag i går, da, og fikk babyklær! Er det ikke koselig å se de små klærne ligge der i skuffen og vente? Når det gjelder kabler, så har vi også sånn minnekort i kameraet som man kan stikke inn i en sånn liten sak, som man igjen stikker inn i datamaskinen (*elendig forklart*). Det er i alle fall veldig enkelt og greit - anbefales! Ha en fin fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå