Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Jeppeti!

Da var vi tilbake fra fjellturen. Hyggelig og avslappende. Mens de andre hastet avgårde på lange skiturer, ble jeg på hytta og leste bok og løste kryssord og dormet på sofaen. Utrolig deilig! Men så var det deilig å komme hjem også, til kosepusene og vår egen seng. Jack har blitt mer og mer mammadalt i det siste. Mon tro om han værer at noe er på gang og vil legge beslag på meg før arvingen ser dagens lys? Søt er han, i hvert fall! Håper bare vi ikke får et sjalusiproblem i juli ...

Litt mer pes med nav og svangerskapspenger enn jeg hadde regnet med, men satser på at det ordner seg. Skal ha et møte med personalansvarlig på jobben neste uke, og håper på at hun ikke stikker kjepper i hjulene for meg.

I dag skal vi ikke gjøre et slag! Eller, det vil si - det kan godt hende at vi kommer til å gjøre fornuftige ting, men vi har ingen planer om det. Samme i går, og da endte vi opp med å ommøblere hele stua :fnise: Kjenner det i ryggen i dag, gitt - må nok være forsiktigere fremover nå som jeg begynner å bli "ånkli" gravid ...

Å, så deilig med friiiiiiiiii! Stor påskeklem til alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:danser: kjempe deilig med fri.

Påske klem til deg også :klemmer: God Påske

:klem:

-------------------------

Nå kjenner jeg spark hver dag, og det er så koselig! Han sparker skikkelig, og det synes godt utenpå magen når han holder på. Jeg kan ikke forestille meg at jeg noengang skal bli lei av å kjenne babyen min bevege på seg! Jeg kjenner at jeg forsvinner litt inn i meg selv når han våkner - da tror jeg jeg sitter med et litt tomt blikk og et fårete smil med hånden presset på magen. Sikkert forferdelig irriterende for folk rundt meg som prøver å få kontakt! :fnise:

Men ... ungen min ... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg spark hver dag, og det er så koselig! Han sparker skikkelig, og det synes godt utenpå magen når han holder på. Jeg kan ikke forestille meg at jeg noengang skal bli lei av å kjenne babyen min bevege på seg! Jeg kjenner at jeg forsvinner litt inn i meg selv når han våkner - da tror jeg jeg sitter med et litt tomt blikk og et fårete smil med hånden presset på magen. Sikkert forferdelig irriterende for folk rundt meg som prøver å få kontakt! :fnise:

Så herlig å lese! :rødme:

Den tida som er nå må du bare nyte! Heldig du er som kjenner og ser spark utenpå magen nå :) Kan tenke meg din kjære nyter det i fulle drag også nå!

Ha en fortsatt flott torsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Nav og alt det styret der er noe herk... Håper kollegaen din ikke stikker kjepper i hjulene for deg, og at det ordner seg! :)

Herlig med dager man ikke trenger å gjøre noe som helst :Nikke: Slik skal vi gjøre det i påsken også ;)

Det er så herlig å kjenne babyen sparke! :jepp: Vet hvordan du har det, både mannen og jeg blir i vår egen, lille verden når gullet sparker... Ser nok ganske snålt ut når mannen ligger med hodet på magen min og snakker til han og får et spark i øret :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig med masse spark fra den lille ungen din :hjerte:

Høres ut som en deilig og avslappende hyttetur. Lurt å slappe av litt mens man kan. Nå begynner du å bli "ordentlig" gravid ja :fnise:

Håper det ordner seg med NAV.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

-------------------------

hehehe..nå ser jeg deg for meg (uten ansikt altså :skratte: ).

Jeg vil også se bevegelser utenpå magen! Men det er vel en av bakdelene med foranliggende morkake tenker jeg. Fungerer jo som "støtpute" slik at det nok tar noen uker til før vi kan SE junior sparke!

Kan ikke du legge inn magebilde da? Jeg holder på å makke meg til det samme. Må bare finne kabelen først=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå, så koselig, Lilith! :rødme:

Jeg tror nesten jeg kommer til å savne sparkene og bevegelsene i magen etter at jeg har født, jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese! :rødme:

Den tida som er nå må du bare nyte! Heldig du er som kjenner og ser spark utenpå magen nå :) Kan tenke meg din kjære nyter det i fulle drag også nå!

Ha en fortsatt flott torsdag! :klem:

Ja, nå er det virkelig gøy å være gravid! :-D God søndag til deg :klem:

:troest: Nav og alt det styret der er noe herk... Håper kollegaen din ikke stikker kjepper i hjulene for deg, og at det ordner seg! :)

Herlig med dager man ikke trenger å gjøre noe som helst :Nikke: Slik skal vi gjøre det i påsken også ;)

Det er så herlig å kjenne babyen sparke! :jepp: Vet hvordan du har det, både mannen og jeg blir i vår egen, lille verden når gullet sparker... Ser nok ganske snålt ut når mannen ligger med hodet på magen min og snakker til han og får et spark i øret :fnise:

:fnise: Hehe ... synes jeg ser mannen din få spark i øret :ler: Satser på at det ordner seg med nav - skal til jordmor på tirsdag og prate litt mer med henne om det hele :)

Åh, så koselig med masse spark fra den lille ungen din :hjerte:

Høres ut som en deilig og avslappende hyttetur. Lurt å slappe av litt mens man kan. Nå begynner du å bli "ordentlig" gravid ja :fnise:

Håper det ordner seg med NAV.

:klemmer:

Ja, jeg lurer litt på om kroppen nå har innstilt seg på "sove så mye som mulig"-modus, for jeg sover mye og som en stein for tida. Sikkert greit å lagre opp litt søvn til tida som kommer .... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe..nå ser jeg deg for meg (uten ansikt altså :skratte: ).

Jeg vil også se bevegelser utenpå magen! Men det er vel en av bakdelene med foranliggende morkake tenker jeg. Fungerer jo som "støtpute" slik at det nok tar noen uker til før vi kan SE junior sparke!

Kan ikke du legge inn magebilde da? Jeg holder på å makke meg til det samme. Må bare finne kabelen først=)

Ah, men da har du i hvert fall noe å glede deg til selv om du kanskje må smøre deg med tålmodighet noen uker til! Magebilde, ja ... Jo, skulle gjerne lagt inn, men vi har også et kabelproblem, serru ... Etter at vi flyttet har alt sånt havnet i en eller annen bortgjemt eske i kjelleren. Men jeg skal sende mannen på jakt igjen! :-D

Åååååå, så koselig, Lilith! :rødme:

Jeg tror nesten jeg kommer til å savne sparkene og bevegelsene i magen etter at jeg har født, jeg :ler:

Ja, det tror nesten jeg også! Det er jo så utrolig koselig å kjenne liv! Men tenk så spennende å møte den lille også ... Det har vi tenkt mye på i det siste - hvem er det egentlig som bor i magen min? Sprøtt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: 23 uker :duskedame:

Vi har alle leieboere vi ikke kjenner ;) Men nå er det snart på tide å flytte ut her...

Dere får jakte på utstyret dere trenger for å legge ut magebilde :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en fin ferie.

Får håpe alt ordner seg med NAV.

:hoppe: for 23 uker i går :hoppe:

Jeg også blir litt i min egen verden når jeg kjenner spark og romstering. Er så rart å tenke på den lille som ligger der inne. Spent på å møte han.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame: 23 uker :duskedame:

Vi har alle leieboere vi ikke kjenner ;) Men nå er det snart på tide å flytte ut her...

Dere får jakte på utstyret dere trenger for å legge ut magebilde :Nikke:

Hey! 23 uker! Tida går :)

Hehe ... ja, du får snart hilse på din mageboer! Det blir utrolig spennende ... :hoppe:

Skal se om jeg finner noen kabel i dag!

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om sparking :rødme: Får aldri nok jeg heller :)

:fnise: Nei, er det ikke sprøtt? Men jammen blir det spennende å få hilse på babyen også ...

Høres ut som dere har hatt en fin ferie.

Får håpe alt ordner seg med NAV.

:hoppe: for 23 uker i går :hoppe:

Jeg også blir litt i min egen verden når jeg kjenner spark og romstering. Er så rart å tenke på den lille som ligger der inne. Spent på å møte han.

Ha en fin dag :klem:

Velkommen tilbake fra ferie! Vi har hatt det kjempefint i påsken, var så deilig med litt fri. I følge babyverden eller hvor det nå var, er babyen min nå nesten 30 cm lang. Det er ganske stort, det! Det er en hel, stor linjal! Heeeeeelt merkelig å tenke på. Ha en fin dag, du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pf. Sist "skrøt" jeg av hvor godt jeg sover for tida, men det skulle jeg visst ikke gjort, for de siste tre nettene har jeg knapt hatt en blund på øyet. Vet ikke hvorfor. Det gir ingen mening, for nettopp de siste tre dagene har jeg ikke engang sovet middag, så skulle tro jeg var ekstra trøtt på kveldstid da. Men neida. Og det er så frustrerende! Vanskelig å sove på magen, ubehagelig å sove på ryggen, og sover jeg på siden får jeg ondt i skuldra. Og dessuten er jeg liksom ikke ordentlig trøtt. Utrolig frustrerende, jeg hater å ikke få sove! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN! I dag skal jeg til jordmor for første gang! Gleder meg masse, det blir ordentlig spennende. Kjæresten skal også være med. Rapport kommer! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MEN! I dag skal jeg til jordmor for første gang! Gleder meg masse, det blir ordentlig spennende. Kjæresten skal også være med. Rapport kommer! :-D

Spennende :) Lykke til :)

Jeg sover også dårlig i det siste, våkner hele tiden, fordi jeg har lyst til å tempe og se om tempen er fortsatt høy. Gale meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos jordmor! :klemmer:

Jeg savner å gå hos jordmor, men siden min er sykmeldt, så må jeg gå til legen framover. Håper du får ei koselig ei som har god tid til deg :jepp:

Det er ikke lett å finne ei god sovestilling, nei. Men det kan være lurt å kjøpe noen ekstra puter for å bygge opp der det trengs, for eksempel under skuldra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos jordmor.

Rart å tenke på at det begynner å bli størrelse på disse små nurkene våre :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...