Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

:vinke:

Huff, de permisjonsreglene gjør meg gal i hodet og gir meg grå hår... Det er slik som med tall, jeg greier det bare ikke samme hvor mye folk forklarer :murvegg::klaske: *rive seg i håret-smiley*

Skjønner ikke hvorfor svogeren din skulle bli så overrasket over at dere vil dele permisjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men denne permisjonen ... jeg er forvirret. Jeg ser for meg at vi kanskje velger 44 ukers perm med 100% lønn. Hvis vi tar utgangspunkt i det, i hvert fall, og sier at jeg og far vil dele 50/50, så får vi 22 uker hver. I tillegg håper jeg å kunne overføre ferie fra i år (4 uker) og ferien til neste år tilsvarer 5 uker. Så da vil jeg altså få 31 uker perm sammenlagt. Som er nesten åtte måneder? Stemmer det? Og far vil da få 22 uker + den ferien han har utestående. Eller er jeg helt på bærtur? Hjelp!

Det høres ganske riktig ut. Men som Amused sa, du må ut 3 uker før termin. Ellers mister du disse...

Men 31 uker er vel rundt 7 måneder...? Ser i hvertfall på kalenderen at uke 31 er siste uka i juli...

Min svogers reaksjon da vi i går fortalte at vi vil dele permisjonen: "MENER dere det?!" Øh ... ja? :forvirret:

:roll: :roll: :roll: Tror egentlig en del mannfolk har en del å lære... Blir litt oppgitt over at enkelte høres ut som kun gir damene skylda for at vi tar mest permisjon... :roll: :roll: :roll:

Her i huset blir det nok 54 uker med 80% lønn. Mannen tar sine 6 uker sommeren 2009, muligens sammen med et par uker ferie. Og så skal vi ha litt ferie sammen, og... Sukk, må finne en kalender :sukk: Jeg har tilbudt ham mer enn 6 uker, men han tror det blir nok med 6 uker pluss ferien, han. Litt rart, for han er veldig barnekjær. Men jeg tror ikke han kan forestille seg hvor godt det må være å tilbringe mer tid med barnet sitt, så jeg skal prøve å overtale ham til å ta mer permisjon :fnise: Synes det er kjempekjekt at vi får fordele permisjonen som vi vil, liker heller ikke å bli påtvunget noe ;)

Akkurat sånn er det her også...

Tror min kjære er litt redd amming. Men luftet dette litt med mannfolka på jobben, og de var helt enige. Så ingen grunn til å være hjemme med ungene når de var så små. Han ene valgte i stedet å ha tid med dem når de var noen år gamle. Men det får du jo ikke dekt gjennom NAV da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kjempebra at dere deler permisjonen.

Jeg hadde lyst å gjøre det samme, men det ville ikke samboeren. Så han tar ca 9 uker permisjon + ferie. Ferie tar han mens jeg har permisjon.

Men jeg tror det har vært litt endring i permisjonsregler, slik at det nå er lov å ta permisjon samtidig. Det er i hvert fall det jeg fikk besjed om fra min personalansvarlig på jobben. Men det går an å sjekke med NAV også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror det har vært litt endring i permisjonsregler, slik at det nå er lov å ta permisjon samtidig. Det er i hvert fall det jeg fikk besjed om fra min personalansvarlig på jobben. Men det går an å sjekke med NAV også.

Er det? :klø:

Tror jeg må snakke med NAV jeg også... Men kan ikke si jeg gleder meg. De er ikke av de mest imøtekommende. "Sjekk nettsidene våre" sier de bare. Men nettsidene er ganske forvirrende og gir lite info i grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de skal beholde permisjonsordningen slik den er i dag framfor å blande seg altfor mye i livene til folk. Men tror det er sunt med litt fokus på fars permisjon. Hos de fleste er det jo ikke noe i veien for at far tar mer enn de 6 ukene han MÅ ta, og jeg kan ikke tro at norske kvinner ikke er villige til å dele permisjonen.

Hos oss har ikke far rett på noe permisjon (bortsett fra 2 uker ved fødselen) siden jeg har jobbet under 50%. Det synes jeg er veldig feil. Han har jo jobbet, og burde dermed ha rett til "sin" kvote. Hos hos er det ikke aktuelt at han tar hele permisjonen, av flere årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det? :klø:

Tror jeg må snakke med NAV jeg også... Men kan ikke si jeg gleder meg. De er ikke av de mest imøtekommende. "Sjekk nettsidene våre" sier de bare. Men nettsidene er ganske forvirrende og gir lite info i grunn...

:fnise: Jeg var borti en slik situasjon for et par uker siden, skulle spørre NAV om noe i jobbsammenheng. Ble satt over til 3 ulike personer, før jeg kom til en som sa at det sto mer info om dette på nettsidene. Jeg sa at jeg hadde tittet, men ikke fant, og lurte på om jeg kunne fortelle hvor jeg fant det. Nesten 10 minutter brukte han på å finne den siden han hadde henvist meg til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss har ikke far rett på noe permisjon (bortsett fra 2 uker ved fødselen) siden jeg har jobbet under 50%. Det synes jeg er veldig feil. Han har jo jobbet, og burde dermed ha rett til "sin" kvote. Hos hos er det ikke aktuelt at han tar hele permisjonen, av flere årsaker.

Det der synes jeg er helt håpløst :roll: Men har lest om lignende tilfeller... :sjenert:

Utrolig at det skal gå utover far at mor har jobbet lite. Så lenge han har jobbet burde det være greit...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også sprø av de permisjonsreglene ... og sidene til NAV! Men finner vel ut av det i tide, tenker jeg :)

Dette er en spennende morgen, altså - ei venninne av meg som har termin neste uke logget på msn og sa hun hadde hatt sterke menssmerter i natt og blødd litt, og nå var hun på telefonen til føden! Fødselen er antakeligvis såvidt i gang! Ih! Jobb virker umiddelbart utrolig lite viktig. Nå er hun i dusjen og jeg sitter her og tygger negler ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :hoppe:

Håper det blir en passe rask og helt ukomplisert fødsel *krysser fingre* :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!!

Når jeg vet at noen jeg kjenner godt er i fødsel tenker jeg så mye på dem, håper at alt går fint... Mister fokus på andre ting. Så jeg skjønner deg veldig godt :)

Men det tar bestandig så laaaang tid ;) (For oss som venter spent).

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! Ja, man mister litt engasjementet for andre ting når man vet at det er noe så spennende som en fødsel på gang :)

Innom med en torsdags- :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er grisespennende! Men hun er fremdeles hjemme, så det skjer visst sakte, dette ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hrmf. Ingen venninne på msn i dag, og ikke noe svar på telefon ... Kanskje hun er på sykehuset i dette øyeblikk og blir mor til sin lille sønn? Eller kanskje gutten allerede er ute og ligger på sin mors arm og gurgler? Argh, jeg vil vite! *tromme med fingre på skrivebord*

Vel! Jeg var hos legen i går for å måle jernlagre (er det det det heter?) og stoffskifte. Har til vanlig litt lavt stoffskifte og går på medisiner for det, så måtte inn og sjekke om det var nødvendig å justere dosen. Jeg fortalte også legen om arbeidssituasjonen her og at jeg blir helt utmattet av den dårlige stemningen på jobb. Jeg vil jo ikke sykmeldes, men jeg tror det hadde hjulpet bra å få jobbe hjemmefra en dag i uka. Så i dag skal legen ringe sjefen min og avtale det med ham. Blir bra! Snille legen :)

Også er det fredag! Skal til ei venninne etter jobb i dag og spise taco og se gullrekka. Blir koselig :)

Ha en fin helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skjønner at du blir utålmodig nå ift. venninna di!

Sikkert greit å jobbe hjemmefra en dag i uka! :Nikke:

Hva innebærer lavt stoffskifte egentlig? Min lege mente jeg muligens kunne ha for høyt stoffskifte, fordi jeg alltid har så rask puls... Men jeg fikk ikke helt tak i hva dette med stoffskifte egentlig var for noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en god løsning med hjemmekontor en gang i uka!

Taco og gullrekka høres veldig bra ut, kanskje jeg skal stjele med meg tacoideen! Det er jo fredagsmat, det :)

Kos deg masse i helga :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...