Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Vil du sende meg PM med jentenavnforslag da?

:fnise:

Du kan gjerne få hele lista her :)

irma

vilde

thale

kaja

alma

åste/-a

vårin

vår

vårunn

dyveke

esther

helene

ylva

Vi har heller ikke noe guttenavn enda, så får vri hjernen framover :ler:

Høres helt topp ut med turen deres. Skikkelig drømmetur :rødme:

Litt misunnelig bare :gjeiper: :ler:

Ha en fin dag :klem:

Fin dag til deg også! :klem:

Det var en veldig fin utvalg av jentenavn.

Vi sliter også med guttenavn. Syns det er vanskeligst. Og vi begge tror det blir gutt.

Herlig med Island og USA besøk. Har alltid hatt lyst å besøke Island, men har ennå ikke kommet så langt. Når reiser dere?

Ja, guttenavn, altså ... :sukk:

Vi reiser 17 februar og kommer tilbake 24. Blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gjerne få hele lista her :)

irma

vilde

thale

kaja

alma

åste/-a

vårin

vår

vårunn

dyveke

esther

helene

ylva

Hi hi. Takk!

Mange fine navn her ja. Jeg foreslo faktisk Ester for mannen, men det var HELT uaktuelt :ler: Så katten fikk det navnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi. Takk!

Mange fine navn her ja. Jeg foreslo faktisk Ester for mannen, men det var HELT uaktuelt :ler: Så katten fikk det navnet ;)

:ler: Kjæresten rynket også litt på nesa over Esther, men jeg gir meg ikke! (selv om det i grunnen ikke er noen kampsak - det er mange navn vi er enige om også:)) Hans favoritt er Helene, mens jeg er mer på Irma/Thale ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fine jentenavn! Er enig i at guttenavn er verre :jepp: Vi tenkte på Fredrik, Sondre eller Kristian, men nå blir det i stedet... et jentenavn :fnise: Som vi har bestemt, men som er superhemmelig :ler:

Tenker det var en lettelse at sjefen tok graviditeten så fint, det er jo kjempebra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at sjefen tok det så fint. Kan tenke meg det var deilig å få tatt den praten :-D

:hoppe: 13 uker!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 13 uker!!

Jeg er nå mest misunnelig for NY-turen jeg da. Skulle gjerne dratt til Reykjavik også, men NY er vel den byen jeg har mest lyst til å besøke en gang!

Mange fine jentenavn. Jeg og samboer har ganske ulik smak, så vi unngår bare det emnet frem til vi må begynne med det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 13 uker! :-D

Fine navn! :Nikke:

Så kjekt at sjefen din var så positiv! Da kan du vel ta det litt mer med ro, iallfall følte jeg det slik- jeg var livredd for hva sjefen skulle si... :sjenert:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 13 uker!!

Jeg er nå mest misunnelig for NY-turen jeg da. Skulle gjerne dratt til Reykjavik også, men NY er vel den byen jeg har mest lyst til å besøke en gang!

Mange fine jentenavn. Jeg og samboer har ganske ulik smak, så vi unngår bare det emnet frem til vi må begynne med det :ler:

Ja, jeg gleder meg voldsomt til ferien, altså! Navn er kjempevanskelig! :jepp:

:hoppe: for 13 uker! :-D

Fine navn! :Nikke:

Så kjekt at sjefen din var så positiv! Da kan du vel ta det litt mer med ro, iallfall følte jeg det slik- jeg var livredd for hva sjefen skulle si... :sjenert:

God helg! :klem:

Ja, flott at han tok det så pent, men nå angrer jeg på at jeg har "offentliggjort" det, for tenk om noe går galt ...? *sukk*

:hoppe: for 13 uker!

God helg :)

Håper du hadde en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ellers hadde jeg slett ikke noen god helg. Stemningen var laber hele helgen, og vi kranglet av og på helt til søndag kveld. Utrolig trist og slitsomt, og egentlig ingen årsak til kranglingen og dermed ble det desto vanskeligere å bli ferdig med det.

Heldigvis fikk jeg orden på mine egne tanker på søndag (det tok faktisk så lang tid - jeg klarte ikke samle tankene ordentlig når stemningen var så dårlig og jeg hele tiden ble konfrontert med det). Jeg skjønte at for min del, så har jeg en del angst i forbindelse med dette svangerskapet. Jeg er redd for at noe skal være galt, og dette har forsterket seg nå som "alle" vet om det. Ettersom jeg vet at bekymringene mine er irrasjonelle og pessimistiske, forsøkerjeg å holde dem for meg selv. Dermed får jeg naturligvis heller ikke den omsorgen og omtanken jeg trenger for å kunne takle bekymringene. I tillegg er det noen ganger vanskelig å nevne disse tingene på en naturlig måte, ettersom kjæresten min nå er midt inne i et romanprosjekt og bruker ledige kvelder til å skrive og redigere manus. Selv om døra til kontoret ikke er lukket, synes jeg det er vanskelig å gå dit bare for å lufte en tanke som jeg allerede vet er pessimistisk og usannsynlig. Og dessuten er jeg ganske misunnelig på ham som har muligheten til å flykte inn i en annen verden slik han gjør. Jeg har ikke noe slikt, og blir dermed sittende alene med tv'en eller en bok - og alle tankene mine.

Han, på sin side, har nok "nok" med sine ting. Romanen er viktig, og han er under mye press på jobben og har nok ikke så mye overskudd til å gi meg den omsorgen jeg trenger. Dermed plages vi begge av dårlig samvittighet overfor den andre, og det resulterer i en del glefsing og anklager.

Uansett. Etter mye vondt skrev jeg ned tankene mine i et brev til ham og overrakte ham. (Det krevde UTROLIG mye av meg å gjøre det, å utlevere meg selv på den måten, det er ingenting jeg synes er vanskeligere enn å blottstille meg slik). Heldigvis hjalp det og han fikk bedre forståelse av hvordan jeg har det for tida. Vi fikk en hyggelig kveld.

Ting føles bedre nå, men jeg kjenner at jeg er utslitt og ganske skjør. Jeg har fremdeles mange vonde tanker ang graviditeten og vurderer å bestille en tidlig UL bare for sikkerhets skyld. Noen som vet hvor dyrt det er, og hvor raskt man kan få time?

Ha en fin dag, alle sammen - håper dere har hatt en bedre helg enn jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først en god :klem: til deg. Skjønner godt tankene dine. Utrolig lett å bli bekymret og litt redd, spesielt så tidlig.

Ville kanskje ringt legen hvis jeg var deg. Få en ekstra sjekk, høre om dere finner hjertelyden. Kanskje legen kan henvise deg til en tidlig ultralyd, siden du er så bekymret.

Vet ikke helt hvor mye privat ultralyd koster. Men her har de i hvert fall både 2D og 3D ultralyd. Det vil nok hjelpe veldig for deg å se det lille nurket, og er jo fortsatt lenge til den ordinære ultralyden.

Antagelig er alt i den skjønneste orden, men skjønner godt det er vanskelig å tenke sånn. Du har ikke noen utenom kjæresten du kan prate om tankene med? Ellers må du bare skrive her på KG, vi vil hjelpe deg så godt vi kan vet du. :kose:

Skjønner godt det er vanskelig for kjæresten å skjønne tankene dine. Utrolig bra at du skrev de av deg. Så får vi håpe dere samarbeider litt bedre nå.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kloke ord, Jente79 :klem:

Jeg skal jo til legen neste tirsdag for å lytte etter hjertelyden, men jeg bør kanskje ringe likevel? Trenger jeg henvisning fra legen for å få ultralyd? Jeg kan ikke bare bestille direkte?

Jeg har i grunnen ingen andre enn kjæresten - og dere, heldigvis! - å snakke med. Ingen av mine venninner har vært/er gravide, og det er nok vanskelig for dem å sette seg inn i situasjonen. Stort sett kommer de med statistikk når jeg ytrer en bekymring, og det hjelper meg så utrolig lite. Så lenge jeg vet det ER en mulighet for at det er mitt barn det er noe galt med, så bekymrer jeg meg. Selv om sannsynligheten bare er på en 1/2 promille ...

Det er nok ikke så lett for kjæresten alltid, nei. Det er jo ikke han som bærer barnet, som må passe på hva han spiser og gjør og som overtolker alle små stikk og strekk i magen ... Stakkars kjæresten, han gjør så godt han kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo over en uke til du skal til legen da. Føl på det selv. Men du høres veldig bekymret ut, så jeg ville nok kanskje sjekket om jeg kunne fått fremskyndet timen...

Hjelper mye bare å høre hjertet. Det er jo det aller aller viktigste :)

Skal du få ultralyd gratis på sykehuset må du ha en henvisning fra lege. Tar du det privat og betaler selv er det bare å ringe og bestille time.

Kom på et sted i Sandvika også. Sjekket timer på ultralyd, så ut som de hadde masse ledig de kommende dagene. Vet ikke om de tar 2D da, tror ikke 3D blir så bra så tidlig. Men går jo an å ringe og høre med dem.

Nei, ikke så lett for venninnene dine å skjønne de bekymringene. Tror en må igjennom det selv for å forstå.

Håper du får en ekstra sjekk snart, så du får senket skuldrene dine.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ... blir nok privat ul da, ja, men spørsmålet er bare hvor. På hjemmesiden til de i Sandvika sto det

"Vi tar bare imot mødre som allerede har gjennomgått sin vanlige ultralydundersøkelse hos sin lege/jordmor for å forsikre oss om at ingen erstatter denne med vår undersøkelse."

... så det utgår vel ... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Fort gjort. Nå har jeg bestilt time på Majorstuaklinikken på torsdag klokken 13. Vaginal ultralyd da, men det er vel like greit som noe annet. 1200,- skulle de ha for det, men det er det verdt bare jeg får litt sjelefred. Så nå håper jeg bare kjæresten kan være med ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hm ... blir nok privat ul da, ja, men spørsmålet er bare hvor. På hjemmesiden til de i Sandvika sto det

"Vi tar bare imot mødre som allerede har gjennomgått sin vanlige ultralydundersøkelse hos sin lege/jordmor for å forsikre oss om at ingen erstatter denne med vår undersøkelse."

... så det utgår vel ... :(

Ok, hadde ikke sett det jeg... Var bare innom der for å se, tenker litt på 3D ultralyd. Men har ikke bestemt oss enda...

Ok! Fort gjort. Nå har jeg bestilt time på Majorstuaklinikken på torsdag klokken 13. Vaginal ultralyd da, men det er vel like greit som noe annet. 1200,- skulle de ha for det, men det er det verdt bare jeg får litt sjelefred. Så nå håper jeg bare kjæresten kan være med ...

Såpass dyrt... Tror mange får bedre resultat med vaginal ultralyd når en er så kort. Jeg hadde utvendig ultralyd når jeg var rundt 12 uker på vei, men nå var det bare for å få en termindato.

Men enig i at det er verdt det for å få sjelefred, når en virker så bekymret som du gjorde... Det hjelper nok veldig å se den lille krabaten, og om ikke lenge vokser nok magen din også. Hender jeg har hatt litt negative tanker, men da kikker jeg bare ned på magen min og finner ut at sånn blir den ikke helt av seg selv ;)

Ikke bra å gå sånn over tid. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei .. jeg vet godt at det antakeligvis ikke er noe galt, men jeg klarer bare ikke slappe av. Selv om jeg er rolig og positiv utenpå, så tærer det på innvendig, og da tenker jeg det er bedre å gjøre noe konkret for å få vite sikkert.

Jeg tror, at hvis jeg hadde hatt de "vanlige" graviditetssymptomene, eller hatt mage, så hadde det kanskje vært lettere å slå seg til ro med det. Men nå er det ingenting, bortsett fra uteblivende mens og en litt hoven mage som tyder på at det er noe som skjer der inne. Og det er ikke nok for engstelige meg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt. Var veldig sånn før jeg hadde den ekstra ultralyden også...

Virker rart å savne symptomer, men det er jo et tegn på at noe skjer...

I tillegg sleit de jo med å finne hjertelyden på meg.

Utrolig morsomt og spesielt å se den lille krabaten, det hjalp veldig. Og ikke lenge etter begynte magen å vokse og jeg kjente livmora. Da var det mye lettere å slå seg til ro med at alt sannsynligvis var bra.

Lykke til. Håper bare hodet ditt spiller deg et puss. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper UL viser at alt er fint, slik at du slipper bekymringene. Kjenner igjen tankene du har - de dukker opp av og til her også, selv om symptomene er tilstede.

Tror slike tanker blir ekstra tunge når man er gravid, man er jo ekstra følsom, og når flere negative ting skjer på en gang så blir det fort for mye.

Håper du føler deg bedre snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...