aimee Skrevet 2. januar 2008 #581 Del Skrevet 2. januar 2008 Godt nytt år! Håper nurket er snilt med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #582 Del Skrevet 3. januar 2008 De finner den helt sikkert! Jeg har ikke hørt hjertelyden ennå, jeg Jordmor ville ikke prøve da jeg var der i uke 12, og nå skal jeg ikke dit igjen før etter ultralyden. Jaja, jeg sier alltid til meg selv at før i tiden så hadde de ikke disse hjelpemidlene (og bekymringene?), og det gikk da bra da også Ja, ikke sant? Det går vel helst bra selv uten alle dippedutter som gir oss en forsmak på det som kommer. Men det er moro, lell! Får håpe de finner den ja :-D Men i følge jordmor kommer det an på hvordan nurket ligger også... Jeg hørte det jo ikke når jeg var 16 uker på vei heller... Men begge gangene slo det inn en puls på apparatet, selv om vi ikke klarte å høre det. Bare det hjalp syntes jeg... Lykke til Takk! Den som lever, får se Godt nytt år. Kjipt med omgangsyke. Jeg kjenner flere som hadde det i jula. Kan ikke være særlig moro. Tydligvis noe som går når for tiden. Min lege ville ikke høre etter hjertelyden før jeg var i uke 15-16. Hun ville ikke at jeg skulle bekymre meg unødvendlig hvis hun ikke fant den. Men jeg håper virkelig at du får høre det. Alt ble plutselig så mye mer virkelig når jeg hørte det første gangen. Godt nytt år! Ja, jeg håper hun finner den Godt nytt år! Håper nurket er snilt med deg Likeså! Nurket er så snilt, atte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #583 Del Skrevet 3. januar 2008 Hm, jeg innså nettopp at samme dag som jeg skal til legen for å lytte etter hjertelyden, har jeg fått time til ultralyd. Dvs i uke 14. Er ikke det vel tidlig for UL? Har jeg noen sjanse for å få vite kjønn såpass tidlig, eller bør jeg belage meg på en privat UL litt senere? Så mange ting å tenke på, så mange spørsmål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 3. januar 2008 #584 Del Skrevet 3. januar 2008 Ah, din uke 14? Det var litt tidlig ja, det er jo mellom uke 17-20 at nurkene er mest like i størrelse, og målene av hodeomkretsen kan tas mest mulig nøyaktig. Ville ha ringt og spurt om det stemmer, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #585 Del Skrevet 3. januar 2008 Pfff, nå har jeg faktisk LEST innkallingen, og ser at jeg blingset med en måned! Jeg skal ikke på UL før i februar ... Fort gjort, når datoene er nesten helt like! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 3. januar 2008 #586 Del Skrevet 3. januar 2008 Fort gjort. Februar hørtes mer sannsynlig ut ja ) Blir spennende da :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. januar 2008 #587 Del Skrevet 3. januar 2008 Uke 14 hadde vært litt tidlig, ja! Godt du fikk riktig dato. Ikke lett å holde styr på alt. Men på legetimen i uke 14 bør det være god sjangs for å høre hjertelyden, i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymio Skrevet 3. januar 2008 #588 Del Skrevet 3. januar 2008 Hei Lilith. Nå er du snart 12 uker Det blir vel deilig å komme over den kneiken kan jeg tenke meg....jeg synes det har gått så fort hos deg. Lykke til hos legen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 3. januar 2008 #589 Del Skrevet 3. januar 2008 Lett å se feil. Kjekt at legetimen er i februar, da er det mer å se også Vil tro det er god sjanse for å høre hjertelyden når du har time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #590 Del Skrevet 4. januar 2008 Fort gjort. Februar hørtes mer sannsynlig ut ja ) Blir spennende da :-D Ja, det blir veldig spennende! Det er i det hele tatt spennede for tiden - alt sammen Uke 14 hadde vært litt tidlig, ja! Godt du fikk riktig dato. Ikke lett å holde styr på alt. Men på legetimen i uke 14 bør det være god sjangs for å høre hjertelyden, i alle fall! Ja, jeg håper det! Hei Lilith. Nå er du snart 12 uker Det blir vel deilig å komme over den kneiken kan jeg tenke meg....jeg synes det har gått så fort hos deg. Lykke til hos legen! Hei, Mymio! Hvordan går det med deg? Jo, tiden flyr - jeg synes også det har gått fort, og nå er det i ÅR jeg skal ha barn! I går satt jeg og oppdaterte årskalenderen med deadlines, og da jeg kom til juli tenkte jeg "men dette angår jo egentlig ikke meg!" Det var en ganske sprø følelse Håper du har det bra! Lett å se feil. Kjekt at legetimen er i februar, da er det mer å se også Vil tro det er god sjanse for å høre hjertelyden når du har time Håper du har rett! Ikke så lenge å vente nå, heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. januar 2008 #591 Del Skrevet 4. januar 2008 12 uker :hoppe: Er veldig spennende å være gravid ja... Utrolig hvor mye rart som skal skje... Er det ikke litt deilig å tenke på permisjon... Helt uvirkelig synes jeg at jeg skal være borte i omtrent et år. (Nå prøver jeg å dytte litt permisjonstid over på mannen, man han er litt usikker selv...) Skal bli litt godt også, en skikkelig pause. Selv om jeg sikkert kommer til å synes det er kjempedeilig å begynne igjen etter permisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. januar 2008 #592 Del Skrevet 4. januar 2008 :juhu: 12 uker! Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #593 Del Skrevet 4. januar 2008 Jo, det er helt sprøtt å tenke på at jeg skal være borte så lenge fra jobben ... Som jeg nevnte, da jeg gikk gjennom årets deadlines var det helt sjokkartet å innse at etter juli var ting faktisk ikke mitt problem lengre. Og lenge før den tid må det jo komme inn en vikar som skal læres opp slik at jeg kan fases ut! Det skal bli DEILIG å lempe alt ansvaret over på en annen stakkar! Komme tilbake til blanke ark når jeg er ferdig med permisjonen! Jeg er litt usikker på dette med permisjon. Kjæresten vil gjerne ha så mye perm som mulig, og vi har bestemt oss for å dele 50/50, så sant det lar seg gjøre. Lar det seg gjøre? Så nært som mulig, i hvert fall. Når man legger fram disse tingene for sjefen, så er vel ikke ting helt fastsatt? Altså, man vet jo aldri hvordan ting faktisk vil bli, g når man er så heldig å få barnehageplass, feks, er jo umulig å vite, så arbeidsgiver må vel være litt fleksibel når det gjelder tidspunkt for å komme tilbake på jobb og deltidsløsning når man kommer tilbake? Argh, så mange spørsmål ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. januar 2008 #594 Del Skrevet 4. januar 2008 Går an å dele perm ja. 3 uker før fødsel (som ikke er "med" i de totale ukene så vidt jeg har forstått) og 6 uker etter er til deg. Mannen får 6 uker. Resten kan dere fordele som dere vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 4. januar 2008 #595 Del Skrevet 4. januar 2008 Gratulerer med 12 uker, Lilith! Når det gjelder permisjon og sånt, så er jeg dessverre til liten hjelp Men det skulle vel gå å dele 50/50 mtp. ammingen, i hvert fall (hvis du skal amme). Jeg tror nå likevel at sjefen vil være litt fleksibel når det gjelder permisjonslengde etc. Håper du får svar fra noen som vet mer God helg til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. januar 2008 #596 Del Skrevet 4. januar 2008 Du har rett på fri (noen steder med lønn, andre steder uten) for å amme også, mener jeg å ha lest... Men er kanskje best om du tar dine 50% først, så "den verste" amminga er over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. januar 2008 #597 Del Skrevet 4. januar 2008 Ja, dere kan dele 50/50. Eneste aberet er som de andre sier amminga... Så fint at kjæresten din tenker sånn. Jeg har prøvd å foreslå en løsning til mannen der han får mer permisjon. Men tror han synes det er litt skummelt, spesielt på grunn av amminga... Du kan ta tidskonto løsning. Da jobber du så så mye og har permisjon så så mye. Men tror ikke du kan strekke det over flere år da... Enkleste er vel å lufte det med arbeidsplassen. Er sikkert store forskjeller på hvor fleksible de er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 4. januar 2008 #598 Del Skrevet 4. januar 2008 12 uker!!!!!! Gratulerer så masse=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 4. januar 2008 #599 Del Skrevet 4. januar 2008 12 uker!!! :-D Grattis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 4. januar 2008 #600 Del Skrevet 4. januar 2008 Gratulerer med 12 uker! :-D Herlighet, som tida har gått! Angående permisjon så lurer jeg jeg også, jeg får aldri helt med meg de reglene der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå