Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

... og nå fikk jeg nettopp vite at redaksjonsassistenten vår skal slutte. Dritt! Jeg er superglad på hennes vegne, men det betyr at hele teamet mitt har smuldret opp, og ledelsen sørger ikke for å ansette nye i tide. Det betyr at jeg har vært uten produktsjef i flere måneder, og det begynner å merkes. Layouteren min går neste uke, og vi har ingen til å erstatte henne fordi sjefen ikke har fått somlet seg til å gå gjennom søknadene, og nå forsvinner altså redaksjonsassistenten som har hjulpet meg masse og som jeg ikke klarer meg uten. Argh! Jeg har vært inne på tanken om å slutte flere ganger, og nå melder tanken seg igjen. Men det er jo ikke den beste tiden for slikt nå.

Æsj, nå ble jeg skikkelig nedfor ... :(

Uff, så kjedelig! :troest:

Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på hva du jobber med... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du heeeeeeelt sikker ... ? :sjenert:

Høres veldig kjent ut i hvert fall :)

Men du kan jo ringe legen hvis du vil være helt sikker...

Jeg var litt bekymret med en gang. Hadde aldri hørt om ligamentsmerter og det første jeg merket var skikkelig vonde stikk en morgen når jeg våknet.

Har hatt ganske mye av det, og alt er bra hos meg i hvert fall.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Uff, kjedelig med hun som skal slutte. Skjønner det tærer på ja, men enig i at det kanskje ikke er den beste tida for deg å slutte på... Får håpe det ordner seg om ikke så lenge.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig! :troest:

Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på hva du jobber med... :sjenert:

Hehe ... jeg er redaktør. Tegneserieredaktør, faktisk :) Ålreit jobb, egentlig, det er bare firmaet som er tungrodd og ledelsen som er treig.

Høres veldig kjent ut i hvert fall :)

Men du kan jo ringe legen hvis du vil være helt sikker...

Jeg var litt bekymret med en gang. Hadde aldri hørt om ligamentsmerter og det første jeg merket var skikkelig vonde stikk en morgen når jeg våknet.

Har hatt ganske mye av det, og alt er bra hos meg i hvert fall.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Uff, kjedelig med hun som skal slutte. Skjønner det tærer på ja, men enig i at det kanskje ikke er den beste tida for deg å slutte på... Får håpe det ordner seg om ikke så lenge.

:klemmer:

Ok, da satser jeg på at det er ligamentsmerter, og at de andre "mens"smertene var livmorstikk eller noe. Som sagt føles disse smertene ganske overflatiske, så jeg tror ikke det berører den lille :)

Ja, ordentlig kjipt med redass-en, men jeg får bare legge så mye press på sjefen min som jeg kan for å få ordnet med vikarer og slikt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Det høres litt ut som ligament smerter. Mine smerter kjennes i hvert fall ut som strekk langt nede i magen. Får det gjerne hvis jeg beveger meg fort eller sitter på do.

Mine kan stikke ganske vondt noen ganger også, men tror det er veldig individuelt.

Mine minner ikke i det hele tatt om mens murringer. De kjennes enten ut som strekk eller stikk, varierer litt.

Er ikke noe skummelt. Bare livmora som vokser :)

:klem:

Signerer denne :jepp: Blir nesten mer nervøs når jeg ikke har dem, jeg.

... og nå fikk jeg nettopp vite at redaksjonsassistenten vår skal slutte. Dritt! Jeg er superglad på hennes vegne, men det betyr at hele teamet mitt har smuldret opp, og ledelsen sørger ikke for å ansette nye i tide. Det betyr at jeg har vært uten produktsjef i flere måneder, og det begynner å merkes. Layouteren min går neste uke, og vi har ingen til å erstatte henne fordi sjefen ikke har fått somlet seg til å gå gjennom søknadene, og nå forsvinner altså redaksjonsassistenten som har hjulpet meg masse og som jeg ikke klarer meg uten. Argh! Jeg har vært inne på tanken om å slutte flere ganger, og nå melder tanken seg igjen. Men det er jo ikke den beste tiden for slikt nå.

Æsj, nå ble jeg skikkelig nedfor ... :(

Usj, så dumt! :klemmer: Håper jobbsituasjonen bedrer seg snart, da. Men det kommer vel nye etterhvert?

Lilith, gjett om jeg misunner deg tegneseriejobben! Jeg er gal etter Donald, og samboeren skal få M i adventskalenderen sin :rødme: Det var takket være Donald at jeg lærte meg å lese lenge før skolealder, hehe... Får du gratis tegneserier og sånt da? :sjenert:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennendes jobb da! :) Så du er en kreativ sjel du? ;)

Men synd at så mange slutter... De sliter med det samme på denne jobben, men det er pga. veldig dårlig arbeidsmiljø og misbruk av ansatte.

Håper du får en fin dag til tross. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kreves ikke så mye kreativitet for å være redaktør, i grunnen - det stilles større krav til planlegging og organiseringsevne. Mye som skal holdes styr på i produksjonsprosessen, og ting går veldig fort, så man har ikke mye tid til å fundere. Av og til er det kjempemoro, av og til er det det rene, skjære, helvete. Mange divaer i denne bransjen - og kanskje ikke de man skulle tro. Det gjør alt littebittegranne vanskeligere til tider.

Får gratis tegneserier, ja, men må innrømme at jeg leser veldig lite. Tidligere elsket jeg å lese serier, men etter at det har blitt jobb er det vanskelig å sette seg ned i godstolen og kose seg med det. Dessverre :(

Og nå har vi hatt et komplett meningsløst kurs i tre timer. Kurslederen åpnet med å si: "dette får dere antakeligvis ikke bruk for", og det gikk bare nedover derfra.

Og i går gikk et flott prosjekt i vasken.

Og teamet mitt rakner.

Så akkurat nå ønsker jeg jobben dit peppern gror! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ... jeg er redaktør. Tegneserieredaktør, faktisk :)

Det høres ut som en veldig spennende jobb!

Har du peiling på tegneserier da? Noen spesielle dere driver med? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har vi hatt et komplett meningsløst kurs i tre timer. Kurslederen åpnet med å si: "dette får dere antakeligvis ikke bruk for", og det gikk bare nedover derfra.

Uff, er ikke noe gøy med slike perioder på jobb. Man får trøste seg med at nå kan det bare gå oppover ;)

Og makan til innledning på kurs... det er det verste man kan gjøre i forhold til presentasjonsteknikk - man kan jo i det minste forsøke å gjøre det noe interessant for folk om de uansett skal høre på i 3 timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en veldig spennende jobb!

Har du peiling på tegneserier da? Noen spesielle dere driver med? *nysgjerrig*

Hm, peiling og peiling - jeg har jobbet med det i fire år, så noe har jeg vel plukket opp. Vi har de aller fleste tegneseriene, i grunnen :)

Oi, du har en spennende jobb da!

Men kjedelig når alt ikke fungerer som det skal. Det kurset hørtes ikke mye gøy ut.

Og det var det ikke! Omtrent like nyttig som ... som ... matte på videregående. (jeg sluttet så fort anledningen bød seg ;))

Uff, er ikke noe gøy med slike perioder på jobb. Man får trøste seg med at nå kan det bare gå oppover ;)

Og makan til innledning på kurs... det er det verste man kan gjøre i forhold til presentasjonsteknikk - man kan jo i det minste forsøke å gjøre det noe interessant for folk om de uansett skal høre på i 3 timer!

Ja, sant? For en tosk. Da regregerte jeg til trassig tenåring på skolebenken umiddelbart og nektet å ta til meg noe som helst info. Voksent ... og jeg skal få barn?! Kjære vene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Jeg har vært på noen sånne kurs jeg også. Det føles skikkelig bortkastet tid. Jeg har i tillegg en god del å gjøre på jobben, så jeg prøver å unngå kurs med mindre de er helt nødvendige.

Jeg kan gått forstå din frustrasjon på jobben. Det er ikke lett å holde hjulene i gang når folk slutter og deres arbeid må fordeles til andre som allerede har nok fra før. Samtidig som man ikke får forståelse fra ledelsen, og det ikke ansettes erstattere.

Du får heller glede deg over at det snart er jul. :tree:

Har du fortalt familien og venner om graviditet? Når har du eventuelt tenkt å fortelle det?

Må si at din jobb høres utrolig spennende. Hvilken utdanning må du ha for å få redaktør jobben for tegneserier? Og tegner du noen tegneserier selv?

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg Lilith :)

God helg, GlamCat! :klem:

Jeg har vært på noen sånne kurs jeg også. Det føles skikkelig bortkastet tid. Jeg har i tillegg en god del å gjøre på jobben, så jeg prøver å unngå kurs med mindre de er helt nødvendige.

Jeg kan gått forstå din frustrasjon på jobben. Det er ikke lett å holde hjulene i gang når folk slutter og deres arbeid må fordeles til andre som allerede har nok fra før. Samtidig som man ikke får forståelse fra ledelsen, og det ikke ansettes erstattere.

Har du fortalt familien og venner om graviditet? Når har du eventuelt tenkt å fortelle det?

Må si at din jobb høres utrolig spennende. Hvilken utdanning må du ha for å få redaktør jobben for tegneserier? Og tegner du noen tegneserier selv?

Ja, jeg gleder meg som en unge til jul! :hyper:

Jeg har en slags journalistutdanning fra england, men det var helt tilfeldig at jeg endte opp i denne jobben. Fikk sommerjobb gjennom søstera mi som også er redaktør, også klorte jeg meg fast som best jeg kunne. Jeg er helt elendig til å tegne, dessverre, så jeg duger bedre til å ordne det rent praktiske rundt det å få bladet ut i bladhyllene: Få inn materiale, sette bladet sammen, lage cover, sende til oversettelse/vask/korrektur/sats/trykk, etc. Gøy når man får til noe ekstra bra :)

God helg til deg også! :klem:

Helgeklem! :klemmer:

Og nå er det snart advent også :hjerter:

:nisselue:

Advent er best! God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og forresten: Jeg har fortalt til nærmeste familie + et par venner. Veldig i tvil om jeg skal fortelle flere. Har veldig lyst, men vet ikke helt om jeg tør ...

Bare innom for å si god helg :klemmer:

God helg til deg også! :klem:

Ønsker deg en riktig god helg! :)

Og håper at ting ordner seg på jobben :klemmer:

Ha en fin helg! Alt ordner seg for snille jenter - det har i hvert fall jeg hørt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Vær litt forsiktig med å si det til "alle" er mitt råd... Det er bare et råd, altså, men her så føler vi at litt for mange vet det... Det er ikke i hovedsak vi som har sagt det til "alle" for vi har sagt det til nærmeste familie og venner, mens mamma sa det til venninnene sine, og nå vet litt for mange det. Men, det er ikke så farlig, egentlig. Det er bare at hvis jeg skulle gjort det om igjen så hadde vi ikke sagt det til så mange.

God helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...