Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Puh! Skal si du skal være sosial i helga, men det er jo veldig koselig da! Skjønner godt du vil bare slappe av på søndag :)

Det skal mer enn sex til for å skade spiren, ja :Nikke: Jeg, som ikke er noe ekspert altså, vil heller tro det er pga kroppen forandrer seg når man er gravid. Du kan jo ringe legen din og høre? Det har jeg gjort en del ganger nå, føler meg litt masete men :sjenert:

God helg! :-D

Hehe .. sjelden jeg er så sosial, men så lenge settingen er uformell føler jeg meg straks bedre :) Ble bedre i magen, så nå er jeg ikke så usikker lenger, heldigvis. Håper du har hatt en fin helg!

Hmm... kan det være livmortappen/-halsen? Har hørt den skal være "lang og fin", men vet ikke hva det betyr :ler:

*lese litt*

Koselig med familiebesøk, da. God helg, Lilith! :klemmer:

Se nederst her, punkt 4 :jepp:

Ja, kanskje det er livmortappen? Hm ... Takk for tips!

Mennene tenker nok mer enn vi tror.... men ettersom de samtidig skal være den "macho" typen som de tror at vi tror de er, så prøver de selvfølgelig å skjule denne siden ved seg - tror jeg :)

Min kjæreste er også veldig avslørendes når han har fått i seg litt ;) Dersom han er ute og fester så sender han gjerne meldinger hele kvelden og ringer for å fortelle hva de gjør osv.. Han er jo en god en da :rødme:

Ha en fortsatt fin fredag og riktig god helg Lilith! :kose:

Ja, de tenker nok en hel del, disse mennene ... Håper du hadde en fin helg!

:hoppe::hoppe:

Jehaa!!! Lilith er gravid!!!! Så moro :) Det er det jeg viste at når jeg kommer tilbake fra ferien så er du gravid. Og allerede 6 uker. Så moro :) Gratulerer!!!!!!!!! :klemmer:

:-D Takk, takk, takk!

Takk! Ser at det allerede har klaffet for dere. Så gøy! Gratulerer så mye :klemmer: Jeg skal følge med hos deg og se hvordan det går framover. Det blir spennende.

Hei, Mymio! Hyggelig med besøk i dagboka mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, helgen var fantastisk bra. Stille og rolig fredag. God mat, hyggelig selskap. Lørdag ruslet vi rundt i bydelen og gjorde unna et par ærend. På kvelden spiste vi thai-mat, og det var helt utrolig bra! Kul restaurant, laidback atmosfære og god mat. Søndag slappet vi helt av. Fantastisk deilig helg!

Litt småsmerter i magen, men ikke mer enn jeg tror er normalt. Ingen blødninger eller noenting. Så jeg tror det går bra! Gleder meg til legetimen om et par uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går så bra med deg.

Virker ikke som om du er plaget med kvalme.

Thai mat på restaurant høres helt fantastisk. Åh, jeg har også lyst å gå ut og spise. Men hos oss skjer det noe hele tiden, slik at det blir utsatt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke kvalm i det hele tatt! Heldigvis, og litt dessverre, for jeg skulle gjerne hatt et håndfast "bevis" på at jeg har en liten alien i magen. Nå står jeg på spranget til å kjøpe nok en test, bare for sikkerhets skyld ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Du ER gravid, Lilith :gravid: Men, jeg skjønner veldig godt hvordan det er, for jeg har heller ikke hatt noe særlig til symptomer. Likevel, man må bare tro på at alt er som det skal være, selv om det er lett å bli skremt av alt man leser :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg er ikke kvalm i det hele tatt! Heldigvis, og litt dessverre, for jeg skulle gjerne hatt et håndfast "bevis" på at jeg har en liten alien i magen. Nå står jeg på spranget til å kjøpe nok en test, bare for sikkerhets skyld ... :sjenert:

Hehe... jeg vet akkurat hvordan du har det! Jeg nærmest ønsket meg å være kvalm, helt til jeg ble det... Det var ikke noe morsomt! :spy: Heldigvis varte det ikke lenge, og jeg håper ikke jeg får det igjen. Jeg heller har ingen spesielle symptomer... noen dager ømme pupper, men langt fra hele tiden... Vurderer nesten å ta en test til jeg også, men nå når jeg er 9 uker på vei blir det litt dumt :fnise:

Når har du legetime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg også hadde nesten lyst til å bli kvalm, bare for å tro mer på at jeg var gravid. Ble da litt kvalm etterhvert også fra omtrent uke 7, men var aldri spykvalm. Godt er vel det.

Du er like gravid uansett symptomer! Noen får jo ingen symptomer, bortsett fra voksende mage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ER gravid, Lilith :gravid: Men, jeg skjønner veldig godt hvordan det er, for jeg har heller ikke hatt noe særlig til symptomer. Likevel, man må bare tro på at alt er som det skal være, selv om det er lett å bli skremt av alt man leser :sjenert:

Åkei, da, så er jeg kanskje det ... :sjenert: Gleder meg til å komme til legen! Kanskje jeg får litt mer ro på meg etter at jeg har snakket med henne og tatt alle prøver og slikt.

Innom med en :klem: til Lilith :)

Alt er nok som det skal være :klemmer:

Håper det! :klem:

Gratulerer Lilith! :klemmer:

Det gikk fort jo :)

Takk! Og ja! Det gikk voldsomt fort. Litt vanskelig å skjønne ...

Hehe... jeg vet akkurat hvordan du har det! Jeg nærmest ønsket meg å være kvalm, helt til jeg ble det... Det var ikke noe morsomt! :spy: Heldigvis varte det ikke lenge, og jeg håper ikke jeg får det igjen. Jeg heller har ingen spesielle symptomer... noen dager ømme pupper, men langt fra hele tiden... Vurderer nesten å ta en test til jeg også, men nå når jeg er 9 uker på vei blir det litt dumt :fnise:

Når har du legetime?

He-he ... vi får nesten bare stole på de testene vi har tatt, tror jeg. Legetimen er om to uker. Blir spennende!

Jeg husker jeg også hadde nesten lyst til å bli kvalm, bare for å tro mer på at jeg var gravid. Ble da litt kvalm etterhvert også fra omtrent uke 7, men var aldri spykvalm. Godt er vel det.

Du er like gravid uansett symptomer! Noen får jo ingen symptomer, bortsett fra voksende mage ;)

Nei, sant det ... det er jo egentlig ganske sprøtt med tanke på alt det som skjer i magen og kroppen generelt de neste månedene. Men skal være glad om jeg slipper kvalme, altså - hadde bare vært kjekt med et lite tegn ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei, da, så er jeg kanskje det ... :sjenert: Gleder meg til å komme til legen! Kanskje jeg får litt mer ro på meg etter at jeg har snakket med henne og tatt alle prøver og slikt.

Det virker som om det er ganske naturlig med de følelsene der, og det er jo ikke så rart det føles uvirkelig heller :) Det hjelper sikkert etter du har vært hos legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår veldig godt den tvilen om du er gravid. Jeg var akkurat likedan. Hadde ikke noen synptomer eller plager og trodde en periode at jeg bare innbildte meg svangerskapet. Da var det godt å komme til første kontroll hos legen og få bekreftet graviditeten. Ble mye mer lettet etter det.

Men det er ikke lenge til legetimen din, så du får bare ha litt tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut dette her... Jeg også har nesten "savnet" symptomer, selv om jeg selvfølgelig er kjempeglad for å være i form.

Selv etter min ekstra UL synes jeg det er uvirkelig at det er en liten krabat i magen min... Nesten så jeg begynner å lure på om alt bare er innbilning...

Men da hadde jeg klart å lure ganske mange til nå :fnise: Så vi er nok :gravid: begge to.

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin onsdag, Lilith :klemmer:

Ha en fin torsdag! :klem:

Det virker som om det er ganske naturlig med de følelsene der, og det er jo ikke så rart det føles uvirkelig heller :) Det hjelper sikkert etter du har vært hos legen!

Ja, jeg satser på det!

Innom med en :klem: til :gravid: Lilith

:klem: på rei sjæl!

Jeg forstår veldig godt den tvilen om du er gravid. Jeg var akkurat likedan. Hadde ikke noen synptomer eller plager og trodde en periode at jeg bare innbildte meg svangerskapet. Da var det godt å komme til første kontroll hos legen og få bekreftet graviditeten. Ble mye mer lettet etter det.

Men det er ikke lenge til legetimen din, så du får bare ha litt tålmodighet.

Bra det er flere av oss! Ser frem til legetimen, ja ...

Høres kjent ut dette her... Jeg også har nesten "savnet" symptomer, selv om jeg selvfølgelig er kjempeglad for å være i form.

Selv etter min ekstra UL synes jeg det er uvirkelig at det er en liten krabat i magen min... Nesten så jeg begynner å lure på om alt bare er innbilning...

Men da hadde jeg klart å lure ganske mange til nå :fnise: Så vi er nok :gravid: begge to.

Ha en fin kveld.

Du også! Hurra, nesten! Ja, det er helt sprøtt å tenke på, så det er vel ikke så rart om vi tviler litt på om det sant innimellom ... Men får vel tro på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj. Jeg har jo hatt "mens"smerter av og på hele veien, men i går fikk jeg en ny og spennende plage: et slags lyskestrekk! Før jeg helt kunne lokalisere hvor smerten satt, tenkte jeg at jeg kanskje hadde tøyd ut litt feil etter trening, for det kjentes som en muskelstrekk. Men så oppdaget jeg at smerten sitter litt for langt oppe til det - nemlig rett under bukselinningen min (jeg vet ikke engang hva dette området på kroppen heter - jernteppe!). Og det er jo litt rart å få en muskelstrekk der? Det gjør ganske vondt, men kjennes muskulært og overfladisk, så jeg er ikke så veldig redd for at noe er galt inni der. Er det dette som kalles ligamentsmerter? Jeg har jo hørt om det, og trodd det var det jeg kjente som "mens"murringer, men dette er en helt annerledes smerte ... Noen som vet? Er det rett og slett en strekk etter trening, eller kan det ha noe med graviditeten å gjøre?

:lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Det høres litt ut som ligament smerter. Mine smerter kjennes i hvert fall ut som strekk langt nede i magen. Får det gjerne hvis jeg beveger meg fort eller sitter på do.

Mine kan stikke ganske vondt noen ganger også, men tror det er veldig individuelt.

Mine minner ikke i det hele tatt om mens murringer. De kjennes enten ut som strekk eller stikk, varierer litt.

Er ikke noe skummelt. Bare livmora som vokser :)

:klem:

Edit... Feil smiley....

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og nå fikk jeg nettopp vite at redaksjonsassistenten vår skal slutte. Dritt! Jeg er superglad på hennes vegne, men det betyr at hele teamet mitt har smuldret opp, og ledelsen sørger ikke for å ansette nye i tide. Det betyr at jeg har vært uten produktsjef i flere måneder, og det begynner å merkes. Layouteren min går neste uke, og vi har ingen til å erstatte henne fordi sjefen ikke har fått somlet seg til å gå gjennom søknadene, og nå forsvinner altså redaksjonsassistenten som har hjulpet meg masse og som jeg ikke klarer meg uten. Argh! Jeg har vært inne på tanken om å slutte flere ganger, og nå melder tanken seg igjen. Men det er jo ikke den beste tiden for slikt nå.

Æsj, nå ble jeg skikkelig nedfor ... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...