Lilith Skrevet 12. november 2007 Forfatter #321 Del Skrevet 12. november 2007 God morgen! Blir nok en del meg-meg-meg-og så meg en stund fremover ... Dette er så rart! I hvert fall: Ringte legen og fikk time i uke 9 - sukk! Lenge å vente, men før jul, i hvert fall! Det blir spennende Litt småvanskelig å bli gravid sånn rett før jul når man helst ikke vil kringkaste det til gud og hvermann før på nyåret ... Mange sosiale sammenkomster som kan by på litt problemer, ser jeg for meg. Mulig jeg rett og slett avlyser et par bare for å slippe spørsmål. Samtidig er det denne trangen til å fortelle det til alle! Må bite det i meg ... Sendte melding til søsteren min i går, og har ikke fått noe svar ennå. Litt nervøs, men jeg tror jeg venter til jeg har hørt fra henne før jeg stikker innom kontoret hennes ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 12. november 2007 Forfatter #322 Del Skrevet 12. november 2007 Hm, nå bekymrer jeg meg for alt jeg ikke kan spise. Har snappet opp info her og der om myke oster og slikt, men er det noen som vet om en komplett liste over ting man bør holde seg unna? Også plager jeg meg selv med tanken på at jeg nok har glemt å ta folat noen dager i det siste .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 12. november 2007 Forfatter #323 Del Skrevet 12. november 2007 Og hvordan flytter jeg denne boka til Graviditetsdagbok-forumet? :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 12. november 2007 #324 Del Skrevet 12. november 2007 Så gode nyheter å lese en mandags ettermiddag! :-D Gratulerer så mye Lilith!!! Kanskje du kunne drysset litt babystøv på meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 12. november 2007 Forfatter #325 Del Skrevet 12. november 2007 Takk, Simpleminded! Har vært innom boka di og drysset litt støv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. november 2007 #326 Del Skrevet 12. november 2007 Kjedelig å vente så lenge med legetime, men du får ikke vite noe nytt der så tidlig uansett:) Jeg var hos lege når jeg var så langt på vei som du er nå, hun gjorde bare som Glow sa uansett:) Har du sjekket mattilsynet (?) sine sider ? Der står det hva du kan og ikke kan spise. Så kan du ta turen innom noen graviditetsforum om du lurer på noe, mange kloke hoder der Tror ikke du trenger å bekymre deg for at du ikke har tatt folat på noen dager, jeg har gjort det samme og jeg tror ikke noen dager fra eller til har noe å si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. november 2007 #327 Del Skrevet 12. november 2007 Hm, nå bekymrer jeg meg for alt jeg ikke kan spise. Har snappet opp info her og der om myke oster og slikt, men er det noen som vet om en komplett liste over ting man bør holde seg unna? Også plager jeg meg selv med tanken på at jeg nok har glemt å ta folat noen dager i det siste .. Jeg synes mattilsynets sider oppfordrer litt til hysteri over hva man ikke kan spise. Jeg fikk beskjed om at rått kjøtt, upasteuriserte melkeprodukter og muggoster var det eneste man bør holde seg unna, fouten røyk og rusmidler selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 12. november 2007 Forfatter #328 Del Skrevet 12. november 2007 Ja-a ... viktig å ikke bli hysterisk. Men jeg plager meg selv med at jeg tok meg et par øl før jeg visste jeg var gravid også. Jeg er dum, dum, dum! Jaja ... *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 13. november 2007 #329 Del Skrevet 13. november 2007 Gratulerer med spiren i magen Jeg kan flytte boka for deg når du er klar for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 13. november 2007 #330 Del Skrevet 13. november 2007 Det gjør nok ikke noe at du har glemt folaten et par dager, så lenge det ikke går altfor lang tid Og hvem har vel ikke drukket litt før man visste at man var gravid? Går helt fint dette, Lilith Når det gjelder hva man skal holde seg unna, så skriver jeg under på det imli sier. Bruk sunn fornuft, og unngå mat (kjøttpålegg etc.) som nærmer seg utløpsdato. Jeg har spist litt morrpølse etter å ha konferert med venninner og slekt Ellers har matportalen en oversikt her, men ikke bli skremt. Og se, du kan spise sushi! Det skal jeg - i helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 13. november 2007 Forfatter #331 Del Skrevet 13. november 2007 Gratulerer med spiren i magen Jeg kan flytte boka for deg når du er klar for det Takk, Trille! Du kan godt flytte boka mi allerede nå - jeg har både dobbelt- og trippeltsjekket, og det er ikke til å komme fra at jeg er mer enn litt gravid ... :-D Det gjør nok ikke noe at du har glemt folaten et par dager, så lenge det ikke går altfor lang tid Og hvem har vel ikke drukket litt før man visste at man var gravid? Går helt fint dette, Lilith Når det gjelder hva man skal holde seg unna, så skriver jeg under på det imli sier. Bruk sunn fornuft, og unngå mat (kjøttpålegg etc.) som nærmer seg utløpsdato. Jeg har spist litt morrpølse etter å ha konferert med venninner og slekt Ellers har matportalen en oversikt her, men ikke bli skremt. Og se, du kan spise sushi! Det skal jeg - i helga. Takk for beroligende ord! Skal prøve å slappe av og tenke fornuftig, men akkurat nå løper jeg litt rundt meg selv, må jeg innrømme ... Hurra for sushi! Det var godt å høre. Hadde vært veldig kjipt å ikke kunne spise sushi på nesten et år. ---- Nå vet forresten den nærmeste familien det, dvs foreldre og søsken på begge sider. Litt skummelt! Men jeg tror det kommer til å komme ut i jula uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 13. november 2007 Forfatter #332 Del Skrevet 13. november 2007 Fekk du snakka med søstra di i går? Virka det som om ho tok det greit? Ha ein fin dag Hei! Jeg tok mot til meg og gikk inn på kontoret hennes utpå ettermiddagen. Hun var der, hun, og hun hadde fått meldingen min. Litt rart at hun ikke svarte, men ... Uansett virket det som hun tok det pent da jeg snakket med henne - heldigvis. De forsøker igjen nå, hun og mannen. Hvis det klaffer denne gangen (håpe, håpe), kan det jo faktisk hende vi kan trille sammen neste høst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 13. november 2007 #333 Del Skrevet 13. november 2007 Tror nok det å trille en baby sammen med søsteren må være helt utrolig! Min søster er 10 år yngre enn meg, så vi kommer nok aldri til å gå side om side med våres babyer i barnevogn.. Men man skal aldri si aldri! :-D Det er godt dere har et bra forhold hvertfall, og at hun tør snakke med deg om hennes forhold til prøving osv.. Masse gode tirsdags- til deg. Og tusen takk for babystøvet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. november 2007 #334 Del Skrevet 13. november 2007 Så gøy hvis søsteren din også blir gravid snart. Har de akkurat mista eller noe de, da? Min ene søster (som er to år yngre enn meg) sier hun ikke vil ha barn før hun er 30, og den andre sier hun aldri vil ha! Dumme søstre. Vil også ha noen å trille sammen med Du skal se dette går bra, både ift til maten og alkoholen. Og så får du kose deg med sushi Er det godt forresten? Hvordan smaker det? Er ikke så urban av meg at jeg har spist det før... Det ser litt... ekkelt ut! Ha en kjempefin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 13. november 2007 Forfatter #335 Del Skrevet 13. november 2007 Søsteren min og mannen har prøvd lenge og vel. Går galt gang på gang, og det har gått utover helsa hennes også - både fysisk og psykisk. Men de gir seg ikke! Eldste søsteren min bare plopper ut unger. Hun har tre stykker nå. Og nå er jeg gravid. Må føles ganske sårt og urettferdig, vil jeg tro ... Nå må du prøve sushi, Imli! Det ER godt! Tenk da: God, klebrig ris, et stykke fin fisk (eller reke, eller akkar, eller crabstick, eller ...), litt knallsterk pepperrot og masse soya! Prøv, prøv, prøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 13. november 2007 #336 Del Skrevet 13. november 2007 God, klebrig ris, et stykke fin fisk (eller reke, eller akkar, eller crabstick, eller ...), litt knallsterk pepperrot og masse soya! Prøv, prøv, prøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 13. november 2007 #337 Del Skrevet 13. november 2007 Så bra søsteren din tok det fint. Skjønner godt at det er sårt når de har prøvd og prøvd og ikke får det til Rart at søsken kan være så forskjellige... Hele slekta fikk vite det fort hos dere også, ja? Greide ikke å la være å si det til folk vi, spesielt foreldre måtte få vite det tidlig da, kan ikke la de vente til det har gått 12 uker, synes jeg. Alkohol før du visste at du var gravid skader neppe. Det er så utrolig mange som har gjort det. Ei venninne av meg drakk en 3-4 drinker før hun visste hun var gravid, hun har ei skjønn jente nå Det går som regel bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilippa Skrevet 13. november 2007 #338 Del Skrevet 13. november 2007 Gratulerer så masse!! Vi testet positivt på samme dag ser jeg Utrolig følelse når man står der med testen i hånda...trodde hjertet skulle hoppet ut av brystet og skalv som en gal. Men veldig moro selvfølgelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 14. november 2007 Forfatter #339 Del Skrevet 14. november 2007 Ikke sant? :-D Så bra søsteren din tok det fint. Skjønner godt at det er sårt når de har prøvd og prøvd og ikke får det til Rart at søsken kan være så forskjellige... Hele slekta fikk vite det fort hos dere også, ja? Greide ikke å la være å si det til folk vi, spesielt foreldre måtte få vite det tidlig da, kan ikke la de vente til det har gått 12 uker, synes jeg. Alkohol før du visste at du var gravid skader neppe. Det er så utrolig mange som har gjort det. Ei venninne av meg drakk en 3-4 drinker før hun visste hun var gravid, hun har ei skjønn jente nå Det går som regel bra! Ja, det går vel som regel bra - og godt er det! Tenker på alle de rare tingene våre mødre gjorde da de gikk med oss, og det har da blitt folk av oss også! Gratulerer så masse!! Vi testet positivt på samme dag ser jeg Utrolig følelse når man står der med testen i hånda...trodde hjertet skulle hoppet ut av brystet og skalv som en gal. Men veldig moro selvfølgelig!! Så gøy at vi testet samtidig! Ja, det var sprøtt å se den positive testen - uvirkelig og ganske skremmende helt til jeg fikk summet meg og ble glad. Det er det rareste jeg har opplevd. Blir fremdeles helt merkelig i kroppen av å tenke på det. ------- I går var jeg hos dyrlegen med puselusene. De skulle vaksineres og chippes. De lukta bilkjøringslunta lenge før pappa plukket oss opp og gjemte seg under sofaen så jeg måtte jage dem ut med en langkost. Turen gikk greit. J lå i hundeburet baki og furtet, og G "satt" på fanget mitt og røytet alt hun kunne og satte klørne i alt hun fant av mykt kjøtt mens hun skrålte og bar seg. Heldigvis er det ikke så langt til dyrlegen. Da vi først var der, gikk det fint. De er sunne og friske, og oppførte seg pent da sprøytene ble satt. Vel hjemme ble pappa med opp for en kaffe, og mamma kom få minutter etterpå. (Fint med foreldre som bor like nedi gata! Svigers bor også like vel. Lover godt for barnepass!). Ble litt babysnakk, selvfølgelig. Morsomt! Mamma og pappa synes nok det er litt rart også. Dette blir mammas første barnebarn (pappa har vært gift før, og søstrene mine er egentlig "bare" halvsøstre), så hun presenterer seg nå som "bestemor" når hun ringer Jobb? Ja, jobb, ja! Det var jammen sant. Må bare ... skal bare ... *somle, somle, soml* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 14. november 2007 #340 Del Skrevet 14. november 2007 J lå i hundeburet baki og furtet, og G "satt" på fanget mitt og røytet alt hun kunne og satte klørne i alt hun fant av mykt kjøtt mens hun skrålte og bar seg. Hahahah! Katter er snåle dyr. Genialt med kommende besteforeldre som bor i nærheten! Vi får også svigers som nære naboer når vi endelig flytter. Kjekt. Høres ut som om mora di er litt stolt, da Ha en strålende (effektiv) dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå