Lilith Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #2161 Del Skrevet 14. oktober 2009 Ja, deilig når de blir friske igjen Nå er det jeg som er sår i halsen og snufsete. Typisk! Ikke lenge til UL, nei - alt går så fort denne gangen! Så langt, i hvert fall Usj, nå skiftet jeg nettopp bleie på Amund, og oppdaget at han hadde flere kviselignende blemmer i rumpa! Han har vært sår en stund og vi har smurt etter behov, men de siste dagene har det sett ganske bra ut - også dette! Kan det ha vært noe han har spist i det siste som har gjort bæsjen "giftig" og laget sånne sår? Usj, det så ikke bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. oktober 2009 #2162 Del Skrevet 14. oktober 2009 Uff da, hørtes vondt ut. Får håpe dere får tatt knekken på det fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 15. oktober 2009 #2163 Del Skrevet 15. oktober 2009 Uff, trasig med sår rumpe. Inotyol-salva er genial mot sånt Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #2164 Del Skrevet 15. oktober 2009 Uff da, hørtes vondt ut. Får håpe dere får tatt knekken på det fort! Ja, håper det ... Var fremdeles blemmer i morges Uff, trasig med sår rumpe. Inotyol-salva er genial mot sånt Ha en fin dag Inotyol? Hm, det skal jeg sjekke ut - vi har bare brukt vanlig sinksalve så langt. Takk for tipset! ---------- Pf, denne uka har vært litt merkelig. Mandag-onsdag forsvant jo litt ettersom jeg var hjemme med syk A, og i går kveld var det i tillegg foreldremøte i bhg. Vårt aller første foreldremøte - for en milepæl! Det blir neppe det siste på en laaaaaaaaaaaaang stund ... :dåne: I dag får jeg besøk av ei venninne og hennes 1 mnd gamle datter. Blir koselig! Jeg er forkjølet, så må nok holde meg litt på avstand fra nurket, men det blir veldig fint å se dem likevel Dermed har jeg ikke fått gjort så mye i dag, heller, for jeg måtte handle inn til lunsj etter at jeg leverte A i bhg, også måtte jeg shine leiligheten bittelitt. Men i kveld! Da skal jeg gjøre ALT jeg ikke har fått gjort så langt denne uka! Yeah, right ... Og i morgen er det fredag! Ha en fin dag, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 15. oktober 2009 #2165 Del Skrevet 15. oktober 2009 Lille V har sår rumpe nå som hun begynner å få jeksler - kan det være det?.. Hvordan var besøket av den 1 måneders gamle babyen (og venninnen din så klart )? Kan tenke meg det kicker litt ekstra inn at nummer 2 er på vei også da.. Håper du får en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #2166 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Lille V har sår rumpe nå som hun begynner å få jeksler - kan det være det?.. Hvordan var besøket av den 1 måneders gamle babyen (og venninnen din så klart )? Kan tenke meg det kicker litt ekstra inn at nummer 2 er på vei også da.. Håper du får en flott helg! Hm! Der sa du noe. A fikk jo sin første jeksel her om dagen, så det kan absolutt henge sammen! Men er det vanlig med blemmer? Det ser jo helt forferdelig ut! Å, det var så koselig med besøk! Lille nurket sov jo mesteparten av tiden, så venninnen min og jeg fikk spist og pratet før den lille skulle ha mat. Også fikk jeg holde henne selv om jeg er litt snufsete! Så myke og gode sånne små er Gleeeeeder meg til å få min egen lille minismurf Endret 15. oktober 2009 av Lilith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 15. oktober 2009 #2167 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hm! Der sa du noe. A fikk jo sin første jeksel her om dagen, så det kan absolutt henge sammen! Men er det vanlig med blemmer? Det ser jo helt forferdelig ut! Å, det var så koselig med besøk! Lille nurket sov jo mesteparten av tiden, så venninnen min og jeg fikk spist og pratet før den lille skulle ha mat. Også fikk jeg holde henne selv om jeg er litt snufsete! Så myke og gode sånne små er Gleeeeeder meg til å få min egen lille minismurf Tror man kan få sårheten på rumpa i forskjellige "grader". Snuppa er ikke så ekstremt sår, men sår nok til at jeg må smøre henne hver gang vi skifter bleie. Og hun bæsjer (beklager språket) dobbelt så mye nå enn tidligere.. Stakkars gutten din Hørtes ikke noe godt med blemmer på rumpa.. Har du prøvd å google det, og se om du finner noe tips om hva du kan smøre på? Ja, vil tro det var helt spesielt å se et såååå lite menneske igjen! Virker som det kriblet litt ekstra i magen din :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #2168 Del Skrevet 15. oktober 2009 Tror man kan få sårheten på rumpa i forskjellige "grader". Snuppa er ikke så ekstremt sår, men sår nok til at jeg må smøre henne hver gang vi skifter bleie. Og hun bæsjer (beklager språket) dobbelt så mye nå enn tidligere.. Stakkars gutten din Hørtes ikke noe godt med blemmer på rumpa.. Har du prøvd å google det, og se om du finner noe tips om hva du kan smøre på? Ja, vil tro det var helt spesielt å se et såååå lite menneske igjen! Virker som det kriblet litt ekstra i magen din :rødme: Bæsj er et helt legitimt og godkjent ord i denne boka Googlet litt, men fikk bare opp vanlige "sår stump"-sider ... Får bare se det an litt og håååpe at det går over Ja, det kriblet veldig i magen! Gleder meg både til spark, fødsel og barseltid :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 16. oktober 2009 #2169 Del Skrevet 16. oktober 2009 God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 16. oktober 2009 #2170 Del Skrevet 16. oktober 2009 Håper stumpen blir bedre. Har hørt at potetmel skal hjelpe? Har aldri prøvd det da... Tror vi også har den Inotyol-salva. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 18. oktober 2009 #2171 Del Skrevet 18. oktober 2009 Så koselig med besøk fra 1 månedergammelt nurk! :rødme: Blir jo babysyk selv, her jeg sitter ... Stakkars Amund, håper det går bort raskt! Ha en fortsatt fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 19. oktober 2009 #2172 Del Skrevet 19. oktober 2009 De bæsjer jo ofte mer når de får tenner, så slett ikke umulig at det har en sammenheng. Får håpe du får tatt knekken på utslettene, hørtes veldig vondt ut!!! Koselig med besøk av en liten en. Rart at vi snart har små babyer igjen... Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 21. oktober 2009 #2173 Del Skrevet 21. oktober 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 24. oktober 2009 #2174 Del Skrevet 24. oktober 2009 Her var det også første bleieutslett for et par uker siden, og han her får ogaå endel nye tenner om dagen. Så det er nok noe i det at det er mer bæsjing, og dermed lettere sår stump. Håper det er gått over, og at helga er fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 5. november 2009 Forfatter #2175 Del Skrevet 5. november 2009 Hjelp, jeg er så håpløs. Når jeg først skjener bort fra dagbøkene en stund, er det en skikkelig bøyg å komme seg tilbake. *skamme seg* Men unnskyldningen er i hvert fall at jeg har hatt det møkktravelt med en webdesigninnlevering de siste ukene + at Amund har vært litt sjuk av og på. Har ikke fått noen tilbakemelding på oppgaven ennå, så jeg venter i spenning ... Jeg tok svinevaksinen på mandag. Det er jo komplett umulig å finne noe fasitsvar på hvorvidt det var lurt eller helt idiotisk, men jeg vurderte begge sider av saken og falt ned på den beslutningen. Jeg turte rett og slett ikke å la være. Så nå får det bare stå til. Jeg tror også vi skal vaksinere guttungen når det blir mulig. Mannen skal også til pers. Amund fikk MMR-vaksinen på tirsdag, og han var så tøff! Først ble det litt anspent, for etter at helsesøster hadde satt sprøyta i låret hans, grep han tak i den for å få slutt på vondten. Jeg måtte holde bort hånda hans så hun fikk trykket inn vaksinen. Han gråt bittelitt, men ble fort blid igjen, og tilga helsesøster etter kort stund og sjarmerte henne i senk (selvfølgelig ). Tøffe gutten min Og i morgen skal kattene vaksineres! Det er virkelig den store vaksinasjonsuka. Jeg har forresten sagt fra meg frilansjobbinga. Litt trist, men det ble jo aldri greie på noe som helst fra den kanten, så jeg ga opp. Jeg ble bare unødvendig sur og stressa av det. Så fra i morgen av er det full konsing på studiene frem til eksamen i desember, og etter jul ... tja, da får jeg gå inn i redebyggingsmodus - kanskje til og med prøve å komme i gang med noen hobbyer? Vel, jeg skal prøve å skjerpe meg, og jeg skal titte innom dagbøkene deres i løpet av de nærmeste dagene. God torsdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 5. november 2009 #2176 Del Skrevet 5. november 2009 Heh, ja, det var virkelig vaksinasjonsuke! Jeg synes også at denne svineinfluesaen er vanskelig, vaksine eller ikke? Det er dessverre så mange spredte meninger mellom alle ekspertene at det er vanskelig å vite hva som egentlig er lurt.. Håper du får en flott kveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 5. november 2009 #2177 Del Skrevet 5. november 2009 Skikkelig vaksinasjonsuke, ja! Her i huset har vi valgt å ikke ta svineinfluensavaksinen, men hvis jeg hadde vært gravid så hadde jeg nok helt litt mer mot å ta den jeg også. Godt det gikk så fint med MMR-vaksinen, grudde meg litt til S skulle ta den jeg også, men gikk heldigvis fint. Tror det ofte er verre for foreldrene enn ungene, siden vi får så vondt på deres vegne og er redd for at de har det vondt. Dumt du måtte si fra deg freelancejobbinga, men jeg skjønner deg veldig godt, de kan jo ikke holde på slik! Ha en fortsatt fin kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 6. november 2009 Forfatter #2178 Del Skrevet 6. november 2009 Heh, ja, det var virkelig vaksinasjonsuke! Jeg synes også at denne svineinfluesaen er vanskelig, vaksine eller ikke? Det er dessverre så mange spredte meninger mellom alle ekspertene at det er vanskelig å vite hva som egentlig er lurt.. Håper du får en flott kveld!! Og mediadekningen av svinegreia er jo fullstendig håpløs! Jeg blir så skuffet når til og med såkalte seriøse aktører som NRK, Aftenposten og Dagsavisen nører opp under hysteribølgen. Uproft! God helg! Skikkelig vaksinasjonsuke, ja! Her i huset har vi valgt å ikke ta svineinfluensavaksinen, men hvis jeg hadde vært gravid så hadde jeg nok helt litt mer mot å ta den jeg også. Godt det gikk så fint med MMR-vaksinen, grudde meg litt til S skulle ta den jeg også, men gikk heldigvis fint. Tror det ofte er verre for foreldrene enn ungene, siden vi får så vondt på deres vegne og er redd for at de har det vondt. Dumt du måtte si fra deg freelancejobbinga, men jeg skjønner deg veldig godt, de kan jo ikke holde på slik! Ha en fortsatt fin kveld. Hadde jeg ikke vært i risikogruppa, er jeg ikke sikker på om jeg hadde tatt vaksinen, jeg heller. Men sannelig om jeg vet ... Det er jo så mye frem og tilbake at jeg blir helt sprø. Blir spennende å se utviklingen av dette her. Du har nok rett i at det ofte er verre for foreldrene enn barna med ting som vaksiner og sånt Ja, veldig kjipt med frilansinga, men det føles heeeeelt riktig nå. I dag skal jeg levere de siste artiklene mine God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 6. november 2009 #2179 Del Skrevet 6. november 2009 Det er godt å ha tatt en avgjørelse angående vaksinen, uansett hva man bestemmer seg for. Da kan man slappe av litt mer. Synd med frilansinga, men som du sier så var det det riktige nå. Da er det absolutt det beste også. Man trenger ikke ekstra bekymringer og stress denne tiden:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 6. november 2009 Forfatter #2180 Del Skrevet 6. november 2009 Forresten: Hurra for 18 uker og UL på mandag! Jeg synes innimellom at jeg kjenner små dult nå, men jeg plages av veldig mye luft også, og det litt vanskelig å kjenne hva som er hva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå