Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

:fnise: Det høres akkurat ut som det jeg prøver meg på! :ler: Men jeg rekker ikke telle da, bare registrere at "hm, han har veldig mange tenner". :fnise:

De små er visst ganske så enige om at tannpuss er noe herk, ja. :roll: Alltid morsomt for foreldrene ...

Ha en fin helg! :klemmer:

Uff, ja - tannpuss har blitt et lite helvete her hjemme. Før var det ikke noe problem, men nå har A plutselig bestemt seg for at jeg og mannen ikke får lov til å hjelpe ham å pusse. Men på akkurat det punktet forhandler jeg ikke, så da får han heller hyle og skrike og protestere mens jeg holder ham fast og pusser så godt jeg kan. Forhåpentligvis overgir han seg etterhvert ...

Ellers har jeg en ekstrem ikke-dag i dag. Jeg kommer ikke i gang, selv om jeg hadde de beste intensjoner i dag morges og jeg og A hadde en fin tur til barnehagen. Men da jeg kom hjem ble jeg så usannsynlig trøtt at jeg bare måtte legge meg nedpå, og da jeg våknet igjen var jeg så tiltaksløs at jeg bare har blitt sittende her ... :sukk:

I tillegg blir jeg så sur på meg selv for at jeg ikke eier selvdisiplin i matveien. Jeg har vært forferdelig usunn i dette svangerskapet, og nå har jeg dårlig samvittighet overfor babyen OG frykter at jeg kommer til å slite med ekstra kilo etter fødsel. Jeg slapp jo så billig unna forrige gang, men denne gangen hadde jeg et dårligere utgangspunkt + har spist usunt og ikke trent et slag. Det lover ikke godt!

Men bedre sent enn aldri. Forrige uke var jeg på vanngymnastikk for gravide :fnise: Det var faktisk ganske gøy, og ikke minst bra for samvittigheten. Så nå har jeg tenkt til å bli med på det fremover mot termin og i tillegg prøve å få svømt en gang i uka. Det er ikke all verdens trening, men det er i det minste en begynnelse! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Tannpussen gikk utrolig mye bedre etter at vi gikk over til elektrisk tannbørste her i huset, kanskje det er noe dere kunne prøvd? Det er iallfall utrolig forskjell, fra å ikke få lov til å pusse tennene i det hele tatt og hyl og skrik til at det er helt greit å pusse. :)

Kjedelig med slike dager. :troest: Håper det bedrer seg, så får du ta det med ro resten av dagen da. :)

Jeg var ikke så veldig sunn og trente ikke da jeg var gravid med S, neste gang blir jeg forhåpentligvis bedre ... Kjempebra at du har begynt å trene nå, det er aldri for sent! :biggrin:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har elektrisk tannbørste, og det funket som en drøm en stund! Men ikke nå lenger. Alle tannbørster skal bare tygges på, og mamma/pappa får IKKE hjelpe til. :sukk:

Absolutt bedre å begynne nå enn ikke i det hele tatt! Yes, I can!

Men nå: :sjokolade::hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har elektrisk tannbørste, og det funket som en drøm en stund! Men ikke nå lenger. Alle tannbørster skal bare tygges på, og mamma/pappa får IKKE hjelpe til. :sukk:

Absolutt bedre å begynne nå enn ikke i det hele tatt! Yes, I can!

Men nå: :sjokolade::hallo:

Ah, nei da vet jeg ikke. :( Gir dere fluor? S får "banandrops" etter tannpussen fordi han er flink til å pusse tennene. ;) Om det gjør han mer motivert vet jeg ikke, men han er veldig glad i "banadrops" iallfall. ;)

Positiv og bra innstilling! :tommelsmil:

Kos deg med sjokolade! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert kjedelig når han ikke vil pusse tennene, men tror du bruker rett taktikk - vil du ikke, så må du ;)

Vanngymnastikk høres gøy ut! Håper det fjerner litt av den dårlige samvittigheten.

Vi har ikke begynt å gi fluor vi :sjenert: Er det anbefalt? Og hvor mye/hvilke typer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert kjedelig når han ikke vil pusse tennene, men tror du bruker rett taktikk - vil du ikke, så må du ;)

Vanngymnastikk høres gøy ut! Håper det fjerner litt av den dårlige samvittigheten.

Vi har ikke begynt å gi fluor vi :sjenert: Er det anbefalt? Og hvor mye/hvilke typer?

Ja, jeg har funnet ut det at noen ting må man bare være "kjip" på, tannpuss er jo rimelig viktig!

Utrolig deilig å være i vannet med stor mage - myyyyyye bedre enn å slite seg gjennom snø og sørpe. Så det skal jeg fortsette med. Men det er dyyyyyrt ... :dåne:

Vi gir Flux 0,25mg, de kan gis fra 6 mnds alder står det på boksen, så stoler på det. En tablett hver kveld etter puss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som gir Flux, ja. Lurte på om vi skulle begynne med det vi også, spurte tannlegen min sist jeg var der og hun mente det ikke var nødvendig før han hadde fått flere jeksler eller noe. Men nå tror jeg jammen vi også skal teste om det kan bli en fin belønning når han er flink. Her er det nemlig også tygging på tannbørste og å sutte i seg tannkremen som er tingen :sukk:

Ellers tror jeg det er årstiden som gjør det der med matsug og lite tiltakslyst. Jeg er ikke gravid, og jeg er på akkurat samme måte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som gir Flux, ja. Lurte på om vi skulle begynne med det vi også, spurte tannlegen min sist jeg var der og hun mente det ikke var nødvendig før han hadde fått flere jeksler eller noe. Men nå tror jeg jammen vi også skal teste om det kan bli en fin belønning når han er flink. Her er det nemlig også tygging på tannbørste og å sutte i seg tannkremen som er tingen :sukk:

Ellers tror jeg det er årstiden som gjør det der med matsug og lite tiltakslyst. Jeg er ikke gravid, og jeg er på akkurat samme måte :fnise:

Hehe, tygging og sutting er visst utbredt! Å være streng har til nå hjulpet bittelitt. Han protesterer først, også gir han seg og åpner munnen motvillig mens tårene spruter :ler: Stakkars lille terroristen min :rødme:

Årstiden hjelper garantert ikke på! Innevær = matsug. Gleeeeeeder meg til våren!

Jeg har begynt å svømme! :danse:

Sist jeg var hos jordmor, luftet jeg min bekymring over at jeg ikke har trent på vinter og votter, og da fortalte hun meg at det er ei som driver med vanngymnastikk for gravide på badet like nedi gata her. Så jeg tuslet ned etter timen, og meldte meg på! :nigo: Denne uka svømte jeg for meg selv på tirsdag, og var med på gymnastikken på onsdag. Det er utrolig deilig! Vet ikke om treningseffekten er den aller beste, men jeg kommer meg da i hvert fall ut og i aktivitet :)

Ellers er hikking den store aktiviteten i magen om dagen. Det er vel ikke så god plass til å sparke lenger, så småtten hikker desto mer. Ungen min trener på å puste :hjerter_rundt:

Apropos: Kjæresten til fetteren min er gravid i uke 27, og ble lagt inn på sykehuset med rier og 4,5 cm åpning på søndag. Nå er hun sengeliggende på sykehuset, og prøver bare å holde ungen inne i magen så lenge som mulig. Uff, jeg synes det er så fælt ... :( Hun har hatt et kjempetøft svangerskap med kvalme og migrene, også dette på toppen av det hele, akkurat når hun begynte å føle seg litt ovenpå igjen. Bare å krysse fingrene ... :sukk:

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 32 uker på vei allerede :hakeslepp:

Som tida flyr!!!!!!!!!!!!!!

Kjenner meg igjen i det med dårlig kosthold. Jeg er så utrolig fysen hele tida, skal jeg få noen effekt på vekta av at jeg ammer må jeg virkelig skjerpe inntaket... Spesielt når temperaturen har begrenset trilleturene også, men snart vår. Da får jeg skjerpe meg :jepp:

Uff, får håpe kjæresten til fetteren din får holdt babyen inne i magen en god del uker til. Min kusine fødte 10 uker for tidlig i fjor (gutten hennes skulle egentlig vært yngre enn storebror, men ble eldre.) Er en tøff start på livet, men heldigvis er de veldig flinke.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått begynt med litt trening! Jeg vet ikke hvor god treningseffekten er, men det er mye bedre enn ingenting uansett! :)

Håper ungen til kjæresten til fetteren din holder seg inne en god stund enda! Ei jeg vet om fra et forum fødte da hun var kommet ca så langt som de du kjenner, den lille jenta er kjempesterk og klarer seg veldig bra- så det kan gå bra selv om man kommer veldig for tidlig. :) Krysser fingrene!

Ha en fortsatt fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 32 uker på vei allerede :hakeslepp:

Som tida flyr!!!!!!!!!!!!!!

Kjenner meg igjen i det med dårlig kosthold. Jeg er så utrolig fysen hele tida, skal jeg få noen effekt på vekta av at jeg ammer må jeg virkelig skjerpe inntaket... Spesielt når temperaturen har begrenset trilleturene også, men snart vår. Da får jeg skjerpe meg :jepp:

Uff, får håpe kjæresten til fetteren din får holdt babyen inne i magen en god del uker til. Min kusine fødte 10 uker for tidlig i fjor (gutten hennes skulle egentlig vært yngre enn storebror, men ble eldre.) Er en tøff start på livet, men heldigvis er de veldig flinke.

:klem:

Ja, våren blir bra! Mindre klær, mindre mage og lange trilleturer! :jepp:

Virker som det går bra med kjæresten til fetteren og babyen. Babyen holder seg inne i magen enn så lenge, så det lover godt! :)

Så bra at du har fått begynt med litt trening! Jeg vet ikke hvor god treningseffekten er, men det er mye bedre enn ingenting uansett! :)

Håper ungen til kjæresten til fetteren din holder seg inne en god stund enda! Ei jeg vet om fra et forum fødte da hun var kommet ca så langt som de du kjenner, den lille jenta er kjempesterk og klarer seg veldig bra- så det kan gå bra selv om man kommer veldig for tidlig. :) Krysser fingrene!

Ha en fortsatt fin dag! :klemmer:

Trening, ja. I går skulle jeg svømme på dagen, men sovna fra hele greia ... :sjenert: Vel, vel - i kveld skal jeg i hvert fall på vanngymnastikken!

Jeg tror på at det går bra med babyen :Nikke: Hun er jo innlagt på sykehuset og får god oppfølging, så hun kunne ikke vært i bedre hender. Men hun får nok ungen sin før jeg!

Ah, jeg var hos jordmor igjen i går for å måle magen på nytt, for målene hennes er mindre enn målene til legen. Konklusjonen var at babyen vokser jevnt og trutt, men at han er mindre enn gjennomsnittet. Det var/er jo A også, så jeg er ikke så bekymret, men er det ikke litt rart at magen er mindre denne gangen enn sist? :vetikke:

Ellers har jeg vel ikke så mye spennende å rapportere. Prøver å ordne og fikse litt hjemme for tida (redebyggerinstinktet er på plass, ja), og det er et ganske frustrerende prosjekt til tider, for magen hindrer meg i å gjøre en del ting, og mannen er ganske håpløs på praktiske ting. Så det ender opp med at jeg må mase og mase og mase for å få ting gjort - ting vi har blitt enige om skal gjøres! Veldig kjedelig - og det legger til rette for en hel del krangling og surmuling ... :sukk:

MEN! I dag kommer pappa for å fikse kjøkkenlampa. Endelig! Vi har ikke hatt taklys der siden før jul :ler: Han skal også hjelpe meg å male bordet, for etter tre lag med Jotun Sens, sitter malingen fremdeles ikke fast på bordet! :sinna: Så jeg kapitulerer og håper et strøk vanlig maling vil gjøre susen.

Nå må jeg vel kanskje jobbe litt ... :Gjesp: Eller legge meg på sofaen ... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig å kunne sove på dagtid da... Husker jeg hadde behov for det når jeg var gravid også, da var det greit å være student med fleksibel timeplan ;)

Hm... Tror det med å utsette prosjekter i hjemmet må være smittsomt, for sånn er det jammen meg her også! Har ikke knaggrekke i gangen ennå, og den har stått ferdig en stund :sjenert:

Håper det ordner seg med bordet. Pusset du og hadde på heftgrunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Håper det går bra med kjæresten til fetteren din.

So far, so good! :jepp:

Herlig å kunne sove på dagtid da... Husker jeg hadde behov for det når jeg var gravid også, da var det greit å være student med fleksibel timeplan ;)

Hm... Tror det med å utsette prosjekter i hjemmet må være smittsomt, for sånn er det jammen meg her også! Har ikke knaggrekke i gangen ennå, og den har stått ferdig en stund :sjenert:

Håper det ordner seg med bordet. Pusset du og hadde på heftgrunn?

Ja, det er godt å kunne ta seg en strekk sånn utpå ettermiddagen. Det trengs, kjenner jeg! :natti:

Egentlig hater jeg oppussingsprosjekter litt - det er så mye styr, og det blir ALDRI ferdig når det skal ...

Jeg pusset ikke bordet, men jeg skrubbet med Ajax og grunnet. Burde sikkert pusset det ned først, men maledama sa det ikke trengtes! :sinna:

Uansett! Det ble kjempefint med ny lampe på kjøkkenet, og jeg håååååper bordet holder seg hvitt nå ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som kan være problemet er Ajaxen...

Når man skal male må man bruke et vaskemiddel som ikke inneholder såpe, grønnsåpe er fyfy! Det beste er å bruke Salmiakk eller Hus-eller Kraftvask, for så å gjøre det rent med vann etterpå. Disse vaskemidlene fjerner såperester.

Vasker man med noe som inneholder såpe, så kan det ligge igjen såpe som gjør at malingen ikke fester seg.

I utgangspunktet trenger man ikke å pusse så lenge man har gjort det skikkelig rent. Men jeg vil uansett alltid anbefale å rubbe det man skal male for ekstra heft.

Håper dette ikke er tilfellet hos deg :)

:hoppe: for lampe!!

Ha en skikkelig super helg Lilith! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for det ;)

Oppussing er kanskje morsomst i planleggingsfasen... Før rotet og regningene :ler:

Garantert! :ler:

Det som kan være problemet er Ajaxen...

Når man skal male må man bruke et vaskemiddel som ikke inneholder såpe, grønnsåpe er fyfy! Det beste er å bruke Salmiakk eller Hus-eller Kraftvask, for så å gjøre det rent med vann etterpå. Disse vaskemidlene fjerner såperester.

Vasker man med noe som inneholder såpe, så kan det ligge igjen såpe som gjør at malingen ikke fester seg.

I utgangspunktet trenger man ikke å pusse så lenge man har gjort det skikkelig rent. Men jeg vil uansett alltid anbefale å rubbe det man skal male for ekstra heft.

Håper dette ikke er tilfellet hos deg :)

:hoppe: for lampe!!

Ha en skikkelig super helg Lilith! :klemmer:

Mulig jeg sa feil og at det ikke var Ajax jeg brukte. Uansett sa maledama at jeg kunne bruke det jeg brukte! Men hun sa kanskje feil om det, òg ... :sur:

Vel, samma føkk. Får bare krysse fingrene for at malinga holder seg på - og kjøpe pene spisebrikker for å beskytte bordet enda mer :nigo:

Ha en flott helg, alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert! :ler:

Mulig jeg sa feil og at det ikke var Ajax jeg brukte. Uansett sa maledama at jeg kunne bruke det jeg brukte! Men hun sa kanskje feil om det, òg ... :sur:

Vel, samma føkk. Får bare krysse fingrene for at malinga holder seg på - og kjøpe pene spisebrikker for å beskytte bordet enda mer :nigo:

Ha en flott helg, alle sammen! :klemmer:

:jepp:

Kos deg i helgen!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 veker alt! :dåne:

Når er termin?

Min mage var og mindre andre gongen. Men ungen var større :fnise:

Alt er sikkert i orden med lillebror! Har du tenkt på namn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...