Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Åh, den boka har jeg også så lyst på! Startet jo "prosjekt matlaging fra bunnen av" mens jeg gikk gravid, men det er langt fra alle områder jeg er der på. Sauser, supper, gryteretter etc er OK å lage fra bunn med rene råvarer. Men når det kommer til fiskeboller, fiskekaker etc - der går det i ferdigvarer gitt. Og så er det jo snakk om heftige prisforskjeller på "vanlig" ferdigmat og den ferdigmaten som faktisk er relativt ren. Men man må jo begynne en plass.

Håper tennene kommer frem snart - mangler han mange nå i første omgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får håpe tennene til A spretter fram snart! Slitsomt for alle når de ikke sover ordentlig.

Så bra at han trives godt i barnehagen :tommelopp: Men det har han kanskje gjort hele tida?

Tror det er best jeg ikke leser den boka, og forblir lykkelig uvitende :fnise: Eller...? Anbefaler du den?

Jeg kan godt være reservesladris! :hoppe: Selv om jeg ikke har dagbok lenger så er jeg her ofte :nigo:

You're hired! Skal sende deg en PM med mobilnr :)

Veldig slitsomt med de tennene. Har ikke vært sånne problemer med sikling og nattevåk før, så jeg er veldig spent på hvilke grusomme tannebisser som kommer nå ...

Boka er spennende, den, hvis man interesserer seg for sånt. Men det skremmende å lese sort på hvitt hva maten vi spiser inneholder og hvordan den fremstilles. Men bare man ikke blir grepet av panikk, har det mye for seg å bli mer bevisst, tror jeg! :)

Tenk at du nærmer deg 30 uker!!!!!

Travelt med to :jepp: Men veldig koselig også.

Merker jeg er glad for å bo i e mindre by og kun ha noen hundre meter til barnehagen. Luksus!!!

Ja, det går fort denne gangen!

Gleder meg til lillebror kommer :) Har sendt brev til kommunen om barnehagesituasjonen vår, og er fryktelig spent på hva de kommer til å svare! Jeg skal være på dem helt til vi får de barnehageplassene vi vil ha! :ler:

Åh, den boka har jeg også så lyst på! Startet jo "prosjekt matlaging fra bunnen av" mens jeg gikk gravid, men det er langt fra alle områder jeg er der på. Sauser, supper, gryteretter etc er OK å lage fra bunn med rene råvarer. Men når det kommer til fiskeboller, fiskekaker etc - der går det i ferdigvarer gitt. Og så er det jo snakk om heftige prisforskjeller på "vanlig" ferdigmat og den ferdigmaten som faktisk er relativt ren. Men man må jo begynne en plass.

Håper tennene kommer frem snart - mangler han mange nå i første omgang?

Så flink du er! Jeg prøver, jeg også, men så blir det så mye jobb, tar mye tid, koster masse penger, etc, etc. I tillegg liker mannen halvfabrikata så godt og synes grytene til Toro er stor matkunst, så jeg kjemper en ensom kamp ... Men uansett - litt mer bevisst er det fint å være, så kan man i hvert fall gjøre noen bedre valg innimellom :)

A har 12 tenner nå, så han mangler fremdeles en god del. Han har fått fire "flate" ("premolarer" som min mor tannlegeassistenten kaller dem), og de trodde jeg ville gjøre veldig vondt, men de var plutselig bare der. Så jeg lurer på hva som kommer nå ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det ene, så er det det andre. A får tydeligvis noen skikkelig vonde tenner for tida. Han sikler som et uvær og sover ekstremt dårlig om natta. Slitsomt for alle ... Får så vondt av ham, stakkars :( Men heldigvis virker han ikke så plaget om dagen, så koser seg masse i barnehagen. Han vil ikke hjem! :fnise:

Ellers er det ikke stort å melde, egentlig. Jeg jobber det jeg kan (og får), og er ellers husmor. Jeg fikk grøsserboka Den Hemmelige Kokken til jul, og den forteller om all dritten som finnes i maten vi spiser.

Uffa, daakars Amund, håper det går bedre dag for dag! :klem:

Den boka hørtes interessant ut, jeg er jo næringsmiddelfag utdannet og jobber med det samme i offentlig forvaltning, høres ut som boken også kan være av faglig interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa, daakars Amund, håper det går bedre dag for dag! :klem:

Den boka hørtes interessant ut, jeg er jo næringsmiddelfag utdannet og jobber med det samme i offentlig forvaltning, høres ut som boken også kan være av faglig interesse.

:vinke:

Heldigvis ser det ut til å gå bedre med ham! Venter i spenning på monstertannebissene nå :ler:

Ja, det er en veldig interessant bok! Du får kjøpt den her, bl.a. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har jeg brukt penger igjen... Og nå er det din feil! :ler:

Får håpe det går fort over for Amund!

Ha en skikkelig super dag! :kleM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Hadde jeg greid meg å kjøpe bare en bok, så hadde det vært greiere. Men jeg har en enormt svakhet for bøker, så nå havnet 6 bøker i handlekurven.. :sjenert:

Ikke rart jeg er blakk alltid! :hoho:

Men jeg elsker å ha de :strix:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Hadde jeg greid meg å kjøpe bare en bok, så hadde det vært greiere. Men jeg har en enormt svakhet for bøker, så nå havnet 6 bøker i handlekurven.. :sjenert:

Ikke rart jeg er blakk alltid! :hoho:

Men jeg elsker å ha de :strix:

:klemmer:

:nigo: You're my kinda gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You're hired! Skal sende deg en PM med mobilnr :)

Veldig slitsomt med de tennene. Har ikke vært sånne problemer med sikling og nattevåk før, så jeg er veldig spent på hvilke grusomme tannebisser som kommer nå ...

Boka er spennende, den, hvis man interesserer seg for sånt. Men det skremmende å lese sort på hvitt hva maten vi spiser inneholder og hvordan den fremstilles. Men bare man ikke blir grepet av panikk, har det mye for seg å bli mer bevisst, tror jeg! :)

Den er god :)

Hos oss er det motsatt. Han har vært skikkelig plaget når han fikk tenner tidligere, nå merker vi det ikke noe særlig på ham.

Den hørtes spennende ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært dumt å bli mer bevisst nei. Jeg er oppvokst på posesaus selv, men det skal jo ofte ikke så mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er god :)

Hos oss er det motsatt. Han har vært skikkelig plaget når han fikk tenner tidligere, nå merker vi det ikke noe særlig på ham.

Den hørtes spennende ut :jepp:

Nummer mottatt og lagret!

Rare tenner. Lurer på hvilke som dukker opp i denne omgangen?

Hadde ikke vært dumt å bli mer bevisst nei. Jeg er oppvokst på posesaus selv, men det skal jo ofte ikke så mye til.

Samme her! Posemat var jo liksom greia det, da vi vokste opp, så ikke så rart om vi også tyr til det. Enkelt, praktisk - og ganske godt. Men det er mye rart i de posene, gitt ...

--------------

Apropos mat. I dag laget jeg Frosks Roasted Tomato and Bell Pepper Soup, og den ble veldig god! Ikke vanskelig heller, selv om det jo tok litt tid å ovnsbake grønnsakene. Og selv om jeg erstattet rødløken med gul løk - det var det jeg hadde i hus ... Anbefales! Nå skal jeg prøve ut flere supper :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også handlet - den var jo så billig den boka :sjenert:

Får du A til å spise supper? Suppe er jo så godt, men D vil ikke spise noe han ikke klarer å spise selv. Og suppe er jo ikke enkelt når man ikke er helt dreven på stødig skje. Det så så godt ut med den suppa du linket til! D kan jo forsåvidt bare spise brødskive også, han er jo egentlig mest glad i det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, du må fortelle hva du synes når du har lest litt i boka!

Amund godtar å bli matet fremdeles, så (tykke) supper går greit. Ellers tenkte jeg at jeg kanskje skulle blande makaroni i den så den ble enda tykkere og lettere å spise selv (og bare ha litt helt nederst i skåla så han ikke kan søle ut en hel suppeskål ...). Kan dyppe brødskive i suppa også!

Mitt neste suppeprosjekt skal være gresskarsuppe, laget på sånn butternut squash. Hva heter det på norsk? :klø: Jeg fikk det servert en gang, og det var så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er til å lage mat!

Me har ikkje fått mate T på over eit halvt år, men han et suppe for det. Er ganske stødig med skjeia. Men det blir mykje griseri ja...

Får håpe A snart får alle tennane sine! Er det jekslar som manglar eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er til å lage mat!

Me har ikkje fått mate T på over eit halvt år, men han et suppe for det. Er ganske stødig med skjeia. Men det blir mykje griseri ja...

Får håpe A snart får alle tennane sine! Er det jekslar som manglar eller?

Flink og flink ... jeg prøver meg innimellom :ler:

Kan tenke meg at det blir endel grising med suppe, ja. Får vel slippe til A snart også, men kjenner jeg kvier meg litt. Er liksom så enkelt å mate så lenge vi får lov til det :ler: Men bare han blir litt flinkere til å spise grøt selv, skal han få prøve seg :)

I følge wikipedia mangler A hjørnetenner og ett sett jeksler. Håååååper de kommer snart! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What?! :hakeslepp: Får du faktisk lov til å se i munnen på Amund, slik at du kan vite hvor mange tenner han har? :overrasket:

:fnise:

Det er det ikke snakk om her i gården, S hater åpne munnen for oss så vi aner ikke hvor mange tenner han har, annet enn at han har mange. :ler:

Mmmm, suppe! Nå ble jeg sulten ... :sikle:

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den suppa så skikkelig god ut. Kaaanskje jeg skal prøve å lage den en vakker dag... Får tørke støvet av stavmikseren :fnise:

Gjør det! :jepp:

What?! :hakeslepp: Får du faktisk lov til å se i munnen på Amund, slik at du kan vite hvor mange tenner han har? :overrasket:

:fnise:

Det er det ikke snakk om her i gården, S hater åpne munnen for oss så vi aner ikke hvor mange tenner han har, annet enn at han har mange. :ler:

Mmmm, suppe! Nå ble jeg sulten ... :sikle:

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Får og får ... :ler: Jeg benytter anledningen når han er skikkelig sinna og skriker - da teller jeg så fort jeg kan, eller pusser tennene hans. Man får ta de mulighetene man får, har jeg funnet ut - etter at HAN fant ut at han kan knipe igjen munnen og forhindre tannpuss, feks :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får og får ... :ler: Jeg benytter anledningen når han er skikkelig sinna og skriker - da teller jeg så fort jeg kan, eller pusser tennene hans. Man får ta de mulighetene man får, har jeg funnet ut - etter at HAN fant ut at han kan knipe igjen munnen og forhindre tannpuss, feks :ler:

:fnise: Det høres akkurat ut som det jeg prøver meg på! :ler: Men jeg rekker ikke telle da, bare registrere at "hm, han har veldig mange tenner". :fnise:

De små er visst ganske så enige om at tannpuss er noe herk, ja. :roll: Alltid morsomt for foreldrene ...

Ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...