Lilith Skrevet 28. november 2009 Forfatter #2221 Del Skrevet 28. november 2009 Amund går! Han har jo gått med hjelp en stund nå, men i dag slapp han seg ordentlig for aller første gang! Gikk 8-10 skritt helt alene flere ganger Fremdeles går det raskest når han løper på knærne (har slitt ut noen strømpebukser, ja!), men jeg håper han snart føler seg trygg nok til å gå mer enn krabbe Ellers strever jeg litt med julegaver ... Jeg har jo ikke inntekt for tida, og tærer på det jeg har fått de siste månedene. Dermed har jeg ikke all verdens penger å bruke på julegaver. Til de aller fleste kan jeg holde kostnadene nede, men mannen er et problem. Han ønsker seg bare dyre ting! Så nå er jeg usikker på om jeg skal bruke 3000 kroner på en klokke han virkelig ønsker seg, eller under 1000 på en bok + noe annet stæsj. Det fornuftige er jo å holde kostnadene under 1000, men jeg vil så gjerne gi ham den klokka! Fornuft vs følelser ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. november 2009 #2222 Del Skrevet 28. november 2009 Gratulerer med gående gutt! :hoppe: Her i huset har vi budsjett på julegavene, mannen og jeg har satt en øvre sum på mellom 500-600 kr. Vi ser ikke vitsen med å gi hverandre så dyre gaver, vi har andre ting å bruke penger på pluss at ingen av oss har jobb og da blir det jo mindre penger, dessuten er det bedre å bruke mer penger på S enn at vi gir hverandre så dyre julegaver. Det er jo ikke prisen det kommer an på. Ha en fortsatt fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 28. november 2009 Forfatter #2223 Del Skrevet 28. november 2009 Takk! Nei, sant - det er jo ikke prisen det kommer an på. Jeg skulle bare ønske han ønsket seg et par ting som ikke var grisedyre ... Jeg er jo kjempeenkel i så måte - jeg ønsker meg bare småting, jeg Tror vi må ta oss en prat, mannen og jeg God helg til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 29. november 2009 #2224 Del Skrevet 29. november 2009 Min ønsker seg ingenting han... Så morsomt at han er begynt å gå!! Håper du har hatt ei fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. november 2009 #2225 Del Skrevet 29. november 2009 for at lillegutten har begynt å gå! Så moro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 30. november 2009 #2226 Del Skrevet 30. november 2009 Kjempestas at lillegutten kan gå for egen maskin , nå har dere mye godt i vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 30. november 2009 #2227 Del Skrevet 30. november 2009 Hurra for at lillegutt går! Artig, artig Julegaver, ja... Her er det også begrenset hva vi kan/ønsker å gi. Til nieser og nevøer er det maks. 200 kr. pr. barn, og for par gir vi 2-300. Til hverandre vet jeg ikke, men 1000 er liksom grensa, føler jeg Skjønner godt at du vil gi ham klokka, men 3000 er mye, særlig hvis man har litt dårlig råd i utgangspunktet? Vanskelig, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 30. november 2009 #2228 Del Skrevet 30. november 2009 Så moro at han går selv Gleder meg til H gjør det også Hm... Julegaver er ikke enkelt! Du får be ham moderere ønskene sine litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #2229 Del Skrevet 2. desember 2009 Min ønsker seg ingenting han... Så morsomt at han er begynt å gå!! Håper du har hatt ei fin helg Sukk .... julegaver er vanskelig nesten uansett, virker det som. Men, men - det ordner seg nok Ja, veldig morsomt at gutten går! Nå varer kanskje strømpebuksene litt lenger så ho mor ikke må trå til med stoppenåla i ett sett for at lillegutten har begynt å gå! Så moro! Yay! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #2230 Del Skrevet 2. desember 2009 Kjempestas at lillegutten kan gå for egen maskin , nå har dere mye godt i vente. Haha, ja, nå er det vel ingen grenser for hva slags sprell han kan finne på! Nye sikkerhetstiltak er iverksatt ... Hurra for at lillegutt går! Artig, artig Julegaver, ja... Her er det også begrenset hva vi kan/ønsker å gi. Til nieser og nevøer er det maks. 200 kr. pr. barn, og for par gir vi 2-300. Til hverandre vet jeg ikke, men 1000 er liksom grensa, føler jeg Skjønner godt at du vil gi ham klokka, men 3000 er mye, særlig hvis man har litt dårlig råd i utgangspunktet? Vanskelig, ja Vi bestemte at han ikke får klokke, og jeg ikke får symaskin. Så til ham tror jeg det blir Freddy dos Santos-boka (må bestille asap!), og fotballsokker. I tillegg får han adventskalender og julestrømpe, så det får holde i massevis, synes jeg! Så moro at han går selv Gleder meg til H gjør det også Hm... Julegaver er ikke enkelt! Du får be ham moderere ønskene sine litt Ja, var stort på lørdag da han plutselig stabbet seg fra stua og inn på kjøkkenet. Vi satt nesten og holdt pusten, mannen og jeg Julegaver er i boks! Tror jeg, da ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 2. desember 2009 Forfatter #2231 Del Skrevet 2. desember 2009 Så er det desember Julepynten kom opp på søndag, etter at vi hadde vært på familiejulebord på en restaurant nede i byen. DA kom julestemningen for fullt, gitt! Så nå er det julete innslag i stua vår På mandag var mamma, pappa, Amund og jeg på Hadeland glassverk. Mange år siden sist jeg var der, og det ble ikke akkurat mindre julestemning av snø og "julelandsby" med masse koselige, små butikker med julestæsj. Brukte altfor mye penger på ... på ... øh, ingenting? Jeg husker at pengene gikk, men tror ikke jeg kjøpte stort mer enn litt gammeldags godteri, julekaffe og kubbelys. Kubbelys er forøvrig sykt dyrt! 200 kroner betalte jeg for et digert et. :dåne: Vel, alt for julestemningen! I går satt jeg pal og jobbet med webdesign, og i dag blir det likedan ... Må repetere så mye jeg klarer før eksamensoppgaven kommer på mandag. I kveld er det julebord med "gamlejentene"! 8 jenter fra skoledagene samles for god mat, drikke og skravling. Blir koselig Håper alle kommer - det er jo ofte noen som frafaller i siste liten. Ha en fin dag, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 2. desember 2009 #2232 Del Skrevet 2. desember 2009 Eksamen mandag altså? Håper du har en skikkelig trivelig og koselig kveld i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #2233 Del Skrevet 3. desember 2009 Eksamen på mandag, ja, og jeg gruer meg som ei bikkje ... Har funnet ut at vi får karakter fra A-F, og ikke bestått/ikke bestått, sånn som jeg trodde. Så nå er jeg om mulig enda mer stressa Vel. Så lenge jeg står. Var veldig koselig i går! Kun ei som ikke kunne komme pga syke barn. Hyggelig å se igjen alle. Noen ser jeg nokså ofte, mens noen hadde jeg ikke sett på et års tid. Vi spiste meze - veldig godt! Uff, i morges ble jeg plutselig kjempekvalm! Det er jo ikke så uvanlig at jeg føler meg småkvalm før frokost, så jeg satte en brødskive i risteren, men før skiva var ferdig måtte jeg jage mannen ut fra badet og rope på elgen Var skikkelig ekkelt! Morgenkvalme nå? 5 mnd ut i svangerskapet? Eller omgangssyke? Eller matforgiftning? Vel, jeg føler meg ok igjen nå, så kanskje var det ingenting. Uansett ingen bra start på dagen. Og nå er det webdesign ... Det er forresten grisekaldt her i dag - minus 10 påsto svigermor da hun hentet amund. Amund hadde så mye klær på seg at han verken kunne krabbe eller gå Men de er kanskje ikke utendørs når det er så kaldt? :klø: Jeg bestilte ullklær fra Nøstebarn i går - så er vi i hvert fall forberedt på kalde dager fremover Ha en fin dag, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 3. desember 2009 #2234 Del Skrevet 3. desember 2009 Det går sikkert bra med eksamen!! Jeg tror nemlig du er kjempeflink jeg! Får håpe kvalmen bare var et engangstilfelle og at du slipper det mer. Ha en skikkelig super dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #2235 Del Skrevet 6. desember 2009 Det går sikkert bra med eksamen!! Jeg tror nemlig du er kjempeflink jeg! Får håpe kvalmen bare var et engangstilfelle og at du slipper det mer. Ha en skikkelig super dag! Håper du har rett ... Har ikke kjent noe mer til kvalmen, så gudene vet hva det dreide seg om. Vel, jeg er bare glad det er over! ------------- Fin helg! På fredag var vi på foreldresamtale i barnehagen. Moro å høre fra noen andre hvordan Amund fungerer sammen med andre. Høres ut som det går bra, og at vi og barnehagen er på samme bølgelengde - veldig glad for det! Etter samtalen hentet vi A og dro på kjøpesenter for å handle til helga. Var litt stas, for ettersom vi ikke har egen bil, gjør vi sjelden sånt. Vi spiste til og med på McDonalds! Det gjør vi aldri, og på fredag husket vi på hvorfor ... I går gjorde vi ingenting, tror jeg? :klø: Nei, ingen verdens ting! Men idag utnyttet vi at det var søndagsåpne butikker og dro en liten tur ned i byen. Fikk kjøpt en del klær til Amund på HM ("plutselig" var alle klærne hans litt for små, gitt ...) og gikk på kafè. Koselig! Ja, også laget jeg kokosmakroner i dag! Ellers har jeg vært litt bekymret i helgen, for jeg synes det har vært så stille i magen de siste dagene. MEN rett etter at jeg hadde psyket meg opp og ringt fødeavdelingen, kom det noen spark, gitt Jeg skal uansett til jordmor på tirsdag, og satser på å bli ytterligere beroliget da Håper alle har hatt en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 7. desember 2009 #2236 Del Skrevet 7. desember 2009 Så godt at du plutselig kjente noen små spark i magen. Jeg tror ikke jeg kjenner noe enda. Har jo fått vite at jeg har morkaken foran, men når burde jeg begynne å kjenne noe uansett? Det kan jo også være at jeg ikke vet hva jeg kjenner etter siden jeg ikke har vært gravid før. Uansett: kan jeg få oppskriften på kokosmakroner? Prøvde å lage noen i fjor, men de ble veldig tørre. Takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 7. desember 2009 #2237 Del Skrevet 7. desember 2009 for små spark! Ha en skikkelig super uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 7. desember 2009 #2238 Del Skrevet 7. desember 2009 Lykke til i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #2239 Del Skrevet 7. desember 2009 Så godt at du plutselig kjente noen små spark i magen. Jeg tror ikke jeg kjenner noe enda. Har jo fått vite at jeg har morkaken foran, men når burde jeg begynne å kjenne noe uansett? Det kan jo også være at jeg ikke vet hva jeg kjenner etter siden jeg ikke har vært gravid før. Uansett: kan jeg få oppskriften på kokosmakroner? Prøvde å lage noen i fjor, men de ble veldig tørre. Takk:) De dagene jeg ikke kjente noen spark, lurer jeg på om babyen lå med ryggen mot "mageveggen" min og sparket innover. Jeg kjente nemlig noen rare bevegelser, men identifiserte dem ikke som spark og trodde det bare var vanlige innvendige magebevegelser ... Men nå lurer jeg på om det var spark likevel. Kan jo hende det er noe av det samme for deg? Jeg har verdens enkleste oppskrift på kokosmakroner: SUPERKJAPPE KOKOSMAKRONER: 4 eggehviter 2 dl sukker 250g kokosmasse Alt mikses i en kjele over svak varme i noen minutter til massen er gjennomvarm. Settes i topper på et bakepapirkledt stekebrett og stekes i ovn ved 170 grader i ca 12 min. Gi dem et par minutter på å stivne før du legger dem over på kaldt brett/rist - voila! Kokosmakroner på en halvtime! for små spark! Ha en skikkelig super uke! Yay! Takk i like måte Lykke til i dag! Takk! Venter i spenning ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 7. desember 2009 #2240 Del Skrevet 7. desember 2009 Nurket mitt lå med ryggen sin mot mageveggen min på ultralyd, men det skal drive å snu ser mer eller mindre konstant ikke sant? Det er ikke sånn at nurket blir liggende slik. Håper ikke at den lille gror fast der:P Når du sier kokosmasse, er det sånn pose med kokos som du har på sjokoladekake og sånn? Takk for oppskrift:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå