Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer :):smilyblomst:

10 uker er langt på vei jo. Glad for at du er ferdig med første kontroll, da vet du i alle fall at ting ser ut til å være i orden :)

Ha en fantastisk helg nå og spis noe godt:)

Ja, det var godt å få første kontroll overstått! Nå ruller snøballen ... :)

:hoppe: for 10 uker :hoppe:

Ditt svangerskap er jo like raskt som mitt jo :fnise:

:ler: Ja, hittil har det gått veldig raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk. Jeg føler meg ikke spesielt bra. Jeg er kvalm av og på, føler meg "tett i hodet", og plages oftere med hodepine enn ellers. Jeg er usikker på om det er en forkjølelse som ligger på lur - mannen går nemlig også og hangler, eller om det er graviditeten som forårsaker det. Vanskelig å vite ettersom jeg var frisk som en fisk forrige gang!

Også er jeg veldig usikker på hvordan vi skal fortelle om dette til familien. Jeg vet ikke egentlig hvorfor jeg gruer meg litt, men jeg synes det er vanskelig selv om jeg jo veldig gjerne vil dele nyheten med dem. Mest av alt vil jeg bare sende en sms, så de får fordøye informasjonen før de ringer meg opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også er jeg veldig usikker på hvordan vi skal fortelle om dette til familien. Jeg vet ikke egentlig hvorfor jeg gruer meg litt, men jeg synes det er vanskelig selv om jeg jo veldig gjerne vil dele nyheten med dem. Mest av alt vil jeg bare sende en sms, så de får fordøye informasjonen før de ringer meg opp :)

Så synd at du ikke føler deg bra. Kanskje du skulle ringe legen og se hva de sier? Tror ikke tett hode er et typisk graviditetstegn. Kanskje de kan ha et tips til noe som kan hjelpe deg litt.

Og når det kommer til måter å fortelle om graviditet. Jeg bare må fortelle hvordan vi sa det til min mor: Hun leser nettaviser og ser at Rooney har hatt ultralydfest eller noe slikt. Så hun sier "Rooney er gravid", og da sier samboeren min "Det er **** også". Moren min begynte bare å le litt forsiktig og sa ting som "jada, haha". Men så ser hun på meg og der sitter jeg med tårer i øynene og klarer ikke å slutte å smile.

Haha, genialt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Uff, så kjedelig at du føler deg i dårlig form. :troest: Håper det bare er forbigående, det er vel mye sykdom ute og går nå. :vetikke:

Det med å fortelle familien synes jeg også var vanskelig, grudde meg veldig til det husker jeg ... Neste gang (om det blir) har jeg lyst til å gjøre noe morsomt ut av det: kjøpe en body/genser til S og skrive "jeg skal bli storebror" på f.eks. Hvis du har lyst til å sende sms kan du jo sende mms eller mail med bilde? :vetikke:

:hoppe: for 10 uker! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulera så masse med 10 uker :hoppe:

Ønsker deg masse god bedring, håper formen tar seg opp snarest :klemmer:

Takk! :klem:

Så synd at du ikke føler deg bra. Kanskje du skulle ringe legen og se hva de sier? Tror ikke tett hode er et typisk graviditetstegn. Kanskje de kan ha et tips til noe som kan hjelpe deg litt.

Og når det kommer til måter å fortelle om graviditet. Jeg bare må fortelle hvordan vi sa det til min mor: Hun leser nettaviser og ser at Rooney har hatt ultralydfest eller noe slikt. Så hun sier "Rooney er gravid", og da sier samboeren min "Det er **** også". Moren min begynte bare å le litt forsiktig og sa ting som "jada, haha". Men så ser hun på meg og der sitter jeg med tårer i øynene og klarer ikke å slutte å smile.

Haha, genialt:P

Hehe - den var fin! Jeg har fremdeles ikke fortalt det ... :sjenert:

Jeg tror i grunnen jeg bare er vanlig høstdårlig. Men ekkelt er det!

Uff, så kjedelig at du føler deg i dårlig form. :troest: Håper det bare er forbigående, det er vel mye sykdom ute og går nå. :vetikke:

Det med å fortelle familien synes jeg også var vanskelig, grudde meg veldig til det husker jeg ... Neste gang (om det blir) har jeg lyst til å gjøre noe morsomt ut av det: kjøpe en body/genser til S og skrive "jeg skal bli storebror" på f.eks. Hvis du har lyst til å sende sms kan du jo sende mms eller mail med bilde? :vetikke:

:hoppe: for 10 uker! :biggrin:

Ja, sms eller mail med ul-bildet hadde vært kult, men jeg har ikke scanner ... Men en body med skrift kunne jo vært festlig - moro å se hvor lang tid det tar dem å koble beskjeden med virkeligheten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en body med skrift kunne jo vært festlig - moro å se hvor lang tid det tar dem å koble beskjeden med virkeligheten :fnise:

Det tar nok litt tid faktisk. Det er rart hvordan de kanskje ikke ville kommentert på det med det første en gang. At de bare ikke forventer det. Så det ville faktisk vært veldig morsomt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, urk, urk.

I går var jeg skikkelig dårlig. Merket det med en gang jeg sto opp, men trodde kanskje jeg skulle klare å få A i barnehagen, så sendte mannen på jobb. Skjønte ganske kjapt at jeg ikke hadde sjans til å komme meg ut av huset, og ringte pappa. Heldigvis hadde han mulighet til å kjøre A til barnehagen - snille pappa! :hjerte:

Resten av dagen lå jeg i senga. Jeg var kvalm og hadde vondt i både magen og ryggen. Men absolutt ingen hodepine eller forkjølelsessymptomer! Veldig rart. Spiste ingenting hele dagen, bortsett fra et halvt stykke gulrotkake før jeg skulle legge meg - det var alt jeg klarte å presse i meg. :spy:

Føler meg bedre i dag, men er slett ikke i toppform. Skjønner ikke hva det er som feiler meg - symptomene stemmer liksom ikke med noenting. Men det trenger jo ikke være "noe", heller - av og til føler man seg bare dårlig. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har fått litt av alt. Det der høres ikke godt ut. Er du bedre i dag? Dersom det fortsetter slik får du ta kontakt med lege eller noe synes jeg. Rart når matlysten forsvinner i alle fall. Det er det jeg synes er mest skummelt tror jeg.

God bedring i alle fall. Og ta vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen i dag er bedre - jeg er oppe og går og fikk levert A i bhg i morges. Har presset i meg et stykke ostekake (sendte mannen på Deli de Luca i går for å kjøpe et lite kakelager :fnise:).

Men jeg er ikke helt frisk, kjenner jeg. Fryser og har liten matlyst. Også er jeg kvalm og har denne merkelige smerten i ryggen. Veldig rart. Men et godt tegn at jeg er bedre! Skal legge meg litt igjen nå, tror jeg - viktig å ikke overanstrenge seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Høres nesten ut som om du brygger på noe. Krysser fingrene for at du slipper unna! :klemmer:

God bedring! :klemmer:

Takk, begge! :klem:

Kvalm opp og kvalm i mente. Ringte legen, og legesekretæren lo litt av meg da jeg beskrev symptomene mine - "Det er ganske vanlig med kvalme og ryggvondt når man er gravid!". Jada, jeg vet jo det ... Uansett - jeg fikk time i morgen. Greit å få levert en urinprøve sånn for sikkerhets skyld, tenker jeg. Uansett går jeg rett forbi legekontoret etter at jeg har levert A i bhg, så det blir ikke noe pes. Så får vi se!

Nå har pappa og bikkja vært innom en tur med kaffe og brioche fra Kaffebrenneriet. Koselig! Jeg i pysjen og leiligheten ser bomba ut ... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring!

Takk! Bedre og bedre dag for dag, men fremdeles kvalm og vondt i ryggen. Håper det ikke er noe bekkentull på gang - jeg er liten lysten på å slite med det et halvt år til - og lengre ... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme:

Unnfangelsen finner sted omkring:

15. juli 2009

Hjertet begynner å slå:

9. august 2009

Embryoet beveger seg:

2. september 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

9. september 2009

Alle indre organer er ferdig formet:

9. september 2009

Risikoen for spontanabort avtar:

23. september 2009

Kvalmen avtar for de fleste:

30. september 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

7. oktober 2009

Fosteret svelger og tisser:

21. oktober 2009

Tid for ultralyd:

28. oktober 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

4. november 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

18. november 2009

Fosteret begynner å høre:

9. desember 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

6. januar 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned:

10. februar 2010

Svangerskapspermisjonen begynner:

19. mars 2010

Antatt termindato:

9. april 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...