Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør du det forresten? Kanskje jeg også skal pynte meg...

Jeg fikk hjelp av en eller annen her på forumet, husker ikke helt hvem ... :klø:

Så flink A er da :) Både ruller rundt og sover kjempelenge :) Og er kjempeflink til å spise grøt også.

Bare fryd og gammen her :)

Så flink du er som baker. Her er det lite med det... Men svigermor forsyner oss med en del sorter da ;)

Ja, nå har det gått ganske bra her en stund, heldigvis :) Jeg synes det er moro å bake og lage mat, men det har blitt litt lite tid til det i det siste ... Men et par sorter til jul må jeg bare ha! Dessuten er det kjekt å gi bort ;)

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på en ting ... Jeg skal jo tilbake i jobb 2 februar, da tar mannen over permisjonen. MEN jeg har tre uker ferie til gode fra i år, og sjefen min har sagt at de tre ukene blir lagt til på slutten av permisjonen min. Men det vil jeg jo ikke, for da skal jo mannen ta over! Så ... noen som vet om jeg kan "spare" de tre ukene til en gang det passer bedre? Jeg kan vel ikke bare miste dem hvis jeg ikke tar dem i februar? :klø:

Mener å huske, dessverre, at 'gammel' ferie må tas når det passer best for bedriften... Årets ferie har du krav på å ha 3 uker sammenhengende i perioden 31.mai-31.august (tror jeg det var), de andre dagene må tilpasses produksjonen til bedriften.

Her står det:

§ 7. Tiden for ferie

(1) (Hovedferien)

Arbeidstaker kan kreve at hovedferie som omfatter 18 virkedager gis i hovedferieperioden 1 juni - 30 september. Dette gjelder likevel ikke for arbeidstaker som tiltrer etter 15 august i ferieåret. Ferie som er fastsatt til tiden 1 juni - 30 september, og som utsettes i medhold av § 9, kan ikke kreves avviklet på et senere tidspunkt i denne perioden. Arbeidstaker som har avviklet permisjonstid med fødselspenger eller adopsjonspenger etter folketrygdloven §§ 14-1 til 14-19 i hele hovedferieperioden, kan motsette seg å avvikle hovedferien innen ferieårets utløp.

Ellers så står jo hele ferieloven på nett :)

Krysser fingrene for ny jobb på deg. Husker jo det var litt trasig hos deg før du gikk ut i permisjon. Håper alt retter på seg :)

Ha en flott helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Koselig med barseltreff! Vi møttes på kafé de første gangene, men så fant vi ut at det blir både dyrt og usunt i lengden, dessuten er det jo en fordel for babyene å få ligge på gulvet og ikke bare sitte, så nå har vi det hjemme hos hverandre :)

Så flink han er til å spise grøt! S er ikke noe særlig glad i grøten han ... :(

:hoppe: for at han snudde seg fra rygg til mage! :biggrin: Flinke gutten!

Ha ha en fortsatt fin kveld :klem:

Hvordan gjør du det forresten? Kanskje jeg også skal pynte meg...

Tillater meg å svare jeg ... :sjenert: Jeg brukte iallfall PhotoShop :jepp: Kan sikkert bruke Paint eller lignende program også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske, dessverre, at 'gammel' ferie må tas når det passer best for bedriften... Årets ferie har du krav på å ha 3 uker sammenhengende i perioden 31.mai-31.august (tror jeg det var), de andre dagene må tilpasses produksjonen til bedriften.

Her står det:

§ 7. Tiden for ferie

(1) (Hovedferien)

Arbeidstaker kan kreve at hovedferie som omfatter 18 virkedager gis i hovedferieperioden 1 juni - 30 september. Dette gjelder likevel ikke for arbeidstaker som tiltrer etter 15 august i ferieåret. Ferie som er fastsatt til tiden 1 juni - 30 september, og som utsettes i medhold av § 9, kan ikke kreves avviklet på et senere tidspunkt i denne perioden. Arbeidstaker som har avviklet permisjonstid med fødselspenger eller adopsjonspenger etter folketrygdloven §§ 14-1 til 14-19 i hele hovedferieperioden, kan motsette seg å avvikle hovedferien innen ferieårets utløp.

Ellers så står jo hele ferieloven på nett :)

Krysser fingrene for ny jobb på deg. Husker jo det var litt trasig hos deg før du gikk ut i permisjon. Håper alt retter på seg :)

Ha en flott helg!

Jeg ringte økonomidamen på jobben, jeg, og hun sa jeg kunne ta de tre ukene når det passer meg! :hoppe: Så da går jeg ut i fra det, og legger opp løpet tilsvarende. Håper det stemmer så jeg ikke får meg en kjip overraskelse når jeg kommer tilbake på jobb og må avbestille ferie, etc.

Koselig med barseltreff! Vi møttes på kafé de første gangene, men så fant vi ut at det blir både dyrt og usunt i lengden, dessuten er det jo en fordel for babyene å få ligge på gulvet og ikke bare sitte, så nå har vi det hjemme hos hverandre :)

Så flink han er til å spise grøt! S er ikke noe særlig glad i grøten han ... :(

:hoppe: for at han snudde seg fra rygg til mage! :biggrin: Flinke gutten!

Ha ha en fortsatt fin kveld :klem:

Tillater meg å svare jeg ... :sjenert: Jeg brukte iallfall PhotoShop :jepp: Kan sikkert bruke Paint eller lignende program også.

Tror også ungene har godt av å ligge litt på gulvet og se på hverandre :)

A digger maisgrøt, gaper som en fuglunge når jeg nærmer meg med skjeen :ler: Har ikke snudd seg noe særlig igjen, men jeg tar det rolig - jeg vet jo at han kan!

Så flink du er! Jeg er ikke så god på Photoshop, jeg ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har vi kjørt legging med varierende hell siden sist. Akkurat nå holder han et svare leven og har holdt på siden klokka syv. Trøtt som en strømpe, men nekter å sove :roll: Men vi gir oss ikke!

Har vært en rolig helg - jeg har stressa en del med jobb :( Prøver å ikke la det overskygge de dagene jeg har igjen av permisjonen, men det er vanskelig å ikke tenke på det når det nærmer seg permisjonsslutt med stormskritt og jobbmarkedet i tillegg er så vanskelig. Vel, vel - det ordner seg vel på et vis.

Ha en fin kveld, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også ungene har godt av å ligge litt på gulvet og se på hverandre :)

A digger maisgrøt, gaper som en fuglunge når jeg nærmer meg med skjeen :ler: Har ikke snudd seg noe særlig igjen, men jeg tar det rolig - jeg vet jo at han kan!

Så flink du er! Jeg er ikke så god på Photoshop, jeg ... :sjenert:

Så herlig at han liker grøten så godt! Bruker ikke maisgrøt vi, får den må vi vel blande med mm eller mme, og det synes jeg virket som styr + at vi har fått høre at det er styr :sjenert:

Nja, jeg kan litt PS da ... Lærte litt på skolen, men mannen kan ganske mye, kjekt å få hjelp av han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, det er mye koseligere med barseltreff hjemme hos hverandre enn på kafe... Bedre å sitte og snakke, og ungene kan ligge sammen på gulvet og se rart på hverandre ;)

Maisgrøten er populær her også :) Moro å se hvordan han gaper høyt :)

Håper du får napp på jobbmarkedet... Jeg tenker også litt på det. Søker og søker, men vanskelig å få noe her. Må vel basere meg på ekstravakter når permisjonen er ferdig, og satse på å få et vikariat etter hvert. Uansett, lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Enig, det er mye koseligere med barseltreff hjemme hos hverandre enn på kafe... Bedre å sitte og snakke, og ungene kan ligge sammen på gulvet og se rart på hverandre ;)

Maisgrøten er populær her også :) Moro å se hvordan han gaper høyt :)

Håper du får napp på jobbmarkedet... Jeg tenker også litt på det. Søker og søker, men vanskelig å få noe her. Må vel basere meg på ekstravakter når permisjonen er ferdig, og satse på å få et vikariat etter hvert. Uansett, lykke til :klem:

Vi har også barselstreff hjemm hos hverandre. Småtrollene blir jo forståelig nok lei av å være på kafe i lengden..

Maisgrøten går ned her også, men 4mnd-middagsglassene glir ennå fortere ned=) hehe

Er alt klart til jul nåda Lilith?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, jeg er så elendig på å oppdatere dagboka mi og besøke alle deres! :sur: Nyttårsforsett: Skjerpings!

Men iallfall: GOD JUL, ALLE SAMMEN! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
God jul!! :tree:

:klemmer:

Ønsker deg og dine en riktig god jul! :klemmer:

Godt nytt år :klemmer:

Godt nyttår Lilith! :klemmer:

Godt nyttår, alle sammen! :klem:

Jah! Nå sitter jeg altså her, med Bonanza i bakgrunnen. På soverommet ligger mannen og leser avis og drikker kaffe, og A ligger ved siden av ham og pludrer :hjerte: På dyna mi ligger ene pusekatten og maler og den andre pusen sitter i vinduskarmen og spiser opp en potteplante. Idyll i Lilith-heimen!

Julen var veldig hyggelig og avslappende. Mye familiebesøk, men det ble fint balansert ut med sløving i sofaen også, så mixen var perfekt :) Nyttårsaften var vi hos broren til mannen og kona. De har jo en liten gutt på fire måneder, så det passet fint. I tillegg bor de rett nedi bakken her, så vi slapp taxi-pes hjem. Veldig koselig kveld! Kjenner at behovet for en skikkelig fyllefest er fullstendig borte. Mye hyggeligere med middagsselskap, synes jeg! Heldigvis, får man vel si - hadde vært kjedelig å savne fyll og fanteri ...

Jeg har store forhåpninger til 2009! Nå synes jeg 2008 var et ganske fantastisk år også, så det kan jo være vanskelig å toppe, kanskje, men jeg har trua. Vi begynner med å ta oss to uker i Gran Canaria i februar :sol: Broren til mannen og familien blir med. Gleder meg veldig til det! Det blir en fin avslutning på permisjonen for meg, og begynnelse på perm for mannen. Så blir det tilbake til jobb for min del. Jeg gleder meg ikke til det, men ser på det som midlertidig. Jobbsøkingsprosessen fortsetter. Jeg var faktisk på intervju før jul, og det gikk bra. Fikk beskjed om at de gjerne ville snakke med meg en gang til, så det er jo lovende :) Kanskje jeg slipper å gå tilbake til gamlejobben i det hele tatt? Det hadde vært noe! Men skal ikke få for store forhåpninger nå - det er oppskriften på skuff ... Uansett! Ettersom mannen skal ha perm mens jeg er på jobb, blir det i hvert fall et litt annerledes år, og selv om jobbsitsen kanskje ikke er ideell, blir det i hvert fall alltid ekstra gøy å komme hjem til mann og barn :)

Nei, nå skal jeg ikke ta helt av med skrivingen her, men jeg ønsker dere alle et godt og lykkelig 2009! Jeg skal prøve å bli flinkere til å legge igjen spor i dagbøkene deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...