Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke:

Så bra A sov gjennom natta! :-D Håper nettene etterpå har vært like bra nå da :)

Blir helt :overrasket: når jeg leser hva du skriver om hvordan foreldrene våre var i forhold til mating og skriking :sjokkert: Uff...

Ha en fortsatt fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem:

Syns du er flink jeg! Ammer og står i! ;) Og det viktigste er jo at lille er fornøyd :jepp: (Og at Lilith er uthvilt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, folkens!

Lenge siden jeg har vært innom her nå ... :sjenert: Jeg synes liksom ikke tiden strekker til om dagen! Bare det å stelle, amme og bonde med lille A og samtidig klare å stelle meg selv tar vanvittig mye tid. Selv de minste ting utenom det som MÅ gjøres, får jeg ikke gjort. Feks skulle jeg ringt til bestemor og bestefar for leeeeenge siden,men jeg får bare ikke gjort det, for når jeg husker på det, så kan du banne på at A skriker, og når han er rolig igjen har jeg glemt det bort. Høres det kjent ut?

A tar flaske! :hoppe: Utrolig lettende! Så nå skal vi på ikea neste uke mens A er hos mamma og pappa, og uka etter skal vi ut på restaurant mens A er hos svigers. Blir deilig!

De to siste nettene har vi gitt A mme før han legger seg (dvs legger seg og legger seg - han sover jo i hytt og pine, men vi prøver å gi ham en flaske før VI legger OSS!). Det virker som om han blir mettere da, og natt til i dag sov han faktisk i seks timer :sjokk: Jeg er usikker på om melka mi er tjukk nok, for jeg synes han spiser så utrolig ofte og at han bruker fryktelig lang tid på hvert måltid. Virker som han blir mer tilfreds av mme ... :vetikke:

Ellers går det ganske så bra med oss. Vi jobber litt med å få A til å sove i egen seng på soverommet vårt, med det målet for øyet å legge ham på eget rom så snart leggingen går litt lettere. Blir deilig å få tilbake dobbeltsenga og soverommet! Så blir det kanskje litt :sengekos: etterhvert også - det har vært skralt med det de siste månedene, gitt ... :sjenert:

Jeg får pelle meg ut herfra, så A ikke blir distrahert - enn så lenge ligger han og pludrer i senga si. Håper han sovner av seg selv snart! I kveld har han ikke fått mme ennå - det passet bare ikke sånn. Vanskelig dette med rutiner og å gjøre ting likt hver kveld, synes jeg. Men det går seg vel til.

God helg, alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tenkte å starte neste uke med å ha samme "kveldsrituale", men å få det til på ca samme tid hver kveld blir nok vanskelig. De styrer som de selv vil, disse små.

Håper dere har en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Her brukte T også lang tid på å spise, og spiste ofte. Tror han drev med mye "kosesuging", han tok jo ikke smokk. Gjør A det? Er nok en del kosesuging hos dere også, tipper jeg. Ungen skal jo egentlig tømme brystet på 10-15 minutter.... Resten er kos :) Men det går over, altså! Nå bruker T maks 25 minutter pr måltid :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med litt alenetid da :)

Kanskje det hadde vært en idè for flere... :sjenert:

Her har også måltidene gått raskere etterhvert. Lillegutt tar smokk, men synes det er veldig godt å kose med puppen av og til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at lille gutten deres tar flaske! Tenker det blir deilig for dere med litt barnefri.. Lurer på hvordan mine første barnefrie timer blir. Kommer nok til å savne henne etter 5 minutter tror jeg :rødme:

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte å starte neste uke med å ha samme "kveldsrituale", men å få det til på ca samme tid hver kveld blir nok vanskelig. De styrer som de selv vil, disse små.

Håper dere har en fin helg :klem:

Ja, de sjefer som de vil! :fnise: Likevel greit å prøve å ha noen rutiner - for sin egen skyld, ikke minst :)

:klemmer:

Her brukte T også lang tid på å spise, og spiste ofte. Tror han drev med mye "kosesuging", han tok jo ikke smokk. Gjør A det? Er nok en del kosesuging hos dere også, tipper jeg. Ungen skal jo egentlig tømme brystet på 10-15 minutter.... Resten er kos :) Men det går over, altså! Nå bruker T maks 25 minutter pr måltid :jepp:

Ingen smokk her i gården, nei. Vi fortsetter å prøve, men det er ingen suksess. A kosesuger på puppen en hel del, men merker at han har blitt flinkere til å drikke ordentlig når han først blir lagt til brystet, så satser på at det går seg til etterhvert :)

Deilig med litt alenetid da :)

Kanskje det hadde vært en idè for flere... :sjenert:

Her har også måltidene gått raskere etterhvert. Lillegutt tar smokk, men synes det er veldig godt å kose med puppen av og til også.

Hehe ... og de er jo så søte når de koser ... :rødme:

Så bra at lille gutten deres tar flaske! Tenker det blir deilig for dere med litt barnefri.. Lurer på hvordan mine første barnefrie timer blir. Kommer nok til å savne henne etter 5 minutter tror jeg :rødme:

Ha en fortsatt fin kveld!

:fnise: Ja, jeg savner ham jo bare jeg er på do, nesten ... :sjenert:

------------------------

I natt sov A i seks timer igjen! Helt utrolig. Han blir nok veldig mett av mme, så vi skal absolutt fortsette med å gi ham en flaske før vi legger oss på kvelden. :)

Ellers har jeg oppdaget babybio! (har jeg skrevet det før?). Genialt konsept. I dag så jeg Søstrene Boleyn. Fin film! A måtte ammes litt for å finne roen, og etterpå lå han på en pute i fanget mitt og sov søtt gjennom hele filmen og hele veien hjem. Flinke gutten!

Han smiler så godt nå, det er så utrolig koselig! Store, gode smil og øyekontakt :rødme: Gleder meg til han begynner å le!

Nå våkner han visst, så jeg får trå til og slenge ut en pupp.

Stor :klem: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babybio!! :) Hørtes ut som et genialt konsept! Håper de har det i nærheten av oss..

Må være så godt å få skikkelig øyekontakt og se smilene til den lille :) Gleder meg veldig til lille V gir oss den kontakten, men samtidig så er hun så nydelig når hun er som nå også! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i heimen ble mme også godt mottatt. Morsmelk er jo veldig lett fordøyelig i motsetning til mme, så de sover nok bedre på mme ja. Nå går det kun i mme her da. Hjalp ikke hvor mye jeg enn pumpa meg. Mm er og blir borte=( menmen..

Håper dere får flere gode netter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babybio!! :) Hørtes ut som et genialt konsept! Håper de har det i nærheten av oss..

Må være så godt å få skikkelig øyekontakt og se smilene til den lille :) Gleder meg veldig til lille V gir oss den kontakten, men samtidig så er hun så nydelig når hun er som nå også! :sjenert:

Babybio er bra, ja - så kjekt å ha et mål med å komme seg ut en tur! Jeg trenger i hvert fall ofte et spark bak for å komme i gang om morgenene ...

Veldig koselig med smil, ja, men de er jo skjønne uansett :) Smil kommer nok før du får sukk for deg!

Her i heimen ble mme også godt mottatt. Morsmelk er jo veldig lett fordøyelig i motsetning til mme, så de sover nok bedre på mme ja. Nå går det kun i mme her da. Hjalp ikke hvor mye jeg enn pumpa meg. Mm er og blir borte=( menmen..

Kjedelig at mm er borte, men da er det jo ekstra fint at mme finnes! Jeg er litt redd for å få kjeft på helsestasjonen for at jeg gir mme uten å ha rådført meg med dem, men det kan jo ikke skade ... Og det ser jo ut til at han har godt av det ettersom han sover så godt når han har spist en flaske. :)

Hurra for gode netter!! :klemmer:

Gode netter, ja ... *les under her*

----------

Fnys!

Etter noen gode netter hadde jeg nesten glemt hvor slitsomt det var da han var våken og sutrete hele natten. Helt til i natt! Da var det på'n igjen til tross for mme. :sukk: Han var sutrete i hele går kveld og jeg tror han hadde vondt i magen (lurer på hvorfor, kan ikke huske at jeg spiste noe rart). Uansett, i natt skulle han ligge med puppen i munnen konstant. Selv da spente han seg, sutret og var urolig, så brystvorta fikk gjennomgå og jeg er supersår i dag. Fikk oss til slutt et par timers søvn på sofaen i stua, men jeg er rimelig sigen i dag likevel. A ligger på krabbeteppet sitt og snorker, så jeg håper han er ok i magen igjen nå.

I kveld skal vi på IKEA og gjøre innkjøp til barnerommet mens mamma og pappa passer ham. Sender med en flaske med mm og en med mme, så bør det klare seg. Blir bra, det. Jeg gleder meg til litt shopping uten sutring, og mamma gleder seg voldsomt til å få A "for seg selv" noen timer :fnise:

Apropos shopping så MÅTTE jeg bare handle litt på lørdag. Fikk meg nye, sorte vinterstøveletter - veldig kule!, en ny topp og en lang strikkegenser. Så nå er jeg kledd for høsten! :tommelopp: Nå må bare været bli ordentlig høstlig ... *vente på høsten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babybio er bra, ja - så kjekt å ha et mål med å komme seg ut en tur! Jeg trenger i hvert fall ofte et spark bak for å komme i gang om morgenene ...

Veldig koselig med smil, ja, men de er jo skjønne uansett :) Smil kommer nok før du får sukk for deg!

Kjedelig at mm er borte, men da er det jo ekstra fint at mme finnes! Jeg er litt redd for å få kjeft på helsestasjonen for at jeg gir mme uten å ha rådført meg med dem, men det kan jo ikke skade ... Og det ser jo ut til at han har godt av det ettersom han sover så godt når han har spist en flaske. :)

Hurra for gode netter!! :klemmer:

Gode netter, ja ... *les under her*

----------

Fnys!

Etter noen gode netter hadde jeg nesten glemt hvor slitsomt det var da han var våken og sutrete hele natten. Helt til i natt! Da var det på'n igjen til tross for mme. :sukk: Han var sutrete i hele går kveld og jeg tror han hadde vondt i magen (lurer på hvorfor, kan ikke huske at jeg spiste noe rart). Uansett, i natt skulle han ligge med puppen i munnen konstant. Selv da spente han seg, sutret og var urolig, så brystvorta fikk gjennomgå og jeg er supersår i dag. Fikk oss til slutt et par timers søvn på sofaen i stua, men jeg er rimelig sigen i dag likevel. A ligger på krabbeteppet sitt og snorker, så jeg håper han er ok i magen igjen nå.

I kveld skal vi på IKEA og gjøre innkjøp til barnerommet mens mamma og pappa passer ham. Sender med en flaske med mm og en med mme, så bør det klare seg. Blir bra, det. Jeg gleder meg til litt shopping uten sutring, og mamma gleder seg voldsomt til å få A "for seg selv" noen timer :fnise:

Apropos shopping så MÅTTE jeg bare handle litt på lørdag. Fikk meg nye, sorte vinterstøveletter - veldig kule!, en ny topp og en lang strikkegenser. Så nå er jeg kledd for høsten! :tommelopp: Nå må bare været bli ordentlig høstlig ... *vente på høsten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at A tar flaske! :hoppe: Det har vi ikke fått til her ennå, men vi får bare prøve igjen :) Kos deg på Ikea!

Bra at dere har hatt noen gode netter, håper de kommer igjen, til tross for en dårlig en.

Grattis med nye klær og sko! Deilig med noe nytt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at han tar flaske i alle fall da, T spytter ut både smokk og flaske han. Tror flaska er en leke... Rare ungen ;)

Håper denne natta blir bedre hos dere, at i går bare var et engangstilfelle!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babykino ja, det har jeg også tenkt å komme meg på- men jeg er litt treg av meg, og så må det jo være en film jeg vil se også da... :sjenert:

Veldig smart konsept iallfall! :biggrin:

Så kjedelig med en natt med mageknip :( Håper det bare var unntaket, og ikke regelen :jepp:

Ha en fortsatt fin kveld/natt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at A tar flaske! :hoppe: Det har vi ikke fått til her ennå, men vi får bare prøve igjen :) Kos deg på Ikea!

Bra at dere har hatt noen gode netter, håper de kommer igjen, til tross for en dårlig en.

Grattis med nye klær og sko! Deilig med noe nytt :jepp:

Ja, veldig glad for at han tar flaske! Det avlaster både meg og puppene mine, og gir mannen litt bonding-tid med sønnen :) Deeeeeilig med litt nye klær! Lenge siden sist ...

Deilig at han tar flaske i alle fall da, T spytter ut både smokk og flaske han. Tror flaska er en leke... Rare ungen ;)

Håper denne natta blir bedre hos dere, at i går bare var et engangstilfelle!

:klem:

Hehe ... så snart A skjønte at det var mat i flaske, sugde han som om det sto om livet :ler:

Babykino ja, det har jeg også tenkt å komme meg på- men jeg er litt treg av meg, og så må det jo være en film jeg vil se også da... :sjenert:

Veldig smart konsept iallfall! :biggrin:

Så kjedelig med en natt med mageknip :( Håper det bare var unntaket, og ikke regelen :jepp:

Ha en fortsatt fin kveld/natt :klemmer:

Anbefaler babykino! :jepp: Litt treg av meg, jeg også, men neste på lista er Wall-E - den får jeg med meg mamma og pappa på også, så gleder meg masse!

-------------------

I natt sov han godt igjen! :hoppe: Han sovna ca klokka 11 hos mamma og pappa etter at jeg hadde ammet ham, og sov til halv fem i bagen sin (nå turte vi ikke skifte på ham pysj og sånn, så han sov i de vanlige klærne sine, men, men ...) Ammet ham og la ham tilbake i senga, og da sov han til åtte! :danse: Og etter det ble det kosesoving i dobbeltsenga med meg til klokka 10. Soveungen min! :rødme: Nå ligger han under babygymen sin og pludrer. Tenkte å gi ham et bad snart - må jo være ren og pen til vi skal på 6-ukers kontroll! :)

Er veldig spent på kontrollen ... Forventer meg kjeft for å ha gitt A mme uten å rådføre meg med dem først :sjenert: Ellers blir det interessant å se hvor mye han veier nå og hvordan det ellers står til! Han har vært forkjøla en stund nå - snørrete, bare - skal spørre litt om det også. Synes det er så vanskelig å vite hvordan jeg skal kle ham i dette kjipe været.

Nå er det badetid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...