Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uten at jeg har noen form for erfaring eller kunnskap om temaet, så mener jeg helt klart at babyer ikke kan få for mye nærhet!! Mener faktisk at jeg har sett et program, eller lest en artikkel, om at små barn aldri kan få for mye nærhet!

Men klart, det er sikkert slitsomt om han griner mye når du/dere er ute med han... Lett å tenke at man er til bryderi for andre, men... Prøv å 'drit i det', de fleste aksepterer jo at små barn griner litt, det er lett at en selv tar det tyngre enn hva det er :jepp:

Kos deg masse!!!

Synes jo det er litt koselig at A er en kosegris, selv om det blir litt slitsomt innimellom :) Du har nok rett i at jeg må drite litt mer i om han griner når jeg er ute med ham - jeg tror ingen reagerer negativt på det, egentlig, det er nok bare i mitt eget hode at folk snur seg etter oss og tenker at det er min skyld at han skriker ... Unger skriker! Det er det de gjør! :jepp:

Min mormor også kommer med noen kommentarer om at lillegutt kan være bortskjemt. Det er helt til han sovnet hos henne, da ble vi hysjet på gitt. HAN SOV JO :ler:

Mamma er heldigvis helt annerledes. Som hun sier. Bortskjemte unger er unger som skriker til seg ting når de er i en viss alder.

En baby som ønsker nærhet er ikke bortskjemt.

Er stadig noen som sier til meg at jeg må jo la han skrike litt. Men jeg kan ikke fatte og begripe at det skal gjøre han noe godt å skrike hvis han f.eks. har vondt i magen...

Når det gjelder å slite med å sove, og våkne når han blir flyttet høres det veldig kjent ut. vi har vært igjennom akkurat det samme. Lillegutt har heldigvis alltid roet seg på trilletur da, så lenge vogna er i bevegelse.

Er vel ikke så mange råd jeg har til deg egentlig. Var bare å være der for han som fungerte for oss. Smokk hjalp heligvis.

Vi bruker avent smokker. Den ortodent saken fungerte ikke.

Kjenner igjen det med tussete besteforeldre. Mine foreldre gledet seg jo, er første for dem. Men tror ikke de hadde forestilt seg at det skulle bli så stort. Er en del som sier en del ikke helt gjennomtenkt. Men koselig at hun har forandret seg helt når hun traff barnebarnet sitt :-D

Håper det går bedre etterhvert. Det hjelper fort når de blir litt større.

:klemmer:

Nei, jeg tror heller ikke det hjelper dem noe særlig å grine. Vi lar ham ligge og knirke og sutre en stund for å se om han roer seg ned av seg selv, men når han begynner å skrike, tar vi ham raskt opp. Da er han jo enten sulten, vil skiftes på, har vondt et sted eller trenger nærkontakt, og da er det jo bare vi som kan hjelpe ham :)

Skulle ønske A også likte smokk! Vi prøver og prøver når han er blid, men nei ... Jeg tror kanskje han vil ha den, men han får det av en eller annen grunn ikke til. Vi får bare fortsette å prøve :)

Hvordan går det?=)

Joda!

Hadde en forferdelig natt igjen i natt. :sukk: Begynte å legge ham sånn åtte-ni. Badet ham (IKKE populært), ammet og tok på pysj. Bysselallet litt og la ham i senga. Ikke snakk. Holdt på med ham til elleve - da la jeg meg sammen med ham for å prøve å amme ham i søvn i dobbeltsenga. Funka ikke - han market seg og var lys våken. Prøvde å bære litt på ham og massere i fall han hadde vondt i magen - ingenting hjalp :( Klokka 03 var jeg så frustrert og trøtt at jeg vekket mannen. Mens han holdt på med A fikk jeg meg litt søvn. Klokka fem ble jeg hentet. A var fremdeles våken, og mannen trengte et par timers søvn før han skulle på jobb. Gikk inn til A og ammet og ENDELIG sovnet han! :hoppe:

Så sov vi begge fra 05 til ca 10, kun avbrutt av en miniamming sånn ved 08-tiden. Ikke dårlig! :)

Så langt i dag har det gått greit. Var ute en liten tur og trillet, og han sov litt. Og nå sover han igjen! Hååååååååper han sover til natta også ... :pls:

Har kjøpt mme i dag - tenkte å gi ham en flaske med det til kvelden, så kanskje han blir mettere enn når jeg ammer ham. Verdt å prøve! Dessuten betyr det at mannen kan ta kveldsstellet også. Også har jeg kjøpt en sånn doseringssprøyte for å gi ham tran! Synes det er litt knotete, men får da gi det et forsøk. Snike det inn mens jeg ammer, kanskje? Nå tror jeg kanskje jeg skal ta meg en blund. Selv om jeg strengt tatt burde sette på en vask ... Hm.

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virker hvertfall som om lille E blir mettere av mme enn av vanlig "hjemmelaga" morsmelk. Også er det utrolig deilig at mannen også kan ta kveldstellet! Befriende!

Vi får ikke lagt E før rundt 2-3 vi..Men inatt sovna han merkelig nok kl.1..Var lett å legge etter mating og bleieskift kl 5.30 også! Håper han er slik inatt også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kjedelig at du hadde en så slitsom natt! :troest: Godt dere fikk litt søvn likevel da, så får vi håpe du får en ordentlig natts søvn i natt :)

Mamma og svigermor mener faktisk at S er litt bortskjemt de... Fordi han ikke vil ligge alene om dagen. Prøver å si til de at de kan ikke bli det når de er så små, men...

Jeg synes også det er koselig at babyen min er en kosegris, men noen ganger kan det bli litt mye ja. Men skikkelig koselig å ha han liggende å sove på brystet mitt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i alle fall ikke bortskjemt. I så fall har vel så og si alle mer eller mindre bortskjemte unger... Mor og svigermor hadde nok like "bortskjemte" unger de også, de har bare glemt det ;)

God natt! (bokstavelig talt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det virker hvertfall som om lille E blir mettere av mme enn av vanlig "hjemmelaga" morsmelk. Også er det utrolig deilig at mannen også kan ta kveldstellet! Befriende!

Vi får ikke lagt E før rundt 2-3 vi..Men inatt sovna han merkelig nok kl.1..Var lett å legge etter mating og bleieskift kl 5.30 også! Håper han er slik inatt også=)

Hm ... skal ringe helsestasjonen i dag og høre hva de mener om mme! Håper du hadde en fin natt i natt også!

:vinke:

Kjedelig at du hadde en så slitsom natt! :troest: Godt dere fikk litt søvn likevel da, så får vi håpe du får en ordentlig natts søvn i natt :)

Mamma og svigermor mener faktisk at S er litt bortskjemt de... Fordi han ikke vil ligge alene om dagen. Prøver å si til de at de kan ikke bli det når de er så små, men...

Jeg synes også det er koselig at babyen min er en kosegris, men noen ganger kan det bli litt mye ja. Men skikkelig koselig å ha han liggende å sove på brystet mitt :hjerte:

Mer om natta under ...

Pf, S er ikke bortskjemt. Nå vet jeg ikke hvordan det var da våre bestemødre fikk barn, men mamma forteller at hun hadde faste matetider med meg, og at jeg bare lå og skrek mellom måltidene. Så sammenlignet med det regimet forstår jeg at våre mødre kanskje synes våre unger er "bortskjemte" ... Jeg synes det høres ganske fælt ut å la en unge ligge og skrike sånn i timesvis.

Han er i alle fall ikke bortskjemt. I så fall har vel så og si alle mer eller mindre bortskjemte unger... Mor og svigermor hadde nok like "bortskjemte" unger de også, de har bare glemt det ;)

God natt! (bokstavelig talt!)

God natt, ja ... Ikke så veldig! :klem:

Håper på en bedre natt i natt - både for deg og meg :)

God hvil :klem:

Håper du hadde en god natt!

Håper denne natta går enklere, skjønner godt at man blir sliten av sånt som i går :sjenert:

Og verre ble det i natt ... Mer under!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erkesukk! :sukk:

Natt til i dag var ikke så grei. A sov ettermiddagslur fra ca 13 til 16:30 - hurra! Jeg burde selvsagt benyttet anledningen til å sove selv, men det gjorde jeg naturligvis ikke ... Vel! Deretter var helvete løs.

Prøvde å legge ham i 19-20-tida, men det funka dårlig. La ham i sjal en stund, og han sovna urolig der sånn av og på så lenge jeg holdt meg i bevegelse (var litt vanskelig å få konsa på filmen! Måtte gå frem og tilbake foran tv'en og ta dype knebøy. :fnise:).

Klokka 23 ba jeg mannen ta ham litt mens jeg la meg så jeg kunne få i hvert fall en time på øyet før mannen tok kvelden. Men han bare skrek og skrek, og det var umulig å få sove og mannen holdt på å bli sprø. Flaske var heller ikke effektivt, dessverre. Så jeg måtte bare stå opp og legge med med A i dobbeltsenga og amme, amme, amme, amme og amme. Men det var ikke så enkelt, nei! For A ville ikke ammes i søvn. Hver eneste gang puppen glapp, våknet han. Fra å sove søtt til å bli lysvåken i løpet av sekunder! Jeg fatter ikek hvordan det er mulig. Han må jo være stuptrøtt selv?!

Sukk ... og gjett hvem som sover søtt midt i dobbeltsenga nå? Jada ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, høres litt kjedelig ut å ikke få seg en god natts søvn! Jeg har nok ingen gode råd å gi, husker søsteren min grein i ett sett når hun var lita, guttene var en fryd, men hva de gjorde med henne, det husker jeg ikke.

Det er jo skrekkelig slitsomt å ikke få seg noen skikkelig søvn! Kan du ikke få noen gode råd hos helsesøster?

Uansett, håper dere koser dere likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Hørtes ikke noe særlig ut nei! Jeg også lurer litt på hvordan det er mulig å gå fra å sove søtt til å bli lysvåken så kjapt. Han blir det min også...Har desverre ingen gode tis på å introdusere flaske, for min gulper i seg alt han kommer over, så vi har vært heldige sann sett! Håper denne natten blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så slitsomt, Lilith :klemmer: Vet ikke hvordan du kan få ham til å ta flaske, dessverre. Her er det også ei som ikke vil ha flaske. Mitt eneste råd er å prøve iherdig med smokken, kanskje det går til slutt?

Leste også et sted at det kan hjelpe om far gir flasken i stedet for mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til alle!

I natt har vi sovet! :hoppe: Vi sov fra halv to til halv syv, også fra ca syv til halv ti! Det føles helt utrolig deilig, og A virker også fornøyd, han ligger under babygymen sin og prater i vei med kameraten i speilet :-D Brystvortene mine er kjøttkake etter konstant amming og smokktjeneste, men det får bare være - jeg er uthvilt! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt du fikk en bedre natt.

Dette hørtes slitsomt ut. Men kjenner igjen det med å gå fra søvn til lysvåken på kun få sekunder.

For å ikke snakke om hvor mye energi en liten gutt kan bruke på å presse øya opp uansett hvor tunge de er :fnise:

Har nok heller ingen gode tips når det gjelder flaske. Her har vi bare prøvd en gang, og da gulpet han i seg hele flaska uten problemer.

Morsomt med kameraten i speilet. Han er utrolig interessant her også :fnise: Kan ligge i evigheter og kikke på han, mens det sparkes og slås etter leker over han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Kameraten i speilet=) De er søte disse små. Igår fikk jeg øyekontakt med min, så gleder meg villt til han blir enda flinkere til å fokusere, begynner å smile og leke seg! =)

Hatt en fin natt inatt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...