Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Håper du fikk hvilt deg litt når du var alene. Det tar på å være våken om nettene.

:klemmer:

:klem:

Huff, kjedelig med bebis som ikke vil sove om natta. Har dere prøvd samsoving? Vi måtte ty til det, rett og slett for å få noe søvn i det hele tatt... Da sovna han med puppen i munnen og sov hele natta med unntak at to-tre måltider mens jeg halvsov. Ikke ideelt, men bedre enn null søvn ;) Vil i alle fall anbefale det om bebisen ikke vil sove for seg selv. Prøv å la ham være så sulten og trøtt du klarer (uten å overdrive...), før dere legger dere. Så du er sikker på at han spiser og sovner etterpå.

Håper dere får orden på det! Vi måtte bare ta tida til hjelp...

Ja, jeg samsover med ham - det er eneste måten å få noe søvn her i huset. Men jeg er så redd for å kvele ungen, for han ligger klint inntil meg med nesa enten i puppen eller i armhulen min.

Så kjedelig at dere ikke får sovet noe særlig. Du får ta deg en strekk på sofaen nå mens du kan, så ser nok alt lysere ut etterpå=)

Prøver å få sovet litt i løpet av dagen, problemet er bare at han ikke sover noe særlig på dagtid, heller - kun når vi triller, og da er det jo litt vanskelig for meg å sove ... Men i dag tror jeg jeg sender mannen ut på trilletur uten meg, så jeg får tatt meg en lur.

Veldig pent navn :hjerte:

Takk!

Hei på deg Lilith! Må bare gi deg en stooor og varm :klem: Gratulerer så mye med den lille prinsen! :babygutt: Endelig ble det din tur! Håper det ikke er så altfor lenge til babyen våres også melder sin ankomst :rødme:

Herlig fødselshistorie! Du var jo kjempeflink! :) Gleder meg til å følge deg videre :kose:

Takk! Håper du slipper å vente mye lenger!

:klemmer: Du er slettes ingen dårlig mor fordi du blir sliten av å ikke sove! Og du må tenke litt på deg selv nå, og prøve å slappe av litt når lillegutt er ute med pappaen sin - det er din alenetid, og du behøver den :) Men jeg skal ikke si noe, for jeg tenker akkurat likedan selv. Jeg kan være dønn sliten, og likevel blånekter jeg når min kjære vil ta med lillesnuppa ut, for jeg vil jo greie alt selv :sjenert:

Tror vi må lære oss å være litt mer egoistiske og ta vare på oss selv, for hvile er jo veldig viktig :klem:

Jah ... men det føles så teit å ikke takle dette bedre - jeg tenker på hva alle alenemødre må igjennom! Vel, vel ...

Du her helt klart ingen dårlig mor.

Du har nettopp født, er sliten og alt er nytt.

Jeg har vel selv innsett at det ikke går an å være superwoman i denne perioden - selv om jeg egentlig skulle ønske jeg klarte å rekke over alt. MEN, det går jo ikke.

Ting går seg nok til. Det har det allerede her selv om det enda er helt nytt, hun er bare 4 uker på mandag.

Mange klemmer til deg. Håper du får hvilt deg litt. Har selv hatt meg en liten powernap på sofaen nå, selv om jeg sånn egentlig kanskje burde vaska klær og sånn. ;)

A er også snart fire uker, men ingen forbedring å spore her i gården ... Greit at jeg gjerne ville ha en kosegris til sønn, men det hadde vært veldig fint om han kunne sovne i bagen av og til ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rart at den sovinga skal være så vanskelig (virker som det er gjengangeren hos ganske mange)... Og utrolig frustrerende!

Har dessverre ingen tips å komme med, men håper NOEN har det! Har du hørt med moren din, venninner med barn etc....?

Håper det bedrer seg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh!

Natt til mandag gikk fint - da lot han seg amme i søvn, men i natt var et sant mareritt igjen. Amming hjalp ikke, for hver gang han sovnet og puppen falt ut av munnen hans ble han helt spastisk desperat helt til jeg ga ham puppen igjen. Prøvde lenge med smokk, men han fikk det ikke til, og ikke var det noe særlig godt heller, tydeligvis. Har sovet noen timer takket være mannen som bysset ham i søvn innimellom (jeg tror A girer seg opp når jeg er i nærheten og han lukter mat, virker som han roer seg mer når mannen går med ham).

Men dette sliter på forholdet også. Vi er slitne og frustrerte begge to (alle tre), og i går hadde vi en skikkelig kjip krangel. Så alt er litt dritt nå, og jeg er litt deppa. Håper virkelig dette går seg til snart ...

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange :klemmer: til deg, Lilith, det høres forferdelig slitsomt ut for dere, og det er ikke rart dere krangler. Vi kranger også, særlig når vi er slitne :sjenert: Men det er bare å holde ut og vite at det faktisk blir bedre! Det må jo bare det :)

Har dere prøvd mange typer smokk? Får håpe han tar den snart, det gjør gjerne ting litt lettere.

Men hang in there, det blir bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En smokk er ikke bare en smokk, nei. Her gjelder det vel bare å prøve seg fram. Vi ble SÅ letta i går når hun tok den NUK-smokken, så kanskje det er verd et forsøk? Kanskje det er en sånn du har for alt jeg vet, den er flat på den ene siden.

Skjønner det er frustrerende. Vi krangler også litt når vi er trøtte og slitene, det er vel helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! Vi krangla i går vi også :sukk: Det endte med "make-up-sex" da :fnise: Sexlysten min er alltid på topp etter en krangel ;)

Vet akkurat hvordan det der er altså. Håper dere finner en løsning snart! Prøve ulike smokker kan være lurt. Eller kanskje sutte-klut? Det liker T, helst brukte, med litt gulp og spytt på ;) Så lukter det "trygt". Kan du få litt avlastning da? Om ikke annet så på dagtid, hvis du greier å sove på dagtid.

Håper det går bedre i kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh!

Natt til mandag gikk fint - da lot han seg amme i søvn, men i natt var et sant mareritt igjen. Amming hjalp ikke, for hver gang han sovnet og puppen falt ut av munnen hans ble han helt spastisk desperat helt til jeg ga ham puppen igjen. Prøvde lenge med smokk, men han fikk det ikke til, og ikke var det noe særlig godt heller, tydeligvis. Har sovet noen timer takket være mannen som bysset ham i søvn innimellom (jeg tror A girer seg opp når jeg er i nærheten og han lukter mat, virker som han roer seg mer når mannen går med ham).

Men dette sliter på forholdet også. Vi er slitne og frustrerte begge to (alle tre), og i går hadde vi en skikkelig kjip krangel. Så alt er litt dritt nå, og jeg er litt deppa. Håper virkelig dette går seg til snart ...

:sukk:

Lille E oppfører seg også helt annerledes når jeg bærer ham enn når pappaen gjør det..Du har sikkert rett ang at de kjenner lukten av mat når vi mødrene er der..Ganske rart å tenke på=)

Klart det sliter på forholdet med lite søvn på begge to..Skjønner godt at du synes det er kjipt! Det bedrer seg sikkert snart skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, alle! Godt å vite man ikke er alene om å slite litt ;)

Vi har klart å være hyggelige mot hverandre i dag, mannen og jeg, og jeg håper vi forblir venner nå. Det er aldri spesielt konstruktivt å skulle prate ut og finne ut av ting når stemningen allerede er amper.

Jeg fikk ringslyngen min i går, og nå ligger A og snorker på brystet mitt. Jeg synes det ser litt ukomfortabelt ut der inne, men ettersom han sover kan det vel ikke være for ille. Kanskje dette kan funke? I hvert fall ålreit å kunne skrive på pc'en med begge hender for en gangs skyld og å kunne prate på telefonen uten at han ligger "forlatt" i bagen og skriker :) Kjenner det litt i ryggen, men det er kanskje en tilvenningssak ...

Vi har diverse smokker i hus, vi har et par som er sånn ortodontisk (?) korrekte, er det disse som er NUK-smokker? Vi fortsetter i hvert fall smokkampen, for jeg tror ikke puppene mine overlever som smokksubstitutter stort lenger ... Sutteklut er også en idé! Skal prøve det.

... Men å sitte stille og skrive mens han ligger i slynga, det skal mamma IKKE! Nei, hun skal helst gå rundt og rundt så det gynger deilig ... Puh, det skal ikke være lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Opp og gå, ja. ;)

Kjenner det i ryggen her også. Skal bli godt å begynne å trene igjen utover høsten for å styrke blandt annet ryggen mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd da, at det er så slitsomt. Skulle ønske jeg hadde noen gode tips, men er jo like fersk selv.

Håper dere får skværet opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem:

Kjenner til våke-nettene, men her har jo ikke babyen kommet ennå! :overrasket: Kanskje kroppens måte å forberede seg på?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe ringslynga funker for dere, det er sikkert fint for ham å være så nær deg :jepp: Når det gjelder smokker, så kjenner jeg ingen som har fått de ortodont-smokkene til å funke, det er bare de vanlige som duger :sjenert:

Håper dere får ei fin natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe ringslynga funker for dere, det er sikkert fint for ham å være så nær deg :jepp: Når det gjelder smokker, så kjenner jeg ingen som har fått de ortodont-smokkene til å funke, det er bare de vanlige som duger :sjenert:

Håper dere får ei fin natt! :klem:

Nei, de orto- et eller annet - smokkene falt ikke i smak her heller.

Lykke til i natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:fnise:

Opp og gå, ja. ;)

Kjenner det i ryggen her også. Skal bli godt å begynne å trene igjen utover høsten for å styrke blandt annet ryggen mer.

Ja, blir godt å trene igjen! Trenger nok litt mer øvelse med slyngen også, tror jeg.

Så synd da, at det er så slitsomt. Skulle ønske jeg hadde noen gode tips, men er jo like fersk selv.

Håper dere får skværet opp!

Ja, det går seg nok til, satser jeg på. :klem:

Innom med en :klem:

Kjenner til våke-nettene, men her har jo ikke babyen kommet ennå! :overrasket: Kanskje kroppens måte å forberede seg på?...

Ja, det tror jeg faktisk! Jeg hadde også soveproblemer helt på slutten. :klem: tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og :kose: litt på Lilith. Som de andre sier, man får vel nesten bare fortsette å prøve ut forskjellige smokker - så får vi håpe han finner en som han liker etterhvert, ikke bare puppen til mamma.

Håper denne natta har vært enklere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til alle sammen!

I dag har A og jeg første dag alene. Etter en lang sommerferie var det ingen bønn, mannen måtte tilbake på jobb selv om både han og jeg fryktet denne dagen :fnise: Veldig spent på hvordan jeg takler å være alene med A hele dagen, men så langt (ser på klokka ... :sukk: ) går det bra. A og jeg våknet samtidig med at mannen sto opp klokka syv. Ammet og koste litt, og så la A litt for seg selv om pludret/studerte taket mens jeg dusja og ordna meg, også sovnet han igjen. Så en rolig morgen, med andre ord! Jeg har satt på vask og spist frokost i ro og mak :)

Nå blir det vel litt amming snart, tenker jeg - puppene renner (merkelig følelse når det bare begynner å dryppe fra dem!) og jeg hører knirk fra bagen. Skal prøve oss på en trilletur også senere, tror jeg, selv om jeg er litt redd for at han skal begynne å hylskrike ...

Ellers - husker dere at jeg fortalte at mamma ikke var så fryktelig entusiastisk over graviditeten min til å begynne med? At hun sa hun hadde tre ste-barnebarn fra før og at det derfor ikke var så big deal med et til, selv om det var hennes første biologiske? Vel, det er mulig hun spiller, men maken til tussete bestemor har jeg sjelden sett, i hvert fall. Hun sender meg stadig sms'er og spør om oppdateringer, ber om bilder av A, sender bilder av A til gud og hvermann, tilbyr seg som barnevakt daglig, bekymrer seg for at jeg er sliten og generelt skryter vilt og uhemmet av barnebarnet sitt til alle som sitter stille lenge nok til at hun kan innlede en samtale. Det gjør meg glad! :-D

Ha en fin dag, alle sammen - nå må puppen til pers igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hele alene-dagen deres gikk bra!

Og sågodt å høre at moren din er så vill etter barnebarnet sitt. Er nok noen annet med biologiske barnebarn ja :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...