Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er litt av en overgang, gitt. Natt og dag glir inn i hverandre, og vi spiser og sover når vi har anledning. Prøver å komme oss ut en tur i løpet av dagen, men selv det dikteres av A, for hvis han våkner og begynner å skrike, settes kursen kjapt hjemover igjen ...

Sånn er det her også.

Jeg er også nysgjerrig på navnet. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover han i bagen i sofaen! :sjokk:

:lister seg rundt:

Nåmmen=) Høres kjempesøt ut=)

Er det lov å vite navnet på PM??=)=)=) *blunke, blunke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne vite navn... :sjenert:

:fnise: Dere har nok fått en ny sjef i huset nå ja ;)

Det er slik det skal være det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her våknet også lillegutt med en gang vi flyttet han når han var nyfødt. Var helt håpløst. Han ville ikke ligge i senga alene, og våknet hver gang jeg prøvde å flytte han.

Heldigvis går det seg til. Nå kan han ligge en stund og kose seg i senga og sovne på den måten.

Har ikke rutiner enda vi heller. Fant ut det var håpløst å prøve å innføre det rett før ferien. Nå derimot får vi se om vi klarer å innarbeide noe etterhvert.

regner med at A navnet er et av de du snakket om før fødselen. Hvis jeg har rett i det, er det et veldig fint navn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at A navnet er et av de du snakket om før fødselen. Hvis jeg har rett i det, er det et veldig fint navn :jepp:

Signerer denne, jeg. Tror jeg har fått det med meg, og det er veldig fint i tilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har et kjempefint navn!

Takk!

Flott navn! :-D

Takk!

Her våknet også lillegutt med en gang vi flyttet han når han var nyfødt. Var helt håpløst. Han ville ikke ligge i senga alene, og våknet hver gang jeg prøvde å flytte han.

Heldigvis går det seg til. Nå kan han ligge en stund og kose seg i senga og sovne på den måten.

Har ikke rutiner enda vi heller. Fant ut det var håpløst å prøve å innføre det rett før ferien. Nå derimot får vi se om vi klarer å innarbeide noe etterhvert.

regner med at A navnet er et av de du snakket om før fødselen. Hvis jeg har rett i det, er det et veldig fint navn :jepp:

Jepp, det er det A-navnet jeg nevnte tidligere :) Godt å høre at det er flere som har problemer med legging - da er det vel sånn det skal være helt i begynnelsen!

Kunne jeg få vite navnet også? *smile peeent* :sjenert:

Har sendt PM!

Ja, navnet var veldig fint=)

Takk!

Signerer denne, jeg. Tror jeg har fått det med meg, og det er veldig fint i tilfelle :)

Jepp, er nok det navnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk:

Ble ikke noe ordentlig søvn på oss inatt, heller. Skjønner ikke hvorfor han ikke vil sove, men ingenting jeg gjør hjelper. Ikke vil han ha puppen heller egentlig, for han bare ligger og sutter på den. Han er rett og slett lysvåken og litt sutrete, og jeg tror vi fikk 2, max 3 timers søvn i natt. Det skumleste er egentlig at selv om jeg forsøker å skyve ham fra meg når jeg skal sove, så våkner jeg en time senere av at han ligger klint inntil meg og er glovarm av kroppskontakt. På et eller annet vis må han altså krypekravle seg mot meg mens jeg sover, og jeg får jo småangst når jeg våkner og tenker at jeg lett kunne kvalt ham i søvne ... :(

Jeg blir så utrolig frustrert og fortvilet av å ikke få sove om natten, og føler meg som en dårlig mor som lar dette gå innpå meg. Nå har kjæresten tatt med seg guttungen til svigers et par timer, så jeg skulle få litt tid for meg selv. Setter pris på det, men føler meg enda litt mer som en dårlig mor som sender ungen min bort ... Jeg er jo fryktelig glad i ham, jeg blir bare så sliten innimellom ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, kjedelig med bebis som ikke vil sove om natta. Har dere prøvd samsoving? Vi måtte ty til det, rett og slett for å få noe søvn i det hele tatt... Da sovna han med puppen i munnen og sov hele natta med unntak at to-tre måltider mens jeg halvsov. Ikke ideelt, men bedre enn null søvn ;) Vil i alle fall anbefale det om bebisen ikke vil sove for seg selv. Prøv å la ham være så sulten og trøtt du klarer (uten å overdrive...), før dere legger dere. Så du er sikker på at han spiser og sovner etterpå.

Håper dere får orden på det! Vi måtte bare ta tida til hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at dere ikke får sovet noe særlig. Du får ta deg en strekk på sofaen nå mens du kan, så ser nok alt lysere ut etterpå=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Lilith! Må bare gi deg en stooor og varm :klem: Gratulerer så mye med den lille prinsen! :babygutt: Endelig ble det din tur! Håper det ikke er så altfor lenge til babyen våres også melder sin ankomst :rødme:

Herlig fødselshistorie! Du var jo kjempeflink! :) Gleder meg til å følge deg videre :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Du er slettes ingen dårlig mor fordi du blir sliten av å ikke sove! Og du må tenke litt på deg selv nå, og prøve å slappe av litt når lillegutt er ute med pappaen sin - det er din alenetid, og du behøver den :) Men jeg skal ikke si noe, for jeg tenker akkurat likedan selv. Jeg kan være dønn sliten, og likevel blånekter jeg når min kjære vil ta med lillesnuppa ut, for jeg vil jo greie alt selv :sjenert:

Tror vi må lære oss å være litt mer egoistiske og ta vare på oss selv, for hvile er jo veldig viktig :klem:

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du her helt klart ingen dårlig mor.

Du har nettopp født, er sliten og alt er nytt.

Jeg har vel selv innsett at det ikke går an å være superwoman i denne perioden - selv om jeg egentlig skulle ønske jeg klarte å rekke over alt. MEN, det går jo ikke.

Ting går seg nok til. Det har det allerede her selv om det enda er helt nytt, hun er bare 4 uker på mandag.

Mange klemmer til deg. Håper du får hvilt deg litt. Har selv hatt meg en liten powernap på sofaen nå, selv om jeg sånn egentlig kanskje burde vaska klær og sånn. ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sprø.

I natt skulle vi prøve å legge A i egen seng, for jeg synes samsoving er skummelt. Prøve å legge ham klokka åtte, men det funka ikke, så jeg ble sittende å amme og kose til klokka 10. Da la jeg meg også, og ammet ham i senga. Prøvde å legge ham i egen seng til klokka 3 om morgenen. Da hadde jeg ammet ham nesten kontinuerlig, for det er eneste måten å roe ham ned på når han begynner å skrike når jeg legger ham i bagen. Da gikk jeg og vekket mannen og sa at han fikk ta ungen en time før jeg kastet ham ut av vinduet. Fikk sovet en halvannentimes tid før mannen kom og sa jeg måtte amme - han fikk ikke roet ned ungen. Så måtte jeg til pers igjen. Klokka syv sovnet endelig A - klint inntil meg, selvfølgelig, og da lå vi og sov/dormet til klokka halv ett i dag, kun avbrutt av litt amming et par ganger.

Jeg blir gal av dette her. Sist han sov - før han sovnet klokka syv i morges, var fra 15-18 i går ettermiddag. Da sov han i vogna mens vi trillet. Jeg har aldri hørt om en unge som sover mindre! Og når han ikke sover, skal han altså ammes. Joda, et par timer i døgnet kan han godt ligge og pludre og bare være våken og rolig (ikke i bagen, så klart), men STORT SETT skal han helst ammes. Og smokk vil han ikke vite av.

Argh! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Enten kan jeg fortsette å samsove med ham - i konstant frykt for å kvele ungen. Eller jeg kan gå over til å mate med flaske et par ganger i døgnet - det betyr i hvert fall at jeg kan få ammefri nå og da (og kanskje jeg kan gi ham nan, i fall det metter bedre?). Eller jeg kan bytte inn hele ungen i en modell som har bedre sovehjerte ...

Neida. Men jeg er bare så sliten og frustrert i dag at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Og så er jeg irritert på mannen som jeg synes kunne bidratt mer. Møkk. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...