Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Gjest Fisk73

Tittei!!

Måtte bare innom en liten tur! Ser du har det forholdsvis bra, og at det kanskje blir litt orden på jobben din :)

Jeg mååååååå tilbake til bøkene mine nå jeg... Superstresset!!

Spanskeksamen neste torsdag og mandag, 18 stp med spansk skal forsvares... Og kan jeg noe? NOPE! Føles hvertfall slik!!! :sukk:

I tillegg kommer EL nå til helgen eller over uken, ikke helt sikker denne gangen. Hmmmm, lese spansk mens mannen jobber :humpe: ??? :klø: Må finne ut av akkurat det... :fnise:

Ha en stråååålende dag!!!

(Her har vi :regn: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dro tidlig fra jobb (satt bare og tvinnet tommeltotter likevel), og hjemme fant jeg en oppglødd kjæreste som hadde fått kloa i det siste GTA-spillet. Så gjett hva han gjorde i går kveld? Nettopp ...

Skjønner. Her var det utsolgt og det ble en stk. skuffa kjæreste. Regner med gleden blir stor (og at han ikke blir snakkende til på en stund) når han får kloa i det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du hadde en fin helg.

får håpe personalsjefen får ordnet opp i jobbsituasjonen din. Heldigvis ikke sååååå lenge igjen til permisjon nå... :kose:

Ha en fin dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyeste GTA ja..Bestekompisen til sambo har fått tak i det, så sambo stikker titt og ofte bort dit for å spille. Ser såå lykkelig ut atte=) Åsså prater de gjerne om spillet i flere timer etterpå! Er egentlig ganske så søtt! Men er bedre at han drar dit å spiller enn at de okkuperer stua her :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Heldig dere som har finvær! Været ble plutselig veldig dårlig her... :(

Angående jerntilskudd tror jeg ikke du trenger å bekymre deg akkurat, det er vanlig å få lavere jernnivå ved graviditet, og det er faktisk bra for mor og barn (hadde noe med gjennomstrømmingen i livmora og slikt å gjøre) så man skal ikke ha for høyt jernnivå, det er faktisk litt skummelt. Iallfall det jeg har lest, ikke sikkert det stemmer altså :sjenert:

Ha en fortsatt fin, og forhåpentligvis stressfri torsdag! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad kjæresten aldri har fått så sansen for GTA, jeg. Han har en tendens til å bli veldig hekta på et spill om han først setter i gang ;)

Håper alt står bra til med deg Lilith :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tittei!!

Måtte bare innom en liten tur! Ser du har det forholdsvis bra, og at det kanskje blir litt orden på jobben din :)

Jeg mååååååå tilbake til bøkene mine nå jeg... Superstresset!!

Spanskeksamen neste torsdag og mandag, 18 stp med spansk skal forsvares... Og kan jeg noe? NOPE! Føles hvertfall slik!!! :sukk:

I tillegg kommer EL nå til helgen eller over uken, ikke helt sikker denne gangen. Hmmmm, lese spansk mens mannen jobber :humpe: ??? :klø: Må finne ut av akkurat det... :fnise:

Ha en stråååålende dag!!!

(Her har vi :regn: )

Du kan heeeelt sikkert mer enn du tror! Er ganske sikker på at du klarer deg fint på eksamen, jeg :)

Usikker EL? Ja, da er det bare å :humpe: hver gang anledningen byr seg! Jobb og eksamen ingen hindring! :fnise: Håper det klaffer denne gangen!

Ha en fin dag du også!

Skjønner. Her var det utsolgt og det ble en stk. skuffa kjæreste. Regner med gleden blir stor (og at han ikke blir snakkende til på en stund) når han får kloa i det. ;)

Hehe ... Kjæresten går bredbeint rundt om dagen og forteller meg stadig at "I'm Nico Bellic" - med en veldig sterk østeuropeisk aksent :fnise: De er nå søte når de går sånn opp i en ting!

Høres ut som du hadde en fin helg.

får håpe personalsjefen får ordnet opp i jobbsituasjonen din. Heldigvis ikke sååååå lenge igjen til permisjon nå... :kose:

Ha en fin dag. :klem:

Ja, satser på at det roer seg litt på jobb nå. Neimen ikke lenge igjen til perm, nei! :sjokk: Får få skjemaene til NAV i posten i dag ...

Ha en fin dag, du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyeste GTA ja..Bestekompisen til sambo har fått tak i det, så sambo stikker titt og ofte bort dit for å spille. Ser såå lykkelig ut atte=) Åsså prater de gjerne om spillet i flere timer etterpå! Er egentlig ganske så søtt! Men er bedre at han drar dit å spiller enn at de okkuperer stua her :lur:

Enda en GTA-gal kjæreste, ja! Ja, de er absolutt søte, men sikkert kjekt å slippe å ha dem i stua!

Heldig dere som har finvær! Været ble plutselig veldig dårlig her... :(

Angående jerntilskudd tror jeg ikke du trenger å bekymre deg akkurat, det er vanlig å få lavere jernnivå ved graviditet, og det er faktisk bra for mor og barn (hadde noe med gjennomstrømmingen i livmora og slikt å gjøre) så man skal ikke ha for høyt jernnivå, det er faktisk litt skummelt. Iallfall det jeg har lest, ikke sikkert det stemmer altså :sjenert:

Ha en fortsatt fin, og forhåpentligvis stressfri torsdag! :-D

Æsj, været har blitt ganske kjipt her også, dessverre ...

Nei, jeg skjønte etter å ha lest litt om det at det ikke var så mye å bekymre seg for, de jerngreiene. Bra!

Ha en fin FREDAG! :duskedame:

Jeg er glad kjæresten aldri har fått så sansen for GTA, jeg. Han har en tendens til å bli veldig hekta på et spill om han først setter i gang ;)

Håper alt står bra til med deg Lilith :klem:

Jeg synes det er veldig koselig med en kjæreste som spiller dataspill, jeg, men det henger nok litt sammen med at jeg egentlig liker spill veldig godt, men er bare for utålmodig til å spille selv. Derfor henger jeg gjerne over skuldra til kjæresten når det er spennende, og går og gjør andre ting når jeg synes det er kjedelig. Var det noen som sa pose og sekk ... ? :sjenert:

Alt vel her! Håper du også har det bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FREDAG! :duskedame:

Jeg liker fredager :)

I dag skal jeg bare pusle rundt på kontoret og rydde bort alt rot jeg har samlet opp de årene jeg har sittet her, så alt er klart til permisjonstida. Blir bra med en skikkelig sjau. Etter jobb skal jeg treffe min kusine og ta en matbit og skravle litt. Blir koselig!

Også er det 17 mai i morgen! Tror vi skal ta det fullstendig rolig. Skal på en frokost hos søstera til kjæresten, men ellers har vi ingen planer annet enn å slappe av og se på folk. Og det er nok lurt, for kjæresten var litt pjusk i dag morges og trodde ikke han skulle på jobb ... Stakkars.

Ellers har jeg opplevd et flåtthelvete hjemme de siste dagene. Jeg er ikke vanligvis veldig følsom og pysete når det gjelder insekter, men akkurat flått har jeg skikkelig fobi for. På tirsdag fant vi en liten en under haka til pusefrøkna, og vi røsket den ut som best vi kunne. Var superekkelt, men trodde vi var ferdige med saken da. Helt til i går da jeg kom hjem fra jobb og oppdaget en diger, blodfylt flått i dusjen. Ik! Vi fikk kverket den, men da hadde jeg gått rett i panikkmodus og var sikker på at den hadde lagt egg og at hele leiligheten snart var full av de fæle, smittebærende parasittene. Men nå har jeg snakket med Volvat Dyreklinikk og de beroliget meg med at det er høyst usannsynlig at flåtten har lagt egg og at de trenger naturen til å formere seg. Så jeg har prøvd å slå meg til ro med det ... Men finner jeg en til, er jeg klar for å flytte, altså. Og jeg som vil bo på landet!

Vel! Nok om det. Håper dere får en superfin helg, alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig :jepp: Fredager er fine :) Humøret er på topp og alle er klar for helg!

Flått har vi også fått på pusen vår! Peller de selvfølgelig bort så fort vi ser de, men de er jo så ekle! Og vi som er gravide skal jo helst ikke bli bitt av en sånn en...

Mye liv i magen din for tida eller? Er sikker på at jeg har en skikkelig kraftkar i magen min hvertfall :fnise:

Ha en flott helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: Fredag!

Har ingen store planer for 17. mai vi heller. Men det er meldt sol og hele 10 grader, så kan hende det blir en tur ut ;)

Har aldri sett en flått i hele mitt liv, takk og pris, men vi har invasjon av edderkopper og tusenbein nå :overrasket: Sånn er det å bo på landet :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig :jepp: Fredager er fine :) Humøret er på topp og alle er klar for helg!

Flått har vi også fått på pusen vår! Peller de selvfølgelig bort så fort vi ser de, men de er jo så ekle! Og vi som er gravide skal jo helst ikke bli bitt av en sånn en...

Mye liv i magen din for tida eller? Er sikker på at jeg har en skikkelig kraftkar i magen min hvertfall :fnise:

Ha en flott helg! :klem:

Å ja, de er så forferdelig ekle ... usj!

Masse liv i magen for tida :jepp: Han turner rundt der inne og sparker meg i ribbeina og bokser og står i. Nesten så det blir litt slitsomt innimellom :fnise:

:danser: Fredag!

Har ingen store planer for 17. mai vi heller. Men det er meldt sol og hele 10 grader, så kan hende det blir en tur ut ;)

Har aldri sett en flått i hele mitt liv, takk og pris, men vi har invasjon av edderkopper og tusenbein nå :overrasket: Sånn er det å bo på landet :dåne:

Jeg håper du aldri treffer en sånn stygging, heller! Edderkopper og tusenbein er piece of cake i forhold til sånne blodsugere, altså ...

Er meldt 5 grader og regn her i morgen. Festlig! Men lørdag er lørdag, okke som ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten vurderer vi nå å ta 3D-ul. Vi blir litt sprø av å kalle ungen "han", og ikke vite det mer sikkert enn vi gjør. Var faktisk kjæresten som tok det opp. Jeg tror han er veldig redd for å bli skuffet om det skulle poppe ut ei jente i stedet for en gutt, og vil helst være forberedt. :fnise: Men jeg må innrømme at jeg er litt nysgjerrig selv, pluss at det hadde vært gøy å se ungen en gang til før fødselen. Så ... jeg undersøker litt nå.

Hvor mye betalte dere som har vært på 3d-ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei :)

Heldigvis har jeg aldri sett en flått, og det du forteller gjør at jeg er veldig glad for det :fnise:

Ønsker deg en riktig god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73
Ellers har jeg opplevd et flåtthelvete hjemme de siste dagene. Jeg er ikke vanligvis veldig følsom og pysete når det gjelder insekter, men akkurat flått har jeg skikkelig fobi for. På tirsdag fant vi en liten en under haka til pusefrøkna, og vi røsket den ut som best vi kunne. Var superekkelt, men trodde vi var ferdige med saken da. Helt til i går da jeg kom hjem fra jobb og oppdaget en diger, blodfylt flått i dusjen. Ik! Vi fikk kverket den, men da hadde jeg gått rett i panikkmodus og var sikker på at den hadde lagt egg og at hele leiligheten snart var full av de fæle, smittebærende parasittene. Men nå har jeg snakket med Volvat Dyreklinikk og de beroliget meg med at det er høyst usannsynlig at flåtten har lagt egg og at de trenger naturen til å formere seg. Så jeg har prøvd å slå meg til ro med det ... Men finner jeg en til, er jeg klar for å flytte, altså. Og jeg som vil bo på landet!

Her er det mye flått i området siden det er MAAAAASSE rådyr og hjort, men jeg har ikke funnet flått på min "lille" sorte ennå så mye vi går i skogen. Men jeg drypper han hver måned med Exspot som er et flåttmiddel vi kjøper hos vetrinæren. Er beregnet for hund, men det finnes kanskje noe lignende for katter?? :klø:

Det å bo på landet kan forøvrig anbefales ;)

En dag jeg gikk en bitteliten tur med hunden, så så jeg 3 rådyr, 4 hjorter, en hakkespett og ett ekorn, sånn i tillegg til alle de andre fuglene som jeg ikke har peiling på hva heter, men som synger så fint.

Her er det strålende vær i dag, håper virkelig det holder seg til søndag, gjerne lengre. Selv skal jeg bare sitte inne og lese i morgen, så det blir ikke mye hipp, hipp hurraaaaaa på meg. Planen er å spise middag hos svigers, that's it! Og selvsagt en tur i marka med den "lille" sorte. Ellers så skal jeg bare nyte spansken...

Spennende å høre hvilket kjønn du har som danser disko der inne :)

Ha en strålende 17.mai!! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke insekter. I fjor sommer var vi på hytta med hund og jeg tror vi fjernet flere titals flått fra henne i løpet av den uken.

Men vi kjøpte en flått pinsett. Og den beste måten å fjerne flått på er å holde de med pinsett og snu noen ganger med klokka og da skal hode komme ut også. Og brenn de.

Flått er så utrolig ekkelt. Du bør sjekke deg og pusen hver kveld for sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Forresten vurderer vi nå å ta 3D-ul. Vi blir litt sprø av å kalle ungen "han", og ikke vite det mer sikkert enn vi gjør. Var faktisk kjæresten som tok det opp. Jeg tror han er veldig redd for å bli skuffet om det skulle poppe ut ei jente i stedet for en gutt, og vil helst være forberedt. :fnise: Men jeg må innrømme at jeg er litt nysgjerrig selv, pluss at det hadde vært gøy å se ungen en gang til før fødselen. Så ... jeg undersøker litt nå.

Hei hei! Bare og kjøre på med 3D ultralyd! Alle jeg kjenner som har tatt det synes det er verdt hver eneste krone.

Har ikke vært der selv ennå, men vi skal på onsdag som kommer. Gleder meg!

Er som du sier at det blir gøy og se den som bor inni magen :)

Vi har bestilt time i sandvika, der koster det 800 kroner. Har også hørt en del bra om den som ligger i Tønsberg, der koster det omtrent det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler 3D ultralyd veldig. Var kjempemoro. Vi var også i Sandvika. Kan bestille timer på nettet her. Be med noen av de kommende besteforeldrene også. Vi tenkte ikke på det, men tror de hadde syntes det var utrolig morsomt.

Vi betalte 800. Hørt andre som har betalt mer for vanlig 2D ultralyd, så tror dette er ganske rimelig.

Du har jo sett våre bilder. Ikke alt som var like tydelig, men ganske utrolig å se lillegutt der inne... Jeg syntes også det var greit å få bekreftet kjønnet en gang til...

Ellers er flått utrolig ekle ja. Vår gamle voffs hadde utrolig mye flått første året vi hadde han. De andre årene kjøpte vi flåttbånd til han. Det gjorde susen.

Ha en fin 17. mai :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til 3D-ul! :duskedame:

Vel, vi var ikke så heldige med bildene, men fikk bekreftet at det var jente jeg bærer på :jepp: Ordinær pris her i byen er 1350 kr, men vi fikk det til halv pris pga. de dårlige bildene. Tror prisen er under tusenlappen for dere som bor lenger sør i landet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei :)

Heldigvis har jeg aldri sett en flått, og det du forteller gjør at jeg er veldig glad for det :fnise:

Ønsker deg en riktig god helg :klem:

Håper du aldri trenger å treffe på en flått i hele ditt lange liv! Eklere kryp skal man lete lenge etter ... usj! Håper du også har hatt en fin helg :)

Her er det mye flått i området siden det er MAAAAASSE rådyr og hjort, men jeg har ikke funnet flått på min "lille" sorte ennå så mye vi går i skogen. Men jeg drypper han hver måned med Exspot som er et flåttmiddel vi kjøper hos vetrinæren. Er beregnet for hund, men det finnes kanskje noe lignende for katter?? :klø:

Det å bo på landet kan forøvrig anbefales ;)

En dag jeg gikk en bitteliten tur med hunden, så så jeg 3 rådyr, 4 hjorter, en hakkespett og ett ekorn, sånn i tillegg til alle de andre fuglene som jeg ikke har peiling på hva heter, men som synger så fint.

Her er det strålende vær i dag, håper virkelig det holder seg til søndag, gjerne lengre. Selv skal jeg bare sitte inne og lese i morgen, så det blir ikke mye hipp, hipp hurraaaaaa på meg. Planen er å spise middag hos svigers, that's it! Og selvsagt en tur i marka med den "lille" sorte. Ellers så skal jeg bare nyte spansken...

Spennende å høre hvilket kjønn du har som danser disko der inne :)

Ha en strålende 17.mai!! :flagg:

Ja, finnes visst et middel som kan dryppes på pelsen til pusene. Skal gå til innkjøp av det neste gang vi skal på hytta!

Åh, landet ... Jeg drømmer om et lite hus med et tun og flere små bygninger. Jeg vil ha tre geiter (Sem, Kam og Jaffet), tre høner (Riff, Raff og Ruff), og kanskje en hund. Det er drømmen, altså!

Håper du hadde en ålreit 17 mai til tross for manglende hipp og hurra ;)

Jeg liker heller ikke insekter. I fjor sommer var vi på hytta med hund og jeg tror vi fjernet flere titals flått fra henne i løpet av den uken.

Men vi kjøpte en flått pinsett. Og den beste måten å fjerne flått på er å holde de med pinsett og snu noen ganger med klokka og da skal hode komme ut også. Og brenn de.

Flått er så utrolig ekkelt. Du bør sjekke deg og pusen hver kveld for sånt.

Vi prøvde å fjerne med vanlig pinsett, men det funka dårlig ... Neste gang blir det flåttmiddel som skal prøves! *grøss* ekle dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...