Lilith Skrevet 28. april 2008 Forfatter #1281 Del Skrevet 28. april 2008 Måtte leke litt med Jack først, men NÅ skal jeg sette meg og hekle straks! Tror teppet blir fint Ja, jeg håper jeg klarer å holde hormonene i sjakk i morgen, for jeg vil virkelig fremstå som rolig og proff i det møtet, så de ikke avskriver meg som ei gravid sippeguri som rett og slett ikke takler jobben. Jeg skal prøve å holde meg kald og tenke godt gjennom alt jeg sier før jeg slipper det ut av munnen min. Og føler jeg meg ukomfortabel eller presset, skal jeg be om tenkepause. JEG skal styre det møtet! :girlpower: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. april 2008 #1282 Del Skrevet 28. april 2008 Tida flyr ja :-D Nå skal du vel kunne kjenne bevegelser hver dag, men de kommer jo ikke akkurat på bestilling da... Lykke til i møtet i morra. Håper det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 29. april 2008 #1283 Del Skrevet 29. april 2008 Masse, masse lykke til på møtet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 29. april 2008 Forfatter #1284 Del Skrevet 29. april 2008 Tida flyr ja :-D Nå skal du vel kunne kjenne bevegelser hver dag, men de kommer jo ikke akkurat på bestilling da... Lykke til i møtet i morra. Håper det går bra Nei, sparkene kommer ofte tidlig om morgenen eller sent på kvelden etter at jeg har lagt meg, har jeg lagt merke til. Og da er jeg ofte halvveis inn i drømmeland, og kan ikke riktig huske om det var spark eller om jeg bare drømte når jeg våkner ... Referat fra møte under! Masse, masse lykke til på møtet Takk! ------------- Åh, så sliten jeg er! Møtet i dag begynte helt forferdelig. En misforståelse i mailen fra sjefen til meg gjorde hele grunnlaget for samtalen feil, og innen vi fant ut av misforståelsen hadde vi kranglet og diskutert i nærmere 15 minutter. Utrolig ubehagelig, og nok en gang fikk jeg følelsen av at jeg bare er en kranglefant som er ute etter å gjøre livet til ledelsen vanskelig. Men da vi endelig fant ut av misforståelsen, gikk det mye bedre og vi ble enige om en slags løsning. Så fra og med i morgen er jeg tilbake på jobb. Min oppgave disse to månedene til permisjonen, er å sette i gang administrasjonen av arkivet vårt. Det er en massiv jobb som burde ha blitt tatt hånd om av min sjef for to år siden, men ettersom han ikke har gjort det, og det nå er krise, skal jeg forsøke å igangsette det nå. Urettferdig, naturligvis, at jeg nok en gang skal redde ræva hans og rydde opp i hans rot, men jeg skal gjøre det, og jeg skal gjøre jobben så godt jeg kan. Så kan jeg i hvert fall si at jeg har gjort absolutt alt i min makt for å redde bladet, og jeg har egenhendig ryddet opp i alt rotet til ledelsen. Ingen andre får vite det, så klart, men jeg og mine kolleger vet. Og det får være godt nok. (Eeeeegentlig skulle jeg jo gjerne latt dem seile sin egen sjø, og danset på graven når bladet tryna, men det kan jeg jo ikke så lenge jeg er ansatt ...) I tillegg til denne (dritt)jobben, skal jeg ta enkelte redaktørjobber som ligger og flyter. Greit nok! Jeg gleder meg faktisk til å komme i gang med litt jobb igjen. Blir kjedelig å gå hjemme i lengden. Så sånn ble det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 29. april 2008 #1285 Del Skrevet 29. april 2008 Lilith Synes du er tøff jeg, som står opp for deg selv foran ledelsen/sjefen. Skjønner at du ikke er helt fornøyd med å bli satt til den arkiveringsjobben, men den kan du vel i det minste ta i ditt eget tempo? Og som du sier så er det jo greit å ha noe å gjøre, dagene går litt fortere da. Dette går nok bra, bare ikke la dem herse med deg, og ta vare på deg selv og den lille Oi, hekling Det har jeg aldri prøvd, men hadde vært fint å kunne det. Teppet blir sikkert kjempefint :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 29. april 2008 #1286 Del Skrevet 29. april 2008 Kjempetøft, Lilith! Det står respekt av det du gjør, synes jeg. Egentlig er det jo du som burde vært sjefen der, virker det som Skjønner godt at det er kjedelig å gå hjemme, det synes jeg også, men på slutten blir det nok deilig å ta fri fra jobb og forpliktelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 29. april 2008 Forfatter #1287 Del Skrevet 29. april 2008 Takk, begge Men jeg fremstår nok ikke som så tøff for sjefene - de synes nok mest jeg er en sippete jentunge som ikke fikser jobben. Utrolig urettferdig, men sånn er det. Og nå går jeg og gremmes over at den inkompetente sjefen min nok en gang har sluppet unna ansvaret sitt ved å pushe det over på meg. Nesten så jeg håper jeg blir sykmeldt før jeg får gjort denne jobben ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 29. april 2008 #1288 Del Skrevet 29. april 2008 Uff, kjedelig me en sånn begynnelse på møtet da. Men godt dere ble enige, og kan tenke meg det blir deilig å jobbe litt igjen. Er jo uansett ikke så lenge igjen før permisjon. Men ganske utrolig at sjefen din kan holde på sånn Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 29. april 2008 #1289 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg har ikke hørt noe fra mitt spanske orakel... Men det høres ut som om du har mer enn nok med alt annet som skjer rundt deg! Du må ta det litt med RO. Dustesjefer finnes overalt, og det er IKKE verdt å yte mer enn hva man må... Svært irriterende og vanskelig når man havner i slike situasjoner. Forresten, gratulerer med vogn og god time hos jordmoren Håper du har hatt en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 29. april 2008 #1290 Del Skrevet 29. april 2008 som de andre sier, synes du er tøff. Og håper det blir bedre på jobben nå, at ikke du kommer til å mistrives når du er tilbake Fikk du svar på noen prøver i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 29. april 2008 #1291 Del Skrevet 29. april 2008 Huff da! Høres ikke ut som en veldig organisert sjef akkurat. Han skal være heldig han har deg til å redde stumpene Du virker som ei tøff dame som vet hva du gjør hvertfall, det skal du ha! Og du er jo inne i 3 trimester du nå..Jeg husker når tickeren din stod på "6 weeks even" og jeg var sååå misunnelig på deg siden du var kommet så langt! Hvordan går det med formen din da? Vondt i ryggen eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 29. april 2008 #1292 Del Skrevet 29. april 2008 For en sjef du har! Du er utrolig flink som stiller opp slik, og ordner opp for sjefen... Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvilket blad du jobber for... Alle babyer har vel sine mer stille dager angående spark, jeg har det også som deg: jeg kjenner han sparker når jeg halvsover om natten og så vet jeg ikke om det var spark eller innbilling... Det er nok bare lillebaby som har en rolig dag, men om det fortsetter lenge kan du jo ringe føden og høre hva de har å si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 30. april 2008 Forfatter #1293 Del Skrevet 30. april 2008 Pf, mer skulle det altså ikke til før jeg igjen mistet nattesøvnen. Nå ligger jeg bare og grubler og det er klin umulig å få sove igjen. Jeg stresser med to ting: 1) Jobb. Jeg har fått ansvaret for et album som skal i trykken om et par uker, og da jeg skulle sende mail til oversetteren for å høre om hun kunne ta det, funket ikke mailen min. Den ville ikke sende mailen til akkurat henne - ellers fungerte mailen som før. Rart! Og siden it-avdelingen ikke lenger er på huset, men i Køben (!), er jeg redd det tar tid før jeg finner ut hvorfor. Så jeg må på saken i morgen og etterforske hva som har skjedd og hvordan jeg kan få kontakt med oversetteren på telefon eller noe. 2) Jeg har plutselig mistet tilgang til kredittkortet mitt i nettbanken. Jeg har også blitt "degradert" til basiskunde av en eller annen grunn. Jeg mistenker at disse to tingene henger sammen, og jeg liker det ikke. Må finne ut av det i morgen. Ja, jeg vet - filleting, og ikke noe å miste nattesøvnen av, men there you go ... Ellers tror jeg at jeg har funnet ut av det med den arkiveringsoppgaven sånn at sjefen min ikke slipper unna hele ansvaret. Jeg definerte noen helt klare rammer rundt jobben i går kveld og sendte mail til sjefen om det - med hans sjef, personalsjefen og formann i fagforeninga i kopi. Er han (sjefen min) ikke enig i min definisjon, får vi ta diskusjonen om igjen - med fagforeninga involvert. :slåss: Tja, jeg kan vel like godt skrive litt om andre ting også siden jeg likevel sitter her og er våken. I dag kommer det noen arbeidskarer og skal legge parkett i soverommet vårt! Så kjæresten og jeg har ryddet ut av rommet (og inn i stua) så godt vi kan og omplassert kattene midlertidig og nå ser rommet veldig tomt og rart ut. Men jeg gleder meg veldig til å få bort dette forferdelige sisalteppet som ligger på gulvet nå og få skikkelig parkett i stedet! Det blir bra. Men jeg trenger kredittkortet mitt til å betale for jobben ... Også har jeg klippet håret! Endelig Har klippet opp masse så jeg har fått litt mer volum på toppen, samtidig som jeg har bevart lengden bak. Så nå har jeg en lett og fin sommerfrisyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 30. april 2008 Forfatter #1294 Del Skrevet 30. april 2008 Uff, kjedelig me en sånn begynnelse på møtet da. Men godt dere ble enige, og kan tenke meg det blir deilig å jobbe litt igjen. Er jo uansett ikke så lenge igjen før permisjon. Men ganske utrolig at sjefen din kan holde på sånn Ha en fin kveld Ja, han er virkelig utrolig ... Men ja, det skal bli greit å jobbe litt igjen likevel Jeg har ikke hørt noe fra mitt spanske orakel... Men det høres ut som om du har mer enn nok med alt annet som skjer rundt deg! Du må ta det litt med RO. Dustesjefer finnes overalt, og det er IKKE verdt å yte mer enn hva man må... Svært irriterende og vanskelig når man havner i slike situasjoner. Forresten, gratulerer med vogn og god time hos jordmoren Håper du har hatt en flott dag! Hehe ... skal prøve å ta det litt med ro - det skal jo tydeligvis ikke mye til før jeg blir stressa ... *ser på klokka* Spansken har havnet litt i bakleksa, gitt ... Har fremdeles intensjoner om å gjøre et skikkelig skippertak snart, men får se det litt an. Orker ikke stresse med det. Takk for gratulasjoner! som de andre sier, synes du er tøff. Og håper det blir bedre på jobben nå, at ikke du kommer til å mistrives når du er tilbake Fikk du svar på noen prøver i dag? Jeg også håper det går bra på jobben nå frem til perm! Fikk ikke svar på noe som helst i dag, men fikk lagt igjen beskjed til legen om at jeg hadde ringt, i hvert fall. Så håper jeg hun har purret på svarene. Skal ringe igjen i dag og mase litt mer. Det var jo DE som ga meg inntrykk av at dette hastet noe veldig! Huff da! Høres ikke ut som en veldig organisert sjef akkurat. Han skal være heldig han har deg til å redde stumpene Du virker som ei tøff dame som vet hva du gjør hvertfall, det skal du ha! Og du er jo inne i 3 trimester du nå..Jeg husker når tickeren din stod på "6 weeks even" og jeg var sååå misunnelig på deg siden du var kommet så langt! Hvordan går det med formen din da? Vondt i ryggen eller noe? Nei, ikke så VELDIG organisert! Ja, er det ikke sprøtt hvor fort tida har gått? Jeg synes i hvert fall det er helt sykt ... Ikke lenge til vi sitter med bebiser i armene, alle mann! Formen er bra, heldigvis. Bittelitt halsbrann fra tid til annen, men ellers er jeg frisk som en fisk! Heldigvis! For en sjef du har! Du er utrolig flink som stiller opp slik, og ordner opp for sjefen... Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvilket blad du jobber for... Alle babyer har vel sine mer stille dager angående spark, jeg har det også som deg: jeg kjenner han sparker når jeg halvsover om natten og så vet jeg ikke om det var spark eller innbilling... Det er nok bare lillebaby som har en rolig dag, men om det fortsetter lenge kan du jo ringe føden og høre hva de har å si? Ja, han er noe for seg selv ... har sendt deg pm om bladet Fint å høre at det ikke bare er min unge som har rolige perioder! Jeg kjenner jo liv hver dag, men det er bare så forskjellig hver gang, og ikke alltid jeg klarer å "fange" opp helt definerte spark. Noen ganger bare kverner det litt rundt der inne og sparker ikke i det hele tatt, men det er jo "liv", det og? Hvis jeg virkelig ikke kjenner noe en hel dag, skal jeg nok ta en telefon til føden/jordmor/legen og få sjekket det opp. Men satser på at alt er bra .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 30. april 2008 #1295 Del Skrevet 30. april 2008 Det er sikkert bra. Lillegutt har også veldig forskjellig aktivitetsnivå fra tid til annen... Nå er det greit, nå har han så dårlig plass at jeg kjenner omtrent alt, men tidligere var det litt verre Bra du sendte mail om hvordan du skal ha det på jobb. Du må passe på deg selv og da er det greit med ryddige rammer. Flink jente Kredittkortet håper jeg ordner seg. Rart du ikke har fått beskjed. I vår bank er det vel sånn at du må ha mer enn så så mye gjeld eller formue for å være totalkunde... Kanskje du har bikket under en grenser der... Men burde jo uansett få beskjed Håper det går bra på jobb i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. april 2008 #1296 Del Skrevet 30. april 2008 Ja, han er noe for seg selv ... har sendt deg pm om bladet Fint å høre at det ikke bare er min unge som har rolige perioder! Jeg kjenner jo liv hver dag, men det er bare så forskjellig hver gang, og ikke alltid jeg klarer å "fange" opp helt definerte spark. Noen ganger bare kverner det litt rundt der inne og sparker ikke i det hele tatt, men det er jo "liv", det og? Hvis jeg virkelig ikke kjenner noe en hel dag, skal jeg nok ta en telefon til føden/jordmor/legen og få sjekket det opp. Men satser på at alt er bra .... Takk for pm Tror det har noe med at det begynner å bli mindre plass der inne for babyen til å gjøre store krumpspring, og for de som teller spark (i forbindelse med en undersøkelse) så gjelder "kverning" og at man kjenner babyen som rører på seg som spark det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 30. april 2008 #1297 Del Skrevet 30. april 2008 Fint å høre at det ikke bare er min unge som har rolige perioder! Jeg kjenner jo liv hver dag, men det er bare så forskjellig hver gang, og ikke alltid jeg klarer å "fange" opp helt definerte spark. Noen ganger bare kverner det litt rundt der inne og sparker ikke i det hele tatt, men det er jo "liv", det og? Hvis jeg virkelig ikke kjenner noe en hel dag, skal jeg nok ta en telefon til føden/jordmor/legen og få sjekket det opp. Men satser på at alt er bra .... Sånn er det her også. Noen dager er hun så vilter at jeg synes det kan bli i meste laget. Andre dager er hun mer rolig. Og å telle spark synes jeg er vanskelig, for mange ganger er det akkurat som at hun kanskje snur seg sånn at jeg kjenner det, men ikke skikkelige spark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 30. april 2008 #1298 Del Skrevet 30. april 2008 Herlig med ny hårklipp, sikkert? Viktig å føle seg vel, spesielt når man er gravid Håper du finner kortet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 1. mai 2008 #1299 Del Skrevet 1. mai 2008 Jobbsituasjonen din høres ikke morsom ut. Jeg vet alt om å ha en dustete sjef som kan ingenting, men later som kan alt, lyver og er så overlegen, men det er bra at du gir ikke lett etter og står på kravene dine. Håper du har det bedre nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #1300 Del Skrevet 2. mai 2008 Det er sikkert bra. Lillegutt har også veldig forskjellig aktivitetsnivå fra tid til annen... Nå er det greit, nå har han så dårlig plass at jeg kjenner omtrent alt, men tidligere var det litt verre Bra du sendte mail om hvordan du skal ha det på jobb. Du må passe på deg selv og da er det greit med ryddige rammer. Flink jente Kredittkortet håper jeg ordner seg. Rart du ikke har fått beskjed. I vår bank er det vel sånn at du må ha mer enn så så mye gjeld eller formue for å være totalkunde... Kanskje du har bikket under en grenser der... Men burde jo uansett få beskjed Håper det går bra på jobb i dag Pf, det er en evig runddans med sjefen min, jeg blir så sliten av det! Men denne gangen gir jeg meg f**n meg ikke. Hvis han vil kverulere, så skal jeg svare med samme mynt. I mellomtiden gjør jeg den jobben jeg har sagt jeg skal gjøre. Har snakket med bankmannen og tror alt har ordnet seg med kredittkortet. Heldigvis, ellers kunne det blitt vanskelig å få betalt håndverkerne, gitt ... Takk for pm Tror det har noe med at det begynner å bli mindre plass der inne for babyen til å gjøre store krumpspring, og for de som teller spark (i forbindelse med en undersøkelse) så gjelder "kverning" og at man kjenner babyen som rører på seg som spark det også Etter et par dager med lite sparking, har guttungen tatt det igjen til gangs nå! De siste dagene har han sparket mer eller mindre konstant. Det er så "ille" at det er helt distraherende. Jeg får jo ikke lest boka mi! Tror nok det står bra til der inne Sånn er det her også. Noen dager er hun så vilter at jeg synes det kan bli i meste laget. Andre dager er hun mer rolig. Og å telle spark synes jeg er vanskelig, for mange ganger er det akkurat som at hun kanskje snur seg sånn at jeg kjenner det, men ikke skikkelige spark. Nettopp! Akkurat sånn her også Herlig med ny hårklipp, sikkert? Viktig å føle seg vel, spesielt når man er gravid Håper du finner kortet ditt. Ja, var deilig å få bort litt hår! Nå er det oppklippet og luftig - liker det best sånn Ordna seg med kortet, tror jeg! *innom og sjekker ståa* Håper du har det bra Hei, Glow Har vært dårlig på å besøke dagboka di i det siste ... Skal komme sterkere tilbake! Alt vel her - går litt opp og ned, men skal ikke klage aaaaaaaltfor mye. Håper du også har det bra! Jobbsituasjonen din høres ikke morsom ut. Jeg vet alt om å ha en dustete sjef som kan ingenting, men later som kan alt, lyver og er så overlegen, men det er bra at du gir ikke lett etter og står på kravene dine. Håper du har det bedre nå Nei, jobbsituasjonen er kjip. Det verste er egentlig at jeg ikke bare kan gi f. Det hadde helt sikkert vært lurest, men jeg klarer ikke å bare trekke på skuldrene når jeg føler jeg blir urettferdig behandlet! Da MÅ jeg liksom komme til bunns i ting og få ting på plass. Men heldigvis er det ikke lenge igjen nå, og kanskje jeg til og med kan gå over i en ny jobb etter permisjonen? Det hadde vært supert! Krysser fingrene for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå