Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Påskeferie blir deilig :)

7 kg er da ikke så mye. Du går det sikkert av deg igjen ;)

Neida, det er ikke så mye :) Jeg bare tenker at jeg sikkert skal legge på meg over dobbelt så mye, og da er vi fort oppe i 14-5-16-17-18 ... kg ... Men det går bra! Få litt dreisen på treninga fremover bare, så :)

Legetime i morra også.

får håpe alt ordner seg.

Snart ferie :hoppe:

Ja, snart legetime :) Merker at jeg egentlig bare går og venter nå - kjenner at jeg er fullstendig utslitt og bare vil hjem og ligge på sofaen. Får ikke noe gjort på jobb. Blir godt å få den sykmeldinga, men da punkterer jeg vel fullstendig, tenker jeg. Kommer til å ligge rett ut hele påsken! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal bli godt for deg å få den sykemeldinga nå tror jeg! Jeg bestemte meg i dag for at jeg ikke orker å jobbe de 3 dagene neste uke som jeg egentlig hadde planlagt, så kommer nok til å avspasere tirsdag + onsdag. Litt ekstra fri kan man da unne seg :)

Flink som trener! Hva trener du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers veide jeg meg på trening i går og måtte sjokkert konstatere at jeg har gått opp nesten syv kilo så langt! Ik! Og det er NÅ jeg virkelig skal begynne å legge på meg? Oi, oi, oi ... :vekt: Men mamma gikk opp 20 kg da hun gikk med meg, og ble like slank igjen etterpå, så jeg får håpe jeg slekter på henne. Synes liksom ikke jeg har lagt på meg heller, annet enn på magen, da. Jaja, det er jo sånn det skal være, da. :)

Pfff... 7 kg er ingenting :-D Jeg er oppe i 13-14 :hakeslepp: , men har innsett at det er lite å gjøre med. Både mamma og søstera mi gikk opp over 20 kg, så det kan fort skje meg også. Men vi blir jo så slanke og fine etterpå likevel, ikke sant? ;)

Snart påske! :danser: Reiser dere bort, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skummelt det der med vekt ja..Har ikke veid meg siden 11 feb (hos jordmor). Da var jeg 16+0 og hadde gått opp til den vekten jeg hadde da jeg ble gravid. Jeg gikk ned to kilo 1 trimester næmlig. Så det blir spennende å veie seg igjen imorgen hos jm :sjenert:

Kjekt å lese om spark. Må si jeg begynner å ane et lite søvnmønster her selv (med visse unntak of course).

Hva trener du da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli godt for deg å få den sykemeldinga nå tror jeg! Jeg bestemte meg i dag for at jeg ikke orker å jobbe de 3 dagene neste uke som jeg egentlig hadde planlagt, så kommer nok til å avspasere tirsdag + onsdag. Litt ekstra fri kan man da unne seg :)

Flink som trener! Hva trener du nå?

Ja, litt fri må vi kunne unne oss!

Jeg trener bare litt sånn pysetrening. Sykler litt (på sånn tilbakelent sittesykkel), eller går raskt på tredemølle + tar noen bekkenløft og armhevinger når jeg orker/gidder. Har også en sånn liten yogaball hjemme som jeg gjør noen øvelser på innimellom - mest for å trene opp balansen og bekkenbunnen. Kan ikke skade :)

Pfff... 7 kg er ingenting :-D Jeg er oppe i 13-14 :hakeslepp: , men har innsett at det er lite å gjøre med. Både mamma og søstera mi gikk opp over 20 kg, så det kan fort skje meg også. Men vi blir jo så slanke og fine etterpå likevel, ikke sant? ;)

Snart påske! :danser: Reiser dere bort, eller?

Joa, men du er jo lengre på vei enn jeg også, da ... :) Uansett - klart vi går ned igjen etter fødsel og blir sylfider igjen!

Vi skal en tur på hytta til svigers i påsken - med svigers og svogers (broren til kjæresten og kona). Bare noen dager, da, så kjæresten får stått litt på brett og jeg får sittet i solveggen og spist appelsin. Blir sikkert hyggelig :)

Det er skummelt det der med vekt ja..Har ikke veid meg siden 11 feb (hos jordmor). Da var jeg 16+0 og hadde gått opp til den vekten jeg hadde da jeg ble gravid. Jeg gikk ned to kilo 1 trimester næmlig. Så det blir spennende å veie seg igjen imorgen hos jm :sjenert:

Kjekt å lese om spark. Må si jeg begynner å ane et lite søvnmønster her selv (med visse unntak of course).

Hva trener du da??

Ja, den vekta ... :sukk: Krabaten i magen her har null søvnmønster, tror jeg - plutselig våkner han og plutselig er det ingen aktivitet. Rampunge!

Trening har jeg beskrevet til MellonCollie over her :)

Lykke til hos legen i dag.

:klem:

Takk! Stikker dit nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp.

Da har jeg vært hos legen, og det gikk vel ikke fullt så glatt som jeg hadde regnet med. Legen ville ikke sykmelde meg så lenge som jeg ønsket, fordi da må hun sette en diagnose på meg. Og som hun sa - det er ikke du som er syk, men arbeidsplassen. Sant nok. Dessuten er det ikke noe særlig å ha en oppdiktet diagnose hengende over seg i all fremtid.

Såh ... Jeg er sykmeldt ut mars. I løpet av den tida må jeg finne ut om jeg har rett til svangerskapspenger. Har jeg det, er problemet løst. Har jeg ikke det, må legen kalle inn NAV, arbeidsgiver og meg til samtale om tilrettelegging av arbeidsplassen. Det vil jeg helst unngå, så jeg krysser fingrene for at jeg kan få svangerskapspenger. Men når jeg tenker på hvor vanskelige NAV er, kjenner jeg at håpet synker litt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe tvil på om du har rett til svangerskapspenger da? Har ikke alle som har jobbet så og så lenge det?

Kjipt at legen ikke ville sykemelde deg så lenge av gangen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker hvordan det med svangerskapspenger er jeg... Det vil nok ordne seg skal du se! :Nikke:

Håper du får en fin torsdag! Snart helg og påske! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd det ikke gikk som du håpet.

Du har vel sikkert lest litt om svangerskapspenger selv allerede? Hvis ikke er NAV sine sider om det her. Og jeg mener jo helt klart at i din situasjon så er psykososiale forhold definitvt uholdbare. Men det å eventuelt "bevise" at det er til skade for fosteret er kanskje ikke så enkelt hvis ikke legen var helt medgjørlig..? Men er jo nok av undersøkelser som påpeker viktigheten av mors trivsel, og at man ikke skal være stresset, for at babyen skal ha det bra. Så jeg ville kjørt med på argumenter på dette.

Vær flink til å dokumentere hva som har skjedd og når, så legen din ser veldig tydlig hva som har foregått og hvorfor situasjonen er stressende.

Bare noen tips, du har sikkert allerede tenkt på dette. Men jeg ble litt provosert på dine vegne, og da ble jeg litt engasjert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du kan få svangerskapspenger. Eller så får du bare sørge for å få bekkenløsning eller noe sånt da vet du ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe tvil på om du har rett til svangerskapspenger da? Har ikke alle som har jobbet så og så lenge det?

Kjipt at legen ikke ville sykemelde deg så lenge av gangen da!

Jo ... det gjelder vel bare å bevise at jeg trenger svangerskapspenger og ikke tilrettelegging. Får prøve og se. Ganske strengt det der med langtidssykmelding, gitt ... :)

Er ikke sikker hvordan det med svangerskapspenger er jeg... Det vil nok ordne seg skal du se! :Nikke:

Håper du får en fin torsdag! Snart helg og påske! :klemmer:

Ja, satser på at det ordner seg. Snart påske - det blir bra! :klem:

Så synd det ikke gikk som du håpet.

Du har vel sikkert lest litt om svangerskapspenger selv allerede? Hvis ikke er NAV sine sider om det her. Og jeg mener jo helt klart at i din situasjon så er psykososiale forhold definitvt uholdbare. Men det å eventuelt "bevise" at det er til skade for fosteret er kanskje ikke så enkelt hvis ikke legen var helt medgjørlig..? Men er jo nok av undersøkelser som påpeker viktigheten av mors trivsel, og at man ikke skal være stresset, for at babyen skal ha det bra. Så jeg ville kjørt med på argumenter på dette.

Vær flink til å dokumentere hva som har skjedd og når, så legen din ser veldig tydlig hva som har foregått og hvorfor situasjonen er stressende.

Bare noen tips, du har sikkert allerede tenkt på dette. Men jeg ble litt provosert på dine vegne, og da ble jeg litt engasjert ;)

Hehe ... takk for at du blir provosert og engasjert på mine vegne! :klem:

Hun jeg skulle snakke med på NAV var visst ikke der i dag, så jeg skal ringe igjen i morgen og snakke med henne. Håper hun er menneske og ikke maskin ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Synes ikke 7kg er så mye, jeg... :sjenert: Dessuten betyr det ikke nødvendigvis at du går opp enda 7kg, noen går opp i rykk og napp og andre gradvis. Ikke sikkert du går opp noe særlig mer heller :)

Kjenner til det med å være sliten! Er så sliten for tida, orker nesten ingen ting enkelte dager... Du har det verre da, med den :kjefte: jobben din... Kjedelig du ikke fikk sykemelding lengre enn ut mars! Håpe det ordner seg med Nav og alt det styret. (Er rimelig lei Nav selv... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med praten med NAV i morgen, Lilith! Krysser fingrene for at du får svangerskapspenger! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en fredags- :klem:

Lykke til med nav-praten!! Det vil nok ordne seg skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, kjedelig at du bare fikk sykemelding lenger...

Du havner jo i en litt håpløs situasjon her...

Håper det går bra med NAV i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å ønske en RIKTIG GOD PÅSKE, Lilith.

Håper alt er bra med deg og at det ordnet seg med NAV.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...