Lilith Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #1001 Del Skrevet 7. mars 2008 Åh, skjønner at du blir utålmodig nå ift. venninna di! Sikkert greit å jobbe hjemmefra en dag i uka! Hva innebærer lavt stoffskifte egentlig? Min lege mente jeg muligens kunne ha for høyt stoffskifte, fordi jeg alltid har så rask puls... Men jeg fikk ikke helt tak i hva dette med stoffskifte egentlig var for noe... Stoffskiftet er kort sagt forbrenninga di. Jeg har lavt stoffskifte som kan gi seg utslag i depresjoner, vektøkning, dårlig hud, treg mage, etc, etc. Det betyr rett og slett at alt i kroppen går litt tregt. Økt stoffskifte er det motsatte Enkelt å finne ut av med en blodprøve hos legen, og enkelt å regulere - i hvert fall når stoffskiftet er lavt; høyt stoffskifte har jeg ingen erfaring med. Du kan jo sjekke neste gang du likevel er hos legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #1002 Del Skrevet 7. mars 2008 Det hørtes ut som en god løsning med hjemmekontor en gang i uka! Taco og gullrekka høres veldig bra ut, kanskje jeg skal stjele med meg tacoideen! Det er jo fredagsmat, det Kos deg masse i helga Ja, ikke sant? Jeg gleder meg til korte uker på jobb! Kjenner alt går lettere så fort jeg er borte herfra Taco er absolutt fredagsmat! Kos deg masse du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. mars 2008 #1003 Del Skrevet 7. mars 2008 Goood helg Ålreit av legen å ta det opp med sjefen din. Greit å få et avbrekk i hverdagen, når arbeidssituasjonen er så tung. Det er jo hverken godt for deg eller den lille... Skjønner godt du er utålmodig... Utrolig lenge å vente noen ganger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 7. mars 2008 #1004 Del Skrevet 7. mars 2008 God helg! Også for 21 uker på forskudd, for jeg er borte i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. mars 2008 #1005 Del Skrevet 7. mars 2008 Stoffskiftet er kort sagt forbrenninga di. Jeg har lavt stoffskifte som kan gi seg utslag i depresjoner, vektøkning, dårlig hud, treg mage, etc, etc. Det betyr rett og slett at alt i kroppen går litt tregt. Økt stoffskifte er det motsatte Enkelt å finne ut av med en blodprøve hos legen, og enkelt å regulere - i hvert fall når stoffskiftet er lavt; høyt stoffskifte har jeg ingen erfaring med. Du kan jo sjekke neste gang du likevel er hos legen? Aha... Takk for svar. Legen sa jeg skulle prøve å måle pulsen min hjemme, tilfelle det var situasjonsbetinga at jeg hadde høy puls hver gang hos legen. Har ikke gjort det enda da... Men hvis den var høy hjemme og, kunne jeg ta en blodprøve for å sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 7. mars 2008 #1006 Del Skrevet 7. mars 2008 Ja det er sikkert deilig å få kortere uke. Viktig at du ikke stresser så mye nå Og høres ut som at du skal ha en fin fredagskveld:) Kos deg masse i helgen Og gratulerer med 21 uker (jeg er også borte i morgen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #1007 Del Skrevet 7. mars 2008 Pfff ... utblåsning: Hadde møte med sjefen min, og det skar ut fullstendig. Han forsøker å fremstille meg som inkompetent når sannheten er at HAN ikke gjør jobben sin, og det gjør jobben min umulig. Kort sagt: For å gjøre jobben min og redigere bladene, er det helt nødvendig at vi har et fungerende arkiv. Det har vi ikke. Jeg har forklart sjefen at vi trenger en egen ansatt til å organisere arkivet, det er IKKE noe jeg kan gjøre i en håndvending, og jeg klarer ikke gjøre jobben min ordentlig før dette er på plass. Sjefen svarer med å få inn en tenåring to kvelder i uka som skal ordne det. Det funker ikke. Det sier jeg til sjefen. Han skaffer en ny tenåring ... Vet ikke om dette var forståelig for dere, men det er virkelig fastlåst og forferdelig frustrerende. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. På en måte tenker jeg at med korte uker fremover så klarer jeg sikekrt å holde ut de neste fire månedene. På den annen side tenker jeg at jeg holder ikke ut dette lenger og vurderer å sykmelde meg. Det verste med alt dette er at jeg begynner å føle meg inkompetent og mister selvtilitten i forhold til jobben. Jeg VET innerst inne at det ikke er tilfelle, men jeg kjenner at jeg begynner å tvile på meg selv ... Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. mars 2008 #1008 Del Skrevet 7. mars 2008 Uff, en stor til deg!!! Skjønner godt at du er frustrert og når miljøet begynner å bli sånn merker jeg at jeg grøsser på ryggen... Min kjære hadde også en jobb hvor sjefen ikke akkurat behandlet han pent bestandig. Det er klart det gikk utover selvtillitten hans... Resultatet var at han sa opp jobben, og fikk en kjempejobb noen måneder etterpå... Litt verre når du snart skal ut i permisjon... Ikke akkurat den beste situasjonen å søke nye jobber i... Men ville absolutt prøvd å finne en løsning på dette... Ingen fortjener å ha det sånn på jobb. Håper du finner ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. mars 2008 #1009 Del Skrevet 7. mars 2008 Æsj, for en kjedelig situasjon på jobben. Be om en sykemeldning da vel. Hvis du holder ut frem til permisjon, kan du jo finne deg ny jobb etterpå også... Håper du får en fin helg likevel da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #1010 Del Skrevet 7. mars 2008 Takk for klemmer og oppmuntrende ord, Jente79 og Imli! Klemmer tilbake Jeg blir helt syk av arbeidssituasjonen. Er neppe bra for arvingen, nei! Men nå har jeg bestilt time hos legen på torsdag, og skal be om sykmelding. Jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre nå når situasjonen er så fastlåst som den er - jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal klare å gjøre jobben min fremover. Jeg driver og går gjennom møtet med sjefen i dag i hodet og tenker på alt jeg SKULLE ha sagt, for jeg synes det er så vanskelig å formulere seg godt i en sånn frustrert situasjon. Samtidig vet jeg at det uansett ikke hadde nyttet, for jeg har tidligere prøvd å ha slike gjennomtenkte samtaler med ham, og han vrir seg unna likevel og spiller ballen tilbake til meg, så jeg blir sittende både med problemet og ansvaret for å finne en løsning. Så jeg tror ikke jeg kunne gjort det annerledes. Ikke i dag. Men ejg vet at jeg ikke skal gjøre det igjen! Nå får han sykmeldinga mi på torsdag (håper jeg), og så skal jeg forsøke å glemme hele jobben. Nå får det bli noen andres hodepine, jeg orker ikke mer. og jeg skal IKKE ha dårlig samvittighet, eller føle meg svak fordi jeg velger denne løsningen! Ah, det føles i det minste godt å ha bestemt seg. Gleder meg til torsdag nå - og de tre dagene før skal jeg vel få til å gå på et vis. Merker arvingen er voldsomt aktiv nå. Stakkars liten - mamma lover å ikke stresse så fælt mer! Kors på halsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 8. mars 2008 #1011 Del Skrevet 8. mars 2008 Huff da..Dårlige sjefer er ikke no moro nei. Kan jeg skrive under på! Selvfølgelig må du ikke ha dårlig samvittighet fordi du sykemelder deg nå. Du må først og fremst tenke på deg selv og arvingen, og sørge for at dere har det bra. Det er viktigst=) God helg videre Lilith! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 8. mars 2008 #1012 Del Skrevet 8. mars 2008 Innom med en til Lilith. Veldig trasig at det er så fastlåst på jobben, altså! Lov meg at du tar vare på deg selv og den lille, jeg synes ikke det er noe nederlag å sykmelde seg i en sånn situasjon. Men nå er det helg, håper du får ei kjempekoselig ei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #1013 Del Skrevet 8. mars 2008 til Indo og Amused! Når jeg ser på all klaginga bare i denne dagboka, så tenker jeg at det jo er vanvittig å bli i denne jobben. Det skal ikke være sånn! Finner en ny og bedre en, helt sikkert Så nå skal det ikke klages mer! Det er så koselig - jeg kjenner spark hver dag nå! Og jeg har blitt magegrafset to ganger Av venninner, da, som spurte om lov først, så det er greit Alle sier at magen min er så fin. Da svaier jeg ryggen enda litt mer og er stolt mum-to-be :-D I dag skal jeg møte ei venninne til lunsj, men ellers skal kjæresten og jeg bare slappe av hjemme. Må vel gjøre litt husarbeid også ... God helg til alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 8. mars 2008 #1014 Del Skrevet 8. mars 2008 21 uker! Høres veldig tungt ut med jobbsituasjonen din. Håper legen forstår at det ikke er holdbart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. mars 2008 #1015 Del Skrevet 9. mars 2008 Du finner helt sikkert en ny og bedre jobb med en ordentlig arbeidssituasjon! Herlig med spark hver dag! Kjenner til den magegrabbingen Alle har heldigvis spurt om lov først, utenom mamma og pappa men det blir jo noe annet egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 9. mars 2008 #1016 Del Skrevet 9. mars 2008 :juhu: 21 uker :juhu: Håper det ordner seg med sykemeldingen Dette er ikke holdbart, og synes virkelig du har prøvd veldig nå. Det du leeser i dagboka burde jo fortelle alt om at dette ikke fungerer... Sånn fortjener hverken du eller arvingen å ha det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. mars 2008 #1017 Del Skrevet 10. mars 2008 Hvordan går det med deg og hybelboeren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #1018 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) God mandag! Eller noe sånt. :søvn: Å, har hatt en fin helg! Veldig sosial til meg å være, da, med venninnetreff både torsdag, fredag, lørdag og søndag, men veldig hyggelig. Et par tilfeller av tillatt magegrafsing, og hun ene venninna mi ble til og med beæret med et saftig spark under håndspåleggelsen! Tror hun skvatt litt ... Ellers har jeg stort sett slappet av. Fått ordnet kattepass til påsken og sovet masse. Selv om jeg ikke er spesielt trøtt, så sovner jeg hvis jeg legger meg til rette. Snodig! Kroppen tenker vel som så at "jaja, jeg får ta den søvnen jeg får nå før det braker løs!" Og det er jo egentlig fint Ellers bare gleder jeg meg til torsdag nå, og sykmelding. Håper virkelig det går i orden. Vel, det må det jo, for får jeg ikke den tror jeg jeg går rett under jorda - det holder jeg bare ikke ut. Gravid eller ikke - dette går bare ikke mer. Men jeg tror ikke det skal bli noe problem Arvingen (hybelboeren ) er aktiv som bare det. Prøver å finne ut av søvnmønsteret hans, men synes han har litt dårlige rutiner der enn så lenge. Våkner liksom litt i hytt og pine. Men fryktelig koselig når han er aktiv! Utrolig fristende å ikke gjøre et slag på jobben i dag, men jeg skal ikke være så slem. Skal prøve å få unna en del denne siste uka, så trenger jeg i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet for det. God uke, jenter! Edit: Hva skjer med tickeren min? Jeg var da 21 weeks even på lørdag? :klø: Endret 10. mars 2008 av Lilith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 10. mars 2008 #1019 Del Skrevet 10. mars 2008 Å, har hatt en fin helg! Veldig sosial til meg å være, da, med venninnetreff både torsdag, fredag, lørdag og søndag, men veldig hyggelig. Et par tilfeller av tillatt magegrafsing, og hun ene venninna mi ble til og med beæret med et saftig spark under håndspåleggelsen! Tror hun skvatt litt ... Ellers har jeg stort sett slappet av. Fått ordnet kattepass til påsken og sovet masse. Selv om jeg ikke er spesielt trøtt, så sovner jeg hvis jeg legger meg til rette. Snodig! Kroppen tenker vel som så at "jaja, jeg får ta den søvnen jeg får nå før det braker løs!" Og det er jo egentlig fint Edit: Hva skjer med tickeren min? Jeg var da 21 weeks even på lørdag? :klø: Så fin helg du har hatt, da! Artig at andre kjenner spark også Det med soving kjenner jeg veldig godt igjen, ja. Kunne sikkert ha sovet døgnet rundt om jeg fikk. Håper det ordner seg med sykemelding, men det skal vel gå bra, tenker jeg. Så teit at tickeren har hengt seg opp! Kan hende du må lage en ny, jeg måtte det en gang med den samme typen Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #1020 Del Skrevet 10. mars 2008 Så fin helg du har hatt, da! Artig at andre kjenner spark også Det med soving kjenner jeg veldig godt igjen, ja. Kunne sikkert ha sovet døgnet rundt om jeg fikk. Håper det ordner seg med sykemelding, men det skal vel gå bra, tenker jeg. Så teit at tickeren har hengt seg opp! Kan hende du må lage en ny, jeg måtte det en gang med den samme typen Ha en fin dag! Ja, spark er moro! Sitter her og glipper med øynene i dag også, selv om jeg fikk godt over mine åtte timer i natt ... å sove døgnet rundt høres egentlig utrolig deilig ut! Ticker fikset! Får se om den oppdaterer seg i ettermiddag, da ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå