Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Hurra for lillelørdag og bare en dag til "helg" ;)

Jeg har yogaball hjemme, men er litt usikker på hvilke øvelser som er best nå under graviditet. Har du noen tips?

Hm ... bare det å sitte og forsøke å balansere på ballen uten å støtte seg til noe, trener hele core-muskulaturen. Du kan også ligge på ryggen med bena på ballen og ballen helt inntil rumpa, og løfte bekkenet sakte opp og ned mens du strammer rumpe-/bekken- og magemuskulaturen - bra trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, må le litt av faren din :fnise: Artig kommentar, da.

Kjenner meg veldig godt igjen i det at det er rart med alle forandringene som kommer for tiden. Og verre skal det bli! Jeg må snart ut på tredje runde med klesshopping ;) Men vi må ikke glemme at det er fullstendig normalt, og at vi nå er bolig for en liten baby :rødme: Det gjør det litt lettere å takle alle kiloene og forandringene, synes jeg.

Lykke til på Gina Tricot, forresten ;)

Ja, jeg måtte le litt av pappa selv :fnise:

Når shoppet du første gang? Og shoppet du mammaklær da, eller bare tunikaer og slikt?

Kjæresten synes også det er moro med magen min, og siden han ikke vil høre snakk om at den er stor fordi jeg lager en baby (for han har jo laget halve!), er vi blitt enige om at babyen nå hever i magen min :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok en overgang for dem også... Selv om jeg er eldst så tror jeg de synes det er veldig rart å bli besteforeldre.

Dette gjelder jo spesielt mine foreldre. Første barnebarn for dem.

På mannens side har de allerede en del barnebarn. Men tror de synes det er rart at lillegutt skal bli pappa ;)

Skjønner hva du mener. Det er et stort skritt i livet. Ting vil aldri bli de samme igjen.

Rart at det snart er noen her som skal kalle oss for mamma ;)

Ja, det er helt sprøtt, alt sammen! Jeg? "Mamma"? Veldig rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten synes også det er moro med magen min, og siden han ikke vil høre snakk om at den er stor fordi jeg lager en baby (for han har jo laget halve!), er vi blitt enige om at babyen nå hever i magen min :ler:

:fnise:

Jeg begynte vel med mammabukser etter jul... Rundt 18 uker. De gamle buksene holdt lenge siden jeg hadde slanket meg i fjor...

Men da begynte det å bli ubehagelig. Dessuten sklei toppene/genserene opp og buksa ned. Ikke videre lekkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når shoppet du første gang? Og shoppet du mammaklær da, eller bare tunikaer og slikt?

Jeg måtte ut og handle nye bukser i uke 8, tror jeg. Da ble det like godt to mammabukser, ei i dongeri og ei vanlig sort bukse. "Her var det jo god plass til magen", tenkte jeg og trodde jeg skulle bruke dem ut svangerskapet. Not! Man legger visst på seg på rumpe og lår også, gitt :ler: Så jeg har lært, og kjøper klærne litt for store nå. fikk ei ladning mammabukser av svigerinna mi, men også de begynner å bli for trange nå :sur: Hvis det fortsetter sånn, så skal jeg bare gå i kosebukser ut svangerskapet ;)

Åå, så morsomt sagt av kjæresten din, at babyen hever :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for lillelørdag! :-D

:fnise: Så søtt at babyen ligger og hever i magen din ;)

Mhm, det er sært når andre skal ha baby... Og ikke minst, når man selv skal bli mamma! :overrasket:

Ha en fortsatt fin lillelørdag! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Jeg begynte vel med mammabukser etter jul... Rundt 18 uker. De gamle buksene holdt lenge siden jeg hadde slanket meg i fjor...

Men da begynte det å bli ubehagelig. Dessuten sklei toppene/genserene opp og buksa ned. Ikke videre lekkert...

Innom med en :klem:

Så babyen hever magen din den altså? :fnise:

Ha en fortsatt flott onsdag!

Jeg måtte ut og handle nye bukser i uke 8, tror jeg. Da ble det like godt to mammabukser, ei i dongeri og ei vanlig sort bukse. "Her var det jo god plass til magen", tenkte jeg og trodde jeg skulle bruke dem ut svangerskapet. Not! Man legger visst på seg på rumpe og lår også, gitt :ler: Så jeg har lært, og kjøper klærne litt for store nå. fikk ei ladning mammabukser av svigerinna mi, men også de begynner å bli for trange nå :sur: Hvis det fortsetter sånn, så skal jeg bare gå i kosebukser ut svangerskapet ;)

Åå, så morsomt sagt av kjæresten din, at babyen hever :fnise:

:hoppe: for lillelørdag! :-D

:fnise: Så søtt at babyen ligger og hever i magen din ;)

Mhm, det er sært når andre skal ha baby... Og ikke minst, når man selv skal bli mamma! :overrasket:

Ha en fortsatt fin lillelørdag! :-D

Mhm, jeg har en bolle i ovnen som hever alt den kan! :ler:

Ok, ser ikke ut som jeg er forferdelig tidlig ute med innkjøp av nye klær, da - det er godt å høre :) Var på GT i går og fikk kjøpt tigts og noen lange kjole/gensere - sånne 80-talls som er litt vide i mageregionen og trange over rumpe og lår, og det ble veldig fint, faktisk! Nå sitter jeg her med svarte tights, svarte boots, en rød, trang kjolesak til midt på låret og en svart cardigan over. Føler meg egentlig ganske fin!

Ellers ... det rant litt over for meg i går, da jeg fikk kritikk av den danske redaktøren på bladet jeg lager. Jeg vet at kritikken er berettiget, og da gjør den ekstra vondt. Og jeg vet at grunnen til at det er som det er, er at jeg ikke har ressursene til å gjøre en god jobb. Selv om jeg jobber ræva av meg, hjelper det ikke så lenge jeg ikke har et team til å hjelpe meg å gjøre jobben. Så! Kritikken er berettiget, og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å rette opp situasjonen. Frustrerende. Så etter litt retail therapy gikk jeg hjem og gråt på skulderen til kjæresten. I dag tok jeg mot til meg og gikk inn til sjefen og forklarte situasjonen og hvordan jeg følte det. Passet på å ikke rette fingeren mot ham, bare sa at jeg var frustrert og sliten og fortvilet over situasjonen og føler at jeg gjør så godt jeg kan men at det ikke er nok. Og jeg gikk fra møtet med en god følelse. Han hørte på meg, gikk ikke i forsvar, og kom med forslag til ting som kan hjelpe meg. Bra! Så nå føler jeg at jeg har fått lettet litt på trykket :)

Og en annen ting! I går var vi i bursdagen til kusina mi - hun ble 30. Og mamma var så oppmerksom på meg, at jeg ble nesten litt satt ut. Hun tilbød meg plassen hennes i sofaen og satt og lekte med håret mitt og strøk meg over armen og var generelt veldig kjærlig. Koselig! Og i dag morges så jeg at hun hadde sendt meg en melding sent i går kveld om vi skulle ta en jentedag en dag etter vinterferien! Så hun har nok tenkt en del på meldingen min, ja :) Jeg ble veldig glad! Føler at det har løsna litt nå, og går riktig vei.

Så - til tross for en del frustrasjoner i det siste, ser det nå ut som alt ordner seg. For en lettelse! Jeg hater å gå og dvele på ting. Å, for en bør jeg nettopp har blitt kvitt! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, det var koselig å høre om deg og moren din! Hun trengte vel bare litt tid til å tenke over det som var blitt sagt :kose:

Får håpe at det går rett vei på jobb også nå, da. Er aldri noe morsomt å føle at man ikke strekker til, spesielt når det egentlig ikke er din egen feil.

Håper torsdagen blir bra - snart helg :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å lese at du har det bra og ting ordrer seg :)

Jeg har nemlig akkurat samme problemet, alt får mye å gjøre og jeg strekker ikke til alt. Har en som hjelper meg,og er ansvarlig for alt hun gjør, men dessverre gjør hun mye feil så jeg må passe på henne hele tiden.

Men snart er det helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett når man ikke strekker til på jobb, nei. Godt du fikk prata med sjefen din om det.

Og så fint at det ser ut til å ha ordna seg med moren din!

Kos deg i nye klær og med baby på heving ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, nå får du meg jo nesten til å grine her, jo! :grine: Så koselig med moren din :rødme:

Synes du taklet jobbproblemet på en veldig bra måte også, håper det blir lettere framover.

Og forøvrig så høres det ut som om du er riktig så flott i dag! :jepp:

Ha en fin dag, Lilith :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at mamma'n din ennå har forstått hvordan du føler det! :)

Godt å føle seg forstått på jobben også. Tror nok redaktøren har forstått at du virkelig er en jente med bein i nesa :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så positivt dette var å lese. Smiler her jeg sitter :-D

skjønner det var tøft med kritikken, men vet alt om hvor frustrerende det er å ikke strekke til uten å kunne gjøre noe med det selv... Hatt noen runder hos sjefen min jeg også...

Får håpe din sjef er like forståelsesfull som min.

Godt å høre om moren din. Hun har nok tatt hintet. Tror det er litt lett for mødre å glemme at også de sterke, flinke døtrene dems trenger litt støtte. De er så redde for å ikke passe på alle andre, dermed blir det fort litt feil.

Ha en fortsatt fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med kritikk, selv om den var berettiget. Det er jo ikke din feil at du ikke har et ordentlig team å jobbe med... Godt du fikk snakket med sjefen, håper han ordner opp nå! :)

Så bra at det ser ut til å ordne seg med moren din! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er l,ink til en nettside som om graviditet og trening. Syns den forklarer det fint. Graviditet og trening

Jeg syns det var bra gjort av deg å ta problemer med sjefen din. Det er den eneste måten å få løst problemer, kommunikasjon. Det virker som om ham hørte på deg og det kan hende at han vil finne en måte å løse ressurs problemet på. ¨

I morgen er det fredag :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...