Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

Kjedelig at du ikke fikk snakket med moren din... Skjønner ikke hvorfor hun ikke bare kan skrive en melding så du vet hvor du har henne. Jaja, det ordner seg vet du! :)

Det høres ut som du og kjæresten skal ha en skikkelig kosekveld! Det hørtes skikkelig herlig ut :) Kos deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du koser deg ute i kveld! Så koselig med konsert! Og det er nok ekstra spennendes når det er noen du kjenner med i koret :)

Apropo mødre; de har jo selv en gang vært gravide og bør derfor vite hvor stort det er og hvor sensitiv man er i den tiden.. Jeg syns ikke du overreagerer. Men det er viktig å fortelle til mammaen din hvordan du føler det.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselige at svigerforeldrene dine går sånn opp i det.

Sånn er svigermor også. Selv om hun har to barnebarn fra før ringer hun stadig mannen og av og til meg bare for å høre om det er noe nytt :rødme:

Hun stoler heller ikke på at sønnen hennes tar seg godt nok av meg. Greit når det er sånn med svigermora...

Svigermora di høres veldig ålreit ut! Morsomt når de ikke stoler på sønnenes evner og skal oppdra dem selv i voksen alder :fnise:

Veldig koselig med så snille svigers, da. Min svigermor kom innom i går for å fortelle at vi skal få bilsete til babyen av dem, gjett om vi ble glade! :) Og så er det jo så trivelig å treffe dem.

Ha en fin kveld i kveld da, Lilith. Høres ut som om den blir kjempekoselig :klemmer:

Oi, så kjekt! Bilsete er fint å ha, tenker jeg :) Forteller mer om gårsdagen lenger ned.

Håper du får en koselig kveld! :)

Håper du får snakket ut med moren din senere også, skjønner at uttalelsen hennes plager deg. Ordner seg sikkert :)

Ja, jeg venter liksom litt på at hun skal ta initiativet nå ...

Greit å si ifra før det går for lang tid *kremt* hvis det er noe som plager, ja.

Ha en fin kveld. :klemmer:

Hvordan lager dere den fiskeretten forresten?

Ja, hvorfor vente, liksom? Da blir jo saken bare større og vondere i ens eget hode.

Jamies Fabelaktige Fiskeform? Skal vi se om jeg husker det:

Hakk 1-2 gulrøtter og en løk og surr i olivenolje i ca 5 min. Tilsett en boks flløte og kok opp. Dra pannen av plata. Tilsett 1 ts engelsk sennep, saft av 1 sitron, to never cheddar/parmesan/annen ost, salt og pepper og en neve bladpersille.

Legg valgfri fisk (hvit, vi bruker stort sett sei), to hardkokte egg delt i fire og spinat (vi bruker fra boks) i en ildfast form og hell den kremaktige ostesausen over. Fordel potetmos (noen ganger lager vi fra scratch, andre ganger bruker vi fra pose) over hele greia. Sett i ovnen ved 220-225 grader i ca 30 min, og voila! En fabelaktig fiskeform! Server med baked beans, erter og ketchup. :spise:

Kjedelig at du ikke fikk snakket med moren din... Skjønner ikke hvorfor hun ikke bare kan skrive en melding så du vet hvor du har henne. Jaja, det ordner seg vet du! :)

Det høres ut som du og kjæresten skal ha en skikkelig kosekveld! Det hørtes skikkelig herlig ut :) Kos deg! :)

Nei, kan du fatte det? Jeg blir nesten fristet til å sende henne en ny melding og spørre om hun fikk den første, bare for å gi henne et spark bak. Men da risikerer jeg at hun bare svarer "ja", også blir det liksom bare enda vondere ...

Forteller om kvelden lenger ned! :)

Håper du koser deg ute i kveld! Så koselig med konsert! Og det er nok ekstra spennendes når det er noen du kjenner med i koret :)

Apropo mødre; de har jo selv en gang vært gravide og bør derfor vite hvor stort det er og hvor sensitiv man er i den tiden.. Jeg syns ikke du overreagerer. Men det er viktig å fortelle til mammaen din hvordan du føler det.

:klemmer:

Ja, skulle tro mødre skjønte hva vi går gjennom? Jeg synes jo at jeg har fortalt henne hva jeg føler nå, og at ballen er litt hos henne. Kanskje hun bare har tatt det til seg og bestemt seg for å ikke gjøre det igjen, men legge akkurat denne saken død? Det vet jeg ikke om jeg klarer ... Jeg trenger å høre at hun har hørt og forstått meg.

Nuvel. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=============================

I går! Kom hjem og nærmest snudde i døra og satte kursen mot Amundsen og Nobile - vår lokale trattoria. Jeg spiste pizza og mannen spaghetti bolognese. Det er ikke det at maten er så fantastisk der, men det er hyggelig stemning, og alle servitører og kokker er italienske, så det føles litt som å være i italia :) Vi koste oss og snakket masse om Irland. Jeg fikk nemlig Irlandssyken i går. Jeg bodde i Dublin i to år for ca 5 år siden, og har ikke vært tilbake siden da. Og nå fikk jeg plutselig en voldsom trang til å se igjen byen. Kjæresten er litt skeptisk - han er redd det blir en "trip down memory lane", og ettersom jeg bodde der med eksen, synes han vel kanskje det blir litt ubehagelig, men vi ble enige om å gjøre Dublin til VÅR by. Så nå blir det kanskje en langhelg i mai - så sant jeg fremdeles orker å fly. Hurra! :juhu: Jeg gleder meg til å spasere fra O'Connell Street og helt ned til Rathmines. Spise på Eddie Rockets, se det illegale markedet i Meath Street og høre på gateartistene i Grafton Street. Ah! Det blir så bra!

Så var det konsert. Møtte søsteren til kjæresten på Konserthuset. Hadde billetter på første rad, og det var litt spesielt. Ble så voldsomt opptatt av de i orkesteret! Harpisten skremte meg nesten - makan til intenst kvinnfolk! :ler: Vel. Konklusjonen min er: Stravinski - veldig dramatisk og ikke helt min cup of tea. Mozart - og særlig den kvinnelige fiolinsolisten - toppkarakter. Moro med litt "høykultur" nå og da :)

Så dro vi på pub og tok et par øl, og det ble voldsomt med babyprat. Svigerinnen og svogeren min er jo i gang med adopsjonsprosessen, så litt snakk var naturlig, men det ble litt for mye av det gode, selv for meg. Men hyggelig var det!

Alt i alt, en vellykket kveld, og jeg var stuptrøtt da jeg kom hjem. Og i dag er det fredag! Hurra!

Oi, dette ble litt langt ...

God helg, alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Lilith

Synd at ikke moren din skjønner at du ønsker en tilbakemelding... Får håpe hun skjønner deg snart...

Ellers hørtes det ut som en veldig fin kveld i går :-D

Deilig å gjøre noe halt annet i blant.

:hoppe: :hoppe: litt for muligens Dublin tur i mai :hoppe: :hoppe:

Hørtes ikke dumt ut :-D

Kan skjønne det ble mye babyprat da. Men klart de er vel ekstra spente når de er igjennom adopsjonsprossessen... Det går jo ikke akkurat fort, og skjønner de fort blir oppslukte da... Spesielt når du også er gravid.

Svigermora di høres veldig ålreit ut! Morsomt når de ikke stoler på sønnenes evner og skal oppdra dem selv i voksen alder :fnise:

ikke sant :ler:

Ha en kjempefin fredag. Snart helg :danser:

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere hadde en kjempekoselig kveld! :-D

Åh, Irland! :hjerte: Jeg har aldri vært der, men det er virkelig et sted jeg kunne tenke meg å reise til... Det skal bli en gang her også, men blir vel noen år til :sjenert:

God helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke du 15 uker i dag, da??

Ser det står 14+6 på tickeren, men. Du har da vært nøyaktig en uke før meg?

God fredagskveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere hadde en koselig torsdagskveld!

Og oppskriften på den fiskeformen tror jeg at jeg stjeler, det hørtes jo kjempegodt ut! Er svak for både ostesaus og potetmos ;)

Håper helgen blir fin, og at du snart får en tilbakemelding fra moren din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg Lilith! Hørtes absolutt ut som en vellykket kveld i går ja :Nikke:

Har hatt en fiiiin helg! Håper du også har kost deg!

:vinke: Lilith

Synd at ikke moren din skjønner at du ønsker en tilbakemelding... Får håpe hun skjønner deg snart...

Ellers hørtes det ut som en veldig fin kveld i går.

Deilig å gjøre noe halt annet i blant.

:hoppe: litt for muligens Dublin tur i mai :hoppe:

Hørtes ikke dumt ut :-D

Kan skjønne det ble mye babyprat da. Men klart de er vel ekstra spente når de er igjennom adopsjonsprossessen... Det går jo ikke akkurat fort, og skjønner de fort blir oppslukte da... Spesielt når du også er gravid.

ikke sant :ler:

Ha en kjempefin fredag. Snart helg :danser:

God helg :klemmer:

Dubin i mai hadde vært helt fantastisk! Håper bare vi får det til, for jeg er med å arrangere en tegneseriefestival i Oslo på den tiden, så kan fort bli litt pes ... Men alt går hvis man bare vil!

Høres ut som dere hadde en kjempekoselig kveld! :-D

Åh, Irland! :hjerte: Jeg har aldri vært der, men det er virkelig et sted jeg kunne tenke meg å reise til... Det skal bli en gang her også, men blir vel noen år til :sjenert:

God helg! :-D

Å, Dublin anbefales! Hele Irland, i grunnen, selv om jeg ikke kan skryte av å ha vært land og strand rundt. Fint land, kul dialekt, flotte folk!

Hurra for en vellykket kveld! :danser:

Og hurrrra for fredag! :juhu:

Helg er bra! Bare seks dager til neste fredag!

Er ikke du 15 uker i dag, da??

Ser det står 14+6 på tickeren, men. Du har da vært nøyaktig en uke før meg?

God fredagskveld. :)

Ja, tickeren min hoppa over en dag! Mystisk. Hjalp ikke å bytte ticker, heller, så jeg aner ikke hva som er greia. Vel, vel!

Høres ut som om dere hadde en koselig torsdagskveld!

Og oppskriften på den fiskeformen tror jeg at jeg stjeler, det hørtes jo kjempegodt ut! Er svak for både ostesaus og potetmos ;)

Håper helgen blir fin, og at du snart får en tilbakemelding fra moren din :klem:

Stjel i vei! Lagde ny rett i går - basilikumslaks! Var også fantastisk godt. Jeg blir så glad for hver gode fiskerett jeg "oppdager", for jeg prøver å innføre litt mer fistk i hverdagen.

Ingen tilbakemelding fra mamma ennå, men nå er mamma og pappa invitert til middag i morgen kveld, og hun uttrykte glede over det, i hvert fall. Det er jo bra. Orker ikke mase mer med det, jeg.

Puh ... mandag. Eeeeeegentlig synes jeg ikke mandager er så fælt, men fra nå og til mai har jeg møte med denne tegneseriefestivalkomiteen hver bidige mandag klokka halv fem, og selv om det er hyggelig, er det litt pes. Men det får gå. Nå skal jeg gå gjennom en diger bunke med korrektur, og jeg ser det tyter med gule lapper - som betyr ekstra arbeid. Sukk! Vel, til arbeid!

Edit: idiotiske smileybegrensning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg er bra! Bare seks dager til neste fredag!

4 dager mener du vel ;)

Håper det ordner seg med moren din i morra.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trøtt, ja ... :sjenert: EGENTLIG mener jeg tre, for torsdag er jo bare oppvarming til helg, egentlig. Ikke sant? Joda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Litt trøtt, ja ... :sjenert: EGENTLIG mener jeg tre, for torsdag er jo bare oppvarming til helg, egentlig. Ikke sant? Joda!

:fnise: Det er lov å være trøtt på mandager ;)

:hoho: Jeg leste "basilusklaks" jeg! Tror ikke jeg ville spist det akkurat... Basilikumlaks, derimot hørtes godt ut :) Veldig lurt å prøve å spise mer fisk, det er veldig godt, og veldig sunt!

Her er det bare ovnsbakt laks og fiskegrateng vi bruker av fiskeretter :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en tirsdags- :klem:

Ser det er nedtelling til helgen her. Blir med jeg! 2 dager igjen! ;)

Ha en fortsatt fin tirsdag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...