Lilith Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #701 Del Skrevet 15. januar 2008 6. februar har jeg time hos jordmor. Enda leeenge til synes jeg. Uff, ja - tiden går uendelig sakte når man venter på slikt! Vaginal ultralyd er ikke noe ekkelt eller vondt, syntes jeg iallfall. Litt "rart" siden det føles som en gu, men den følelsen går fort over. Jeg fikk det i uke 12, pga jeg var så klønete og gikk på det rekkverket Man blir jo ikke mindre bekymret av å lese om alle sa-ene, og ma-ene og alt annet negativt her inne og andre steder... Merker godt at jeg blir påvirket. Det gjelder vel å slutte å lese når du ser at det går den retningen, og ikke å søke opp slike ting om man er bekymret. Iallfall har jeg sluttet å gjøre det, for det skal så lite til før man bekymrer seg! Jeg er egentlig ikke så bekymret for ultralyden, det er nok mer kjæresten som er litt vár for sånne kroppslige ting og er redd han skal føle seg forlegen og utilpass ... Men det går nok bra. Han har i hvert fall tatt seg fri den dagen for å være med Så sant I forfjor vinter gikk jeg gjennom en nokså skummel sykdomsutredning og leste følgelig alt jeg kunne om symptomer og sånt på nettet og skremte regelrett vettet av meg selv. Så man må bruke nettet forsiktig, altså ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #702 Del Skrevet 15. januar 2008 Kjæresten kom hjem fra fotballtrening med store nyheter i går: Broren hans, som har en ganske "fersk" kjæreste skal gifte seg i februar og bli pappa i september! Jeg ble helt sjokkert - det paret der er raskt ute, altså! Så det blir to tette søskenbarn På en måte er jo dette veldig kult. På den annen side kjenner jeg at jeg er litt sur for at jeg ikke får ha dette "alene". Ja, ganske teit, men likevel. Men når det kommer til stykket, så blir dette sikkert kjempebra Bare vi ikke påtvinges å sosialisere kun fordi vi er i samme situasjon og bor rett nedi gata for hverandre. Jeg takler tvangssosialisering dårlig ... Men nå skal de visst flytte litt lengre unna, så det blir helt sikkert ikke et problem. Sær? Jeg? Ja, litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 15. januar 2008 #703 Del Skrevet 15. januar 2008 Ellers; Jeg har fått ul-time på Majorstuaklinikken, og de sa at de kun tar vaginal ultralyd så tidlig i svangerskapet. Greit for meg, forsåvidt - jeg regner med at det er fordi ungen ikke ligger i magen ennå? Fikk dere som har hatt tidlig ul også vaginal ultralyd? Hvordan foregår det, sånn helt konkret? Var mannen deres med på det? Kjæresten er litt engstelig for dette at jeg skal ligge i en sånn stol og "brette ut alt", tror han er redd for at han vil føle seg litt utilpass ... Når jeg var ca en uke kortere enn deg fikk jeg utvendig ultralyd. Egentlig overrasket over hvor mye vi så der, men de sjekker sikkert flere detaljer for deg. Hos meg skulle de bare anslå en termin. Dette var jo ikke privat, vil kanskje tro de tar seg bedre tid. Når jeg hadde spontanabort i august fikk jeg vaginal ultralyd. Først en for å sjekke at det var en SA, så en for å sjekke at alt var borte. Den første var mannen med på. (Jeg var i grunn ganske fortvila, så trang litt støtte...) Han holdt seg ved hodet mitt, og tror ikke han syntes det var ukomfortabelt. Det foregikk som Ella* sa. Minner veldig om en GU. Jeg syntes ikke det var ubehagelig. Vil anbefale deg å ta med kjæresten. Hvis det er noe galt er det godt å ha han som støtte. Er alt i orden, som vi håper det er, så er det utrolig artig for han å se den lille krabaten også. Vet det ble litt mer virkelig for mannen min da, selv om det likevel var ganske utrolig at den lille krabaten skulle bli barnet vårt. Du er også så langt at du ser et foster. Både armer og bein. Hlet utrolig følelse :rødme: Og en annen ting: KG kan være et helvete for engstelige sjeler - leter man, finner man alltid foruroligende fakta og skumle historier. Men - så glad jeg er nå for at jeg kan komme hit med mine tanker og bekymringer og få råd, støtte og trøst fra alle dere! Tusen takk, jenter - det betyr så mye! Sånne historier er best å holde seg LANGT unna. Best å lese de hvis du har de samme symptomene, ellers blir du bare bekymret... Husk ingen legger ut solskinnshistoriene sine... Men det er jo flest av dem Høres bra ut! Fikk du med bilder? Hva så de etter? Er det som en vanlig ul å regne, eller er det ting de ikke kan se før i uke 18? Jeg fikk med bilder når jeg tok utvendig ultralyd. (Naturlig nok var det ikke noe spennende å ha bilde etter de vaginale ultralydene...) For meg så de bare etter om hjertet slo og anslo termin. Men kan godt hende de sjekker mer på en privat ultralyd... Kjønn er nok vanskelig å se så tidlig. Dessuten ville de ikke gi meg en sikker termin basert på den første ultralyden. Det var den i uke 18 som er tellende i forhold til permisjon og sånne ting. Nå skilte det bare en dag for meg da, så de måler nok ganske nøyaktig...Vet at noen sjekker mye mer så tidlig, men for meg var det nok å se den lille krabaten. At han hadde to bein, to armer og at hjertet slo. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 15. januar 2008 #704 Del Skrevet 15. januar 2008 Kjæresten kom hjem fra fotballtrening med store nyheter i går: Broren hans, som har en ganske "fersk" kjæreste skal gifte seg i februar og bli pappa i september! Jeg ble helt sjokkert - det paret der er raskt ute, altså! Så det blir to tette søskenbarn På en måte er jo dette veldig kult. På den annen side kjenner jeg at jeg er litt sur for at jeg ikke får ha dette "alene". Ja, ganske teit, men likevel. Men når det kommer til stykket, så blir dette sikkert kjempebra Bare vi ikke påtvinges å sosialisere kun fordi vi er i samme situasjon og bor rett nedi gata for hverandre. Jeg takler tvangssosialisering dårlig ... Men nå skal de visst flytte litt lengre unna, så det blir helt sikkert ikke et problem. Sær? Jeg? Ja, litt! Såpass ja... Er noen som er kjappere enn andre, men er jo ikke alltid det er selvvlagt da... Morsomt med to tette søskenbarn da. Det synes jeg er litt trist med å være gravid alene. Men han får i hvert fall en fetter som bare er to år eldre. Er jo ikke så mye... Skjønner godt at det føles litt sånn nå, men blir sikkert bra etterhvert. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 15. januar 2008 #705 Del Skrevet 15. januar 2008 Skjønner godt at samboeren synes det er litt ekkelt å være med når du har innvendig ultralyd. Selv trodde jeg jeg skulle synes det var ekkelt også, men følelsen når jeg så lille babyen overgikk det veldig! Det tror jeg samboeren din også vil synes Wow, enkelte har hastverk med barn og giftemål! Det var kanskje ikke planlagt, men... jøss, mye på lite tid! Skjønner at du vil ha dette litt for deg selv, det blir jo litt slik vil jeg tro... Skjønner også at du ikke vil tvangssosialiseres, det er aldri noe morsomt. Håper du ikke blir tvangssosialisert, og at du og samboerens brors kjæreste (?) går godt overens og har noe felles fremover da Hvis du vil, så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. januar 2008 #706 Del Skrevet 15. januar 2008 Innvendig UL er ikke noe skummelt, nei Det går nok kjempefint! Jeg har aldri tatt privat UL, men vil tro de tar seg god tid der, siden du faktisk betaler såpass mye... Og så får du nok noen fine bilder - det ser ut som en baby nå - bare bitteliten! Gøy at babyen deres får et søskenbarn så tett da! Selv om jeg godt kan skjønne følelsen av at du vil være alene om dette. Jeg kjenner jeg allerede er sjalu på mitt ufødte barns vegne når svigers diller og daller med det barnebarnet de har fra før... Blir heldigvis første barnebarn for mine foreldre da - ville forundre meg sstort om søsknene mine plutselig skulle ha barn nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 16. januar 2008 #707 Del Skrevet 16. januar 2008 Innom med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 17. januar 2008 #708 Del Skrevet 17. januar 2008 Er det i dag du skulle til UL? Masse masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #709 Del Skrevet 17. januar 2008 Når jeg var ca en uke kortere enn deg fikk jeg utvendig ultralyd. Egentlig overrasket over hvor mye vi så der, men de sjekker sikkert flere detaljer for deg. Hos meg skulle de bare anslå en termin. Dette var jo ikke privat, vil kanskje tro de tar seg bedre tid. Når jeg hadde spontanabort i august fikk jeg vaginal ultralyd. Først en for å sjekke at det var en SA, så en for å sjekke at alt var borte. Den første var mannen med på. (Jeg var i grunn ganske fortvila, så trang litt støtte...) Han holdt seg ved hodet mitt, og tror ikke han syntes det var ukomfortabelt. Det foregikk som Ella* sa. Minner veldig om en GU. Jeg syntes ikke det var ubehagelig. Vil anbefale deg å ta med kjæresten. Hvis det er noe galt er det godt å ha han som støtte. Er alt i orden, som vi håper det er, så er det utrolig artig for han å se den lille krabaten også. Vet det ble litt mer virkelig for mannen min da, selv om det likevel var ganske utrolig at den lille krabaten skulle bli barnet vårt. Du er også så langt at du ser et foster. Både armer og bein. Hlet utrolig følelse :rødme: Sånne historier er best å holde seg LANGT unna. Best å lese de hvis du har de samme symptomene, ellers blir du bare bekymret... Husk ingen legger ut solskinnshistoriene sine... Men det er jo flest av dem Jeg fikk med bilder når jeg tok utvendig ultralyd. (Naturlig nok var det ikke noe spennende å ha bilde etter de vaginale ultralydene...) For meg så de bare etter om hjertet slo og anslo termin. Men kan godt hende de sjekker mer på en privat ultralyd... Kjønn er nok vanskelig å se så tidlig. Dessuten ville de ikke gi meg en sikker termin basert på den første ultralyden. Det var den i uke 18 som er tellende i forhold til permisjon og sånne ting. Nå skilte det bare en dag for meg da, så de måler nok ganske nøyaktig...Vet at noen sjekker mye mer så tidlig, men for meg var det nok å se den lille krabaten. At han hadde to bein, to armer og at hjertet slo. Lykke til. Såpass ja... Er noen som er kjappere enn andre, men er jo ikke alltid det er selvvlagt da... Morsomt med to tette søskenbarn da. Det synes jeg er litt trist med å være gravid alene. Men han får i hvert fall en fetter som bare er to år eldre. Er jo ikke så mye... Skjønner godt at det føles litt sånn nå, men blir sikkert bra etterhvert. Ha en fin dag Takk for masse info! Jeg er veldig spent! Ja, nå som jeg har fått tenkt litt mer på det, tror jeg det blir ålreit med en så tett søskenbarn. Man har jo aldri garantier for at de vil komme overens, men da har de hvert fall en naturlig lekekamerat i den nære omgangskretsen. Blir bra Innvendig UL er ikke noe skummelt, nei Det går nok kjempefint! Jeg har aldri tatt privat UL, men vil tro de tar seg god tid der, siden du faktisk betaler såpass mye... Og så får du nok noen fine bilder - det ser ut som en baby nå - bare bitteliten! Gøy at babyen deres får et søskenbarn så tett da! Selv om jeg godt kan skjønne følelsen av at du vil være alene om dette. Jeg kjenner jeg allerede er sjalu på mitt ufødte barns vegne når svigers diller og daller med det barnebarnet de har fra før... Blir heldigvis første barnebarn for mine foreldre da - ville forundre meg sstort om søsknene mine plutselig skulle ha barn nå... Ja, jeg håper jeg får med bilder! Ja, rart med det - jeg er litt sjalu på nevøene og niesene mine, for iom at mamma og pappa allerede har barnebarn så er det ikke like "stort" med vårt barn. Altså, det er jo selvfølgelig stort, men det er jo ikke deres første, liksom ... Innom med en Takk! tilbake! Er det i dag du skulle til UL? Masse masse lykke til I dag, ja, klokka 13. Skal møte kjæresten klokka 12 og spise lunsj først, så spaserer vi opp - er like ved jobben. Så tar jeg resten av dagen fri, tror jeg. Takk for lykkeønskinger! Kjenner jeg både gleder og gruer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. januar 2008 #710 Del Skrevet 17. januar 2008 Så spennende i dag! Du har jo allerede fått mye info, men jeg hadde også innvendig UL, og kjæresten var med. Han fikk stå pent oppe ved hodet mitt før jeg satt meg ned i den sjarmerende stolen, og jeg fikk også et lite "laken" til å legge over essensielle deler slik at han ikke så noe av hva legen gjorde, men kun trengte å konsentrere seg om skjermen. Veldig ålreit, og han hadde gruet seg litt, men ble svært positivt overrasket Og, vi fikk med bilde! Og dette var jo bare i uke 8, så du kommer jo til å få se masse mer! Lykke til, vi venter spent på oppdatering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 17. januar 2008 #711 Del Skrevet 17. januar 2008 Lykke til i dag Håper alt er som det skal, blir spennende å høre resultatet. Smart å ta resten av dagen fri. Jeg svevde rundt på rosa skyer etterpå, så fikk ikke gjort stort likevel. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. januar 2008 #712 Del Skrevet 17. januar 2008 Lykke til i dag, nå venter vi spent på oppdatering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 17. januar 2008 #713 Del Skrevet 17. januar 2008 Venter spent på oppdatering etter UL. Håper det roer deg ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 17. januar 2008 #714 Del Skrevet 17. januar 2008 Hvordan gikk det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #715 Del Skrevet 17. januar 2008 Så var det over. Nå har jeg tatt meg en ørliten kåbboistrekk etter "påkjenningen" - jeg har nok vært mer nervøs enn jeg trodde. M Men altså: Vi kom dit, og var pissnervøse, begge to. Ble vist inn ti minutter for sent og snakket litt med legen først. Han var kjempehyggelig og hadde vært ute for sånne engstelige damer som meg før og sa at det var helt normalt. Så skulle jeg undersøkes. Først med vaginal ul. Det var så sprøtt. Med det samme den staven var inne, sa han " Ser her, ja!" og jeg kunne ikke se noe som helst et sekund eller to, men så var skjermen full av baby! Det var helt sprøtt. Vi kunne tydelig se hjertet, hjernen, urinblæra og magesekken. Beina så vi tydelig, og han haddde venstre hånd opp til øret, mens høyre lå ned langs siden. Nesa hadde han trykket så langt oppi morkaka han bare klarte, raringen. Til å begynne med tror jeg småtten sov, men så dyttet legen på ham, og han rykket til og sprellet med armer og bein! Stakkars, ble vekket så brutalt bare fordi mamman hans ville se at han beveget seg. Å, det var så rart ... Å vite at den lille kroppen (bare 8 cm lang!) spreller og lever inni magen min, og jeg kjenner ingen verdens ting! Men nå vet jeg at alt er i orden og kan bre glede meg over det. Ja, og vi fikk med bilder hjem. De henger nå på kjøleskapet Gleder meg til ultralyden i uke 18 nå, så jeg kan sammenligne bilder! Forresten er jeg nå overbevist om at det er en gutt vi skal ha. Vet ikke hvorfor, bare kjennes riktig ut å omtale babyen som "han". Men jeg kan jo ta feil! 1 måned, så får vi vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 17. januar 2008 #716 Del Skrevet 17. januar 2008 Høres ut som dere hadde en flott opplevelse! Nå vet dere at alt står bra til, og det må føles veldig bra... Håper du er mer avslappet nå som du vet at den lille har det fint Takk for flott referat, nå gleder jeg meg enda mer til vår UL 30. januar :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 17. januar 2008 #717 Del Skrevet 17. januar 2008 Så bra :rødme: Godt at alt var i orden, og håper dette var alt som skulle til for å kunne nyte tida videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 17. januar 2008 #718 Del Skrevet 17. januar 2008 Dette var koselig lesing, så flott at alt sto bra til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 17. januar 2008 #719 Del Skrevet 17. januar 2008 Så herlig! :-D Det er helt utrolig å se den lille babyen på skjermen, gleder meg til den ordinære ultralyden min nå jeg! :-D Jeg fikk også faktisk enda sterkere følelse av at det er en gutt her etter ultralyden i uke 12, selv om jeg ikke så noe som tydet på det, og legen sa heller ingen ting... Blir spennende å se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 17. januar 2008 #720 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Innom med en stoooor Så koselig med UL! Og tenk å se en sprell levendes baby inni magen sin! :-D Var det du eller legen din som bestilte innvendig UL? Er dette noe man må forespørre selv? Jeg omtaler også den lille som 'han', men det er kanskje fordi det er litt i dialekta mi? Sier 'an' i stedet for 'det'... Ha en fortsatt fin kveld! *måtte endre teksten, fikk ikke med meg at du hadde vært på UL.. Endret 17. januar 2008 av Simpleminded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå