MellonCollie Skrevet 8. januar 2008 #621 Del Skrevet 8. januar 2008 Hurra for passerte 12 uker, tiden flyr jo hos alle dere andre (bare ikke hos meg!) Veldig greit for alt som er sjekket ut, og uvi er jo greit å få tatt tidlig i alle fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 8. januar 2008 #622 Del Skrevet 8. januar 2008 Pupper ja.. Kjæresten sa bare: "Oj! de var blitt store!" her om dagen han... Syns ikke de trenger å bli noe særlig større nå jeg da.. Hvordan er det forresten med formen på brystene etter man er ferdig med amminga? Går brystene tilbake til vanlig form eller blir de litt mere hengepupper? Kanskje et spørsmål jeg burde opprettet emne om men... Lykke til med å fortelle arbeidsgiver i morgen! Det blir sikkert mottatt som en gledelig nyhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 8. januar 2008 #623 Del Skrevet 8. januar 2008 Håper urinprøven ser fin ut på dyrkning da! Som de andre sier her så er det vanlig å ha "rare" dovaner når man er gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #624 Del Skrevet 9. januar 2008 Høres lovende ut Ja, heldigvis! Var på trening i går, og ryggvondten har også gitt seg, så var nok bare en muskel i klem. Det er veldig vanlig med rare tissevaner når en er gravid altså. Både i starten og slutten av svangerskapet kan en ende opp med å "bo" på toalettet Men veldig lurt å sjekke det ordentlig. Ser du har fått mange råd om deling av permisjon her. Hvis du lurer på noe mer, er det bare å spørre, vi deler den 50-50 her. Jeg har den første 1/3-delen, så har vi gradvis overgang hvor jeg jobber 40% og han jobber 60%, så omvendt, og så har han den siste 1/3-delen. Amming er ikke et problem for meg siden jeg pumper, og det kan du også gjøre når du er på jobb. Ettersom babyen blir litt større er det vanligvis ikke noe problem å gi både flaske og pupp, sugeforvirring skjer slett ikke alltid. Og gratulerer så mye med passerte 12 uker! Takk! Høres ut som dere har funnet dere en fin ordning! Mulig jeg foreslår for kjæresten å kopiere den, altså ...Og det er rart med den tissinga, altså. Helt normalt hele dagen, men når jeg skal legge meg ... da går jeg i skytteltrafikk mellom seng og do flere ganger før jeg sovner. Og står opp minst en gang om natten. Slitsomt! Hurra for passerte 12 uker, tiden flyr jo hos alle dere andre (bare ikke hos meg!) Veldig greit for alt som er sjekket ut, og uvi er jo greit å få tatt tidlig i alle fall... Ja, tiden flyr! Jeg er absolutt ingen fan av uvi, så er veeeeeeldig påpasselig med en gang jeg synes noe kjennes litt feil ut. Men ser ut som det går bra denne gangen, da Pupper ja.. Kjæresten sa bare: "Oj! de var blitt store!" her om dagen han... Syns ikke de trenger å bli noe særlig større nå jeg da.. Hvordan er det forresten med formen på brystene etter man er ferdig med amminga? Går brystene tilbake til vanlig form eller blir de litt mere hengepupper? Kanskje et spørsmål jeg burde opprettet emne om men... Lykke til med å fortelle arbeidsgiver i morgen! Det blir sikkert mottatt som en gledelig nyhet Mine kan GJERNE bli litt større! Og hadde de holdt seg slik etter amming, hadde jeg slett ikke klaget! Men de gjør vel neppe det. Jeg mener å ha lest/hørt at puppene gjerne blir litt slappere/mindre etter amming, men det er så mange synspunkter på det at jeg ikke helt vet hva jeg skal tro. Får vel bare vente og se! Ja, jeg håper sjefen blir glad på mine vegne. Han er litt på tuppa for tiden pga andre ting, så jeg håper ikke dette får ham til å tippe over ... Håper urinprøven ser fin ut på dyrkning da! Som de andre sier her så er det vanlig å ha "rare" dovaner når man er gravid Håper jeg også! Og ja, det er vel stor sjans for at graviditeten kan ha noe med dovanene å gjøre ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #625 Del Skrevet 9. januar 2008 Folat ... Bør man ta folat etter 12 uker? Jeg må innrømme at jeg har slurvet litt i det siste - kjøpte ny boks med tabletter som skulle tas på kvelden, og dermed har det lett for å gå i glemmeboka. Men altså - er det viktig å ta folat etter 12 uker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 9. januar 2008 #626 Del Skrevet 9. januar 2008 Godt urinprøven så fin ut, da. Er nok ikke noe galt med deg Jeg har vært oppe hver natt siden jeg ble gravid, ofte to (eller tre...) ganger... Så du er ikke alene! Når det gjelder puppene, mener jeg å ha hørt at man får slappere pupper av selve graviditeten, ikke amminga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 9. januar 2008 #627 Del Skrevet 9. januar 2008 Det er ikke så nøye med folat etter 12 uker. Skader selvfølgelig ikke å ta det. Du tisser bare ut det kroppen ikke trenger, men ingen fare om du glemmer det heller... Men hender jo ofte at en kan ha bommet litt på termin, så sikkert greit å ta litt lenge bare for sikkerhets skyld... Jeg satte bort glasset mitt før jul. Ble bare surr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 9. januar 2008 #628 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg leste en plass at man av og til kunne bli litt "lurt" og tro man hadde UVI siden man måtte oftere på do. Men det er jo like greit å få det sjekka ut om man lurer, så vet man Har du vært på mange kontroller forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 9. januar 2008 #629 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg spør siden du bare er en uke før meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #630 Del Skrevet 9. januar 2008 Å, siteringsknappen er så teit og vil ikke funke! Argh ... Imli: Jeg har også lest noe slikt, når du sier det - at det er graviditeten og ikke amminga. Hm, vi finner vel ut av det Jente 79: Isj, jeg har litt dårlig samvittighet mht folaten, men skal skjerpe meg i kveld ... Midnattsol: Jeg har også hørt det, så var usikker på om jeg skulle gidde å dra til legen, for tidligere har det ikke vært noen tvil når jeg har hatt uvi. Men når det kjentes rart + hadde vondt i ryggen ved nyrene ... Ja, bedre føre var Jeg har bare vært på en kontroll. Neste er 22 januar - da skal vi lytte etter hjertelyden. Gleder meg til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 9. januar 2008 #631 Del Skrevet 9. januar 2008 Okei, takk for svar. Du skal til jordmor da, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #632 Del Skrevet 9. januar 2008 Nei, jeg skal til legen igjen. Første gang hos legen booket hun meg inn igjen til 2.kontroll med det samme, så jeg skal ikke til jordmor før i mars. Og da vet jeg allerede kjønn! Ik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 9. januar 2008 #633 Del Skrevet 9. januar 2008 Nei, jeg skal til legen igjen. Første gang hos legen booket hun meg inn igjen til 2.kontroll med det samme, så jeg skal ikke til jordmor før i mars. Og da vet jeg allerede kjønn! Ik! Hehe, må ikke ta det for gitt da, kanskje du har en sjenert baby? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 9. januar 2008 #634 Del Skrevet 9. januar 2008 Aha! Jeg skal ha neste kontroll hos jordmor i begynnelsen av februar. Det blir spennende! Det blir spennende når den tid kommer at man får vite kjønn. Håper den vil vise det med en gang på UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #635 Del Skrevet 9. januar 2008 Det håper jeg også! Jeg har virkelig ingen anelse om hvem det er som lever inni magen min. Gutt? Jente? Ikke peiling. Ikke har jeg hatt noen drømmer som kan hinte om noe, og ikke har jeg noen magefølelse på det. Gleder meg til UL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 9. januar 2008 #636 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg også!! Vet du når du skal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 9. januar 2008 #637 Del Skrevet 9. januar 2008 Det håper jeg også! Jeg har virkelig ingen anelse om hvem det er som lever inni magen min. Gutt? Jente? Ikke peiling. Ikke har jeg hatt noen drømmer som kan hinte om noe, og ikke har jeg noen magefølelse på det. Gleder meg til UL! Spennende det der... Jeg har vekslet mellom å tro begge deler... Vet ikke helt hva jeg tror mest da. Men betyr jo ikke så mye. Kanskje lengst nede i magen så håper jeg det blir ei jente siden vi har mange gutter i familien. Men på min side er det ingen, så der er det det samme. Tror kanskje pappa hadde syntes det var morsomt med en liten gutt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #638 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg også!! Vet du når du skal? Ja, jeg har fått ul-time 25 februar - dagen etter at vi kommer hjem fra vinterferie i New York(!). Det blir helt sykt spennende. Har du fått time? Spennende det der... Jeg har vekslet mellom å tro begge deler... Vet ikke helt hva jeg tror mest da. Men betyr jo ikke så mye. Kanskje lengst nede i magen så håper jeg det blir ei jente siden vi har mange gutter i familien. Men på min side er det ingen, så der er det det samme. Tror kanskje pappa hadde syntes det var morsomt med en liten gutt... Jeg tror nok kjæresten kunne tenke seg en gutt (fotball, snowboard, surf, etc - trad. tankegang, ja!). Selv har jeg alltid hatt en drøm om gutt-gutt-jente. Altså, de to første er gutter, og så ei jente som attpåklatt. Men kanskje jeg håper litt på jente likevel, for får vi en gutt aner jeg virkelig ikke hva han skal hete! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 9. januar 2008 #639 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg har fått time 26 februar! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #640 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg har fått time 26 februar! :-D Oi! Moro :-D Har du noen magefølelse på kjønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå