Ella* Skrevet 4. januar 2008 #601 Del Skrevet 4. januar 2008 Gratulerer med 12 uker! Dere kan dele permisjonen 50/50 ja, men 3 uker før og 6 uker etter fødsel er forbeholdt deg. (De telles med i totalantallet permisjonsuker). Dere kan velge 44 uker med full lønn, 54 med 80% lønn eller gradert uttak. Hvordan dere deler permisjonen dere imellom er vel valgfritt, bortsett fra de første ukene. Fedrekvoten er på 6 uker,og inngår også i de 44/54 ukene. Han har krav på to ukers permisjon i forbindelse med fødselen. Om den er lønnet eller ikke kommer an på arbeidsgiveren. (Jobber han i stat/kommune er permisjonen lønnet i hvert fall). Når du starter å jobbe igjen har du krav på 1 t ammefri m/lønn pr dag, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #602 Del Skrevet 6. januar 2008 Takk, takk for gratulasjoner og råd, alle sammen! Jeg har alliert meg litt med en kollega som også er gravid, så vi skal nok finne ut av hvordan jobben forholder seg til gravide ansatte. Tror de er ganske ålreite på det. Onsdag forteller jeg sjefen. Glede-gruer meg! Kjæresten er morsom for tida. Puppene mine er blitt en hel del større i det siste, og han er så fornøyd! Istedet for å kalle meg "nups" som av og til er kjælenavnet hans på meg, er jeg nå omdøpt "pups" Jeg er i grunnen ganske fornøyd selv også Tror jeg begynner å få litt mage også - får vel begynne å ta magebilder snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 6. januar 2008 #603 Del Skrevet 6. januar 2008 Pups, så morsomt!! Mannen her liker også at jeg har fått større pupper... Jaaa, du må begynne å ta magebilder! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. januar 2008 #604 Del Skrevet 7. januar 2008 "Pups" Det er i hvert fall mye hyggeligere enn "Bolla" som mannen kaller meg... Lykke til med å fortelle sjefen. Går sikkert fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. januar 2008 #605 Del Skrevet 7. januar 2008 Lykke til med å fortelle på jobben da Det synes jeg var litt skummelt... Stemmer i med Knøttet - nysgjerrig på magebilder altså Ha en fin dag da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 7. januar 2008 #606 Del Skrevet 7. januar 2008 Min samboer er også fornøyd med faktum at puppene har blitt større. Det går sikkert greit å fortelle det på jobben. Nå blir de sikkert nødt til å ansette flere og en som kan erstatte deg når du går ut i permisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 7. januar 2008 #607 Del Skrevet 7. januar 2008 Hvor finner jeg den fine nedtellingsboksen du har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #608 Del Skrevet 7. januar 2008 Hvor finner jeg den fine nedtellingsboksen du har? Klikk på den, så kommer du til nettsiden hvor du kan lage deg en maken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 7. januar 2008 #609 Del Skrevet 7. januar 2008 "Pups" Men koselig, da :rødme: Som Jente 79 sier, bedre enn Bolla! Her er også kjæresten veldig fornøyd med mine større fordeler, men jeg kunne ha spart meg for de synlige blodårene og strekkmerkene Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 7. januar 2008 #610 Del Skrevet 7. januar 2008 Klikk på den, så kommer du til nettsiden hvor du kan lage deg en maken A-ha! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 7. januar 2008 #611 Del Skrevet 7. januar 2008 Pups Morsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #612 Del Skrevet 8. januar 2008 Ah, nå er jeg så i tvil etter å ha lest en tråd om uvi her på KG. Jeg har det nemlig med å gå fryktelig mye på do like før jeg legger meg. Nå skal det sies at jeg ofte drikker mye vann om kvelden også, men likevel. Dessuten har jeg hatt litt vondt i ryggen de siste dagene. Jeg har vært litt plaget med uvi de siste årene, og i fjor hadde jeg til og med en nyrebekkenbetennelse - det var alt annet enn godt. Men altså - ingen sviing når jeg er på do, og ingen akutt "MÅ på do NÅ"-følelse om dagen. Derfor er jeg så i tvil ... Hvorfor er det ingen hjemmetester på uvi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #613 Del Skrevet 8. januar 2008 Ok, så har jeg time hos legen halv tre i dag. Better safe than sorry, etc ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 8. januar 2008 #614 Del Skrevet 8. januar 2008 Skader ikke å sjekke. Men lett å bli bekymret... Alt er sikkert i orden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 8. januar 2008 #615 Del Skrevet 8. januar 2008 Best å få det sjekket. Det er ikke alltid en har store plager med UVI. Ofte kan man ha det uten å merke det. Hos meg gikk det så langt en gang at jeg først merket det ordenlig når det kom frem til nyrene. Jo før man oppdager det, jo bedre er det, og lettere å bli kvitt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 8. januar 2008 #616 Del Skrevet 8. januar 2008 Synes du er flink og lur som bestiller time til legen nå, Lilith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 8. januar 2008 #617 Del Skrevet 8. januar 2008 Slik har jeg det også. Går på do 4-5 ganger om natta, og ikke like hyppig på dagen. Var redd jeg hadde uvi siden jeg har vært litt plaget med dette, men hos legen idag sa han at urinprøvene mine var perfekte...så trenger ikke være uvi heldigvis. Men skjønner at du blir bekymra da! Lykke til hvertfall=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #618 Del Skrevet 8. januar 2008 Hm. Intet galt med urinprøven, men legen skulle sende den til dyrking for sikkerhets skyld. I mellomtiden knasker jeg tranebærkapsler og håper på det beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 8. januar 2008 #619 Del Skrevet 8. januar 2008 Høres lovende ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 8. januar 2008 #620 Del Skrevet 8. januar 2008 Det er veldig vanlig med rare tissevaner når en er gravid altså. Både i starten og slutten av svangerskapet kan en ende opp med å "bo" på toalettet Men veldig lurt å sjekke det ordentlig. Ser du har fått mange råd om deling av permisjon her. Hvis du lurer på noe mer, er det bare å spørre, vi deler den 50-50 her. Jeg har den første 1/3-delen, så har vi gradvis overgang hvor jeg jobber 40% og han jobber 60%, så omvendt, og så har han den siste 1/3-delen. Amming er ikke et problem for meg siden jeg pumper, og det kan du også gjøre når du er på jobb. Ettersom babyen blir litt større er det vanligvis ikke noe problem å gi både flaske og pupp, sugeforvirring skjer slett ikke alltid. Og gratulerer så mye med passerte 12 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå