Simpleminded Skrevet 10. desember 2007 #521 Del Skrevet 10. desember 2007 Så spennendes med svangerskapskontroll! Jeg skal ha det en uke etter deg, og er veldig spent selv. MEn tror det er litt "oppskrytt". Det jeg gleder meg til er å få lesestoffet av legen så jeg kan lese litt om det som skjer underveis.. Selv om man finner det meste på nettet Tror jeg vil kjøpe meg en egen svangerskapsdagbok og notere ned der måned for måned.. Så har man minner fra hele tiden man er svanger samtidig som man har skrevet ned forventninger osv. med første barnet man bærer :rødme: Ha en fortsatt fin kveld og lykke til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #522 Del Skrevet 10. desember 2007 Takk for det, Simpleminded! Dagbok var slettes ingen dårlig idé, men jeg føler vel egentlig at KG fungerer som en sånn en Uff, nå har jeg skikkelige magekramper. Bekymret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 10. desember 2007 #523 Del Skrevet 10. desember 2007 Det går nok over og er nok en naturlig del av graviditeten. Hvis det er noe som vedvarer eller du er bekymret tror jeg det kan være betryggendes å ta en tur til legen Alt er nok bra skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 11. desember 2007 #524 Del Skrevet 11. desember 2007 Vondt i magen er ganske vanlig. Hos meg minnet det veldig om menssmerter i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 11. desember 2007 #525 Del Skrevet 11. desember 2007 Lykke til hos legen, håper alt er bra med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #526 Del Skrevet 11. desember 2007 Første kontroll overstått, og jeg syntes det var gøy, jeg! Tok blodprøver og sånt, og legen kjente på livmora og ga meg info om jordmor og satte opp ny time i uke 14 så vi skulle få høre hjertelyden. :rødme:. Så nå føler jeg endelig at det hele er virkelig. Sprøtt! Og legen min er så ålreit. Selv om hun kan virke veldig brysk og streng, er hun egentlig veldig snill og omsorgsfull. Forsikret meg hele veien om at jeg bare måtte ringe hvis det var noe jeg lurte på, at ingen spørsmål er dumme, at dette er det viktigste eventyret i livet mitt, og at hun sto til disposisjon og skulle lose meg gjennom det. Ble helt rørt, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 11. desember 2007 #527 Del Skrevet 11. desember 2007 Jøss, så koselig lege du har da! Den forrige fastlegen min var i alle fall ikke omsorgsfull... Heldigvis er den nye mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 11. desember 2007 #528 Del Skrevet 11. desember 2007 Åååå, så snill lege du har! Synes jeg ser henne for meg Heldig du som får høre hjertelyden også, her i gården har ingen kjent på livmora eller villet lytte etter hjertelyden "fordi det er for tidlig", hverken hos jordmor eller lege. Hmf. Jaja, godt jeg har sett den lille på UL, ellers hadde jeg vel vært bekymret Så bra det er at det hele ble litt mer virkelig for deg nå, Lilith Tenk, du har en liten baby i magen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 11. desember 2007 #529 Del Skrevet 11. desember 2007 Så koselig at legen din var så omsorgsfull. Ikke alle leger som er sånn. Som min sa, han var mest interessert i tallene han og at de var som de skulle. Resten av det var det nok lettere å ta med en jordmor Men han var veldig hyggelig da, og kunne bare ringe. Men veldig spent på hvordan møtet med jordmor blir i forhold til dette. Morsomt at det ble litt mer reelt for deg. Rart å tenke på dette, syntes det var helt uvirkelig å sitte hos legen første gangen. Var dette meg liksom... :rødme: Kos deg videre, og gled deg til å høre hjertelyden :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 11. desember 2007 #530 Del Skrevet 11. desember 2007 Så bra at du hadde en så fin førstekontroll! Det høres ut som du har en skikkelig flink og koselig lege :-D Gled deg til å høre hjertelyden... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 11. desember 2007 #531 Del Skrevet 11. desember 2007 Det hørtes ut som en kjempekoselig og fin opplevelse hos legen Du har nok fått en flink og forståelsesfull lege virker det som.. Min lege er en mann og jeg tror at menn ikke er på samme måte som kvinnelige leger da kvinnelige leger ofte har vært gjennom en graviditet selv og vet betydningen av det for oss jenter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 12. desember 2007 #532 Del Skrevet 12. desember 2007 Første kontroll overstått, og jeg syntes det var gøy, jeg! Tok blodprøver og sånt, og legen kjente på livmora og ga meg info om jordmor og satte opp ny time i uke 14 så vi skulle få høre hjertelyden. :rødme:. Så nå føler jeg endelig at det hele er virkelig. Sprøtt! Og legen min er så ålreit. Selv om hun kan virke veldig brysk og streng, er hun egentlig veldig snill og omsorgsfull. Forsikret meg hele veien om at jeg bare måtte ringe hvis det var noe jeg lurte på, at ingen spørsmål er dumme, at dette er det viktigste eventyret i livet mitt, og at hun sto til disposisjon og skulle lose meg gjennom det. Ble helt rørt, jeg! Det hørtes ut som en knallfint besøk! Jeg har også mannlig lege, som Simpleminded, som jeg ikke har møtt før! Så jeg er veldig spent på hvordan han er.. men han ser innmari koselig ut i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #533 Del Skrevet 12. desember 2007 Jøss, så koselig lege du har da! Den forrige fastlegen min var i alle fall ikke omsorgsfull... Heldigvis er den nye mye bedre. Bra Viktig å ha en lege man trives med! Åååå, så snill lege du har! Synes jeg ser henne for meg Heldig du som får høre hjertelyden også, her i gården har ingen kjent på livmora eller villet lytte etter hjertelyden "fordi det er for tidlig", hverken hos jordmor eller lege. Hmf. Jaja, godt jeg har sett den lille på UL, ellers hadde jeg vel vært bekymret Så bra det er at det hele ble litt mer virkelig for deg nå, Lilith Tenk, du har en liten baby i magen din Ja, det er HELT sprøtt å tenke på! Blir spennende å lytte etter hjertelyden - i midten av januar. Det er så leeeeeeeeeenge til! Så koselig at legen din var så omsorgsfull. Ikke alle leger som er sånn. Som min sa, han var mest interessert i tallene han og at de var som de skulle. Resten av det var det nok lettere å ta med en jordmor Men han var veldig hyggelig da, og kunne bare ringe. Men veldig spent på hvordan møtet med jordmor blir i forhold til dette. Morsomt at det ble litt mer reelt for deg. Rart å tenke på dette, syntes det var helt uvirkelig å sitte hos legen første gangen. Var dette meg liksom... :rødme: Kos deg videre, og gled deg til å høre hjertelyden :rødme: Ja, ikke sant? "Jeg? Gravid?!?!" Helt sykt. Jordmor, ja. Fikk et nummer til "min" jordmor, altså hun som hører til legesenteret jeg går til. Bør jeg ringe henne og si hei? Er litt usikker på hvordan jeg skal sjonglere mellom lege og jordmor. Så bra at du hadde en så fin førstekontroll! Det høres ut som du har en skikkelig flink og koselig lege :-D Gled deg til å høre hjertelyden... :rødme: Ja, hun er veldig ålreit! Jeg gleder meg masse ...! Det hørtes ut som en kjempekoselig og fin opplevelse hos legen Du har nok fått en flink og forståelsesfull lege virker det som.. Min lege er en mann og jeg tror at menn ikke er på samme måte som kvinnelige leger da kvinnelige leger ofte har vært gjennom en graviditet selv og vet betydningen av det for oss jenter.. Kan godt tenke meg at det er litt annerledes med en mannlig lege, ja! Men er ikke sikkert det er så uheldig likevel - kanskje han er desto mer "in awe" over graviditeten og mer åpen for spørsmål og slikt nettopp fordi han VET at her kommer han til kort mht erfaringer og slikt? Ikke vet jeg, men det kan jo tenkes! Det hørtes ut som en knallfint besøk! Jeg har også mannlig lege, som Simpleminded, som jeg ikke har møtt før! Så jeg er veldig spent på hvordan han er.. men han ser innmari koselig ut i alle fall Det blir spennende, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 12. desember 2007 #534 Del Skrevet 12. desember 2007 Ja, ikke sant? "Jeg? Gravid?!?!" Helt sykt. Jordmor, ja. Fikk et nummer til "min" jordmor, altså hun som hører til legesenteret jeg går til. Bør jeg ringe henne og si hei? Er litt usikker på hvordan jeg skal sjonglere mellom lege og jordmor. Ganske utrolig å tenke på ja :rødme: Jeg fikk beskjed om at de gjerne ville ha inn førstegangsfødende litt tidligere. Så bare å ringe å høre, så sier de selv i fra når de vil ha deg inn. Jeg skal på første jordmortime på mandag. Gleder meg veldig og er spent på hvordan det blir Min lege som også er mannlig foreslo at jeg gikk annenhver gang. Han sa at som lege var han mest opptatt av min og fosterets fysiske form. Mens han anbefalte å gå til jordmor når det gjaldt alle de små tingene du lurer på. De er jo mer eksperter på dette, og har mer forståelse enn min lege mente at han hadde... Men det er sikkert forskjellig fra lege til lege... Går jo an å ta en tur til jordmor, så ser du hvor du føler deg mest komfortabel... Så velger du hvordan du gjør det utfra det :-D Ha en fin onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #535 Del Skrevet 12. desember 2007 Hmmm ... Da tror jeg at jeg ringer jordmor i morgen, jeg, og forhører meg litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 12. desember 2007 #536 Del Skrevet 12. desember 2007 Å gå annenhver gang til jordmor og lege syntes jeg hørtes fornuftig ut. Nå har jeg jo ikke vært til jordmor enda,men Spennende å ringe jordmor og høre når du får komme inn! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. desember 2007 #537 Del Skrevet 12. desember 2007 Spennende med jordmor time da, får håpe du får innen rimelig tid. Det kommer vel an på hvor stor by du bor i... Jeg går annenhver gang til jordmor og lege, her var det ikke noe problem å få time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. desember 2007 #538 Del Skrevet 14. desember 2007 Har du fått pratet med jordmor, da? Ha en kjempefin helg Lilith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 14. desember 2007 #539 Del Skrevet 14. desember 2007 Nå er det snart helg, Lilith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #540 Del Skrevet 14. desember 2007 Å gå annenhver gang til jordmor og lege syntes jeg hørtes fornuftig ut. Nå har jeg jo ikke vært til jordmor enda,men Spennende å ringe jordmor og høre når du får komme inn! :-D Ja! Har ringt nå og lagt igjen beskjed på svareren. Venter spent på at noen skal ringe tilbake ... Spennende med jordmor time da, får håpe du får innen rimelig tid. Det kommer vel an på hvor stor by du bor i... Jeg går annenhver gang til jordmor og lege, her var det ikke noe problem å få time. Bor i Oslo, så da kan det kanske ta litt tid? Aner ikke hvordan dette funker, håper noen ringer meg snart så jeg får vite litt mer! Har du fått pratet med jordmor, da? Ha en kjempefin helg Lilith Venter og venter på telefon ... Ha en fin helg, du og! Nå er det snart helg, Lilith Hurra! Fredager er så BRA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå