Knøttet Skrevet 7. desember 2007 #501 Del Skrevet 7. desember 2007 Hehe... plagsom trøtthet er kjedelig. Tror nok det har med graviditeten å gjøre, det er jo typisk graviditetstegn da! God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #502 Del Skrevet 7. desember 2007 Hurra for 8 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 7. desember 2007 #503 Del Skrevet 7. desember 2007 Hurra!!! :-D God fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #504 Del Skrevet 7. desember 2007 Innom og oppdaterer meg Disse sjefer altså. De kan ødelegge så mye for så mange Sånn var det i min forrige jobb. Det var pga selskapets personalpolitikk at så mange sluttet i den jobben. 1,5 år etterpå og de sliter fortsatt med for lite folk. Heldigvis har jeg en veldig grei sjef i denne jobben. Arbeidsmiljøet på jobben har så mye å si for om man trives på jobben eller ikke og hvor effektiv en er samt om man vil jobbe der over lengre tid. Det er ikke bare lønn som avgjør slikt. Men det er tydligvis fortsatt mange selskaper/sjefer som ikek har skjønt dette. Jeg forstår godt at du ønsker å bytte jobb. Min anbefaling er at du sender søknader der hvor du ønsker å jobbe, uansett om de trenger folk nå eller ikke. Det viser at du er proaktiv og at de er interessert i spesielt det selskapet. Bare på det får du masse pluss poeng. Og det kan hende de faktisk ansetter deg selv om de ikke trenger folk øyeblikkelig. Det var flere på min forrige jobb som fikk jobb der på denne måten. Og jeg tror at selv om du ikke har journalist erfaring så har du redaktør erfaring. Og erfaring teller mye uansett. Tror du står ganske sterkt i en søkeprosess. Ville tro at du stiller sterkere hvis de måtte velge mellom deg som har redaktør erfaring men ikke jouranlist erfaring og en som bare hadde journalist erfaring. Håper du får en fin og avslappende helg Å sende inn åpen søknad er ingen dum idé - skal absolutt gjøre det! Ordnet opp i cv'en min for et års tid siden (var ganske lei da og ...), så den er i hvert fall oppdatert! Ha en fin helg, du også! Bare innom for å ønske deg god helg. Regner med det er deilig å være hjemme i dag Gjett om! Har jobbet litt, men mest ryddet, sovet og bakt ut pepperkaker og deler til pepperkakehus (som selvfølgelig har brukket og må limes sammen på et vis ...) God helg! Hehe... plagsom trøtthet er kjedelig. Tror nok det har med graviditeten å gjøre, det er jo typisk graviditetstegn da! God helg!! Ja, det er jo det - satser på at det går over litt etter hvert. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 7. desember 2007 #505 Del Skrevet 7. desember 2007 Innom med en helge- Håper du får en superfin helg og at du får sovet ut litt sånn at du er uthvilt til neste arbeidsuke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. desember 2007 #506 Del Skrevet 8. desember 2007 Ha en fin helg! Og sov mye! Det trenger du nå. At man blir trøtt som gravid er jo et signal fra kroppen om at man trenger mer hvile. Jeg er nesten like trøtt ennå jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 8. desember 2007 #507 Del Skrevet 8. desember 2007 Hørtes ut som du hadde en koselig hjemmedag. Deilig med noen sånne. for 8 uker i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. desember 2007 #508 Del Skrevet 9. desember 2007 Nam, pepperkake! Har du laget deigen også? I år skal jeg også lage pepperkaker! Gleder meg :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 10. desember 2007 #509 Del Skrevet 10. desember 2007 for 8 uker! Håper du har hatt ei fin helg og sovet mye Å være trøtt er skikkelig slitsomt, men du får trøste deg med at det forhåpentligvis går over, og at enkelte dager er verre enn andre. Og dette kommer fra ei som sovna på sofaen klokka 21 i går, sov som en stein i senga til 6, men er likevel trøtt som ei strømpe Heldigvis juleferie snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #510 Del Skrevet 10. desember 2007 Innom med en helge- Håper du får en superfin helg og at du får sovet ut litt sånn at du er uthvilt til neste arbeidsuke til deg også! Hat sovet myyyyyye, ja ... Ha en fin helg! Og sov mye! Det trenger du nå. At man blir trøtt som gravid er jo et signal fra kroppen om at man trenger mer hvile. Jeg er nesten like trøtt ennå jeg... Ja, tydelig at jeg trenger mye søvn - hadde det enda vært mulighet for å ta seg en liten lur på jobb! Men det er vanskelig, dessverre. Eller kanskje heldigvis, for hadde jeg tatt med en snork hver dag etter lunsj hadde vel folk begynt å lure ... Hørtes ut som du hadde en koselig hjemmedag. Deilig med noen sånne. for 8 uker i går hjemmedag var knall! Og denne uka tar jeg meg halv dag på torsdag - da skal vi i møte i banken i Kolbotn klokka 10, og da blir det bare pes å skulle på jobb først. Halv dag er også bra! Nam, pepperkake! Har du laget deigen også? I år skal jeg også lage pepperkaker! Gleder meg :-D Ne-ei ... deigen kom fra Ikea ... for 8 uker! Håper du har hatt ei fin helg og sovet mye Å være trøtt er skikkelig slitsomt, men du får trøste deg med at det forhåpentligvis går over, og at enkelte dager er verre enn andre. Og dette kommer fra ei som sovna på sofaen klokka 21 i går, sov som en stein i senga til 6, men er likevel trøtt som ei strømpe Heldigvis juleferie snart! Jeg har sovet masse I går var det helt ekstremt, da funka jeg ikke ordentlig før klokka tre. Men da monterte jeg til gjengjeld pepperkakehus (for et helvetes styr!), pyntet med seigmenner og nonstop og pyntet litt mer til jul. Lagde Jamies fabelaktige fiskeform til middag (kjæresten fikk ønske seg middag i kalenderen, og da ble det fiskeformen) og ryddet og lekte litt med puselusene. Fin kveld MEN all sovingen på dagen førte naturligvis til at jeg ble liggende våken i natt! Forferdelig frustrerende. Gikk til slutt og la meg på sofaen (klokka halv tre) og leste ut en bok og spiste litt nattmat. Sovnet til slutt i firetida. Og er selvfølgelig stuptrøtt i dag! Argh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #511 Del Skrevet 10. desember 2007 Forresten - i morgen er min første legekontroll! Jeg glede-gruer meg veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 10. desember 2007 #512 Del Skrevet 10. desember 2007 Det er ingenting å grue seg til første kontroll. Den er faktisk litt kjedelig syntes jeg. Du får tatt blodprøver og urin prøve, samt fylle ut svangerskapskort med legen og søke deg til en fødeplass i valgfritt sykehus. Det som er litt greit er at du får endelig snakket med legen om alt du lurer på i forbindelse med graviditet. Det som er litt kjipt med første kontroll er at det fortsatt er for tidlig å høre etter hjertelyden til fosteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 10. desember 2007 #513 Del Skrevet 10. desember 2007 Innom og ønsker deg en god uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 10. desember 2007 #514 Del Skrevet 10. desember 2007 Forresten - i morgen er min første legekontroll! Jeg glede-gruer meg veldig. Så bra! Som May Helen sier er det ikke noe å grue seg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #515 Del Skrevet 10. desember 2007 Det er ingenting å grue seg til første kontroll. Den er faktisk litt kjedelig syntes jeg. Du får tatt blodprøver og urin prøve, samt fylle ut svangerskapskort med legen og søke deg til en fødeplass i valgfritt sykehus. Det som er litt greit er at du får endelig snakket med legen om alt du lurer på i forbindelse med graviditet. Det som er litt kjipt med første kontroll er at det fortsatt er for tidlig å høre etter hjertelyden til fosteret. Nei, det er vel ikke noe å grue seg til Jeg gleder meg mest til å få bekreftet graviditeten på "ordentlig". Det blir bra! Innom og ønsker deg en god uke Takk, og likeså! Så bra! Som May Helen sier er det ikke noe å grue seg til Nei, jeg gleder meg mest, altså! ----- Isj, jeg bekymrer meg litt for tiden - jeg har spist en del "feil" allerede i svangerskapet, har jeg innsett. Jeg har hatt i meg både roastbeef, salami og kokt skinke, og sikkert andre, uheldige ting også. Jeg er så redd for å ha skadet den lille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 10. desember 2007 #516 Del Skrevet 10. desember 2007 Bare gled deg du. Er som sagt ikke så veldig spennende første legetimen. Men deilig å ha den unnagjort. Mye regler for oss gravide ja... Antagelig har alt gått bra. Du skal være veldig uheldig om det har gått galt. Som moren min sa når jeg ramset opp noen av reglene (og hun måtte bytte meny i juleselskapet de skal ha...) Rart vi vokste opp før i tida Ellers er visst det å fryse ned ting et triks for å drepe toxoplasmosen så vidt jeg har skjønt... Vet ikke om det fungerer på listeria bakterien da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. desember 2007 #517 Del Skrevet 10. desember 2007 Skjønner at du gruer deg, jeg, gruer meg hver gang jeg skal til lege jeg. Men det er ikke farlig Jeg har spist rostbeef, salami og kokt skinke jeg også. Det siste spiser jeg daglig, og kommer ikke til å slutte med det. Tviler på at det er farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 10. desember 2007 #518 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Ja, det er ikke bare-bare å skulle følge alle de reglene.... Selv elsker jeg røykalaks og spekemat, så det er en skikkelig nedtur at jeg må holde meg unna.... Har syndet med litt morrpølse da Men mener man kan spise spekekjøtt hvis det har ligget i fryseren i 3 døgn...? Lykke til på kontroll, tror nok det er mindre spennende enn det burde ha vært Skal også prøve å få til min før jul, tror jeg... Endret 10. desember 2007 av Ella* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymio Skrevet 10. desember 2007 #519 Del Skrevet 10. desember 2007 Lykke til på kontrollen i morgen Og gratulerer med vel overståtte 8 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #520 Del Skrevet 10. desember 2007 Bare gled deg du. Er som sagt ikke så veldig spennende første legetimen. Men deilig å ha den unnagjort. Mye regler for oss gravide ja... Antagelig har alt gått bra. Du skal være veldig uheldig om det har gått galt. Som moren min sa når jeg ramset opp noen av reglene (og hun måtte bytte meny i juleselskapet de skal ha...) Rart vi vokste opp før i tida Ellers er visst det å fryse ned ting et triks for å drepe toxoplasmosen så vidt jeg har skjønt... Vet ikke om det fungerer på listeria bakterien da... Frysing er en god idé - skal gjøre det med alt jeg er usikker på fremover. Bedre føre var, etc! Skjønner at du gruer deg, jeg, gruer meg hver gang jeg skal til lege jeg. Men det er ikke farlig Jeg har spist rostbeef, salami og kokt skinke jeg også. Det siste spiser jeg daglig, og kommer ikke til å slutte med det. Tviler på at det er farlig. Ja-a, kokt skinke kan jeg liksom ikke skjønne skal skade. Det er også en av de tingene jeg bare spiser helt automatisk, så det blir vanskelig å holde seg unna ... Det går vel helst bra! Ja, det er ikke bare-bare å skulle følge alle de reglene.... Selv elsker jeg røykalaks og spekemat, så det er en skikkelig nedtur at jeg må holde meg unna.... Har syndet med litt morrpølse da Men mener man kan spise spekekjøtt hvis det har ligget i fryseren i 3 døgn...? Lykke til på kontroll, tror nok det er mindre spennende enn det burde ha vært Skal også prøve å få til min før jul, tror jeg... Ja, røkelaksen er kjip! Det er jo så goooooodt! Men må man, så må man ... Blir vel kanskje ikke så spennende i morgen, men blir deilig å "komme i gang"! Lykke til på kontrollen i morgen Og gratulerer med vel overståtte 8 uker Takk og takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå