Gå til innhold

Kiler i magen ...

Lilith

Anbefalte innlegg

God lørdag, folkens!

Ja, her har det vært en spennende morgen. Tisset på en pinne i morges, og ClearBlue påstår hardnakket at min status er "Gravid". Shit! Hjelp! Argh!

Krøyp oppi sengen igjen etter at hjertet hadde roet seg litt ned og viste testen til kjæresten som fremdeles sov. Hans reaksjon var: Shit! Dødskult! ... Den er min? :fnise:

Og nå vandrer jeg hvileløst rundt i leiligheten og er, påstår ClearBlue, "Gravid".

:sjokk: :-D :sjokk:

:-D

:sjokk:

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:goodbye: LilleLy!

Hi-hi ... ja, det er både skummelt og kult! Og kjæresten føler seg så MANN :fnise:

Lurer på om jeg tør å fortelle det til mamma og pappa i morgen - hadde jo vært en kul farsdagsgave ...

Har kjøpt alkoholfri vin til i kveld. Smaker det så ufyselig som jeg har hørt rykter om? Håper ingen legger merke til at den er alkoholfri - det er litt tidlig å la alle og hvermann få vite om det, synes jeg.

Plutselig så mye å tenke på! Argh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi-hi ... Takk, takk, monja og Knøttet!

Hvor langt jeg er på vei? Uhm ... neimen om jeg vet. :klø: Hvordan regner jeg det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk, alle sammen!

Det gikk fort, ja - verken jeg eller mannen var nok helt forberedt på at det skulle gå så fort. Søskenene våre sliter med å bli gravide, så vi var mer forberedt på at dette nok kom til å ta tid, men neida ...

Terminkalkulatoren (takk, Starie!) sier:

Du er nå 4 uker og 2 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 26. oktober, 2007

Hjertet begynner å slå: 20. november, 2007

Embryoet beveger seg: 14. desember, 2007

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 21. desember, 2007

Alle indre organer er ferdig formet: 21. desember, 2007

Risikoen for spontanabort avtar: 4. januar, 2008

Kvalmen avtar for de fleste: 11. januar, 2008

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 18. januar, 2008

Fosteret svelger og tisser: 1. februar, 2008

Tid for ultralyd: 8. februar, 2008

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 15. februar, 2008

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 29. februar, 2008

Fosteret begynner å høre: 21. mars, 2008

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 18. april, 2008

Mange fostre legger seg med hodet ned: 23. mai, 2008

Svangerskapspermisjonen begynner: 29. juni, 2008

Antatt termindato: 20. juli, 2008

Det hadde vært en fin bursdagsgave, det! Jeg har bursdag 18. juli! :-D

Og fremdeles litt :sjokk:

Mamma og pappa kommer hjem fra Egypt i ettermiddag, og jeg har tenkt til å snike meg ned til dem og legge igjen en "liten" farsdagsgave til dem ... Skal legge testen på bordet i gangen, med en lapp som sier noe sånt som " Denne mener at dere skal bli besteforeldre i august!" Og ikke noe mer. Så ringer de vel når de har fått summet seg. Gøy! Lurer på hvordan de vil reagere ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fant du tickeren din, Knøttet? Jeg finner den ikke inne på LaFemmeBonita ...? :klø:

Edit: Fikk til!

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I all min fraværenhet, så må jeg allikevel inn og gratulere!! Gratulerer så mye med en liten mageboer! Håper jeg kan komme sterkere etter når ting får roet seg litt her hos oss....

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Kjempesøt måte å si det til de kommende besteforeldrene!! :-D

Så artig at du har termin så nærme bursdagen din da! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Det er helt sprøtt å tenke på, alt sammen! Nå håper jeg bare at alt går bra ... Skal ringe legen i morgen, og prøve å få en time til uka. Det blir spennende! Hva skjer på første legetime? Jeg får saumfare dagbøkene til dere andre og oppdatere meg :)

Mamma og pappa ble kjempeglade! Pappa ringte og var litt usammenhengende og bablende, og mamma - da røret ble gitt til henne - var praktisk og konspiratorisk mht å holde det hemmelig inntil videre ...

Nå er problemet - hvordan skal jeg fortelle dette til søsteren min som sliter med å bli gravid? Jeg skulle jo egentlig ha fortalt henne at vi prøvde, men rakk det liksom ikke ... Og nå er det viktig at hun ikke føler at jeg skjuler det for henne. Tenkte å sende en melding i kveld, sånn at hun er forberedt på jobb i morgen (vi jobber sammen). Men hvordan skal jeg formulere det uten å "skryte" og å såre henne mer enn "nødvendig"? Uff, vanskelig. Forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, Lilith! :klemmer:

:duskedame: Gratulerer! :duskedame:

Nå ble jeg litt rørt her, altså. Dette var kjempegode nyheter! Åååååå... :rødme:

Aw ... :klem:

I all min fraværenhet, så må jeg allikevel inn og gratulere!! Gratulerer så mye med en liten mageboer! Håper jeg kan komme sterkere etter når ting får roet seg litt her hos oss....

:hoppe:

Takk! Hvordan går det med deg?

:hoppe: Kjempesøt måte å si det til de kommende besteforeldrene!! :-D

Så artig at du har termin så nærme bursdagen din da! :-D

Hehe .. jeg tror pappa syntes det var verdens beste farsdagspresang! Termin 20 juli, ja ... Vi skal liksom i bryllup 2 august - et skikkelig tre dager til ende-bryllup i Trøndelag. Hm. Spørs, det!

HURRA!!!!

NÅ BLE JEG KJEMPEGLAD!!! MORO!!!!

WOW! Nå ble jeg kjempeglad

:klemmer:

:-D :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Glow!

Nei, kanskje jeg ikke får time før i januar? Da jeg var hos henne for et par uker siden for å ta celleprøve sa hun at jeg skulle ta kontakt hvis/når jeg ble gravid, så jeg gikk ut fra at jeg ville få time hos henne. Men det er vel uansett ikke stort hun får sagt før jeg er litt lengre på vei, nei. Men det hadde vært beroligende å få en "offisiell" bekreftelse på at jeg faktisk ER gravid! :-D Jeg ringer nå legekontoret i morgen uansett og hører med dem.

Vanskelig dette med søsteren min, men jeg sender en melding i kveld før jeg legger meg, tror jeg. Også stikker jeg innom kontoret hennes i morgen. Da er hun forberedt, i hvert fall.

Ih! Dette er fryktelig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...