emi Skrevet 20. august 2007 Forfatter #41 Skrevet 20. august 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Storøyd gjest Skrevet 21. august 2007 #42 Skrevet 21. august 2007 I dag har jeg spist 1 eple, 2 bananer, 3 rugsprø med varmrøkt makrell, 400 g jordbær og reker. Drukket: 1 liter vann, 1 liter grønn te uten sukker eller suketter og tre kopper kaffe. Jeg har tissa nesten hele dagen. Hvem bryr seg egentlig?
emi Skrevet 21. august 2007 Forfatter #43 Skrevet 21. august 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
øyenstikker Skrevet 21. august 2007 #44 Skrevet 21. august 2007 Tror det er viktig at du ser på mulighetene isteden for begrensningene dine! Feks kan du være glad du kan spise andre melsorter enn hvetemel...jeg kan ikke spise annet enn ris og maismel eller glutenfritt mel. det at du ikke får en akutt reaskjon som gjør deg suuper dårli med en gang bare du får i deg en smule av det du ikke skal ha. Du må utvide kostholdet ditt og tenke alternativt. For er det en gang sånn at du ikke kan spise det og det...så må du tenke ut andre alternative ting du kan spise isteden. viktig at du ikke låser deg fast i, det kan jeg ikke spise..så da er det nesten ingen ting jeg kan spise. feks bruker du å spise brød til vanlig til froskost, og ikke kan spise det normale brødet, er det flere ting du kan gjøre: *du kan utforske forskjellige oppskrifter på brød med ingrediensene du kan ha, til du finner et som er godt. Kan smaksette brødet med forskjellige krydder( oregano og koriander er godt) * du kan spise frukt, eller lage en god fruktsalat *kan spise salat med masse gode ingredienser som gjør den mer mettende. (og varier innhold så du ikke spiser den samme hver gang) *kan lage deg kjempegode supper med masse grønsaker i Det er faktisk masse du kan spise...men du må bruke mer tid og planlegging på matlaging, og lage mye fra bunnen av. Må se på det som at du spiser iallefall super sundt Vær glad dette er noe som kan gå over hos deg.. Det er mange som MÅ leve på sånn diett hele livet fordi de har en sykdom som gjør det ta deg en tur i butikke og se på kokebøker, og kjøp noen som har oppskrifter på ting du vanlighvis ikke lager. Du vil bli flink til å lage mat etterhvert
emi Skrevet 7. september 2007 Forfatter #45 Skrevet 7. september 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
marika2 Skrevet 11. september 2007 #46 Skrevet 11. september 2007 Jeg er født med en sykdom som gjør at jeg ikke kan spise eller drikke noen form for melk eller melkeprodukter.Så jeg er et tydelig bevis på at det går an å leve uten melk.Isteden for melk bruker jeg soyamelk.Jeg bruker ikke rismelk for det er en bitter smak på den.Jeg har nesqick eller oboy i soyamelka.Jeg bruker soyamelk når jeg skal lage vaniliesaus, grøt og potetstappe.Den går også til baking.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå